تولید و تجارت

راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی در سال 1403

پکیج‌های پلی اتیلنی به واسطه قابلیت‌های خاصی که دارند در محیط‌هایی که پکیج به مقاومت بیشتری نیاز دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی به شما کمک می‌کند که ضمن افزایش راندمان سیستم تصفیه، به عملکرد مناسبی در بازگردانی پساب‌های استاندارد به محیط زیست برسید.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب سیستم‌های بهینه‌سازی‌شده در راستای تصفیه پساب‌های انسانی، بهداشتی و صنعتی هستند که با هدف کنترل بحران کم‌آبی و حفظ سلامت محیط زیست در محیط‌های کاربری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پکیج های تصفیه فاضلاب در چند نوع مختلف دسته‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی براساس فاکتورهای مختلفی صورت می‌گیرد. برای هر‌یک‌ از پکیج‌های تصفیه فاضلاب براساس نوع آن و تجهیزات تشکیل‌دهنده سیستم، کاربردهای مشخصی تعریف شده است.

پکیج‌های پلی اتیلنی به واسطه قابلیت‌های خاصی که دارند در محیط‌هایی که پکیج به مقاومت بیشتری نیاز دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی به شما کمک می‌کند که ضمن افزایش راندمان سیستم تصفیه، به عملکرد مناسبی در بازگردانی پساب‌های استاندارد به محیط زیست برسید.

اهمیت انتخاب درست پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن در برابر مواد خورنده موجود در آلاینده‌ها و خاک‌های سولفاته از مقاومت بالایی برخوردار هستند؛ به‌همین خاطر اهمیت استفاده از این سیستم‌ها در راستای کنترل و مدیریت پساب‌های وارد شده به محیط زیست در جهت جلوگیری از آلودگی انسان‌ها و گونه‌های جانوری و آبزی به‌واسطه میکروارگانیسم‌های فعال و عوامل بیماری‌زا مورد توجه قرار می‌گیرد. درصورتی‌که فاضلاب تولیدشده توسط فعالیت‌های انسانی در کارخانه‌ها و سایر محیط‌های کاربری بدون استفاده از روش‌های استاندارد جهت تسویه‌سازی وارد محیط زیست شود، می‌تواند حیات میلیون‌ها جانور آبزی و بسیاری از انسان‌ها را به خطر بیندازد.

باتوجه‌به این‌که در عصر تکنولوژی امروز عدم فعالیت کارخانه‌ها و صنایع مختلف غیرممکن است، باید تدبیری هوشمندانه برای کنترل پساب‌های تولیدشده اندیشید. پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی، فلزی و .. درواقع همان تدابیر هوشمندانه‌ای هستند که صاحبین صنایع مختلف موظف‌اند متناسب با نیاز کاربری خود به استفاده از آن‌ها بپردازند.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

قبل از این‌که راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است که مختصری با این سیستم‌های تصفیه آشنا شوید. آن‌چه سبب محبوبیت و افزایش کارایی این پکیج‌های تصفیه فاضلاب شده، مقاومت پلی اتیلن در برابر مواد خورنده موجود در فاضلاب است. پکیج‌های پلی اتیلنی به‌واسطه متریال به‌‌‌کار رفته در ساخت آن‌ها با این عنوان شناخته می‌شوند؛ بنابراین، این سیستم‌های تصفیه فاضلاب براساس فاکتورهای دیگر دسته‌بندی شده و در انواع مختلفی تولید می‌شوند.

در دسته‌بندی این سیستم‌های تصفیه فاضلاب می‌توان پکیج‌های پلی اتیلنی سطحی و دفنی را جای داد. پکیج‌های دفنی همانطور که از نام آن مشخص است، کاملا در محل مدفون می‌شوند. استفاده از این سیستم‌ها در کاربری‌هایی که با محدودیت فضا همراه هستند، گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد. برخی از پکیج‌های پلی اتیلنی به‌صورت نیمه دفنی نصب می‌شوند؛ نیمی از آن‌ها در زیر خاک و نیم دیگر در سطح زمین قرار دارد. این پکیج‌ها برای تصفیه انواع فاضلاب‌های انسانی، بهداشتی و صنعتی کاربرد دارند. طراحی و ساخت این پکیج‌ها متناسب با محیط کاربری آن‌ها در ظرفیت‌های مختلف انجام می‌شود.

راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی در سال 1403

فاکتورهای موثر در انتخاب پکیج پلی اتیلنی

در راستای بررسی راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی می‌توان به فاکتورهایی ازجمله ابعاد پکیج، ظرفیت آن، میزان مقاومت و فاکتورهایی از این قبیل اشاره کرد. اگرچه پکیج‌های پلی اتیلنی در برابر مواد خورنده مقاومت بالایی دارند؛ اما اگر ظرفیت و ابعاد این پکیج‌ها با دبی ورودی مطابقت نداشته باشد، عملکرد و راندمان سیستم کاهش یافته و آلاینده‌های موجود در پساب‌های صنعتی و بهداشتی به شکل استاندارد و به‌صورت کامل حذف نمی‌شوند. به‌علاوه این‌که گرید پلی اتیلن به‌کاررفته در این سیستم‌ها میزان مقاومت آن‌ها را مشخص می‌کند. این پکیج‌ها بیشتر در فرایند احداث تصفیه‌خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه پارامترهای موثر در خرید این نوع پکیج را بررسی می‌کنیم.

بررسی ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب

تخمین درست ظرفیت پکیج پلی اتیلن یکی از فاکتورهای مهم در خرید آن است. اگرچه ممکن است عدم توجه به ظرفیت صحیح پکیج تا مدتی پس از استفاده از آن مشکلی ایجاد نکند؛ اما معمولا با افزایش دبی فاضلاب و تکمیل ظرفیت پکیج، مشکلات آن آغاز می‌شود. به این ترتیب دستگاه عملکرد و راندمان بهینه خود را از دست خواهد داد. برای محاسبه ظرفیت سیستم تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی باید به مواردی از قبیل دبی فاضلاب ورودی به پکیج و نوع استفاده از پساب تصفیه‌شده توسط آن توجه کنید.

معمولا برای تعیین ظرفیت از فرمول‌های خاصی استفاده می‌شود که در صورت عدم تخصص در این زمینه می‌توانید یک مرجع خرید تخصصی و معتبر را انتخاب کنید. برخی از پکیج‌های پلی اتیلنی به قابلیت افزایش ظرفیت تصفیه مجهز هستند. در صورت نیاز و عدم اطمینان از میزان پساب‌های تولیدشده می‌توانید از این نوع پکیج‌ها استفاده کنید.

یکپارچه بودن پکیج

پکیج‌های پلی اتیلنی معمولا از چند مخزن ساخته می‌شوند. آن‌چه در راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی مورد توجه قرار می‌گیرد، یکپارچگی این سیستم تصفیه است. این سیستم‌ها باید به‌صورت یکپارچه طراحی و تولید شوند؛ طوری که در فرایند مونتاژ آن‌ها حتی یک قطعه کوچک فلزی هم به‌کار نرود. باتوجه‌به اسیدی بودن انواع فاضلاب و ایجاد مشکل در سیستم تصفیه، خرید پکیج‌های یک تکه یا یکپارچه عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد. بهتر است که به هیچ‌وجه از پکیج‌هایی که دارای قطعات و تجهیزات متحرک فلزی مانند پمپ، گیربکس و … در زیر سطح آب یا فاضلاب هستند، استفاده نکنید؛ چون این قطعات در برخورد با فاضلاب دچار خوردگی و پوسیدگی می‌شوند. از طرفی تعمیر و تعویض آن‌ها بسیار سخت، زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود.

توجه به مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

اساس کار پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی بر مبنای عملکرد میکروارگانیسم‌های فعال تعریف می‌شود. درواقع در این سیستم‌ها از باکتری‌های زنده برای از بین بردن مواد آلی و آلاینده‌های موجود در پساب‌های ورودی استفاده می‌شود. باتوجه‌به فرایند بیولوژیکی هوازی در این دستگاه‌ها باید با تمامی تجهیزات مورد نیاز در این پکیج آشنا شوید. این سیستم تصفیه فاضلاب از تجهیزات مختلفی از قبیل آشکارگیر پلی اتیلن، مخزن متعادل‌سازی، مخزن هوادهی و هاضم لجن تشکیل شده است. این مخازن به‌صورت یکپارچه داخل یک پکیج پلی اتیلن مونتاژ می‌شوند و ضمن کاهش فضای مورد نیاز، راندمان دستگاه را افزایش می‌دهند.

راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی در سال 1403

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

یکی از فاکتورهای مهم در بررسی راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی قیمت تمام‌شده آن است. قیمت این سیستم‌ها باتوجه‌به فاکتورهای مختلفی ازجمله دفنی یا غیر دفنی بودن پکیج، نوع و کیفیت پمپ‌ها، لجنکش‌ها، بلوئرها و اعتبار برند تولیدکننده آن‌ها، قیمت روز مواد اولیه، فرایند به‌کاررفته در سیستم تصفیه فاضلاب، نوع فاضلاب تولیدی، تجهیزات به‌کاررفته در تابلو برق و سایر پارامترهای مربوط به ظرفیت و ابعاد پکیج تعیین می‌شود. حتی کیفیت خروجی پکیج تصفیه نیز در قیمت‌گذاری آن تاثیرگذار است؛ به‌عنوان مثال، نحوه عملکرد و راندمان پکیج‌هایی که پساب‌های خروجی آن‌ها برای مصارف صنعتی، آبیاری فضای سبز و کاربردهایی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند، با نحوه تصفیه در سیستم‌های پلی اتیلنی که خروجی آن‌ها پساب‌های قابل رهاسازی در آب‌های زیرزمینی است، تفاوت دارد.

در برخی از سیستم‌های تصفیه فاضلاب از باکتری‌های بیشتری به منظور حذف کامل آلاینده‌ها و مواد آلی استفاده می‌شود. این مورد بیشتر در تصفیه‌های بیولوژیکی فاضلاب‌های انسانی و بهداشتی دیده می‌شود. در تصفیه فاضلاب‌های صنعتی که لجن بیشتری باقی می‌ماند، قطعا با عملکرد متفاوت در سیستم تصفیه مواجه خواهید شد. تمامی این آیتم‌ها بر قیمت تمام‌شده پکیج تصفیه اثر می‌گذارند. انتخاب یک شرکت تولیدکننده معتبر در کاهش هزینه‌های خرید شما اهمیت بسیاری دارد. درصورتی‌که به هریک از فاکتورهای خرید پکیج بی‌توجه باشید، باید علاوه‌بر هزینه خرید، هزینه‌های بیشتری برای بازسازی آن صرف کنید.

سایر ویژگی‌های پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

از دیگر فاکتورهای موثر در راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی می‌توان به قابلیت جابه‌جایی و پرتابل بودن پکیج بعد از نصب و راه‌اندازی آن، عملکرد تمام اتوماتیک، راندمان پکیج در حذف آلاینده‌ها، چگالی پایین و قابلیت حمل این سیستم اشاره کرد. علاوه‌بر این‌ها پکیج منتخب شما باید دارای تاییدیه سازمان محیط زیست به منظور استفاده از پساب تصفیه‌شده باشد. خرید از یک شرکت معتبر و متخصص این اطمینان را در شما ایجاد می‌کند که پکیج انتخابی شما با میزان پساب تولیدشده، غلظت آلاینده‌های آن در محیط‌های مختلف صنعتی و خانگی مطابقت دارد. شما می‌توانید با خرید پکیج تصفیه پلی اتیلنی با قیمت مناسب و گارانتی معتبر به عملکرد بهینه در تصفیه فاضلاب‌های انسانی، بهداشتی و صنعتی برسید. معمولا شرکت‌های معتبر در این زمینه، خدمات پس‌ازفروش شامل نصب و راه‌اندازی سیستم‌های تصفیه را نیز ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

در این مطلب راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی را مورد بررسی قرار دادیم. برای این‌که از دوام و طول عمر پکیج‌های تصفیه مورد استفاده در محیط‌های کاربری مختلف اطمینان داشته باشید و هزینه‌های تعمیر و نگهداری این سیستم تصفیه را کاهش دهید، خرید پکیج پلی اتیلنی شما را به اهدافتان می‌رساند. تنها کافیست که در خرید این سیستم‌های تصفیه به ظرفیت پکیج، ابعاد آن، میزان پساب تصفیه‌شده و کیفیت خروجی توجه کنید. باتوجه‌به این‌که ممکن است اطلاعات تخصصی در این زمینه نداشته باشید، خرید از یک مرجع تخصصی و معتبر می‌تواند خرید ایده‌آلی را برای شما رقم بزند. با نصب سیستم‌های تصفیه به شکل دفنی، نیمه دفنی و سطحی متناسب با نیاز کاربری، می‌توانید ضمن کمک به سلامت محیط زیست، در کنترل بحران کم‌آبی نیز نقش موثری داشته باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x