تولید و تجارت

طرح توجیهی و تعریف آن

برای شروع هر کسب و کاری نیاز به اطلاعاتی است که بر اساس آن بتوان تصمیم گیری کرد. با استفاده از اطلاعات کامل درباره ی سرمایه گذاری ،دید واضحی از ایده را خواهیم داشت و این اطلاعات به ما کمک می کند تا بتوانیم بهتر به هدفمان برسیم.  مجموعه ها برای شروع فعالیت و یا توسعه ی کسب و کار خود از طرح توجیهی استفاده می کنند. استفاده از طرح توجیهی موجب کاهش ریسک های سرمایه گذاری می شود زیرا افرادی که می خواهند کسب و کاری را شروع کنند باید ابتدا امکان سنجی پروژه را بسنجند که آیا ایده ی مورد نظرشان امکان اجرا دارد و سپس با داشتن اطلاعات ، بتوان از سود ده بودن یا نبودن پروژه مطلع شد. اطلاعاتی که در طرح توجیهی گردآوری می شود ، پاسخ تمام سوال های شما را خواهد داد.

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) یکی از تخصصی ترین مراکز نگارش و تدوین طرح توجیهی است که انواع طرح توجیهی برای کسب و کار های مختلف را ارائه می کند. این مجموعه از مهندسین و متخصصین زبده برای نگارش طرح توجیهی بهره می برد.

تعریف طرح توجیهی

طرح توجیهی، گزارشی است که بر اساس آن بخش های مختلف یک پروژه مورد بررسی قرار می گیرد. در طرح توجیهی ، سه بخش بازار ، فنی و مالی مطرح می شود که هر یک شامل اطلاعات لازم هستند. با استفاده از طرح توجیهی ، افراد پیش از شروع سرمایه گذاری ، اطلاعات لازم را دارند و بر اساس آن می توانند تصمیم گیری کنند. با توجه به این که افراد با شروع هر نوع سرمایه گذاری در ابتدا اطلاعات بسیار محدودیت دارند و طبق تجارب شخصی و یا نظر دیگران ، آن کسب و کار را راه اندازی می کنند، ممکن است در مسیر با چالش هایی روبرو شوند و یا هزینه های زیادی را بپردازند. بنابراین موفقیت پروژه با استفاده از طرح توجیهی بالا می رود زیرا این بیزینس پلن، برنامه ای کامل است که هر آنچه برای کسب و کار مورد نظرتان به آن نیاز دارید را به شما می گوید. باید توجه داشته باشید که مشکلاتی در سرمایه گذاری ها ممکن است وجود داشته باشد که با داشتن اطلاعات کافی می توانید از پس این مشکلات بر آیید و از بروز آن جلوگیری نمایید. نگارش طرح توجیهی بر اساس قوانین و مقررات انجام می گیرد و نگارش طرح توجیهی توسط متخصصین مجرب انجام می گیرد. اطلاعات توسط این متخصصین جمع اوری شده و ارزیابی می گردد. در شروع هر کسب و کاری سوال هایی برای افراد ایجاد می شود. چه میزان سرمایه برای شروع مناسب است؟ به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ ایا این سرمایه گذاری بازدهی لازم را دارد؟ زمان رسیدن به سود چقدر است؟ رقبا چه کسانه هستند؟ میزان سرمایه در گردش چقدر است؟ و… برای پاسخ به این سوال ها نیاز به اطلاعات دقیق و بروز است. این اطلاعات موجب آگاهی فرد سرمایه گذار می شوند و با مرور بر شرایط خود می تواند به نتیجه برسد که ایا سرمایه گذاری را شروع کند یا نه.

استفاده از طرح توجیهی کارامد

طرح توجیهی اطلاعاتی را به شما می دهد که شما با مدت ها تحقیق هم شاید نتوانید این اطلاعات را به دست آورید. اختصاص سرمایه و زمان بدون داشتن اطلاعات ، ریسک بزرگی است به ویژه در شرایط کنونی که رقبای زیادی وجود دارد و احتمال موفق بودنتان بسیار سخت می باشد. مراکزی که در زمینه ی طرح توجیهی فعالیت دارند می توانند طرح توجیهی مورد نظر شما را نگارکنند. این مراکز با در دست داشتن اطلاعات و با استفاده از برنامه های مخصوص و دانش و تخصصی که دارد ، طرح توجیهی را تدوین می کنند.

