آشپزی

غذا چی بپزم؟ معرفی 10 غذای اصیل و خوشمزه ایرانی

اگر شما هم می خواهید بدانید که غذا چی بپزیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ آیا تا به حال پیش آمده باشد دقایقی جلوی در یخچال بایستید و از خودتان بپرسید که غذا چی بپزم؟ این سوال در خانه های ایرانی نمی تواند خیلی آزار دهنده باشد چراکه گزینه های بسیاری پیش روی تان وجود دارد. برای راحتی کارتان در ادامه به شما 5 نوع غذای اصیل ایرانی بسیار لذیذذ و پر طرفدار که به آسانی می توانید در منزل آن ها را تهیه کنید به شما معرفی خواهیم کرد.

غذا چی بپزم؟

در ادامه به معرفی 10 غذای اصیل و خوشمزه ایراین که می توانند ایده های بسیار جذابی برای پخت غذا باشند خواهیم پرداخت.

قورمه سبزی

طر تهیه قورمه سبزی

قورمه سبزی پر چرب جا افتاده پای ثابت غذاهای اصیل ایرانی است و خیلی کم پیش می آید که کسی آن را دوست نداشته باشد. شاید جالب باشد بدانید که روش تهیه قورمه سبزی در شهرهای مختلف فرق دارد ولی عموما از یک دستور مشابه برای درست کردن آن استفاده می‌شود. معمولا چیزی که طعم و رنگ قورمه سبزی‌‌ها را متفاوت می‌کند‌، ادویه‌ها، چاشنی‌ها و ترکیب و اندازه سبزی‌های قورمه سبزی در شهرهای مختلف است.

برای پخت این غذا در مرحله اول سبزی خورشتی را سرخ می کنید و گوشت هایی که با پیاز تفت داده اید اضافه کنید . لوبیا را که از قبل خیسانده اید به موادتان اضافه کنید . با لیمو عمانی و طعم دهنده هایی که دوست دارید اجازه دهید به خوبی بپزد. سپس با برنج دم کشده نوش جان کنید.

کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی

کوکو سبزی، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که با ترکیبی از سبزیجات تازه و معطر مانند جعفری، گشنیز و تره و همچنین تخم مرغ آماده می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک وعده غذایی سبک و همزمان مغذی در نظر گرفت. این غذا بسیار خوش عطر و همچنین سرشار از فیبر و انواع ویتامین است که برای سلامتی نیز مفید است.

کوکوسبزی را به راحی می توانید در خانه تهیه کنید به این شکل که سبزی های گفته شده را ساطوری ریز کنسید و به آن ها تخم مرغ و ادویه های مخصوص را اضافه کنید. سپس مواد را به خوبی هم بزنید و در روغن سرخ کنید و با گوجه و یارشور میل کنید.

غذا چی بپزم؟ املت

طرز تهیه املت

در پاسخ به این پرسش که نهار چی بپزیم به شما املت را پیشنهاد می کنیم. یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین غذاهایی که هر ایرانی، حتی افرادی که آشپزی بلد نیستند، می‌توانند درست کنند همین انواع املت است. کافی است هر ماده‌ای که در خانه دارید را با تخم مرغ مخلوط کنید و آن را در کره یا روغن بریزید تا بپزد. اما محبوب‌ترین املت بین ما ایرانی‌ها، املت گوجه است که با موادی مانند گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر، مقداری پیاز داغ و حتی کمی سرکه آماده می‌شود. برای تهیه آن نیز کافی است گوجه رنده یا پوره‌شده را با کمی در روغن تفت دهید و بعد به آن سیر، پیاز داغ، تخم ‌مرغ و ادویه های ویژه را اضافه کنید تا غذا حاضر شود.

میرزا قاسمی

نهار چی بپزم

میرزا قاسمی از غذاهای پرطرفدار خطه شمال ایران است که با بادمجان دودی پوست‌کنده شده، گوجه‌فرنگی، سیر تازه و تخم‌مرغ آماده می‌شود. بادمجان دودی در این غذای اصیل ایرانی، عطر و طعم آن را بسیار عالی کرده و معمولا آن را برنج می‌خورند و می‌توان با نان نیز آن را سرو کرد. مواد استفاده شده در تهیه این غذا، میرزا قاسمی را به غذایی محبوب بین گیاه خواران تبدیل کرده و می‌توانند آن را برای وعده شام در نظر بگیرند. این شام خیلی راحت و بی‌دردسر آماده می‌شود و برای پخت آن، نیاز به مهارت بالا در آشپزی ندارید.

کشک بادمجان

کشک بادمجان

نوبتی هم که باشد، نوبت به کشک بادمجان غذای محبوب و پرطرفدار ایرانی می‌رسد که غذایی بسیار خوشمزه و محبوب بین ما ایرانی‌ها است. در طرز تهیه کشک بادمجان از ترکیب بادمجان سرخ‌شده، کشک، پیاز داغ، سیر و ادویه‌جات معطر مانند زردچوبه و نعناع خشک استفاده می‌شود.

