سلامت

خواص کاهو با سرکه با تاثیر گذاری شگفت انگیز

بسیاری از افراد دوست دارند کاهو با مواد دیگر از جمله سرکه بخورند. در ادامه به خواص کاهو با سرکه خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از خواص کاهو با سرکه که بسیاری از والدین می توانند برای افزایش وزن کودکان شان از آن استفاده کنند افزایش اشتها است. سرکه با کاهو یک میان وعده عالی و مفید است که از قدیم مرسوم بوده است و باعث تقویت بدن می شود و خون شما را تصفیه می کند.

خواص کاهو با سرکه

خدایا شکرت که کاهو درست کردی چون میز ناهارخوری با سالاد کاهو کیفیت متفاوتی داره. کاهو انواع مختلفی دارد اما در هر صورت این سبزی خوشمزه حاوی مقدار زیادی آب، ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، ویتامین K، آهن است. ، ویتامین C، ویتامین A و پروتئین. هر چه کاهو سبزتر باشد، بهتر است.

اگر از کالری می ترسید، بدانید که هر 100 گرم کاهو حدود 12 کالری است. به همین دلیل می توان این سبزی را همراه خوبی برای لاغری و تناسب اندام دانست.

سرکه با کاهو چه خاصیتی دارد

کاهو بدون چربی است و می توانید با خیال راحت آن را مصرف کنید. این سبزی مشخصه حاوی فیبر و سلولز است. بنابراین، علاوه بر اینکه شما را به خوبی سیر می کند، هضم غذا را نیز بهبود می بخشد. این تاثیر همچنین باعث می شود در کوتاه مدت به راحتی وزن کم کنید. فیبرها همچنین باعث دفع اسیدهای صفراوی می شوند.

کاهو برای داشتن قلبی سالم

ویتامین C و بتاکاروتن موجود در کاهو از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می کند. در نتیجه امکان تجمع پلاک و تشکیل لخته کاهش می یابد. پیشنهاد می کنیم سالاد سزار را امتحان کنید. زیرا حاوی مواد مغذی سالم برای سلامت قلب است. 500 گرم کاهو حاوی 40 درصد نیاز روزانه ما به اسید فولیک است و 10 درصد نیاز روزانه ما به فیبر را تامین می کند.

نتایج تحقیقات محققان فرانسوی نشان می دهد که هر چه میزان جذب اسید فولیک از طریق غذا بیشتر باشد، خطر سکته و بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. باید بدانید که فیبرهای محلول در آب میزان کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهند که به سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

کاهو بدون چربی است و می توانید با خیال راحت آن را مصرف کنید. این سبزی مشخصه حاوی فیبر و سلولز است. بنابراین، علاوه بر اینکه شما را به خوبی سیر می کند، هضم غذا را نیز بهبود می بخشد.

کاهو حاوی پروتئین های کامل

20 درصد کالری موجود در کاهو به پروتئین های موجود در آن مربوط می شود. برای کامل کردن یک وعده ی غذایی حتماً کاهو میل کنید.

کاهو برای مقابله با بی خوابی

از دیگر خواص کاهو با سرکه مقابله با بی خوابی است. متأسفانه تعداد افرادی که از بی خوابی رنج می برند هر روز افزایش می یابد. مایع سفید رنگی که هنگام له شدن کاهو خارج می شود، “لاکتوکاریوم” نامیده می شود. لاکتوکاریوم دارای خواص آرامبخشی مشابه داروها، اما بدون عوارض جانبی است. فقط مقداری برگ کاهو بخورید یا آب کاهو بنوشید تا راحت بخوابید.

کاهو خاصیت آلکالینه دارد

مواد معدنی موجود در کاهو به دفع سموم یا مواد سمی از بدن کمک می کند و تعادل اسید و باز را حفظ می کند. اگر تعادل اسید و باز وجود داشته باشد، بدن شما انرژی بیشتر، پوست شفاف‌تر و سالم‌تر و خواب راحت‌تری را تجربه می‌کند.

کاهو شاخص گلیسمی پایینی دارد

شاخص گلیسمی کاهو بالا نیست. از آنجایی که این سبزی کالری اندکی دارد شاخص گلیسمی آن نیز بسیار پایین است. این قبیل مواد غذایی برای افرادی که نگران قند خون خود هستند بسیار مناسب است.

کاهو طعم دلچسبی دارد

اگرچه کاهو کم کالری است، اما طعم دلچسب و تقریباً شیرینی دارد. این سبزی شاخص علاوه بر سالم بودن، لذت زیادی به مصرف کننده می دهد. ترکیب آن با سبزیجات دیگر مانند کلم، خیار، گوجه فرنگی، کلم قرمز و غیره علاوه بر افزایش طعم آن به جذب بیشتر مواد معدنی و ویتامین ها کمک می کند.

خواص کاهو

کاهو برای مقابله با سرطان

یکی دیگر از خواص کاهو با سرکه مقابله با بیماری ها است. نتایج پژوهش های انجام شده نشان می دهد که کاهو خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد. به عقیده ی محققان مصرف منظم کاهو یعنی چندین مرتبه در هفته باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه می شود.

کاهو برای تقویت چشم ها

ترکیب کاهو، اسفناج، کلم قرمز و غیره بتاکاروتن، ویتامین A، لوتئین و زآگزانتین خوبی را برای بدن فراهم می‌کند که همه اینها برای سلامت چشم‌ها لازم است. ویتامین A به تقویت دید در شب کمک زیادی می کند. لوتئین و زآگزانتین دو رنگدانه طبیعی هستند که به فیلتر کردن نور شدید کمک می کنند. افزودن مقداری هویج رنده شده به سالاد ویتامین های مورد نیاز چشم را به مقدار زیادی تامین می کند.

خاصیت کاهو با سرکه در سالاد

کاروتنوئیدها(دسته‌ای از رنگیزه‌ها هستند که در جذب نور در گیاهان نقش بسیار مهمی دارند.) به همراه میزان اندکی چربی بهتر جذب بدن می شوند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که مصرف سالاد فصل تشکیل شده از کاهو، گوجه فرنگی، هویج، اسفناج و غیره به همراه سرکه میزان زیادی کاروتنوئید جذب خون می کند. چربی موجود در سرکه ی باعث می شود که کاراتنوئیدها بهتر جذب بدن شوند.

انتهای مطلب/م.ع

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x