خودروعکس

مشخصات فنی خودرو kmc t8 + تصاویر، مزایا، معایب، قیمت کارخانه و بازار

اولین پیکاپ کرمان خودرو؛ یکی از بهترین محصولات بازار در این کلاس شده است و توانسته توانایی های خود را در مقابله با رقبا نشان دهد.

به گزارش پارت نیوز؛ kmc t8 یکی از محصولات جدید کرمان موتور و اولین پیکاپ این شرکت است که به بازار ایران معرفی می شود. این پیکاپ دو دیفرانسیل می تواند به سرعت جایگاه خود را در بازار خودرو ایران پیدا کند. مخصوصا که در سال های اخیر نسل جوان میل زیادی به این کلاس خودرویی پیدا کردند.

به همین دلیل خودروهای مختلفی از جمله فوتون تونلند ایران‌خودرو گرفته تا آمیکو آسنا، کلوت مکث موتور و یوآز پیکاپ به بازار ایران معرفی شدند. این خودروها همگی قابلیت استفاده به عنوان خودرو شخصی، خودرو سفری، آفرود و استفاده برای حمل بار را دارند.

اما kmc t8  به لحاظ زیبایی در این خودروها توانسته جایگاه ویژه ای برای خود باز کند.  نکته قابل توجه کی ام سی تی 8 رقابتی بودن قیمت این خودرو در بازار است. در کنار آن t8 خودرویی است با پر ابهت و شیک، کابین جادار و قابلیت‌های آفرودی (البته در سطح متوسط) که از شبکه خدماتی نسبتاً قدرتمند شرکت کرمان موتور نیز بهره‌مند است.

جک T8 که در کشور ما با نام اختصاصی کرمان‌موتور یعنی KMC T8 شناخته می‌شود یک پیکاپ دودیفرانسیل نسبتاً بزرگ است که هر چند از نظر ابعاد به پای تراک‌های غول‌پیکر امریکایی نمی‌رسد و از لحاظ دوام و کارآیی هم یارای رقابت با حریفان خوش‌نام ژاپنی را ندارد، اما قادر است در سطح قیمتی و حد و اندازه‌های خودش کارآمد ظاهر شود و به عنوان جایگزینی نسبتاً مناسب برای پیکاپ‌های پا به سن گذاشته موجود در کشور مطرح گردد. در واقع شما با هزینه خرید یک هایلوکس 12، 13 ساله با کارکرد بیش از 200 هزار کیلومتر می‌توانید T8 صفرکیلومتر با خدمات پس از فروش را خریداری نمائید که هرچند وجهه عمومی، کیفیت ساخت و استحکام نماینده تویوتا را ندارد اما حداقل برای چند سال بواسطه نو بودن و گارانتی فعال، هزینه هنگفتی روی دوشتان نخواهد گذاشت.

ماشین kmc ساخت کدام کشور است؟

این خودرو ساخت کشور چین است که به دلیل همکاری های دو جانبه کرمان موتور و شرکت چینی و به واسطه تغییراتی که در ظاهر و پلتفرم آن داده شده است شرکت کرمان موتور اجازه یافته با برند Kmc t8 این خودرو را به بازار معرفی کند.

مشخصات kmc t8

 

عکس پیکاپ kmc t8

نقاط قوت جک دو کابین کرمان موتور شامل : گشتاور مناسب خودرو، گشتاور مناسب موتور توربوشارژر، فضای جادار کابین، قابلیت حمل بار قابل‌قبول، آپشن‌های کافی، ساختار دو دیفرانسیل و توانایی آفرود متوسط اشاره نمود.

مشخصات فنی kmc t8

پیکاپ کرمان موتور دارای محور دو دیفرانسیل با قابلیت 3 حالته با قفل برقی است، این محور با گیربکش 6 دنده دستی حمایت می شود و پیشرانه 4 لیتری توربوشارژ کمک می کند که موتور 2 لیتری KMC T8 را با شتاب قابل قبولی حرکت دهد.

در واقع سه حالت رانندگی: دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین برای این ماشین قابل انتخاب هستند تا بتوان در مسیرهای مختلف به چسبندگی لازم و انتقال گشتاور بهینه دست یافت. دیفرانسیل عقب هم به قفل الکترونیکی اتوماتیک تجهیز شده تا احتمال گیر افتادن ماشین در مسیرهای ناهموار کاهش یابد.

