مد

رنگ مو فانتزی چیست؟ معرفی پر طرفدارترین رنگ های فانتزی

رنگ مو فانتزی از طول عمر کوتاهی بهره می‌برد و به علت خاص بودن میان تینیجرها محبوب هستند. برای آشنایی با انواع رنگ مو فانتزی در ادامه مطلب با سایت پارت نیوز همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ رنگ مو فانتزی که بیشتر با اسم رنگ های جیغ از آن‌ها یاد می‌شود؛ مدتی است که در صنعت مد، ترند شده‌اند. این رنگ موی جذاب، اولین بار توسط افرادی مانند کارل لاگرفلد و گوچی معرفی شد. توجه به این نکته ضروری است که رنگ موی فانتزی انواع مختلفی دارد؛ برخی از آن‌ها موقتی هستند. در حالی که برخی دیگر می‌توانند تا شش ماه روی موها باقی بمانند. این رنگ موها شیمیایی هستند و با پودر دکلره اجرا می شوند. در واقع ابتدا باید رنگ موها را به پایه روشن برسانید. هر چقدر موها بیشتر به پایه روشن برسد، تعیین رنگ موی فانتزی ساده تر می شود.

رنگ مو فانتزی به چه رنگ مویی می‌گویند؟رنگ فانتزی آبی یخی

رنگ موی فانتزی را به صورت تک رنگ یا ترکیبی از چند رنگ، روی موها پیاده کنید تا تغییر واقعی را به چشم ببینید. معمولا دست تان در این زمینه باز است و تنوع زیادی وجود دارد اما برای اینکه نتیجه رضایت بخش باشد با توجه به تناژ پوست، یک رنگ جیغ و فانتزی را انتخاب کنید.

رنگ مو فانتزی بدون دکلرهنحوه رنگ کردن

اگر بخواهیم بدون دکلره از رنگ موی فانتزی استفاده کنیم، دستمان در انتخاب رنگ خیلی باز نیست. رنگ موی فانتزی قرمز و مسی روی موهای رنگ شده، بدون دکلره هم قابل اجرا هستند. برای موهای رنگ شده با پایه فندقی و شکلاتی، رنگ موی قرمز بسیار زیبا دیده می شود. رنگ مو فانتزی روی موهای طبیعی و رنگ نشده، بدون دکلره هم جواب می دهد ولی برای موهای رنگ شده نمی توان بدون دکلره، انتظار تغییر صد در صدی را داشت.

اگر پایه موها نارنجی است از بنفش تیره استفاده کنید. به این ترتیب موهای نارنجی پوشانده می شود.  برای پایه رنگ قهوه ای، زیتونی و طلایی از رنگ سبز استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از مواد دکلره، نتیجه تنها تا 60 درصد قابل قبول است. با تکرار رنگ مو در نوبت های بعدی، دقیقا به رنگ سبز می رسید.

رنگ مو فانتزی پرطرفدارمو فانتزی زیر مو رنگ مو فانتزی چیست؟ معرفی پر طرفدارترین رنگ های فانتزی

رنگ آبی یخی

رنگ مو فانتزی چیست؟

پرطرفدار ترین رنگ‌های موی فانتزی که میان نسل جوان و نوجوان بسیار رایج است رنگ موی یخی نقره ای، رنگ موی قرمز، رنگ موی سبز، رنگ موی دودی، رنگ موی بنفش روشن، رنگ موی آبی، رنگ موی شرابی صورتی، رنگ موی نارنجی یا پاییزی، رنگ موی سرمه ای، رنگ موی یاسی، رنگ موی بادمجانی، رنگ موی صورتی، رنگ موی هلویی، رنگ موی بلوند آبی لاجوردی، رنگ موی صحرایی مسی، رنگ موی شکلاتی عسلی می باشد.

رنگ مو فانتزی جدید

رنگ موهای پاستلی یا فانتزی، به فصل وابسته اند و بیشتر در تابستان طرفدار دارند، به خصوص رنگ‌هایی که تناژ قرمز و صورتی دارند در تابستان زیاد استفاده می‌شوند. رنگ موی صورتی، هلویی و ترکیبات رنگی خنگ و گرم برای افرادی با پوست روشن، عالی است. اگر تناژ پوست تان تیره تر است و فردی گندمگون هستید از رنگ موی فانتزی تیره تر نظیر قرمز یا بنفش استفاده کنید. به این ترتیب جذابیت فوق العاده ای پیدا می کنید و می درخشید.

