گل و گیاه

روش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال و نارنج + نکات و زمان رشد دانه پرتقال

کاشت سبزه عید با هسته پرتقال و نارنج می تواند ایده ای بسیار زیبا و متفاوت باشد. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ به جای کاشت گندم و دیگر حبوبات می توانید روش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال و نارنج را بیاموزید تا با یک ماده دورریختنی یک سبزه بسیار زیبا در خانه تان رشد دهید. بنابراین گروه های زیست محیطی توصیه می کنند به جای اینکه برای رشد دادن سبزه عید از عدس و گندم استفاده کنیم دانه های مرکبات را جایگزین آن ها کرده تا در نهایت نهالی داشته باشیم که دیگر آن را دور نیندازیم و مدت ها به رشد خود ادامه داده و چندین سال عمر کند این موضوع چیزی است که اخیراً در گروه های زیست محیطی سایت ها و کانال های تلگرامی دست به دست می چرخد.

روش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال و نارنج

به اعتقاد قدیمی ها دانه گیاهان را نباید زبان زد تا سبز شوند بنابراین حسب احترام به عقاید آنها هسته ها را تر و تازه از داخل میوه ها در بیاورید به مدت 48 ساعت داخل آب بخیسانید. هر کدام از مرکباتی که مد نظرتان هست دانه هایش را جدا از هم نگه دارید.

نحوه کاشت سبزه عید با هسته پرتقال

پس از گذشت دو روز از خیس شدن دانه ها میتوانید برای راحتی کار پوستشان را گرفته و سپس داخل خاک جا کنید و البته چنانچه عجله داشتید بدون خیساندن و صبر کردن به صورت مستقیم نیز می توانید آن ها را در خاک قرار دهید.

نکات کاشت سبزه عید با هسته پرتقال و نارنج

در مخلوطی از خاک گلدان ، پرلیت و کود گیاهی اقدام به کاشتن دانه ها بکنید حتماً دقت داشته باشید که ظرفی که در داخل آن دانه ها را می کارید روزنه هایی برای تخلیه آب داشته باشد در مرحله بعدی دانه های هر میوه ای را به صورت جداگانه در یک گلدان در عمق یک سانتیمتری از خاک بکارید.

در صورت تمایل می توانید ظروف مختلفی را برای این کار انتخاب کنید، مثلاً می توانید از یک سینی عمیق بزرگ برای کاشت بذر بیشتر در آن استفاده کنید، فقط به این نکته توجه کنید که باید حدوداً فاصله داشته باشد. 10 سانتی متر بین هر دانه. قرار دهید.

نحوه کاشت سبزه عید با هسته پرتقال

حالا وقت آن است که روی دانه ها را با نایلون بپوشانیم و سپس در محلی که نور غیر مستقیم دارد قرار دهیم. خاک آن باید همیشه مرطوب و مرطوب باشد، بنابراین تا زمانی که بذرها جوانه بزنند به شرایط خاک توجه کنید تا از خشک شدن آن جلوگیری کنید.

مدت زمان رشد سبزه هسته پرتقال و نارنج

چنانچه تمامی مراحل کاشت سبزه عید با هسته پرتقال را به خوبی انجام داده باشید و شرایط محیطی از دما و نور کافی برخوردار باشد معمولاً اولین نشانه های سبز شدن دانه ها بین 3 الی 5 هفته نمایان می شود و در این مرحله است که گیاه دیگر نیازی به نور مستقیم ندارد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x