 

محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل برقی
گیربکس 6 دنده دستی
پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ یورو5
حجم موتور 2.0 لیتر

عملکرد فنی kmc t8

خودرو کی ام سی تی 8 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 2 لیتری است. این موضوع  در کنار پرخوران توربو این امکان را به پیکاپ کرمان موتور می دهد که  174 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5000) و 290 نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور 1800 الی 4000) تولید کند. نکته جالت در خصوص این خودرو آن است که می تواند گشتاور بالا را در دور موتور پایین تولید کند. همچنین KMC T8 استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد و مصرف سوخت کمتری نسبت به رقبای خود در بازار دارد.

با این حال حساسیت موتور توربوشارژر این پیکاپ به کیفیت سوخت و شرایط نگهدرای مقداری بالاتر از انواع اتمسفریک خواهد بود.

قدرت دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل برقی
گشتاور 290 نیوتن‌متر
شتاب
سرعت 150 کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر

 

از جمله نکات مثبت پیکاپ کرمان‌موتور میتوان به مواردی نظیر: گشتاور مناسب موتور توربوشارژر، فضای جادار کابین، قابلیت حمل بار قابل‌قبول، آپشن‌های کافی، ساختار دو دیفرانسیل و توانایی آفرود متوسط اشاره نمود. البته در این بین مشکلاتی از قبیل: حساسیت بالاتر پیشرانه توربو به کیفیت سوخت (در قیاس با انواع اتمسفریک)، عدم عرضه نسخه اتوماتیک، نبود برخی امکانات رفاهی (به نسبت قیمت)، عرض کم صندلی‌ها و خشکی نشیمنگاه آنها و کوبش تعلیق عقب در هنگام سبک بودن قسمت بار (که البته برای این کلاس تقریباً عادی است) اشاره نمود. در خصوص کیفیت سواری باید تاکید کرد که T8 به نسبت انتظاری که از یک خودرو پیکاپ با شاسی مستقل و فنرهای شمش می‌رود شرایط قابل‌قبولی دارد و به عنوان مثال از نیسان پیکاپ به مراتب نرم‌تر است؛ اما نباید با تصور سواری مشابه کراس‌اوورها به سراغ این محصول بروید که در این صورت از تکان‌های قسمت عقب کلافه می شوید.

ابعاد KMC T8

عکس جلو و بغل کی ام سی تی 8

بخش بار خودرو به طول و عرض 152 سانتی‌متر و عمق 47 سانت می‌باشد که به شما امکان می دهد بارهای استاندارد تا وزن 840 کیلوگرم رابا این خودرو حمل کنید. مشابه بیشتر پیشکاپ های موجود در بازار وقتی باری در قسمت عقب قرار می گیرد خودرو نرم تر رفتار می کند و به خودروهای کراس اوور نزدیک تر می شود.

نوع بدنه پیکاپ بزرگ
نوع شاسی مستقل
نسل (کد اتاق) نسل اول
طول 5325 میلی‌متر
عرض 1880 میلی‌متر
ارتفاع 1830 میلی‌متر
فاصله محوری 3090 میلی‌متر
وزن 1965 کیلوگرم
حجم باک 76 لیتر
چرخ جلو 265/60R18
چرخ عقب 265/60R18

طراحی کابین کی ام سی تی 8عکس داخل اتاق kmc t8

کابین KMC T8 دارای طراحی ساده اما شیکی است. البته با توجه به ذات خشن و آفرودی ماشین سعی شده بیشتر روی ارگونومی و کارآیی اتاق کار شود اما با این حال از عنصر زیبایی هم عافل نبوده‌اند و خطوط شیک داخلی در ترکیب با فرمان خوش‌دست و نمایشگر لمسی مرکزی حالتی نسبتاً مدرن به فضا بخشیده‌اند. نشانگرهای پشت‌آمپر هم فرم اسپرتی دارند و کامپیوتر سفری میان دو عقربه اصلی، اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار قرار می‌دهد. از لحاظ دید پیرامونی هم اوضاع به نسبت ابعاد بدنه و سگمنت اتومبیل مناسب است. هرچند ارتفاع زیاد خودرو نقاط کوری را پدید آورده که جای خالی سنسورهای پارک جلو و دوربین 360 درجه را به بیشتر نمایان می کند. صندلی‌های ماشین عرض کمی دارند و در نتیجه افراد درشت‌جثه روی آنها خیلی راحت نخواهند بود اما در عوض جای پا و سر مناسبی برای 5 نفر در نظر گرفته شده و دربرگیرندگی کناره صندلی‌ها برای چرخش های خودرو کارآمد است.

