آشپزیعکس

طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی به سبک رستورانی در کمتر از 1 ساعت + مراحل تهیه، مواد لازم و نکات کلیدی

از جمله غذاهای محبوب رستورانی به ویژه در جوانان و نوجوانان مرغ سوخاری است. در ادامه این مطلب به شما طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی به سبک رستورانی را آموزش می دهیم.

به گزارش پارت نیوز؛ مرغ سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار در دنیاست که به روش های مختلفی تهیه می شود. این بار قصد داریم طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی را به شما آموزش دهیم. این غذای لذیذ که در تمام دنیا به غذای بین المللی معروف است در دسته فست فودها قرار می گیرد.

محبوب ترین نوع مرغ سوخاری پفکی است که برای تهیه آن فقط از آرد سفید استفاده می شود. البته در دستور پخت های خانگی از آنجایی که بسیاری از افراد توانایی لازم در طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی را ندارند، مرغ سوخاری را با پودر پانکو درشت درست می کنند که طعم مرغ سوخاری را شبیه شنیسل مرغ می کند تا کامل و مرحله به مرحله ببینید. آموزش طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی در ادامه با سایت پارت نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای در طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی براب 4 نفر

ران یا سینه مرغ ۸ تکه
ماست چکیده ۱ لیوان
آرد سفید ۲ تا ۳ لیوان
پیاز ۱ عدد
آب سرد ۱ کاسه
سبزیجات معطر ¼ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
پودر پیاز ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی رستورانی و نرم

طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری خوشمزه به سبک رستورانی، ابتدا پیاز را پوست گرفته و بشویید، سپس آن را به صورت خلال های بزرگ روی تخته آشپزخانه برش دهید.سپس یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و پیاز خرد شده را داخل آن می چینیم.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی سبزیجات معطر تازه یا خشک شده را در ظرف می ریزیم که می تواند شامل جعفری، ریحان، شوید، نعناع، ​​آویشن، ترخون و … باشد. سپس ماست، زعفران آب پز، فلفل سیاه و کمی نمک را به مواد اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا مواد را خوب هم میزنیم تا یکدست شود سپس تکه های پای یا سینه مرغ را در ظرف میریزم و خوب هم میزنم تا تکه های گوشت مرغ کاملا با مواد طعم دهنده آغشته شود.

مرحله چهارم

حالا باید دقت کنید که در طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 2 تا 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا تکه های مرغ خوب مزه دار شوند. سپس آرد را به همراه پودر سیر، فلفل، پودر پیاز و کمی نمک در یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و ادویه ها را با قاشق هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند سپس کاسه را با آرد کنار بگذارید. بعد از اینکه تکه های مرغ به خوبی مزه دار شد، آنها را از یخچال خارج کنید.

مرحله ششم

عکس مرغ سوخاری خانگی

حالا در یک قابلمه کوچک روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم داغ شود.سپس تکه های مرغ را در ظرفی آرد می ریزیم و مانند لباس شویی می مالیم تا آرد جذب شود و بعد از سرخ شدن پوسته پوسته شود. این بخش مهمی از طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی است

مرحله هفتم

بعد از اینکه تکه های مرغ را از آرد خارج کردید، آنها را در یک کاسه آب یخ بریزید و دوباره داخل آرد بریزید و خوب بمالید تا آرد بیشتری جذب شود. این کار را باید 3 تا 5 بار انجام دهیم تا مرغ سرخ شده پوسته پوسته شود.

مرحله هشتم

حالا در طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی تکه های مرغ را به آرامی در روغن داغ شده می ریزیم و می گذاریم آرام آرام سرخ شوند و طلایی شوند. توجه داشته باشید که حرارت همچنان کم باشد تا تکه های مرغ علاوه بر طلایی شدن، کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

نکته مهم دیگر این است که باید از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنیم تا جوجه ها نسوزد و سیاه نشود. پس از سرخ شدن مرغ ها، آنها را روی توری فلزی یا حوله ای قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود.

پنیر سرخ شده یکی از محبوب ترین و بین المللی ترین غذاهای سرخ شده است که با طعم های مختلف تهیه می شود

مرحله دهم

همه جوجه ها را به همین ترتیب آماده می کنیم. همچنین می توانیم مقداری سیب زمینی را خلال کرده و در روغن سرخ کنیم و مرغ های سرخ شده را به همراه سیب زمینی سرخ شده در بشقاب بچینیم و نوش جان کنیم.

نکات مهم در طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی

یک بشقاب مرغ سوخاری پفکی

  • نکاتی در مورد طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی برای اینکه مرغ سوخاری شما پوسته پوسته شود، به سادگی مرغ سوخاری را با روش بالا درست کنید. البته روش های دیگری نیز برای پوسته انداختن مرغ سرخ شده وجود دارد که یکی از آنها استفاده از خمیر پف دار درشت خرد شده است.
  • برای این کار پفک ها را در کیسه فریزر بریزید و با وردنه یا چرخ گوشت کمی بکوبید تا له شوند. توجه داشته باشید که پفک ها پودری نباشند و باید کمی زبر باشند تا مرغ سرخ شده لایه لایه شود.
  • پس از بریدن پفک، آن را در ظرف مناسبی قرار دهید. ابتدا تکه های مرغ را در آرد معمولی میغلطانیم سپس در تخم مرغ و در آخر در خمیر پف کرده میغلطانیم سپس در روغن سرخ میکنیم.

انتهای مطلب

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x