زیبایی و تناسب

روش های نگهداری از موهای چرب و روتین مناسب

در این مطلب به روش های نگهداری از موهای چرب و نحوه مراقبت از این موها خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از روش های نگهداری از موهای چرب که اکثر افراد به آن توجه می کنند استفاده از شامپو ویژه موهای چرب است غافل از اینکه روش های مفید دیگری وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روش های نگهداری از موهای چرب

این که هر چند وقت یک‌بار موهایتان را می‌شویید، انواع محصولاتی که استفاده می‌کنید و نحوه مدل دادن به موهایتان، همگی می‌توانند در ایجاد موی چرب نقش داشته باشند. اما در این شرایط اصول مراقبت از موهای چرب، شرایط را به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. این اصول به شرح زیر است:

موهایتان را کمتر بشویید

هرچقدر هم که غیرقابل تصور به نظر می رسد، شستن بیش از حد موها می تواند علت اصلی چربی باشد. شما با پوست سر چرب از خواب بیدار می شوید، بنابراین موهای خود را می شویید تا چربی آن را کنترل کنید. با این حال، در این فرآیند، سبوم طبیعی موهای خود را از بین می برید و در واقع آن را با روغن بیشتری جایگزین می کنید. نتیجه این فرآیند یک چرخه بی پایان است که چیزی جز موهای چرب برای شما باقی نمی گذارد.

تعویض برس و نگهداری از موهای چرب

هنوز یک باور رایج وجود دارد که برس زدن موهای چرب باعث بدتر شدن آن می شود. اما حقیقت این است که با برس مناسب می توانید مقداری از آن چربی را پخش کنید تا ریشه موهایتان کمتر چرب به نظر برسد. برس های چوبی برای کسانی که موهای چرب دارند عالی است. این الیاف به جذب و توزیع چربی های طبیعی در سراسر مو کمک می کند. فقط مراقب باشید خیلی محکم مسواک نزنید. انجام مکرر این کار می تواند تولید چربی اضافی را تحریک کند و منجر به آسیب و حتی ریزش مو شود.

محصولات خود را هوشمندانه انتخاب کنید

مراقبت از موهای چرب

بعضی از محصولات مراقبت از مو، می‌توانند چربی موهایتان را کنترل و مقداری کم کنند. اما بعضی دیگر فقط مشکل را تشدید می‌کنند. به همین دلیل است که باید از محصولاتی که دارای برچسب درخشان‌کننده یا ضد وزی هستند، دوری کنید. این محصولات معمولاً موهای شما را سنگین کرده و چرب‌تر نشانشان می‌دهد. در عوض به دنبال محصولاتی با خاصیت حجم‌دهندگی  و نرم کنندگی باشید که به بلند شدن موهای شما و جلوگیری از تماس آن با ریشه‌های چرب کمک می‌کند.

به موهای خود دست نزنید

شاید خیلی مهم نباشد، اما کوچکترین لمس موها با انگشت و دست، واقعاً می‌تواند بر ظاهر و حس موهای شما تأثیر بگذارد. مانند موها و سر، نوک انگشتان و صورت شما هم سبوم تولید می‌کند. این می‌تواند به‌راحتی به شما منتقل شود و مشکل موهای چرب را بدتر کرده و تشدید کند.

کراتین‌تراپی و پروتیین‌تراپی نکنید

خبر بد برای کسانی که به کراتین کردن موهایشان عادت کرده‌اند، این است که صاف کردن مو به هر روشی تار موهای شما را چرب‌تر نشان می‌دهد. موهای صاف به چربی یک مسیر مستقیم در ساقه موها می‌دهد. پس می‌توانید مدل موی مجعد یا موج‌دار را امتحان کنید، چون ظاهر موهای شما را بهتر نشان می‌دهد.

استفاده از شامپو خشک را محدود کنید

یکی دیگر از روش های نگهداری از موهای چرب استفاده از شامپو خشک است. در حالی که همه ما طرفدار استفاده از شامپوی خشک هستیم، استفاده بیش‌از‌حد از آن، باعث تجمع محصول می‌شود. مانند هر محصولی که روی موهای شما می‌نشیند، شامپو خشک هم می‌تواند پوست سر شما را کم‌آب کند و باعث تولید چربی بیشتر شود.

پوست سرتان را مرتب لایه‌برداری کنید

برای کمک به کاهش تجمع چربی، یک یا دو بار در هفته یک اسکراب یا لایه‌بردار پوست سر را در برنامه مراقبت از موی خود قرار دهید. این کار را به کمک محصولی انجام دهید که از بافت‌های ریز آسیاب‌شده به ابعاد شکر تشکیل شده باشد. لایه‌بردار را حتما روی پوست سر مرطوب بمالید، زیرا آب به عنوان یک حامل و جریان دهنده برای محصول عمل می‌کند. هنگام استفاده از اسکراب، از حرکات دایره‌ای و کوچک با نوک انگشتان خود غافل نشوید، تا به آرامی لایه‌بردار را روی پوست سر خود ماساژ دهید، درست مانند لایه‌بردار صورت.

شامپو مناسب موهای چرب

شامپو برای موهای چرب

شامپوهای موجود در بازار اغلب با سولفات پر می‌شوند. با وجود اینکه این محصولات پاک‌کننده‌های قدرتمند بدون‌ ضرر هستند، اما ممکن است پوست سر شما را حساس کنند. بنابراین علاوه‌ بر موی چرب، مجبور می‌شوید با خارش و التهاب هم سر کنید. سعی کنید حداقل یک یا دو بار در هفته از شامپو زدن صرف ‌نظر کنید. فقط انتظار نداشته باشید که یک شبه نتایج قابل قبولی را ببینید، ممکن است چند هفته طول بکشد تا تولید سبوم پوست سر شما متعادل شود.

استفاده از تونیک تقویت مو برای موی چرب

استفاده از تونیک تقویت مو یکی از روش های نگهداری از موهای چرب است که به راحتی می‌تواند تغییرات مثبتی در موهای چرب ایجاد کند. استفاده از تونیک ضد ریزش و تقویتی، بهترین جایگزین روغن‌تراپی برای موهای بسیار چرب است. برای این کار، لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مقدار کافی از تونیک را به طور مستقیم روی کف سرتان اسپری کنید.
  • با نوک انگشت پوست سرتان را ماساژ دهید. ماساژ را به‌صورت دورانی یا دایره‌های کوچک روی سر انجام دهید.
  • این کار را در سرتاسر پوست سر و تا زمانی که تونیک جذب پوستتان شود، ادامه دهید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x