سیستم های کنترلی کمی راننده در خودرو kmc t8

سیستم پایش فشار باد تایرها، کروزکنترل و سنسور و دوربین دنده عقب را در اختیار راننده می گذارد.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
ضد واژگونی ندارد
اتوپارک ندارد
حالت رانندگی ندارد
سیستم پایش فشار باد تایرها دارد
سنسور دنده عقب دارد
سایر ویژگی ها امکان حمل بار تا 840 کیلوگرم

سیستم های ترمز و تعلیق T8

عکس jac t8 در آفرود

ترمزهای ماشین در چهارچرخ از نوع دیسکی هستند ولی استفاده از سیستم‌های کمکی آنها را در شرایط مناسبی قرار داده است. ترمزهای ماشین هم با اینکه از نوع چهارچرخ دیسک و مجهز به انواع سیستم‌های کمکی هستند اما از نظر قدرت وضعیت متوسطی دارند و به هنگام سنگینی بار و شیب‌های تند، اندکی حس سنگینی را به انسان منتقل می‌کنند. هندلینگ خودرو نیز به نسبت ابعاد و ارتفاع و خصلت‌های آفرودی قابل‌قبول می‌باشد؛ بخصوص که سیستم‌ کمکی پایداری الکترونیکی برای این محصول در نظر گرفته شده که در بسیاری مواقع کمک بزرگی به حساب می‌آید. با این حال باید در نظر داشته باشید که چنین خودروهایی برای تحمل فشار جی در سرعت‌های بالا ساخته نشده‌اند و بواسطه مرکز ثقل بالا و سیستم تعلیق خاص‌شان نباید از آنها انتظار چندان زیادی داشت.

ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS, EBD, BOS، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC، قفل دیفرانسیل برقی عقب نیز از امکانات دیگر ترمزی و تعلیقی این خودرو است.

ضمناً سیستم تعلیق جلو از نوع جناغی دوبل مستقل و عقب غیرمستقل فنرتخت می‌باشد و زاویه حمله 30.9 و فرار 23.3 درجه برای خودرو در نظر گرفته شده است. خواهید شد.

سیستم ترمز دیسکی
ABS دارد
EBD دارد
BOS دارد
سسیستم کنترل ایستایی در سربالایی دارد
سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA دارد
سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDA دارد

سیستم ایمنی خودرو KMC T8 (جک T8)

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو دارد

سیستم مولتی مدیا خودرو کی ام سی تی 8

خودرو kmc t8 دارای سیستم صوتی، سیستم چند رسانه ای به با یک نمایشگر بزرگ تاچ و شش بلندگو است.

سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر و شش بلندگو دارد

آپشن های KMC T8

خودروهای کاری به صورت استاندارد به آپشن‌های رفاهی اهمیت چندانی نمی‌دهند و از این رو جای تعجب ندارد که روی KMC T8 نیز گزینه‌هایی نظیر: “صندلی‌های برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله و مواردی از این دست روئیت نمی‌شوند. با این حال کرمان‌موتور در بحث آپشن خیلی هم خساست به خرج نداده و با ارائه گزینه‌هایی از قبیل: سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های جلو زنون با سنسور نور و قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌ها و شیشه‌های برقی (با Power Window و سیستم تک‌لمسی)، فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، کامپیوتر سفری، سیستم پایش فشار باد تایرها، صندلی‌های چرمی، تهویه مطبوع الکتریکی (با تنظیمات دستی)، کروزکنترل، نمایشگر لمسی مرکزی با قابلیت Mirror-Link، بلوتوث و سنسور و دوربین دنده عقب” اجازه نمیدهند که مثل برخی از پیکاپ‌های این رده با کمبود شدیدی مواجه شوید. ولی می توانست با اضافه کردن سنسورهای پارک جلو و دوربین 360 درجهاین خودرو را جذاب تر کند.

