فناوری

سامسونگ گلکسی A54، یک میانرده جذاب با طراحی منحصر به فرد!

در این مقاله به معرفی مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A54 و همچنین بررسی دوربین و باتری کارآمد آن خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ بی تردید گوشی سامسونگ گلکسی A54 با وزن 202 گرم یکی از بهترین میان رده های بازار است. در این گوشی از نمایشگر سوپر امولد در کنار چیپست قدرتمند اگزینوس 1380 استفاده شده است. ماژول دوربین اصلی سه گانه و همچنین سنسور سلفی قدرتمند 32 مگاپیکسلی از جمله مزایا گوشی a54 سامسونگ به حساب می آید که توجه کاربران را به خود جلب کرده است. باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری نیز دیگر نقطه قوت این سامسونگ میان رده می باشد.

طراحی سامسونگ گلکسی A54

یکی از مهم ترین ویژگی های Samsung Galaxy A54 را باید طراحی منحصر به فرد آن دانست. در واقع سامسونگ در تلاش است تا تغییرات جدی در طراحی گوشی های جدید و میان رده خود ایجاد کند. لبه های بدنه دستگاه با شکل دایره ای خود توانسته اند افزایش پیدا کنند. همچنین بدنه دستگاه دیگر نازک نیست و می توان گفت شباهت زیادی به گوشی های آیفون دارد.

مشخصات سامسونگ گلکسی A54

این تغییر ظاهری و شبیه سازی را برای اولین بار در گوشی های شیائومی مانند مدل ردمی نوت 11 پرو شاهد بودیم و این بار به نظر می رسد سامسونگ با این کار سعی دارد نظر مخاطبان را جلب کند.

بدنه بخش عقب دستگاه صاف بوده و سنسورهای دوربین کمی از سطح دستگاه بیرون زده‌اند. این مسئله باعث می‌شود دستگاه روی یک میز یا سطح صاف به خوبی قرار نگیرد. البته زمانی که از قاب استفاده کنید، مشکل حل شده و همسطح‌سازی انجام خواهد شد.

در بخش عقب سامسونگ گلکسی A54 خبری از ماژول دوربین نیست و سنسورهای دوربین در سمت چپ به صورت عمودی چینش شده‌اند و این خبر خوبی است. معمولا قرارگیری ماژول دوربین باعث از بین رفتن زیبایی دستگاه می‌شود و این بار، سامسونگ سعی کرده است فقط سنسورها را خارج از ماژول دوربین قرار دهد.

در سمت راست سنسورها، یک فلاش ال ای دی قرار گرفته که از آن برای تامین نور لازم محیط استفاده می شود. این دستگاه دارای دوربین سه گانه بوده و خبری از سنسور چهارم نیست. در سمت راست گوشی کلید پاور قرار گرفته و در قسمت بالای کلید پاور، کلیدهای حجم صدا قابل مشاهده هستند.

از دیگر ویژگی‌های طراحی دستگاه می‌توان به نمایشگر جذاب دستگاه اشاره کرد. البته مقداری حاشیه دارد، اما حاشیه دستگاه به اندازه‌ای نیست که باعث دلزدگی کاربران شود. در بخش بالای نمایشگر، حفره‌ای کوچک به منظور قرارگیری سنسور سلفی قرار گرفته و خوشبختانه خبری از طراحی ناچ نیست. البته سامسونگ در این رده از دستگاه‌ها اقدام به استفاده از طراحی ناچ نمی‌کند که اگر غیر از این بود، فاجعه به حساب می‌آمد.

زمانی که گوشی سامسونگ گلکسی A54 را کج کنید، بدنه بی‌نظیر آن توجه را به خود جلب می‌کند؛ شخصا درگیر زیبایی بدنه این دستگاه شدم و اگر سایر مشخصات فنی دستگاه هم قابل قبول باشد، می‌توانم بگویم که یک انتخاب ایده‌آل است. در بخش پایین دستگاه پورت شارژ قرار گرفته و شما می‌توانید از آن برای شارژ دستگاه استفاده کنید.

وزن گوشی سامسونگ گلکسی A54 معادل 202 گرم بوده و ابعاد آن هم 158.2 در 76.7 در 8.2 میلی متر است. همچنین این دستگاه موفق شده است تاییدیه IP67 را به دست آورد که نشان‌دهنده مقاومت دستگاه در برابر آب و گرد و غبار است. این گوشی جدید سامسونگ توانایی دوام در عمق 1 متر آب را تا مدت زمان 30 دقیقه دارد.

در مجموع اگر بخواهیم جمع بندی نسبت به طراحی و زیبایی گلکسی A54 داشته باشیم، باید بگوییم که این گوشی امتیاز قابل قبولی را در این زمینه به دست آورده است.

بررسی صفحه نمایش گلکسی A54 سامسونگ

سامسونگ در زمینه استفاده از نمایشگرهای باکیفیت در گوشی‌های خود، گاهی وقت‌ها عملکرد خوبی دارد و گاهی وقت‌ها باعث ناامیدی می‌شود. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش 6.4 اینچ سوپر امولد بوده و وضوح تصویر آن 1080 در 2340 پیکسل است. نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه معادل 82.9 درصد است؛ در بخش قبل گفتیم که این دستگاه مقدار کمی حاشیه دارد و این میزان کاملا از درصد ذکرشد قابل تشخیص است.

