فیلم و سریال

سریال پاور (2023 The Power) + خلاصه داستان، معرفی بازیگران و نقد

سریال پاور (2023The Power) محصول بریتانیا است. فصل اول این سریال در سال 2023 منتشر شد و طرفداران بسیاری را با خود همراه کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال پاور The Power 2023 بر اساس یک رمان با همین نام ساخته شده است. این رمان به نویسندگی نائومی الدرمن که در سال 2016 منتشر شد. در ادامه به معرفی این سریال و نقدهای مربوط به آن خواهیم پرداخت.

خلاصه داستان سریال پاور ۲۰۲۳

به طور خلاصه سریال The Power 2023 درباره این است که در دنیای آن، دختران نوجوان توانایی این را به دست می‌آورند که با انگشتان خود و شوک الکتریکی به دیگران آسیب برسانند و حتی آن‌ها را از بین ببرند و همچنین متوجه می‌شوند که می‌توانند این قدرت را به زنانی که سن بیشتری دارند هم منتقل کنند. پس از مدتی همه آن‌ها این قدرت را به دست می‌آورند و همه چیز تغییر می‌کند. برای ادامه داستان می‌توانید به سریال The Power 2023 یا رمان آن مراجعه کنید.

ژانر سریال پاور (2023 The Power)

ژانر سریال قدرت علمی تخیلی و درام است. زمان پخش سریال قدرت اولین بار در 31 مارس 2023 معادل 11 فروردین 1402 از Amazon Prime Video بود و پخش فصل اول آن در 12 می 2023 معادل 22 اردیبهشت 1402 به پایان رسید.

سریال پاور چند قسمت است؟

تعداد قسمت‌های سریال قدرت در فصل اول شامل 9 اپیزود و مدت هر قسمت آن بین 55 دقیقه تا یک ساعت است. در ادامه این به معرفی سریال The Power 2023 می‌پردازیم و بیشتر درباره داستان و هنرپیشه‌های سریال قدرت ۲۰۲۳ صحبت می‌کنیم.

بازیگران سریال پاور ۲۰۲۳ The Power

در این بخش از مقاله به معرفی برخی از بازیگران سریال قدرت و همچنین نقش آن‌ها در سریال خواهیم پرداخت.

تونی کولت در نقش شهردار مارگو کلیری لوپز

تونی کولت در نقش شهردار مارگو کلیری لوپز

تونی کولت (Toni Collette) بازیگر و خواننده استرالیایی است که در تاریخ یکم نوامبر 1972 متولد شد. او شش بار کاندید دریافت جایزه Golden Globe و چهار بار کاندید دریافت جایزه Primetime Emmy شده بود که از بین آن‌ها برنده یک Golden Globe و یک Primetime Emmy شده است.

همچنین او برای بازی در فیلم حس ششم (The Sixth Sense) کاندید دریافت جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل (Academy Award for Best Supporting Actress) شده بود. او در سریال قدرت ۲۰۲۳ در نقش کاراکتر مارگو کلیری لوپز (Margot Cleary-Lopez) که شهردار شهر سیاتل (Seattle) و مادر سه فرزند است حضور دارد.

کلویی اولی‌ای کراوالیو در نقش جوس کلیری لوپز

کلویی اولی‌ای کراوالیو در نقش جوس کلیری لوپز

کلویی اولی‌ای کراوالیو (Chloe Auliʻi Cravalho) بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 22 نوامبر سال 2000 در هاوایی (Hawaii) متولد شد. اولین تجربه بازیگری او در نقش صداپیشه کاراکتر موانا در انیمیشن سینمایی Moana محصول Walt Disney Animation Studios در سال 2016 بوده است. اولی‌ای کراوالیو در سریال The Power 2023 در نقش کاراکتر جوس (Jos Cleary-Lopez) که یکی از فرزندان مارگو کلیری لوپز است حضور دارد.

جان لگوئیزامو در نقش دکتر راب لوپز

جان لگوئیزامو در نقش دکتر راب لوپز

یک دیگر از بازیگران سریال پاور، جان لگوئیزامو (John Leguizamo) بازیگر و کمدین آمریکایی است که در تاریخ 22 جولای 1960 در بوگوتا (Bogotá) در کشور کلمبیا (Colombia) متولد شد. پس از چند سال خانواده‌اش به نیویورک مهاجرت کردند.

جان لگوئیزامو در بیش از صد فیلم حضور داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان قسمت‌های اول و دوم John Wick و فیلم The Menu در سال 2022 نام برد. او همچنین صداپیشه کاراکتر Sid در مجموعه انیمیشن عصر یخبندان (Ice Age) نیز بوده است. لگوئیزامو در سریال The Power 2023 در نقش دکتر راب لوپز (Dr. Rob Lopez)، همسر مارگو کلیری لوپز، حضور دارد.

