سلبریتی هافیلم و سریال

معرفی بازیگران سریال سوران + عکس و بیوگرافی

در این مطلب به معرفی بازیگران سریال سوران و نظر برخی از آن ها در خصوص این سریال خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال سوران مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر درام – تاریخی به کارگردانی سروش محمدزاده، تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و نویسندگی عباس ریاحی است. این سریال در تهران و کردستان تصویربرداری شده است. بازیگران سریال سوران با تکیه بر توانمندی، طراحی لباس و صحنه مناسب توانسته‌اند یک فضای کاملا واقعی و باورپذیر را برای مخاطبان ایجاد کنند.

خلاصه سریال سوران

اگر بخواهیم درباره خلاصه سریال سوران صحبت کنیم باید بگوییم که این اثر داستان زندگی شهید امیر سعیدزاده یا همان سعید سردشتی می‌باشد که در دوران التهابات کردستان وطن خود را نفروخت و به حزب بعث عراق نه گفت. شهید سردشتی در دوران مبارزاتش، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، رنج‌های بسیار زیادی کشید و تنها بازمانده زندان مخوف کریسکان است. این سریال مشکلات زندگی سعید سردشتی و خانواده‌اش را روایت می‌کند.

روایت فیلم با طراحی لباس و صحنه‌ها کامل شده و بیننده را از همان قسمت اول مجذوب خود می‌کند و به عبارتی سریال دارای کشش است و می‌تواند بیننده را برای قسمت‌های بعدی نیز آماده کند. البته در قسمت‌هایی از سریال انتخاب لباس دارای مشکل است و اندکی از حال و هوای دهه ۵۰ فاصله می‌گیرد، با این حال بازیگران سریال سوران توانسته اند به خوبی سریال را باورپذیر کنند.

البته موردی که توانسته تمام جزییات را پوشش دهد و بینندگان را با فضایی جدید روبه‌رو کرده انتخاب بازیگران کمتر شناخته‌شده و جوان است که باعث ایجاد فضایی جدید و غیر آشنا برای بینندگان است. این مورد حتی باعث واقعی‌تر شدن صحنه‌ها و نزدیک شدن فضای سریال به دوران التهابات و اتفاقات کردستان در دهه ۵۰ می‌باشد.

بازیگران لهجه کردی دارند و به دلیل اینکه این سریال در رسانه ملی و در همه استان‌ها پخش می‌شود ، بازیگران گویش کردی صحبت نمی‌کنند و تنها متکی به همان لهجه زیبای کردی هستند. این مورد را در سریال‌های دیگری چون نون خ و … مشاهده کردیم.

سریال سوران چند قسمت است؟

سریال سوران دارای 18 قسمت بوده که نگارش فیلمنامه آن را عباس ریاحی بر عهده دارد گفته می‌شود.

بیوگرافی بازیگران سریال سوران

در ادامه مطلب به معرفی بازیگران سریال خواهیم پرداخت.

مهدی نصرتی در نقش سوران

بازیگران سریال سوران

مهدی نصرتی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد 1365 است و در سریال سوران و در فیلم‌های لباس شخصی ، دربست ، کوچه ملی و روشنایی بازی کرده است او در سریال سوران نقش سوران و در فیلم لباس شخص نقش یاسر را بر عهده داشت.

این بازیگر فعالیت هنری خود را ابتدا در رشته عکاسی شروع کرده است. ایشان در سال ۲۰۱۵ موفق به نامزدی جایزه جشنواره عکس شید شد. مهدی نصرتی بغیر از بازی در فیلم سینمایی لباس شخصی در چندین آثار سینمایی دیگر و همچنین تئاتر بازی کرده است.

نظر مهدی نصرتی در مورد سریال سوران

مهدی نصرتی، بازیگر نقش سوران درباره نقشی که در این سریال بازی می‌کند و ویژگی‌های آن به جام‌جم بیان می‌کند: نقش سوران را در سریال بازی می‌کنم که برگرفته از شخصیت واقعی سعید سردشتی و زندگی او در دهه ۵۰ شمسی است. بازی کردن شخصیت سوران برای من و هر بازیگر دیگری جذابیت‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین دلایل جذابیت این شخصیت می‌توانم به مشقت‌ها و مصیبت‌هایی که این آدم در طول زندگی‌اش متحمل می‌شود اشاره کنم.

وی ادامه می‌دهد: من با سوران تفاوت‌های زیادی دارم. از شرایط و محیط زندگی تا دوره تاریخی که زندگی و تجربه کردیم، با هم تفاوت داریم. نزدیک شدن به شخصیت یک جوان کرد روستایی چالش‌های زیادی را برای من به وجود می‌آورد که از آن استقبال کردم.

علیرضا جعفری؛ یکی از بازیگران سریال سوران

بازیگران سریال سوران- علیرضا جعفری

علیرضا جعفری متولد 1372 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش می‌باشد، او برادر زاده امیر جعفری بازیگر نام آشنای ایران می‌باشد، وی بازیگری را از دوران کودکی به‌طور شانسی شروع کرد. او در هنرستان صداوسیما درس‌خوانده است.

جعفری در سال ۱۳۸۲ در فیلم سینمایی مهمان مامان اولین تجربه خود را به‌صورت حرفه‌ای در سینما کسب کرد فیلمی که توسط داریوش مهرجویی کارگردانی شده بود و با فیلم‌های بازگشت به گذشته ، یک دزد ، سه در چهار و جزیره جادویی دیگر گام‌های خود را برداشت .