طرح توجیهی و تعریف آن

تدوین طرح توجیهی

مراکزی که در زمینه ی تدوین طرح توجیهی فعالیت دارند ، تخصص این کار را داشته و می توانند اطلاعات را جمع آوری و ارزیابی کنند. در طرح توجیهی تحقیق های لازم درمورد سرمایه گذاری مورد نظر انجام می گیرد که این کار توسط گروهی از متخصصین با دانش انجام می گیرد. این اطلاعات جمع آوری شده شامل صفر تا صد سرمایه گذاری بر اساس شرایط موجود است و با استفاده از ارزیابی این اطلاعات، تمام اطلاعات مورد نیاز برای کسب و کار به دست می آید. از طرح توجیهی هم برای شروع یک سرمایه گذاری و هم برای ادامه یا گسترش آن استفاده می شود. بنابراین فرقی نمی کند که نوع سرمایه گذاری شما چه باشد و کوچک یا بزرگ باشد و طرح توجیهی در تمام موارد کاربرد خواهد داشت. با استفاده از طرح توجیهی، به موانع موجود در مسیر هدف پی می برید و با آگاهی بهتری تصمیم گیری را در موقعیت های مختلف اتخاذ می کنید. استفاده از می تواند موجب کاهش هزینه ها شود زیرا شما با درک عمیق از سرمایه گذاری ، آن را انجام می دهید و می توانید بر مشکلات غلبه کنید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

برای تدوین طرح توجیهی نیاز است که حتما به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا طرح توجیهی که دریافت می کنید کامل و کاربردی باشد. یکی از مراکز معتبر و بزرگ در زمینه ی تدوین طرح توجیهی ، گروه مطصا است که با سال ها فعالیت در این حوزه می تواند بهترین خدمات طرح توجیهی را ارائه نماید. برای اطلاع از هزینه طرح توجیهی با همکاران ما تماس بگیرید.

اهمیت استفاده از طرح توجیهی جامع

برخی از افراد با تکیه بر اطلاعات شخصی سعی دارد که سرمایه گذاری نمایند و باید بدانند که تجارب شخصی تا حدودی می تواند به آن ها کمک کند. اطلاعات افراد برای شروع کسب و کار ها کامل نیست و مواردی مانند هزینه ها، تجهیزات ، نیروی انسانی ، درصد سود مورد نظر شما و… از مواردی هستند نیاز به اطلاعات دقیق دارند که با اسفاده از طرح توجیهی می تاون ایناطلاعا را به صورتجامع در اختیار داشت و از آن استفاده کرد. ورود به هر کسب و رای ، ریسک هایی به دنبال دارد اما به دلیل این که سرمایه درگیر است ، درصوری که  بدون داشتن اطلاعات افی در کسیر سرمایه گذاری قدبردارید ، ممکن است متضرر شوید. ب می منظور با صرف اندک هزینه برای نگارش طرح توجیهی می توانید ریسک ها و هزینه ها را کاهش دهید. طرح توجیهی هم برای افراد که به تازگی قصد شروع کسب و کاری را دارند مناسب است و هم برای مجموعه هایی که قصد تولید یک کالا یا عرضه ی خدماتی را دارند کاربردی است. بنابراین طرح توجیهی برای توسعه ی کسب و کار ها بسیار کاربردی خواهد بود.

طرح توجیهی و تعریف آن

طرح توجیهی اقتصادی

طرح توجیهی نمای کلی فعالیت اقتصادی را به ما نشان داده و ما را از سود و زیان پروژه مطلع می سازد. شرایط موجود برای شروع هر سرمایه گذاری اهمیت دارد و باید آن را سنجید. زوایای مختلف سرمایه گذاری یا فعالیت اقتصادی در طرح توجیهی مورد توجه قرار گرفته و مواردی از قبیل وضعیت بازار و امکان سنجی طرح مشخص می گردد. شرایط فردی برای طرح توجیهی بسیار مهم است و افراد با شرایط مختلف تصمیم به سرمایه گذاری می گیرند به همین دلیل در هر طرح توجیهی ، شرایط فردی لحاظ خواهد شد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم به دنبال طرح توجیهی های رایگان که توسط برخی از مجموعه ها ارائه شده نباشید زیرا طرح توجیهی باید با شرایط موجود مطابقت داشته باشد و متناسب با اهداف و بودجه و سایر شرایط موجود طراحی شده باشد.

https://matsa.co/

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x