سلامت

درمان سرماخوردگی با دمنوشی سنتی و معجزه آسا از قلب چین!

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک سبک زندگی سالم و درمان سریع سرماخوردگی، درست خوردن و درست نوشیدن است. یکی از این نوشیدنی های سالم چای دارچین زنجبیل است.

به گزارش پارت نیوز؛ چای دارچین زنجبیل خواص فراوانی دارد و می تواند تاثیر مفیدی بر درمان سرما خوردگی داشته باشد. به گفته متخصصان مصرف غذاها و نوشیدنی های سالم می تواند به شما کمک کند سبک زندگی سالم تری داشته باشید. علاوه بر این، می تواند به شما کمک کند تا از مزایای سلامتی متعددی بهره مند شوید. یکی از نوشیدنی هایی که به سلامتی چای دارچین و زنجبیل است.

این نوشیدنی یکی از مفیدترین انواع چای است زیرا تحقیقات آن را با فواید سلامتی متعدد مرتبط می دانند. علاوه بر این، تهیه آن نیز بسیار آسان است زیرا با ادویه های معمولی در قفسه ادویه شما درست می شود. در این مقاله، به بررسی بیشتر فواید این چای بی‌نظیر و خوش طعم و همچنین بررسی عوارض جانبی احتمالی خواهیم پرداخت. آن را بررسی کنید!

چای دارچین زنجبیل چیست؟

چای دارچین زنجبیل

همانطور که از نام آن پیداست، این به دم کرده ای اشاره دارد که از دو ماده اصلی تهیه می شود: زنجبیل و دارچین. زنجبیل یکی از رایج ترین گیاهان دارویی است که در تهیه داروهای سنتی، غذا و چای در فرهنگ های آشپزی چینی و دیگر آسیایی استفاده می شود.

از سوی دیگر، دارچین پوسته ای خوش طعم است که به دلیل فواید دارویی، عمدتاً به عنوان ادویه و به عنوان یک عامل دارویی استفاده می شود. با این حال، با گذشت زمان، کارشناسان آشپزی به جادویی که از ترکیب این دو به دست می آید، پی بردند.

یکی از نوشیدنی هایی که از ترکیب این دو ادویه برای تهیه آن استفاده می شود، چای زنجبیل و دارچین است. این چای به یکی از نوشیدنی های مورد علاقه برای طعم، شادی و مهمتر از همه فواید سلامتی تبدیل شده است.

خواص چای دارچین زنجبیل

اگر قبلا این چای را درست کرده اید، ممکن است با عطر و بوی سالم آن آشنا باشید. این چای به لطف ترکیب دو مورد از سالم ترین مواد موجود در تاریخ آشپزی، فواید سلامتی متعددی نیز دارد. برخی از فواید آن برای سلامتی به شرح زیر است:

کاهش و درمان بیماری ها

به دلیل اثرات فوری زنجبیل و دارچین، نوشیدن چای دارچین زنجبیل با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط است. علاوه بر این، WebMD تصدیق می کند که زنجبیل دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد.

از طرف دیگر دارچین دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد دیابتی و ضد میکروبی نیز می باشد. این خواص به کاهش خطر بیماری هایی مانند سرطان، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و سایر شرایط کمک می کند.

کاهش سطح قند خون با چای زنجبیل و دارچین

دمنوش مناسب سرما خوردگی

چندین مطالعه روی حیوانات و انسان ها نشان می دهد که مصرف چای زنجبیل و دارچین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. اعتقاد بر این است که به دلیل اثر دارچین بر کاهش قند خون، این مزیت را به همراه دارد.

قند خون پایین خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های مرتبط با قلب، فشار خون بالا و سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد. با این حال، دانشمندان هنوز تصویر واضحی از چگونگی کاهش سطح قند خون دارچین ندارند. در نتیجه، بیان دوز دقیق و جدول زمانی مصرف این چای برای این مزیت دشوار است.

کاهش التهاب با چای زنجبیل دارچین

زنجبیل و دارچین هر دو دارای خواص ضد التهابی هستند. چای دارچین زنجبیل را به یک نوشیدنی عالی برای مبارزه با التهاب تبدیل می کند. کاهش التهاب حیاتی است زیرا التهاب مزمن به مرور زمان سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می کند و اندام ها و بافت های بدن شما را در معرض خطر قرار می دهد.

در نتیجه شما در معرض خطر ابتلا به سرطان، دیابت، بیماری قلبی و آرتریت روماتوئید هستید. شرایط التهابی مانند آرتریت روماتوئید با افزایش سن بدتر می شود، بنابراین مصرف این چای یک درمان طبیعی برای افراد مسن محسوب می شود. با این حال، آنها باید قبل از افزودن این نوشیدنی به برنامه غذایی خود مشورت کنند.

سرشار از آنتی اکسیدان

چای دارچین زنجبیل نیز مملو از آنتی اکسیدان هایی است که برای بدن ما بسیار مفید هستند. مهمتر از همه، آنتی اکسیدان ها از سلول های ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد که باعث استرس اکسیداتیو می شوند محافظت می کنند.

استرس اکسیداتیو خطر نقص ایمنی، بیماری قلبی، سکته مغزی، آرتریت، بیماری های تنفسی، بیماری های پارکینسون، آمفیزم و سایر بیماری های ایسکمیک و التهابی را افزایش می دهد.

آنتی اکسیدان ها در بدن همچنین به تجزیه پراکسید، مهار آنزیم ها، نقش دهنده هیدروژن و الکترون، هم افزایی و عامل کیلیت فلزی کمک می کنند.

کاهش وزن با چای دارچین و زنجبیل

نوشیدن چای دارچین زنجبیل نیز می تواند منجر به کاهش وزن به دلیل تأثیر هر دو ماده در کاهش وزن شود. اگر چه دارچین شیرین است، اما کالری بسیار کمی دارد و بدون قند است. کمبود قند و شمارش کم کالری به تنظیم مصرف کالری برای جلوگیری از کالری کمک می کند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

طرز تهیه چای دارچین زنجبیل

تهیه و درست کردن دمنوش دارچین و زنجبیل کار دشواری نیست و لازم است مواد آن را در اختیار داشته باشد و آن‌ها را مطابق دستور زیر با یک دیگر ترکیب کنید:

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری پودر دارچین یا چند تکه چوب دارچین
  • یک قاشق غذاخوری زنجبیل پودر شده یا زنجبیل تازه له شده

مراحل تهیه

  1. ابتدا پوست زنجبیل را بگیرید و آن را به صورت ورقه‌های نازک ببرید.
  2. ۲ یا ۳ عدد چوب دارچین را با آب سرد شسته، به تکه‌های کوچک ۱ تا ۲ سانتیمتری خرد کنید.
  3. مقداری آب جوش داخل یک قوری کوچک بریزید.
  4. ورقه‌های زنجبیل تازه و چوب دارچین را داخل آب جوش بریزید و در قوری را ببندید.
  5. حدود ‍۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد.
  6. برای شیرین‌کردن این دمنوش می‌توانید از عسل یا نبات استفاده کنید.
  7. یا این که میتوانید آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با مقداری عسل به چای اضافه نمایید و بعد از صاف کردن، بنوشید.

سخن پایانی

در این مطلب به طرز تهیه و خواص چای دارچین و زنجبیل پرداختیم. برای آگاهی بیشتر با تاثیر زنجبیل بر پوست و مو و همچنین تاثیر آن بر لاغری می توانید به دیگر مقالات موجود در سایت پارت نیوز در این زمینه مراجعه کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x