زیبایی و تناسب

خوش رنگی و زیبایی لب ها با چند روش آسان در خانه

افراد علاقه‌ی بسیاری به داشتن لب هایی زیبا و لطیف دارند. در این مطلب به معرفی چند راه‌حل ساده برای افزایش زیبایی لب هایتان خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از علل خنثی و بی‌روح بودن صورت، بی‌رنگی لب‌ها است. استفاده از رژلب به‌منظور افزایش زیبایی لب ها علاوه بر هزینه بر بودن در طولانی مدت می‌تواند به بدن نیز ضرر برساند. اگر شما هم می‌خواهید زیبایی لب هایتان را به‌طور طبیعی افزایش دهید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لطافت و زیبایی لب در خانه

در ادامه چند مورد از راهکارهای خانگی برای رنگ دادن طبیعی به لب‌هایتان را بیان کرده‌ایم.

زیبایی طبیعی لب ها - زیبایی لب ها

خوش رنگ کردن لب با نمک و نبات

می‌توانید یک قاشق ‌چای خوری نمک را با یک قاشق ‌چای خوری نبات ترکیب کنید و روی لب‌ها ماساژ بدید. بعد از چند دقیقه می‌توانید آبکشی کنید. این روش باعث روشن‌شدن و خوش‌رنگ شدن لب‌ها می‌شود.

زیبایی لب با عصاره لیمو

می‌توانید عصاره یک لیمو رو به لب‌ها بمالید. این باعث روشنی و طبیعی شدن رنگ لب‌ها می‌شود.

لطافت لب با عسل و شکر

می‌توانید مقدار کمی عسل رو با کمی شکر مخلوط کنید و به لب‌ها مالید. بعد از چند دقیقه می‌توانید آبکشی کنید. این روش باعث نرم و روشن‌شدن لب‌ها می‌شود.

زیبایی لب در خانه با پودر دارچین

با استفاده از یک قاشق ‌چای خوری پودر دارچین را با یک قاشق‌ چای خوری آب مخلوط کنید و به لب‌ها مالید. دارچین به لب‌ها رنگی طبیعی و گرم می‌بخشد.

خوش رنگ کردن لب با عصاره چغندر

می‌توانید چند قطره عصاره چغندر را روی لب‌ها بمالید. این باعث خوش‌رنگ شدن و روشنی لب‌ها می‌شود.

نرمی لب با روغن آلوئه‌ورا

می‌توانید روغن آلوئه‌ورا را به لب‌ها ماساژ دهید. این روغن باعث تغذیه و نرمی لب‌ها می‌شود و رنگ طبیعی آنها را افزایش می‌دهد.

برجسته کردن لب با لبخند زدن

زیبایی لب ها - برجسته کردن لب با مسواک

برای افزایش زیبایی لب ها و چهره‌تان لبخند بزنید. لب‌های خود را بسته نگه دارید و تا آنجایی کی می‌توانید لبخند زده و لب‌هایی خود را گسترش دهید. برای ۵ ثانیه لبخند خود را نگه دارید، سپس لب خود را جمع کرده و رو به جلو فشار دهید. تا آنجایی که ممکن است عضلات لب خود را منقبض نمایید. این تمرین را ۲۰ بار تکرار کنید.

لایه برداری با مسواک زدن لب ها

پس از مسواک زدن دندان‌های خود، لب‌های خود را نیز به‌طور کامل مسواک بزنید. مالش مسواک خشک به‌آرامی بر روی لب‌ها، مزایای بسیاری دارد، همچنین ظاهر آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

مسواک زدن نه تنها سلول‌های مرده پوست را برطرف می‌کند بلکه لب‌ها را نرم و صاف می‌کند. این کار باعث تحریک خون‌رسانی و افزایش گردش خون لب‌ها می‌شود. درنتیجه حجم لب‌ ها افزایش می‌یابد. در پی مسواک زدن، لب‌های شما زیباتر، نرم‌تر، برجسته‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

چگونه لب ‌ها را با آرایش برجسته کنیم؟

با استفاده از روش‌ها آرایشی و غیر طبیعی نیز می‌توانید زیبایی لب ها را افزایش  دهید. آرایش نیز یکی از روش‌هایی است که می‌تواند شما را برای یک مهمانی آماده کند. ابتدا لازم است روی لب‌ها و اطراف آن کرم پودر یا پنکیک بزنید. پس از آن با یک خط لب کم رنگ شروع به کشیدن یک خط لب از بالای خط لب طبیعی‌تان کنید.