توماج دانش بهزادی

بازیگران مرد سریال سوران

از دیگر بایگران سریال سوران می توان به توماج دانش بهزادی اشاره کرد. توماج دانش بهزادی بازیگر و کارگردان ایرانی متولد سال ۱۳۵۹ در کرمان است. وی دانش‌آموخته رشته بازیگری از دانشگاه آزاد تنکابن و کارگردانی از دانشگاه هنر معماری تهران است. توماج دانش بهزادی توانسته تا تندیس بهترین بازیگر مرد در بخش بین الملل از جشنواره بین المللی تئاتر فجر را از آن خود کند. توماج دانش بهزادی سابقه بازی در آثاری همچون خط باریک قرمز، نگاه خیره، آدم کاغذی، عروسان، کشند، شکار نهنگ و آدم سوزی را در کارنامه هنری خود دارد.

مریم کاظمی

خلاصه داستان سریال سوران

مریم کاظمی متولد سال ۱۳۴۴، کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است. مریم کاظمی در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۶۵ از هنرکده آزاد هنرپیشگی تحت نظر مصطفی اسکویی فارغ‌التحصیل شد. پس از آن تحصیلات عالی خود را در دانشگاه تهران دنبال نمود و در سال ۱۳۷۲ مدرک کارگردانی و بازیگری را از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران دریافت نمود.

وی از سال ۱۳۷۹ تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده است. او مؤسس و سرپرست «گروه تئاتر مستقل» می‌باشد و جوایز متعدد بازیگری، نویسندگی و طراحی از جشنواره‌های تئاتری و سینمایی را در پرونده هنری خود دارد. وی همچنین دوره کارگاه آموزش پانتومیم «ژاک لکوک زیر نظر فرانسوا لکوک و مارک پیرس، کارگاه‌های آموزشی مدیریت تئاتر توسط ویزیتینگ آرتز در ایران و کلاس‌های آموزشی مهین اسکویی (سیستم استانیسلاوسکی) را گذرانده‌است.

آسو پاشاپور در نقش شیلان سریال سوران

بازیگر نقش شیلان در سریال سوران

یکی دیگر از بازیگران سریال سوران آسو پاشاپور می باشد. آسو پاشاپور در ۱۳ مهر سال ۱۳۷۷ در تهران متولد شده است. آسو پاشاپور یکی از بازیگران جوان تلویزیون و تئاتر است که بازیگری را با بازی در تئاتر آغاز کرده و آینده‌ی درخشانی در زمینه‌ی بازیگری در پیش خواهد داشت.

این بازیگر جوان به جز بازیگری تجربه طراحی دکور را داشته و بازی در سریال‌های ترور خاموش و ملکاوان نخستین فعالیت‌های وی در عرصه تلویزیون می‌باشد و در سریال ملکاون در نقش پونه بازی کرده بود. حضور وی در سینما با فیلم سینمایی علف زار بود و در نمایش چیزی شبیه زندگی نیز بازی کرده است.

گلنوش قهرمانی بازیگر نقش ژیوار در سریال سوران

بازیگر نقش ژیوار در سریال سوران

گلنوش قهرمانی بازیگر سینما و تئاتر متولد دهه هفتاد است که در شبکه نمایش خانگی با بازی در نقش طلا در سریال آمستردام به کارگردانی مسعود قراگزلو در کنار ستارگان و بازیگرانی، چون مهدی پاکدل، مهدی سلطانی، هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت دوست و… حضور موفقی داشته است.

ارشیا عبدالهی بازیگر کودک سریال سوران

ارشیا عبداللهی متولد ۱۳۸۳ در تهران است. از مهم‌ترین آثار ارشیا عبداللهی می‌توان به بازیگری در فیلم بیست‌ویک روز بعد، فیلم بمب؛ یک عاشقانه و فیلم عشق و خیانت اشاره کرد.

هلن نقی‏ لو

یکی دیگر از بازیگران سریال سوران هلن نقی لو است. وی متولد دهه‌ی ۶۰ بوده و او فعالیت‌های هنری‌اش را با بازی با تئاتر آغاز کرده است. سریال بی‌نشان اولین تجربه‌ی هنری او در حوزه‌ی تصویر بود.

حسام محمودی در سریال سوران

بازیگران سریال سوران - حسام محمودی

یکی از بازیگران سریال سوران زنده یاد حسام محمودی است. حسام محمودی فرید متولد ۱ فروردین ۱۳۶۵ است. حسام محمودی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ۳۷ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. بازی در نقش «رستگار» از سریال «سوران» آخرین نقش آفرینی این بازیگر در آخرین روز‌های زندگی‌اش در عرصه هنر بود.

حسام محمودی، بازیگر جوانی بود که هرگز خودش را اسیر کلیشه نکرد و علاقه‌مند بود تا نقش‌های متفاوت را بازی کند. به همین دلیل در کارنامه‌اش، هم نقش جدی بود و هم طنز، اما عمرش به دنیا نبود و چند روز پیش او را بر اثر سکته قلبی از دست دادیم و حالا باید از وی به‌عنوان مرحوم یاد کنیم. این بازیگر ۳۷ ساله توانست در مدت حضور خود در دنیای بازیگری در میان مردم به شهرت برسد. مخاطبان می‌توانند آخرین قاب از این هنرمند را در سریال سوران ببینند که نقش رستگار را بازی کرده بود که در این متن بخشی از دیالوگ‌هایش را در این سریال مرور می‌کنیم.

حسام محمودی: «من یکی که هیچ کاره‌ام. هرچی هست غیرت همین مردمه که با دست خالی دارن دفاع می‌کنن. هرکی به اندازه وسعش به مردم و خاک کشور خدمت کنه، دینشو ادا کرده. همین حسرتی که داری می‌خوری، خودش خیلی خوبه. همین که می‌دونی حق چیه و انکارش نمی‌کنی.»

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x