آشپزی

طرز تهیه شامی سویا؛ غذایی لذیذ برای گیاهخواران

اگر برای پخت شامی به دنبال جایگزین مناسبی برای گوشت هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه شامی سویا را به شما بیاموزیم.

به گزارش پارت نیوز؛ در طرز تهیه شامی سویا که جایگزین نمقوی و عالی برای گوشت به حساب می آید می توانید به راحتی از با استفاده از ادویه ها و سبزیجات معطر طعمی فوق العاده و لذیذ ایجاد کنید.

برای تهیه یک شام خوشمزه از سویا، ابتدا سیب زمینی ها را بجوشانید. در حالی که سیب زمینی ها در حال پختن هستند، پیاز را تفت دهید و سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه دانه های سویا خیس کرده اضافه کنید. پس از تفت دادن مواد با هم، ادویه و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و اجازه دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند و بپزند.

سیب زمینی های آب پز شده پوست گرفته، رنده می شوند و به مخلوط سویا اضافه می شوند، در تخم مرغ و آرد سوخاری حلقه می شوند و سرخ می شوند تا طلایی و ترد شوند.

مواد اولیه طرز تهیه شامی سویا

مواد لازم مقدار
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیب زمینی ۴ عدد متوسط
پودر سوخاری به میزان لازم
نمک، فلفل، دارچین و زردچوبه به میزان لازم
سویا یک پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد

طرز تهیه شامی سویا

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به نحوه پخت این شامی گیاهی خوشمزه خواهیم پرداخت.

مرحله 1: آبپز کردن سیب زمینی‌ها

ابتدا سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید در قابلمه‌ای پر از آب قرار دهید و بگذارید تا به خوبی آبپز شوند. مطمئن شوید که سیب زمینی‌ها نرم شده‌اند تا به راحتی بتوان آن‌ها را پوست گرفت و رنده کرد.

طرز تهیه شامی سویا

مرحله 2: تفت دادن پیاز و اضافه کردن سویا

در یک تابه مناسب، پیاز خرد شده را با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی و نرم شود. سپس سویا خیس خورده را به آن اضافه کنید و با هم تفت دهید تا سویا نیز به آرامی تفت خورده و طلایی شود.

مرحله 3: افزودن فلفل دلمه‌ای و تفت دادن

فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را به مخلوط پیاز و سویا اضافه کنید و تمامی مواد را با هم تفت دهید تا فلفل نرم شود و عطر آن خارج شود.

مرحله 4: اضافه کردن ادویه‌ها و رب گوجه فرنگی

حالا نوبت به اضافه کردن ادویه‌ها و رب گوجه فرنگی غلیظ می‌رسد. تمامی این مواد را به تابه اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد  به خوبی با هم ترکیب شوند و مزه‌دار شوند.

طرز تهیه شامی سویا

مرحله 5: آماده‌سازی سیب زمینی و پر کردن آن با مواد

پس از اینکه اجازه دادید و سیب زمینی‌ها کمی سرد شدند، آن‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس، بخشی از سیب زمینی را برداشته و کمی از مخلوط سویا در میان آن قرار دهید و با سیب زمینی رنده شده روی مواد را کاملا بپوشانید.

مرحله 6: آغشته کردن به تخم مرغ و پودر سوخاری

هر کدام از شامی‌های آماده شده را ابتدا در تخم مرغ زده شده و سپس در پودر سوخاری بغلتانید تا به خوبی با پودر سوخاری پوشیده شوند.

مرحله 7: سرخ کردن شامی‌ها

در نهایت، شامی‌ها را در ماهی‌تابه‌ای حاوی حجم زیادی روغن داغ قرار دهید و از هر دو طرف سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. سپس آن‌ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شامی ها گرفته شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x