رژ مد نظرتان را روی لب‌ها بکشید و با یک رژ کمی کمرنگ و براق قسمت داخلی لب را کمرنگ‌تر کنید. در این صورت لب شما بزرگ‌تر از حد عادی به نظر می‌رسد و زیبایی لب های شما افزایش می‌یابد. البته در حال حاضر بالم لب و رژهایی نیز در بازار هستند که موقتا باعث بزرگ شدن لب می‌شوند.

روش های مراقبت از لب ها

چگونه لب های زیبا داشته باشیم؟

از لب‌ها در مقابل آفتاب محافظت کنید: بیشتر افراد فراموش می‌کنند که لب‌های آن‌ها هم نیاز به محافظت در مقابل آفتاب دارد. نور خورشید نه تنها برای لب‌ها خطرناک است بلکه باعث تغییر رنگ لب‌ها و ایجاد نقاط تیره روی آن‌ها می‌شود. پس لازم است از بالم لبی استفاده کنید که حاوی ضدآفتاب هم باشد و SpF آن حداقل ۱۵ باشد و آن را در تمام طول سال نه فقط تابستان استفاده کنید.

لب‌ها را مرطوب نگه دارید

مرطوب کردن لب‌ها آن‌ها را براق و خوش‌رنگ می‌کند و از پوسته پوسته شدن و خشک شدن لب‌ها پیشگیری می‌کند. پس از هربار لایه‌برداری برای افزایش زیبایی لب ها یک بالم قوی و مغذی روی آن ها بمالید. علاوه بر آن اگر از خشکی لب رنج می‌برید در محیط زندگی خود از دستگاه بخور استفاده کنید.

آب کافی بنوشید

اگر بدن شما دچار کم آبی شود اولین نشانه‌های آن روی لب‌های شما مشخص خواهد شد. هر روز را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید و در طول روز ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید. اگر در محیط‌های خشک و گرم فعالیت می‌کنید و تعریق زیاد دارید یا غذاهای شور مصرف می‌کنید این مقدار را افزایش دهید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن و دود حاصل از سوختن تنباکو باعث بی‌رنگ شدن لب‌ها می‌شود و همچنین باعث چروک روی لب و نازک شدن آن هم می‌شود. پس اگر می‌خواهید لب های قرمز و زیبایی داشته باشید هرچه سریع‌تر سیگار را ترک کنید.

روش های طبیعی قرمز کردن لب ها

قرمز کردن طبیعی لب ها در خانه

بسیاری از افراد دوست دارند بدون استفاده از مواد شیمیایی لب هایی قرمز داشته باشند. در ادامه به معرفی چند ترفند برای قرمز کردن و زیبایی لب ها خواهیم پرداخت.

از آب میوه قرمز رنگ استفاده کنید

مواد طبیعی زیادی هستند که رنگ قرمز دارند مثل آلبالو، انار و توت فرنگی که می‌توانید عصاره آن‌ها را بگیرید و با پنبه روی لب‌هایتان بمالید یا موقع خوردن آن‌ها کمی هم روی لب‌های خود بزنید. سپس اجازه دهید خشک شود و زیبایی لب‌هایتان را افزایش دهد.

از چغندر قرمز استفاده کنید

چغندر قرمز یا همان لبو از خوش‌رنگ‌ترین سبزی‌ها است که رنگی قرمز متمایل به صورتی دارد. چغندر را می‌توانید به صورت پخته یا به شکل پودر استفاده کرده و روی لب‌ها بمالید و صبر کنید خشک شود سپس روی آن بالم لب بزنید تا اثری ماندگارتر داشته باشد.

آب نبات یا بستنی یخی قرمز بخورید

آب نبات قرمز یا بستنی یخی قرمز حاوی موادی رنگی است که باعث رنگ گرفتن لب‌های شما می‌شود و حالتی طبیعی و قرمز به لب‌های شما می‌دهد. سعی کنید این مواد غذایی را آهسته بخورید و موقع خوردن مقداری از آن را به لب‌ها بمالید. البته می‌توانید بستنی یخی را ذوب کنید و بدون خوردن مستقیم روی لب بزنید.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که خوش‌رنگ کردن لب‌ها با مواد طبیعی ممکن است نتایجی کمتر دائمی داشته باشد نسبت به استفاده از محصولات آرایشی تجاری. اگر برای مدت طولانی به رنگی خاص برای لب‌هایتان نیاز دارید، بهتر است از محصولات آرایشی طبیعی یا غیرطبیعی استفاده کنید که طولانی‌تر در لب‌ها باقی بمانند.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر روشی برای افزایش زیبایی لب‌هایتان، حساسیت پوست خود را بررسی کنید و در صورت بروز هرگونه تحریک یا حساسیت، استفاده را متوقف کنید.

انتهای مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x