سیستم ورود و استارت بدون کلید – اتولایت و دی لایت – آینه‌های جانبی برقی با گرمکن – فرمان هیدرولیکی به همراه کلیدهای کنترلی – سیستم صوتی به همراه شش بلندگو – گرمکن شیشه عقب – سیستم تهویه مطبوع دستی – رکاب جانبی – تریم چرمی کابین

ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
اتولایت دارد
دی لایت دارد
آینه جانبی برقی دارد
گرمکن آینه دارد
فرمان هیدرولیکی دارد
کلید های کنترلی روی فرمان دارد
گرمکن شیشه عقب دارد
تهویه مطبوع دستی
رکاب جانبی دارد
صندلی چرمی

مصرف سوخت جک t8

این پیکاپ قدرتمند با مصرف 8 لیتر در 100 کیلومتر در مسافت های جاده ای از جمله پیکاپ های کم مصرف بازار است.

معایب جک t8 (کی ام سی تی ۸)

کابین عقب کی ام سی تی 8 مشخصات فنی خودرو kmc t8 + تصاویر، مزایا، معایب، قیمت کارخانه و بازار

از جمله معایب جک t8 می توان گفت که جنس صندلی‌ها کمی خشک است. اگر مقداری نرم‌تر بود خشکی ذاتی یک پیکاپ آفرودر در داخل کابین کمتر احساس میشد. زیر نشیمنگاه عقب نیز محفظه‌ای برای جعبه ابزار و کپسول آتش‌نشانی قرار دارد که در نوع خود جالب توجه است.

در کنار این موارد دو ایراد عجیب دیگر هم داخل کابین وجود دارد. یکی نبود کلید خاموش برای چراغ‌های اتوماتیک و دیگری بازتاب نور محیط روی نمایشگر مرکزی است که شاید به نوعی نشان از کم‌تجربگی طراحان JAC داشته باشد.

کیفیت متریال مورد استفاده هم به نسبت قیمت خودرو متوسط به نظر می‌رسد و باید دید T8 در طول زمان تا چه اندازه سلامت قطعات داخلی را حفظ خواهد نمود.

رقبای KMC T8 (جک T8) در بازار

از جمله رقبای KMC T8 می‌توان به خودروهایی نظیر کلوت مکث موتور، آمیکو آسنا و فوتون تونلند اشاره نمود. کلوت با توجه به موتور حجیم‌تر و قدرت بالاتر و قابلیت حمل بار بیشتر، از نظر قابلیت‌های کاری و آفرودی اندکی برتر از نماینده کرمان‌موتور نشان میدهد اما در عوض T8 از چند آپشن اضافه و شبکه خدماتی برتر گروه کرمان برخوردار می‌باشد. آمیکو آسنا هم با توجه به پیشرانه تنفس‌طبیعی دوگانه‌سوز هزینه بنزین و نگهداری کمتری از T8 خواهد داشت و با توجه به طول بیشتر بدنه، محفظه بار جادارتر و کابین به نسبت راحت‌تری ارائه می‌کند؛

پیکاپ KMC T8 یا پیکاپ آمیکو آسنا

اما در طرف مقابل نماینده KMC با قدرت و گشتاور برتر، رفتاری به مراتب چالاک‌تر از آسنا دارد و با آپشن‌های بیشتر و طراحی تاحدودی به روزتر می‌تواند برای استفاده‌های روزمره کارآمدتر باشد و در مجموع لذت رانندگی بالاتری به شما هدیه دهد. ضمن اینکه گستردگی مراکز خدماتی T8 هم بهتر است. در خصوص فتون تونلند نیز باید گفت که نسخه نیوفیس محصول ایران‌خودرو با توجه به اصلاح طراحی داخلی و بیرونی و همچنین تکمیل آپشن‌ها، حریف قابل احترامی محسوب می‌شود. بخصوص که قیمت رقابتی هم روی این محصول گذاشته شده است.

قیمت کارخانه ماشین kmc t8

قیمت مصوب فروش نقدی  این خودرو 1 میلیارد و هستاد و پنج میلیون تومان (1085000000) در سال 1401 گذاشته شد.

قیمت وانت دوکابین kmc t8 در بازار

قیمت کی ام سی T8 دست دوم 1399-1401 در بازار آزاد در محدوده قیمت 1,580,000,000 تا 2,110,000,000 تومان موجود است.

