آشپزی

طرز تهیه چیکن استریپس رستورانی با طعمی فوق العاده

چیکن استریپس را می توانید به راحتی در خانه اما با طعمی رستورانی و بسیار خوشمزه تهیه کند.

به گزارش پارت نیوز؛ فیله استریپس که به نام چیکن استریپس نیز شناخته می شود یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه‌ای است که به عنوان میان‌ وعده یا غذای اصلی می توانید نوش جان کنید و در میان پیر و جوان بسیار پرطرفدار است. این غذا شامل تکه‌های مرغ تازه است که با ادویه‌جات و آرد مخصوص مزه‌دار شده و سپس در روغن فراوان سرخ می‌شود.

مواد لازم طرز تهیه چیکن استریپس برای 4 نفر

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
فیله مرغ ۸ عدد
پیاز ۲ عدد
آب ½ فنجان
آرد سفید ۲ لیوان
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
فلفل سفید ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
زنجبیل ½ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه فیله استریپس

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به طرز تهیه فیله استریپس خواهیم پرداخت.

مرحله ۱: آماده‌سازی فیله‌های مرغ

فیله ها یا هر قسمت دیگری از مرغ که مایل هستید را می توانید برش بزنید یا اینکه اگر اندازه شان خیلی بزرگ نبود به صورت کامل درست کنید. ابتدا باید تکه ها یا فیله های مرغ را طعم دار کنیم، برای این منظور پیازها را به صورت حلقه ای و یا خلالی به اندازه های درشت خرد می کنیم.

مرحله ۲: اضافه کردن ادویه‌ها به پیاز

سپس  داخل یک کاسه بزرگ و  محکم می ریزیم. در ادامه نصف فنجان آب ملایم به همراه نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه، نصف قاشق چایخوری فلفل سفید، نصف قاشق چایخوری پودر سیر، نصف قاشق چایخوری پاپریکا و نصف قاق چایخوری نمک به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله ۳: اضافه کردن زعفران و مخلوط کردن مواد

در این مرحله می توانید کمی زعفران دم کرده هم به مواد مرینت که آماده کرده اید اضافه کنید که اختیاری می باشد. مواد داخل کاسه را با دست خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس فیله های مرغ را به کاسه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله ۴: مرینت کردن فیله‌های مرغ

پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا فیله های مرغ طعم دار شود (برای اینکه فیله های مرغ به خوبی طعم دار شوند بهتر است از شب قبل آنها را مرینت کنید)

مرحله ۵: آماده‌سازی آرد مخصوص استریپس

حالا خمیر مخصوص را آماده می کنیم، خمیر را با پودر زنجبیل، باقیمانده فلفل سیاه، نمک، فلفل سفید، پودر سیر و پاپریکا مخلوط می کنیم تا همه یکدست شوند، اجازه می دهیم برود، سپس در ظرف بزرگی می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله ۶: آماده‌سازی فیله‌ها برای سرخ کردن

در این مرحله از طرز تهیه چیکن استریپس فیله های طعم دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک کاسه حاوی آب یخ جلوی دستمان قرار می دهیم. یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن داخل تابه می ریزیم و که فیله ها در روغن شناور باشند.

مرحله ۷: آماده‌سازی روغن

تابه حاوی روغن را روی حرارت قرار می دهیم تا  به خوبی روغن کاملا داغ شود. سپس فیله ها را ابتدا داخل آرد می زنیم، سپس خارج کرده و داخل آب یخ فرو می کنیم. این کار را سه تا چهار بار انجام می دهیم تا سطح فیله به صورت پولکی در بیاید.

مرحله ۸: سرخ کردن فیله‌ها و سرو غذا

حالا فیله ها را یکی یکی داخل روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. صبر می کنیم تا فیله های طلایی شوند سپس از روغن خارج می کنیم و روی دستما حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به آرامی خارج شود. در پایان فیله ها را با سیب زمینی سرخ کرده و سس دلخواه قرمز یا سفید سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه چیکن استریپس

در ادامه یکسری نکته ارائه می کنیم که می تواند طعم و کیفیت استریپس شما را بالا ببرد.

طرز تهیه چیکن استریپس رستورانی

استفاده از آب گازدار

برای ترد شدن فیله ها به جای آب یخ از آب گازدار سرد استفاده کنید. حباب های موجود در آب گازدار به ایجاد یک پوشش ترد و سبک روی فیله کمک می کند. این روش به ویژه هنگام استفاده از آرد مخلوط شده موثر است و به فیله بافتی ترد و خوشمزه می دهد که می توانید در هر لقمه آن را احساس کنید.

اضافه کردن کمی شکر به مرینت

افزودن کمی شکر به مواد مرینیت شده می تواند طعم ها را متعادل کند و فیله ها را خوشمزه تر کند. شکر به مرغ کمک می کند طعم های مختلف ادویه ها و سایر مواد مرینیت را بهتر جذب کند و طعمی متعادل و هماهنگ ایجاد کند. همچنین شکر هنگام سرخ کردن فیله ها را کاراملی کرده و رنگ طلایی و ظاهری جذاب به آن ها می دهد.

استفاده از ادویه‌های تازه در چیکن استریپس

به جای ادویه های آماده از ادویه های تازه آسیاب شده استفاده کنید تا طعم خوبی به فیله بدهید. ادویه های تازه طعم قوی دارند و می توانند به غذای شما عمق دهند. استفاده از ادویه های تازه مانند فلفل، پاپریکا و پودر سیر تازه آسیاب شده به نوارهای شما طعم و عطر خاصی می دهد که قابل مقایسه با ادویه های آماده نیست.

سرخ کردن در دمای مناسب

اطمینان حاصل کنید که روغن به دمای مناسب (حدود 175 درجه سانتیگراد) رسیده باشد تا فیله‌ها به طور یکنواخت و ترد سرخ شوند. اگر دمای روغن خیلی پایین باشد، فیله‌ها چرب و نرم می‌شوند و اگر دما خیلی بالا باشد، سطح فیله‌ها سریع می‌سوزد در حالی که داخل آن‌ها نپخته می‌ماند. دمای مناسب روغن باعث می‌شود که فیله‌ها به طور یکنواخت پخته و ترد شوند و طعمی خوشمزه و بافتی عالی داشته باشند.

استفاده از روغن‌های مناسب

از روغن هایی با نقطه دود بالا برای سرخ کردن استفاده کنید مانند روغن کنجد یا روغن آفتابگردان تا طعم بهتری به فیله بدهد. این روغن به خوبی گرم می شود و نمی سوزد، بنابراین فیله ها در دمای مناسب و یکنواخت سرخ می شوند. استفاده از روغن مرغوب نه تنها طعم فیله را افزایش می دهد، بلکه از نظر سلامتی نیز بهتر است و غذا را خوش طعم تر می کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x