کشک بادمجان نه تنها مزه‌ی عالی‌ای دارد، بلکه کشک موجود در آن نیز سرشار از پروتئین و کلسیم است و به همین دلیل، می‌توان آن را به‌عنوان یک انتخاب سالم و مقوی انتخاب کرد. برای سالم‌تر کردن این غذا، می‌توانید بادمجان‌ها را کبابی کنید و یا اینکه به‌جای سرخ کردن بادمجان‌ها، آنها را با آب بپزید. که البته سرخ شدن بادمجان ها خیلی بهتر است.

کباب تابه‌ای

نهار چی بپزم

در پاسخ به سوال غذا چی بپزم؟ ما به شما کباب تابه ای را پیشنهاد می کنیم. کباب تابه‌ای، غذای محبوب و مقوی است که می‌توانید آن را خیلی سریع و آسان تهیه کنید. این غذا که با گوشت قرمز چرخ کرده و یا حتی گوشت مرغ تهیه می‌شود، مزه‌ای عالی دارد و می‌توان آن را با انواع ادویه‌ها و مواد طعم‌دهنده مانند پیاز، سیر، زعفران و آب لیمو، خوش‌طعم‌تر کرد. کباب تابه‌ای، به نوعی شام فوری محسوب می‌شود.

زرشک پلو با مرغ

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی

زرشک پلو با مرغ، یکی از اصیل‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایران است که با ترکیب برنج، زرشک و مرغ مزه‌دار شده در ادویه‌جات معطر، آماده می‌شود. زرشک پلو با مرغ مجحلسی علاوه بر اینکه غذایی مناسب برای مهمانی‌ها و جشن‌ها است، همچنین به عنوان یک غذای مغذی و خوش طعم در سراسر جهان نیز شناخته می‌شود. آماده کردن زرشک پلو به کمی وقت و ذوق نیاز دارد.

در تهیه این غذا تکه های مرغ را پیش از سرخ کردن با ادویه های مورد نظر تان طعم دار کنید. پس از آن مرغ ها را سرخ کنید و مایعی از رب گوجه، زردچوبه و زعفران را به مرغ ها اضافه کنید و همراه با هویج و فلفل دلمه اجازه دهید تا پخته شود. در نهایت برنج را زرشک و زعفران تزیین کنید و همراه با مرغ های پخته شده یک زرشک پلو با مرغ بسیار خوشمزه نوش جان کنید.

خورش قیمه

طرز تهیه خورش قیمه

در پاسخ به این سوال که برای غذا چی بپزم؟ ما به شما خورش قیمه را پیشنهاد می دهیم. این خورش خوش عطر و طعم یکی از خورش های اصیل و پرطرفدار ایرانی است که در اغلب مراسمات مهم و جشن ها پخته می شود. در این خورش پس از تفت دادن گوشت با سیر و پیاز به آن آب اضافه می کنید و اجازه می دهید که به خوبی پخته شود.

پس از پخته شدن گوشت به آن رب گوجه سرخ شده و لپه ای که از قبل خیسانده بودید را اضافه کنید. سپس لیمو عمانی و دیگرادویه جات معطر از جمله زعفران و دارچین را اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد. در مرحله آخر نیز سیب زمینی سرخ شده را برای تزیین اضافه کنید و نوش جان نمایید.

لوبیا پلو با گوشت

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت

اگر به دنبال یک غذای بسیار خوشمزه و در عین حال، مجلسی و اقتصادی هستید، ما به شما لوبیا پلو را پیشنهاد می‌کنیم. لوبیا پلو با گوشت، غذایی محبوب بین ما ایرانی‌ها است که خیلی سریع آماده می‌شود و در عین حال، غذایی مغذی است که شامل حبوبات و پروتئین می‌شود.

این غذا با لوبیا سبز تازه، گوشت قرمز خردشده، برنج و انواع ادویه‌های معطر مانند دارچین و زردچوبه تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر و دلچسب دارد. لوبیا پلو با گوشت نه تنها به دلیل آسانی در تهیه و طعم بسیار طرفدار دارد، بلکه به‌عنوان یک وعده غذایی کامل به‌شمار می‌آید که سرشار از فیبر، آهن و پروتئین است.

سبزی پلو با ماهی

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی، همیشه به‌عنوان غذایی مناسبتی برای نوروز و مهمانی های مجلل شناخته می‌شود. بسیاری از افراد آن را برای شب سال نو آماده می‌کنند. این غذا با سبزیجات تازه مانند جعفری، گشنیز، شوید، سیر و تره، همراه با برنج و ماهی پخته می‌شود که ماهی آن به صورت سنتی با ادویه‌جات معطر و لیمو ترش مزه‌دار شده و داخل فر گذاشته می شود. این غذای بی‌نظیر نه تنها یک پیشنهاد عالی در جواب این سوال که شام چی بپزیم است، برای یک وعده غذایی مغذی و سالم نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

انتهای مطلب/م.ع

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x