گلکسی A54

از دیگر مشخصات فنی و ویژگی‌های نمایشگر گلکسی A54 باید به پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز اشاره کنیم. البته نباید از حداکثر میزان روشنایی 1000 نیت آن غافل شد. نسبت ابعاد تصویر هم معادل 19.5:9 است.

بررسی صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A54

کیفیت نمایشگر و میزان روشنایی آن به گونه‌ای است که در برابر نور خورشید می‌توانید به خوبی صفحه نمایش را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این اسمارتفون برای بازی و مشاهده فایل‌های ویدیویی کارآمد بوده و می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

تا این لحظه باید گفت سامسونگ گلکسی A54 در زمینه طراحی و مشخصات نمایشگر، فوق‌العاده و قابل قبول بوده است. البته پشتیبانی نکردن از +HDR10 و Dolby Vision را باید به عنوان کمبودهای دستگاه به حساب آورد، اما از آن جایی که نمی‌توان کاربرد خاصی برای آن‌ها در حال حاضر یادآور شد، می‌توان گفت همین اندازه هم قابل قبول است.

بررسی دوربین گلکسی A54 سامسونگ

این اسمارتفون دارای دوربین سه‌گانه در بخش عقب بوده که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 می‌شود. در کنار سنسور اصلی، شاهد قرارگیری سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو هستیم. زاویه‌ای که سنسور فوق عریض دستگاه پوشش می‌دهد، 123 درجه بوده و می‌تواند فضای گسترده‌ای را پوشش دهد.

فراموش نکنید که این گوشی هوشمند توانایی فیلمبرداری 4K را دارد، اما حجم بالای فایل‌های ویدیویی که باکیفیت بالا ضبط می‌شود، نباید نادیده گرفت. در بخش جلو شرایط بهتر از سنسور اصلی بخش عقب است. شما می‌توانید از سنسور سلفی 32 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده کنید.

طراحی گلکسی A54

وجود سنسور سلفی 32 مگاپیکسل می‌تواند به کاربران در برقراری تماس‌های ویدیویی باکیفیت یا ضبط فایل‌های ویدیویی جذاب، کمک ویژه‌ای کند. در صورتی که علاقه‌مند به ثبت تصاویر سلفی برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی هستید، قطعا وجود سنسور سلفی قدرتمند و باکیفیت بالا را درک خواهید کرد.

شما می‌توانید با استفاده از سنسور سلفی 32 مگاپیکسل گلکسی A54 فایل‌های ویدیویی سلفی باکیفیت 4K ضبط کنید؛ این خبر خوبی است. برای بررسی هر چه دقیقتر دوربین، پیشنهاد می کنیم به لینک زیر بروید:

دوربین سامسونگ گلکسی A54

شاید در ابتدا احساس شود که خب در این دستگاه برخلاف نسل گذشته از تراشه کوالکام اسنپدراگون استفاده شده است، اما باید بگوییم خیر! سامسونگ در کمال ناباوری از تراشه جدید اگزینوس 1380 استفاده کرده که یک چیپست 5 نانومتری است.

کاربرانی که قصد دارند مبالغ نسبتا زیادی را برای خرید سامسونگ گلکسی A54 پرداخت کنند، تمایل دارند از تراشه‌های کوالکام استفاده شود که قدرت بالاتری دارند، اما به نظر می‌رسد مرغ سامسونگ یک پا دارد و همواره کاری که خودش بخواهد را انجام خواهد داد.

در کنار تراشه اصلی اگزینوس 1380 شاهد تراشه گرافیکی mali-G68 MP5 هستیم که می‌تواند قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. شما می‌توانید از این تراشه گرافیکی برای پردازش بازی‌های جدید و قدرتمند استفاده کنید. همچنین در زمینه کارهای نرم افزاری که نیازمند قدرت بالای پردازش هستند، می‌توان گفت عملکرد گلکسی A54 خیره‌کننده است و می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

باتری گلکسی A54

بررسی پردازنده سامسونگ گلکسی A54

این گوشی جدید سامسونگ در سه مدل مختلف و بر اساس تفاوت در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه شده است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی
  • 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخل
  • 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی

شما می‌توانید در صورت نیاز از یک کارت حافظه ذخیره‌سازی جانبی میکرو اس دی هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که در صورت تمایل برای استفاده از میکرو اس دی باید فقط یک سیم کارت را درون خشاب قرار دهید، چرا که امکان استفاده از دو سیم کارت همزمان و یک میکرو اس دی وجود ندارد. خشاب سیم کارت به گونه‌ای تعبیه شده که یا کاربران باید از دو سیم کارت استفاده کنند و یا یک سیم کارت و کارت میکرو اس دی!

قابلیت امنیتی سامسونگ گلکسی A54

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سامسونگ گلکسی A54 را باید قابلیت‌های امنیتی آن عنوان کرد. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اپتیکال بوده که قابلیت شناسایی اثر انگشت را از روی صفحه نمایش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد. همچنین شما می‌توانید از فناوری تشخیص چهره دستگاه هم استفاده کنید که می‌تواند ضریب ایمنی را تا حد زیادی افزایش دهد.

مزایا و معایب گلکسی A54

  • طراحی شبه پرچمدار
  • صفحه نمایش 120 هرتز
  • عمر باتری عالی
  • سنسور سلفی قدرتمند
  • عدم وجود آداپتور در جعبه
  • فعال شدن لرزشگیر ویدیو فقط در حالت 1080 پیکسل
  • قدرت تقریبا برابر چیپست گوشی با چیپست گوشی a52s

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x