توهیب جیمو در نقش توندی

توهیب جیمو در نقش توندی

توهیب جیمو (Toheeb Jimoh) بازیگری انگلیسی است که در تاریخ 15 آوریل 1997 در بریکستون (Brixton) در لندن جنوبی (South London) متولد شد. او برای بازی در نقش سام اوبیسانیا (Sam Obisanya) در سریال کمدی درام ورزشی تد لاسو (Ted Lasso) که در +Apple TV منتشر شده بود و به تازگی پخش آن پس از سه فصل به پایان رسید، کاندید دریافت یک جایزه Primetime Emmy شده بود. توهیب جیمو در سریال The Power 2023 در نقش کاراکتر توندی (Tunde) حضور دارد که می‌خواهد یک ویدیو ژورنالیست موفق شود.

بعضی از بازیگران دیگر سریال قدرت ۲۰۲۳ عبارتند از:

ریا زمیتروویچ (Ria Zmitrowicz) در نقش روکسی (Roxy)

ادی مارسن (Eddie Marsan) در نقش برنی مونک (Bernie Monke)

نیکو هیراگا (Nico Hiraga) در نقش رایان (Ryan)

دنیلا وگا (Daniela Vega) در نقش خواهر ماریا (Sister Maria)

جاش چارلز (Josh Charles) در نقش دنیل دندن (Daniel Dandon)

در ادامه مقاله امتیازها و تعدادی از نقدهای سریال The Power 2023 را بررسی می‌کنیم.

نقد سریال پاور

در این بخش از مقاله به نقد سریال قدرت ۲۰۲۳ و بررسی نمرات آن در سه سایت‌ معروف آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک می‌پردازیم. سریال The Power 2023 در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 6.5 از 10 را به دست آورده است. البته این نمره از تعداد کمی از کاربران به دست آمده است. این سریال در سایت‌های متاکریتیک و راتن تومیتوز نمره‌های 66 و 74 از 100 را به دست آورده است. در ادامه می‌توانید خلاصه تعدادی از نقدهایی که درباره سریال قدرت ۲۰۲۳ در سایت متاکریتیک قرار گرفته است را مطالعه نمایید.

AV Club / مردیث هابز: 83

پذیرفتن دنیایی که سریال The Power 2023 آن را به نمایش گذاشته سخت است هر چند به خوبی بررسی شده باشد. اگر این طور نبود نمره A- را به راحتی دریافت می‌کرد چون بازیگری و روایت داستان این سریال به آن اندازه خوب است. در نتیجه امتیاز B مناسب آن است و ارزش تماشا کردن را دارد.

RogerEbert / کریستینا اسکوبار: 80

محصول نهایی یک سریال تاثیرگذار و پر از اکشن است که هر چند بعضی وقت‌ها سختگیرانه عمل می‌کند اما تماشای آن باعث می‌شود بیننده به طور لذت‌بخشی به فکر در مورد داستان آن بپردازد.

The Independent / نیکول وسل: 80

سریال پاور The Power 2023 ممکن است استعاره‌ای سختگیرانه باشد اما احساسی و اغراق شده نیست. تماشای این که دختران در دنیای این سریال چگونه دست کم گرفته می‌شوند، فراموش می‌شوند و از دیگران دور می‌شوند و ناگهان متوجه می‌شوند که کارهایی که انجام می‌دهند اهمیت دارد، واقعا هیجان انگیز است.

Newsday / رابرت لوین: 75

سریال The Power 2023 اثری متقاعد کننده و تحسین‌برانگیز با یک مفهوم مرکزی قوی است.

We Got This Covered/ مارتین کار: 60

سریال پاور The power

سریال پاور ۲۰۲۳ به طور چشمگیری کمتر از حد انتظار ظاهر شده است. نه به دلیل عدم تعهد بازیگران و نه به دلیل کمبود لوکیشن‌های واقعی که به بهتر روایت شدن داستان کمک کند. شکست این سریال اساسی‌تر از این‌ها است و به میزان اورجینال بودن آن برمی‌گردد. ترکیبی از پیش رفتن کند داستان و انتخاب‌های خرده داستان‌های تکراری باعث می‌شوند بینندگان نتوانند بیشتر از سه قسمت از سریال The Power 2023 را تحمل کنند که طعنه آمیز است چون معمولا سریال‌ها از این قسمت به بعد جالب می‌شوند.

CNN/ برایان لوری: 50

تا الان سریال The Power 2023 اثری خواب آور بوده که فقط وقت‌هایی که داستان آن واقعا دارد به جایی می‌رسد باعث می‌شود انگیزه پیدا کنم که از خواب بیدار شوم.

Decider/ جوئل کلر: 40

تماشای سریال The Power 2023 بسیار خسته کننده خواهد بود. برای هر یک لحظه جالب که تغییر واقعی در قدرت متقابل مردان و زنان را نشان می‌دهد، ممکن است دو لحظه دیگر وجود داشته باشد که حس شود به ندرت در یک داستان هستیم قبل از این که به داستان دیگری منتقل شویم.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی سریال پاور ۲۰۲۳  پرداختیم و از داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. اگر خواندن این مقاله باعث شده است که بخواهید بیشتر با داستان و کاراکترهای این سریال آشنا شوید می‌توانید دانلود سریال The Power 2023 را آغاز کنید و پس از تماشای آن نظرتان درباره سریال قدرت ۲۰۲۳ و نمره­ای را که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های با دیگران به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x