آشپزی

طرز تهیه حلوا به روشی آسان و سریع

حلوا ساده از جمله دسرهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی  است که اغلب در مراسم عزا سرو می شود. در این مطلب به آموزش طرز تهیه حلوا خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ حلوا در ایران به روش های مختلفی تهیه می شود. طرز تهیه حلوا دستوری آسان و روان دارد که به همین دلیل برای اکثر بانوان پخت آن خوشایند و لذت بخش می باشد.

مواد مورد نیاز طرز تهیه حلوا

برای تهیه حلوا به یکسری مواد اولیه که به راحتی در هر خانه ای یافت می شوند نیاز دارید.

مواد لازم مقدار لازم
آرد گندم 2 پیمانه
شکر 1/5 پیمانه
روغن 1 پیمانه
گلاب 1/3 پیمانه
پودر هل به میزان لازم
زعفران به میزان لازم
کره 25گرم

طرز تهیه حلوا

طرز تهیه حلوا

یک حلوای ساده همراه چاشنی خوشمزگی نیاز دارد که مرحله به مرحله با دقت پیش برود تا طعم خوبی را در آخر کار داشته باشد پس همراه با شما کاربران آشپزخانه نمناک به سراغ طرز درست کردن حلوای ساده خواهیم رفت

مرحله اول

در طرز تهیه حلوا در مرحله اول شهد آن را درست می کنیم. برای این کار میزان شکر گفته شده را به همراه یک پیمانه آب روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکر در اثر گرما و حرارت گاز آب شود.شهد شما حاضر است.

مرحله دوم

بعد از اینکه شکر را هم زدید و در آب حل شد حال نوبت افزودن گلاب ، پودر هل و زعفران آسیاب شده به شهد است. مواد را اضافه کرده و مخلوط کنید سپس از روی حرارت بزارید تا عطر و طعم گلاب از بین نرود.

مرحله سوم

حال باید آرد حلوا را حدود 3 بار الک کنید تا ذرات آن کاملا جدا و سبک شود. سپس یک تابه مناسب با حجم مواد را روی حرارت قرار دهید و در ادامه آرد را درون تابه بریزید و تفت دهید.

مرحله چهارم

آرد را با حرارت ملایم رو به بالا تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود و رنگ کرمی مانند به خود بگیرد. در این مرحله از طرز تهیه حلوا دقت داشته باشید که آرد باید مدام هم زده شود تا نسوزد.

مرحله پنجم

در ظرف دیگری کره را به همراه روغن آب و داغ کنید سپس کم‌کم و آرام آرام به آرد اضافه کنید.

مرحله ششم

به خوبی روغن و آرد را با یکدیگر هم بزنید تا کاملا یکدست و طلایی رنگ شود. روی حرارت مدام مواد را هم میزنیم تا به رنگ دلخواه در بیاید و هر چقدر بیشتر روی حرارت هم بزنیم حلوا تیره‌تر و قهوه ای تر میشود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه کره و روغن را اضافه کردید و حلوا به رنگ دلخواهتان رسید شعله را کم کنید و در ادامه شهدی را که تهیه کرده اید را در چند مرحله و کم‌کم به حلوا اضافه کنید.

مرحله هشتم

شروع به هم زدن حلوا با شهد بکنید دقت کنید هنگام اضافه کردن شهد باید حلوا را مدام و سریع هم بزنید تا شهد کاملا به خورد حلوا برود و در وسط تابه جمع شود.

مرحله نهم

از دو طرف دسته های تابه را گرفته و مدام به چپ و راست تکان دهید تا مواد از کناره های ماهیتابه به وسط تابه بیاید و حالت خمیری به خود بگیرد.

تزیین حلوا

تزیین حلوا

حلوای آماده شده را تا وقتی که داغ است در ظرف مورد نظر بریزید و با خلال پسته ، خلال بادام ، پودر نارگیل تزیین کنید. این کار کاملا سلیقه ای می باشد.

نکات پخت حلوا

1.زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت میباشد .

2.از تفت دادن زیاد از حد آرد بپرهیزید چراکه رنگ دسر شما را تیره می کند.

3.نسبت درست شکر و آرد را رعایت کنید. این کار باعث می شود که شیرینی دسرتان به اندازه باشد نه خیلی زیاد و نه خیلی کم.

4.برای تزیین حلوا از انواع خلال و گل های خوراکی می توانید استفاده کنید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x