دکوراسیون

جلوگیری از جمع شدن روفرشی با 4 ترفند طلایی

اگر به دنبال ترفندهای جلوگیری از جمع شدن روفرشی هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ مدام خم شدن و مرتب کردن روفرشی کاری بسیار دشوار است و باعث کمردرد می شود بنابراین یادگرفتن راه های جلوگیری از جمع شدن روفرشی می تواند در دراز مدت حتی به سلامتی تان آسیب برساند.

روش های جلوگیری از جمع شدن روفرشی

یکی از مهم ترین علت هایی که افراد را از انداختن روفرشی روی فرش هایشان منصرف می کند همین مشکل جمع شدن روفرشی از روی فرش است و تاکنون نیز راهی برای رفع این مشکل پیدا نشده است. در حقیقت استفاده از روفرشی هزینه های شستن فرش را کاهش می دهد و ظاهری جدید به فرش شما می دهد فقط باید حواستان باشد که جمع نشود.

راه رفتن روی روفرشی جمع و مچاله شده حس بدی را به فرد القا می کند و نمای زشتی را نیز به خانه می دهد. مدام باید زنان خانه داری که دارای فرزند می باشند مشغول مرتب کردن روفرشی باشند و باز ساعتی دیگر روز از نو روزی از نو! چندین راه جهت جلوگیری از جمع شدن یا سر خوردن روفرشی روی فرش وجود دارد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

گذاشتن وسایل سنگین روی روفرشی

می توانید پایه مبل، پایه صندلی یا یک گلدان را روی چهار گوشه روفرشی قرار دهید و اجازه ندهید از روی فرش جمع شود. شاید در ظاهر موفق شوید اما رفته رفته روفرشی دچار کشیدگی می شود و ظاهر بدی پیدا می کند.

ضمن اینکه همچنان وسط روفرشی به صورت قطعه ای دچار جمع شدگی شده و مجدد باید مرتب کردن را انجام دهید. به نکات بالا، جای اجسام سنگین را نیز اضافه کنید؛ معمولا جای پایه مبل یا پایه گلدان روی روفرشی می ماند و یک رد از خود به جا می گذارد که ظاهر روفرشی را از بین می برد.

روش های جلوگیری از جمع شدن روفرشی

استفاده از گیره نگهدارنده روفرشی

گیره نگهدارنده روفرشی یک وسیله مثلثی است که سه گیره به مانند گیره های انتهای ساسبند به وسیله کش به یک دیگر متصل شده و روفرشی را دور فرش نگه می دارد. ایراد اساسی این روش این است که روفرشی باید کمی بزرگتر از فرش باشد تا کمی از لبه آن به دور فرش کشیده شود و پشت گوشه های فرش در هر 4 گوشه نگه داشته شود.

به طور معمول سایز روفرشی ها کوچکتر از فرش است و پارچه به کار رفته در تولید آنها نیز خاصیت ارتجاعی و کشسانی لازم را ندارد تا به گوشه های فرش کشیده شود و معمولا این گیره ها خیلی کارآمد نیستند.

استفاده از روفرشی کشدار

عدم جمع شدن روفرشی از روی فرش، فقط یک روش قطعی دارد؛ آن هم ابداعی ست به نام روفرشی کشدار. روفرشی کشدار نسل جدیدی از روفرشی های قدیمی است که در آن هر 4 گوشه و تمامی اضلاع روفرشی به صورت کش به دور فرش کشیده می شود و دیگر خبری از جمع شدن روفرشی نیست.

این ابداع نه تنها مشکل جمع و مچاله شدن را حل می کند بلکه پارچه به کار رفته در تولید این محصولات بسیار نرم و لطیف است و جاذب نسبی آب و مایعات می باشد. شما با پا گذاشتن بر روی روفرشی کشدار، احساس سرما یا گرما نخواهید کرد و تنها یک جمع شدن مختصر رخ می دهد که با یک دست کشیدن ساده و بی زحمت برطرف می شود.

چیکار کنیم روفرشی جمع نشود

پیشگیری از جمع شدن روفرشی

می توانید با استفاده از 2 متر کش که برای هر گوشه حدود نیم متر مناسب است، یک کش به هر چهار گوشه روفرشی بدوزید و این کش را به گوشه فرش بیندازید. کش را به صورت دو مربع و هر مربع را به صورت دو تا مثلث در بیاورید و آن را به گوشه روفرشی با دقت بدوزید. حال باید کش را به دور فرش بندازید و این عمل را برای هر 4 گوشه تکرار کنید.

ایراد این روش نیز این است که در این روش فرض بر هم قد و اندازه بودن روفرشی با فرش است در صورتی که عموما روفرشی های قدیمی بسیار از فرش کوچک تر هستند و کش دوخته شده به آنها نیز مقاومت لازم برای سرجای خود ماندن را ندارد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x