دسته‌بندی نشده

مشخصات فنی کی ام سی آ 5 (KMC A5) + امکانات و طراحی

شهریور ماه 1402 کی ام سی آ 5 در ایران رونمایی شد. انتظار می رود تا KMC A5 به همراه دیگر کراس‌اوور جدید کرمان موتور یعنی KMC X5، سهم بازار کمپانی خودروسازی کرمان موتور را در آینده نزدیک افزایش دهند.

به گزارش پارت نیوز؛ طی سال‌های گذشته، شرکت سیف خودرو دو محصول از SWM را روانه بازار ایران کرد. متاسفانه بخت با این شرکت یار نبود و به مشکلاتی برخورد. اکنون این کرمان موتور است که دست روی محصولات برند SW گذاشته و مدل G01 را با نام KMC A5 در کارخانه‌هایش مونتاژ می کند.

مشخصات فنی KMC A5

در بخش قوای فنی، کی ام سی آ 5 به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مشابه با SWM G01 مجهز است. این موتور چهار سیلندر به لطف پرخوران می‌تواند حداکثر 155 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. استاندارد عدم آلایندگی این موتور نیز یورو 5 است. موتور کی ام سی A5 در مقایسه با پیشرانه‌های نصب شده روی کراس‌اوورهای چینی جدید راندمان پایین‌تری تولید می‌کند و البته پیچیدگی کمتری نیز دارد، به همین دلیل می‌توان نسبت به دوام فنی و همچنین استهلاک پایین آن در بلندمدت خوشبین بود.

KMC A5

در بخش انتقال قدرت، گیربکس جدیدی برای KMC A5 در نظر گرفته شده است. این خودرو به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز است، در حالی که SWM G01F جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک داشت. بنابراین اکنون راننده یک دنده بیشتر در اختیار دارد. همچنین سرعت تعویض دنده‌ها در این خودرو بیشتر شده است. علاوه برآن رانندگی با خودروهای مجهز به گیربکس دوکلاچه، لذت بیشتری را نصیب راننده می‌کند. این گیربکس قدرت و گشتاور را به دیفرانسیل جلو ارسال می‌کند، بنابراین کی ام سی A5 همچنان یک کراس‌اوور شهری تک دیفرانسیل به حساب می‌آید.

انتظار داریم به دلیل افزایش تعداد دنده‌ها، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در عمل کاهش پیدا کند. با این حال در کاتالوگ خودرو، مصرف سوخت ترکیبی آن به صورت رسمی 9.6 لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز که در SWM G01F حدود 12.5 ثانیه بود، ممکن است اکنون به رقم متفاوتی تبدیل شود. حداکثر سرعت این خودرو نیز همانند قبل 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

جدول مشخصات فنی KMC A5

کشور سازنده چین
سال طراحی 2016
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
نفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 155 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حد اکثر گشتاورد 220 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
جعبه دنده 7 سرعته خودکار دوکلاچه
حجم باک 56 لیتر
فاصله بین دو محور 2750 میلیمتر

امکانات و تجهیزات KMC A5

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، تفاوتی میان A5 و SWM G01F‌ وجود ندارد. دلیل این مساله به مجهز بودن کراس‌اوور اس دبلیو ام باز می‌گردد، چرا که این خودرو از زمان عرضه به امکانات مناسبی جهت رفاه حال کاربر تجهیز شده بود. در بخش ایمنی شش کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، ترمزهای دیسکی به همراه ABS و EBD و ترمز اضطراری قرار گرفته‌اند.

سیستم چندرسانه‌ای به همراه 9 بلندگو و نمایشگر، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم نظارت بر جاده و هشدار خروج از جاده، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، دوربین دید عقب، دوربین جانبی، دوربین 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلی ها، آینه های جانبی مجهز به گرمکن و همچنین سانروف و سقف پانوراما نیز امکانات رفاهی کراس‌اوور جدید کرمان موتور را تشکیل می‌دهند.

طراحی داخلی KMC A5

طراحی داخلی KMC A5

همانند نمای خارجی، طراحی کابین کی ام سی A5 نیز شما را به چند سال قبل باز می‌گرداند. تعدد دکمه‌های فیزیکی در کابین KMC A5 بیشتر از کراس‌اوورهای فعلی است که این موضوع هنگام رانندگی تاثیرات مثبت خود را نمایان خواهد کرد. مجموعه پنل ابزار خودرو دیجیتالی است اما به نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای متصل نیست. همچنین تنظیمات سیستم تهویه نیز به صورت لمسی هستند. فرمان دی‌کات خودرو نیز رانندگی را با این خودرو راحت‌تر از همیشه خواهد کرد.

سیف خودرو SWM G01F‌ را با تریم داخلی دو رنگ مشکی و سبز به تولید می‌رساند که امیدواریم این رویه توسط کرمان موتور در تولید و عرضه فنی کی ام سی آ 5  لحاظ شود. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2.75 میلیمتر است که رقمی مطلوب در بین کراس‌اوورهای متوسط بازار به حساب می‌آید. سقف بلند خودرو نیز باعث می‌شود تا سرنشینان فضای کافی را برای پا و سر خود در اختیار داشته باشند.

طراحی ظاهری کی ام سی آ 5

 طراحی ظاهری KMC A5

کی ام سی آ 5  نسخه اسپرت اس دبلیو ام G01‌ به حساب می‌آید، بنابراین ظاهر آن کاملا شبیه به SWM G01F خواهد بود. کیت بدنه اسپرت در تمام بخش‌های خودرو تاثیرگذار بوده است، به نحوی که یافتن شباهت میان نسخه ساده و اسپرت این خودرو دشوار است.

این طراحی اسپرت که در سال 2018 میلادی انجام شده است، همچنان برای مخاطب ایرانی جذابیت دارد. از آن‌جایی که طراحی KMC A5 متعلق به چند سال گذشته است، چراغ‌های روشنایی اصلی همچنان سرجای خودشان قرار دارند. سبک طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره این کراس‌اوور به خودروهای آئودی شباهت دارد که این سبک از طراحی برای مخاطبان ایرانی جذاب خواهد بود.

در نمای جانبی، KMC A5 نمایی منطقی و منظم را به نمایش می‌گذارد که با استفاده از چند خط شکسته، به یک خودرو اسپرت تبدیل شده است. این بخش از طراحی کی ام سی A5 نیز به سوپرمینی‌های اروپایی شباهت دارد و یک هاچ‌بک بزرگ را به نمایش می‌گذارد.

در بخش عقب، خروجی‌های دوگانه اگزوز با ابعاد نسبتا بزرگ خود توجه کاربر را به خود جلب می‌کنند. طراحی چراغ‌های عقب برخلاف نمای جلو و عقب، به خودروهای آسیایی شباهت دارد. حجم تغییرات کیت بدنه در این بخش بسیار چشمگیر است و خطوط شکسته بسیاری را می‌توان در قسمت عقب خودرو مشاهده کرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x