با توجه به رنگ چشم ها هم می توانید انتخاب های متعددی داشته باشید. برای مثال رنگ های فانتزی با تونالیته قرمز با رنگ چشم قهوه ای و مشکی هماهنگی بیشتری دارد و جذابیت چهره تان را صد برابر افزایش می دهد.

با ترکیب رنگ ها نیز می توانید به رنگ موی جدیدتر و البته متفاوت تری برسید. هدف اینست که کمی تنوع ایجاد کنید و از حالت روتین خارج شوید. ماندگاری این رنگ ها زیاد نیست پس با خیال راحت، همه هنرتان را نشان دهید. برای مثال بخشی از موها را فانتزی رنگ کنید و بخشی دیگر را به صورت رنگ موی طبیعی، نگهدارید. یا اینکه تنها انتهای ساقه مو را فانتزی رنگ بزنید در حالی که بالای موها، با رنگ های طبیعی کار شده است.

رنگ مو فانتزی یخیرنگ فانتزی یخی

یکی از شیک ترین و زیباترین رنگ موهای فانتزی که جدیداً هم میان تینیج‌های وایرال شده است؛ رنگ موی یخی نقره ای می‌باشد. این رنگ مو فانتزی بر روی موهای دکلره شده و یا پایه ی روشن‌تر از ۷ به خوبی در خواهد آمد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که رنگ موی یخی نقره ای، سن  شما را بیشتر از سن واقعی ‌تان نشان خواهد داد. برای ساخت این رنگ مو باید یک تیوپ کامل رنگ بلوند نقره ای شماره۳ را به ۳ سانتی متر وارسیون خاکستری، ۳۹ سانتی متر وارسیون نقره ای ۲۲ درصد و اکسیدان شماره ۱ ترکیب کرد.

میزان ماندگاری رنگ موی فانتزیرنگ آبی فانتزی

رنگ موهای فانتزی موقت معمولا با اسپری رنگ می‌شوند و بعد از یک یا دو بار حمام رفتن کاملا از بین می‌روند. در حالی‌که رنگ موهای دائمی، بسته به تعداد دفعات شستن موها می‌توانند مدت بیشتری روی مو بمانند. به طور کلی همه رنگ موهایی که استفاده می کنید بعد از شستشو کمی تغییر رنگ می دهند. در مورد رنگ موهای دائمی قضیه متفاوت است و این رنگ ها مدت زمان بیشتری، کیفیت خود را حفظ می کنند. البته رنگ موهای سبز و قرمز و آبی و بنفش و … ماندگاری کمتری روی موها دارند. این به دلیل ماهیت خود رنگ مو است و ترکیبات شیمیایی داخل رنگ مو، ماندگاری کمی دارد.

رنگ فانتزی هلویی

به طور معمول بعد از 5-6 بار شستشو، رنگ مو از بین می رود. این زمان بستگی به جنس موها و ضخامت تارهای مو دارد. میزان شستشو و نحوه استفاده از مواد شوینده و محصولات بهداشتی نیز در زمان ماندگاری آن تاثیر دارد. حتی کلر آب استخر نیز روی رنگ مو تغییر ایجاد می کند. در واقع این رنگ ها به طور کامل و یک دست از روی ساقه مو پاک نمی شوند بلکه کمرنگ شدن رنگ مو به وضوح قابل مشاهده است.

با هر بار شستشوی موها، اندکی از ترکیبات رنگی، کم می شود تا جاییکه دیگر رنگ موی فانتزی به رنگ اولیه نیست. برای مثال اگر موها را به رنگ بنفش جیغ رنگ کرده باشید، به مرور رنگ موها به صورتی کمرنگ تغییر پیدا می کند. این رنگ تا جایی کم می شود که دیگر اثری از بنفش روی موها دیده می شود و تنها سایه ای از صورتی بسیار کمرنگ، روی موها باقی می ماند.

سخن پایانی

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در مورد رنگ موهای فانتزی وجود دارد، این است که در آوردن این نوع رنگ موها، کار ساده ای نیست و به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد و کمتر کسی است که بتواند این رنگ موهای فانتزی زیبا را در منزل تهیه کند. اما اگر می‌خواهید ترکیب انواع این رنگ موهای پاستلی را در منزل بسازید، بهتر است که به سایت الهه بیوتی مراجعه کنید. آموزشگاه آرایشگری الهه بیوتی، با برگزاری دوره های آموزشی آرایشگری از مبتدی تا حرفه ای و به شکل علمی و کاربردی، روش ساخت و ترکیب انواع این رنگ موهای فانتزی را به صورتی کاملا تخصصی و توسط افراد مجرب و با سابقه، آموزش می‌دهد.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x