آشپزی

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر برای 4 نفر با طعمی بی نظیر

در این مقاله به شما طرز تهیه مرغ سوخاری در فر با طعمی لذیذ و بی نظیر را آموزش خواهیم داد.

به گزارش پارت نیوز؛ مرغ سوخاری یک غذای بین المللی و پرطرفدار است و در روش های متنوعی تهیه می شود. با وجود کالری بالای این غذا بسیاری به دنبال پخت آن بدون روغن هستند. در ادامه به طرز تهیه مرغ سوخاری در فر خواهیم پرداخت.

مواد لازم طرز تهیه مرغ سوخاری در فر برای 4 نفر

سینه و ران مرغ 800 گرم
پودر سوخاری 1 تا 2 لیوان
ماست چکیده 4 قاشق غذاخوری
فلفل سفید ½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ 1 عدد
نمک 1 قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر

در ادمه به صورت مرحله به مرحله به آموزش طرز تهی مرغ سوخاری بدون هیچگونه روغنی و با فر خواهیم پرداخت.

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری خوشمزه و کم کالری و بدون روغن ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن مواد وقت مان گرفته نشود. در ادامه ماست چکیده را به همراه تخم مرغ داخل یک کاسه نسبتا بزرگ می ریزیم.

مرغ سوخاری در فر

مرحله دوم

در این مرحله فلفل سفید را به همراه فلفل قرمز، زردچوبه و پودر زنجبیل به کاسه اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه مقداری نمک و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و در صورت تمایل روغن کنجد اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که اگر این روغن ها در دسترس تان نیست می توانید از روغن مایع سرخ کردنی استفاده کنید.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند. در ادامه استخوان ها و قسمت های اضافی گوشت مرغ را جدا می کنیمف سپس گوشت مرغ را به صورت تکه های دلخواه خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب می کنیم تا گوشت مرغ به طور کامل طعم دار شود. اگر زمان کافی داشته باشیم می توانیم روی کاسه را با سلفون بپوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهیم تا گوشت مرغ مزه ها را به خودش بگیرد و خوشمزه تر شود.

مرحله پنجم

البته در صورتی که زمان کافی نداشته باشیم، می توانیم مرغ سوخاری را بدون استراحت درست کنیم. برای این منظور سینی فر را از داخل فر خارج می کنیم، سپس روی آن را با فویل آلومینیومی به طور کامل می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله پودر سوخاری را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. حالا تک های مرغ را از مواد طعم دهنده خارج می کنیم و به طور کامل درون پودر سوخاری می غلطانیم تا کاملا آغشته شوند.

مرحله هفتم

طرز تهیه مرغ سوخاری

در این مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری در فر تکه های مرغ را با فاصله های نیم سانتی درون سینی فر می چینیم، در پایان روغن زیتون باقیمانده را با یک برس تمیز روی مرغ ها می مالیم. در ادامه سینی فر را درون فر که از قبل به طور کامل گرم شده است قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حدود 45 دقیقه تا یک ساعت و 15 دقیقه زمان برای پخت مرغ های سوخاری نیاز است. در پایان پس از اینکه مرغ ها به خوبی مغز پخت شدند، به مدت 3 تا 5 دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی مرغ ها رنگ بگیرد و کاملا طلایی رنگ شود.

مرحله نهم

پس از اینکه تکه های مرغ سوخاری به طور کامل طلایی شدند، سینی فر را از درون فر خارج می کنیم، سپس تکه های مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه به صورت داغ سرو می کنیم. در کنار این مرغ می توانید سیب زمینی خلال شده نیز قرار دهید و خوردن آن لذت ببرید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x