نظرات مردم در خصوص خودرو KMC T8 کرمان موتور

عکس پشت کی ام سی تی 8

کاربری به نام احمد با انتقاد از طرح یکپارچه خودرو در فضای مجازی نوشته است: «چرا اصلا کرمان موتور اومد تو طرح یکپارچه اگر میخواست این قیمت بده فقط خواست یکسری آدم در به در کنه. »

 

کاربر دیگری از افزایش قیمت این محصول در طرح یکپارچه خودرو انتقاد کرده و گفته است: «هر کس کی ام سی نوشت مثل من بدشانس ترین عضو شرکت کننده تو سامانه یکپارچه است.. زیرا بیشترین افزایش قیمت اعمال شده بین تمام خودروها رو داشت.. حدود ۶۰۰ تومن فقط و فقط افزااااایش بدون منطق و دایل و نظارت..»

 

کاربر دیگری نیز در خصوص کیفیت خودرو گفته است:

ماشین مسخره ای هست دونکته خیلی مهم اول عرض ماشین تنها 1880 میلیمتر هست که برای یه همچین ماشینی خیلی کمه که باعث ناپایداری ماشین میشه دومی که خیلی مهمه 174 اسب برای 2تن ماشین حالا دونفر سرنشین و200کیلو بار روحساب کنیم نزدیک 2.5 تن وزن ماشین درحالت عادی میشه که قدرت این ماشین بسیار ضعیف هست برای این وزن وواقعا مسخره هست.

 

کاربر دیگری هم در جواب این کاربر نوشته است:

«سلام

از این نظر بخوایم بررسی کنیم از لحاظ موتور قوی ترین موتور رو تو پیکاپ های بازار داره اما خوب من نمونه صفر این ماشین رو روی تریلر دیدم اما باید از کسی که سواری میشه پرسید که چطور ماشینه اگر کسی داره لطفا یه صحبتی راجبش بکنید»

کاربر دیگری هم در جواب کامنت انتقادی به این خودرو نوشته:

«عزیز من، من بعد خوندن این کامنت رفتم این ماشینو با چند تا وانت پیکاپ مثل آسنا، هایلوکس و حتی نیسان وانت مقایسه کردم و عرض این ماشین از همه بیشتر بود.

حالا میدونم همه اینا رو کاغذ هستش و این ماشین با تویوتا قابل مقایسه نیست ولی این ماشین قدرتش از حد نیاز هم بیشتر هستش.

معلومه که شما جاده هراز نرفتی که ببینی نیسان ها که قدرتشون 70 تا از این کمتر هست چه بارهایی میبرن.»

کاربر دیگری نوشته است:

«وانت خوبیه نسبت به وانتهای در خط تولید موجود در ایران بروزتر هست ولی به این قیمت نمی ارزه 870میلیون شده هرکی هم بخره موقع فروش اذیت میشه و مجبور میشه با ضرر بفروشه»

دیگری گفته:

«عالی به نظر میرسه هم خیلی جذاب هست هم توانایی های خارج جاده های بالایی داره من که خیلی لذت بردم آپشن های خوب و کاملی داره شتابش تست شده ۱۲ ثانیه هست و ۱۷۰ کیلومتر را هم رد میکنه ولی سرعت روی ۱۵۰ محدود شده و جالبش این هست که اسب بخارش از تویوتا هایلوکس بیشتره»

دیگری نوشته است:

«داداش یه یوتوب به انگلیسی بنویسی jak t8 offroad test میاره واقعا میبرنش افرود و من ازش لذت بردم هنو یه برادر اذری هستش تستش کرده کلا نسخه استوک یا همون فابریکش واقعا محشره حالا تو فک کن موتورشو دست کاری کنی ببری قدرشو بالا لاستیک هارو عوض کنی سپر جلو فلزی بزاری و اینا کلاا عشقه»

انتهای مطلب

4/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

باسلام دوستان اگه امکانش هست اونی که kms داره استفاده میکنه نسبت ب قیمتش ارزش داره سرمایه گذاری کنم با تشکر از کسی که واقعا تجربش کرده

والله هرکی بگه بده از حسودی میگه و نویسندهی این مطلب خیلی احمق هست حتی هایلوکس نداشتن و هی چرتو پرت میگن این ماشین واقعا از هایلوکس صفرم بهتره بنده سابقه هردوتاشونم داشتم قدرتش یکی بود بالا گفت کمه فکرکنم پراید بیشتر نداره

دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x