گردشگری

معرفی بهترین اقامتگاه های بوم گردی در ایران

اگر از سفر در دل کوه و جنگل لذت می‌برید و به فرهنگ‌ها، آداب‌ورسوم و غذاهای متنوع و لذیذ دیگر نقاط ایران علاقه دارید بوم گردی را در لیست سفرهای خود قرار دهید. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران خواهیم پرداخت.

در این مقاله به معرفی 10 نمونه از بهترین اقامتگاه‌ های بوم گردی ایران خواهیم پرداخت. پیش از آن باید تعریف دقیقی از عبارت بوم گردی داشته باشیم.

بوم گردی در ایران

بوم گردی چیست؟

بوم گردی تفریحی بسیار لذت بخش است. سازمان جهانی گردشگری تعریفی در خصوص بوم گردی ارائه کرده است. بوم گردی یعنی سفر به طبیعت و محیط زیست یک منطقه به‌ طوری‌ که تمام ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و محیطی آن منطقه حفظ شود.

برای تجربه‌ی یک بوم گردی به‌یادماندنی به اقامتگاه‌های ویژه‌ای نیاز است. در این مقاله به معرفی بهترین اقامتگاه ‌های بوم گردی ایران پرداخته‌ایم.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی در ایران

این اقامتگاه‌های خاص معمولا در ، بافت‌های تاریخی، مناطق روستایی نزدیک به طبیعت و حومه شهر احداث می‌شوند. تمام ویژگی‌های ظاهری اقامتگاه، معماری، چیدمان داخلی و دکوراسیون آن برگرفته از فرهنگ و سنت منطقه است.

امکانات و افرادی که در این بومگردی ها وجود دارند اغلب مربوط به همان منطقه هستند. به این شکل که دکوراسیون داخل اتاق، نوشیدنی‌ها و غذاهایی که تهیه می‌شود و خیلی چیزهای دیگر، همگی به روشی به منطقه‌ی بوم گردی مرتبط هستند.

مکان‌های بومگردی با ارائه فضایی سنتی، مکانی آرام و امکانات بالا توانسته‌اند رضایت بسیاری از مسافرین را کسب کنند. طرفداران پروپاقرص بوم گردی دوست دارند یک تجربه‌ی متفاوت، کم‌نظیر و نوستالژیک، در فضایی صمیمانه و آرام داشته باشند.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی

بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران در اصفهان

اقامتگاه های بوم گردی ساخته‌شده در اصفهان گاها چند صد ساله بوده و به عبارتی قدیمی هستند. از ویژگی این نوع بوم گردی ها در اصفهان می‌توان به اتاق‌های آفتاب‌گیر و فوق‌العاده، ارسی و حیاط‌های زیبا و دل‌نشین اشاره کرد.

اصفهان از گذشته تاکنون شهری جذاب برای گردشگران بوده است. این موضوع سبب شده اقامتگاه‌های بوم گردی بسیاری در این شهر بنا شوند. البته استقبال مسافرین و گردشگران سبب شده حوض‌های فواره دار، شیشه‌های رنگی، گلدان‌های رنگارنگ و نقش و نگار اتاق‌ها روز به روز افزایش یابد.

هتل بوم گردی

اقامت بوم گردی در کاشان

کاشان می‌تواند در لیست بهترین اقامتگاه‌ های بوم گردی ایران قرار بگیرد. بسیاری کاشان را به گل و گلاب نابش می‌شناسند. زیبایی در طبیعت این شهر هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و موجب رشد صنعت گردشگری در کاشان می‌شود.

یکی از دلایل افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی در هر مکانی آب‌وهوای دلپذیر و مطبوع می‌باشد که کاشان آن را دارد به خصوص در فصل گلاب گیری که این زیبایی دو چندان می شود.
در بسیاری از اقامتگاه‌های بوم گردی کاشان شما می‌توانید ترکیب دو سبک مدرنیته و سنتی را در کنارهم داشته باشید. ترکیبی اعجاب‌انگیز که بسیاری را شیفته‌ی خود می‌کند. در لابه‌لای بوم گردی‌های کاشان عطرهای دل‌انگیز، آرامش خیال و هنر ترکیب رنگ‌ها جریان دارد.

بهترین بوم گردی در ایران

از بهترین اقامتگاه های بوم گردی در یزد

از ویژگی‌های بارز بوم گردی‌های یزد می‌توان به اصالت و فرهنگ، معماری باشکوه و خیره‌کننده، باغ‌های خاص منطقه، طاق‌های بلند، شیشه‌های رنگی و نورپردازی‌های چشم‌نواز می‌توان اشاره کرد.

آب‌وهوای کویری و گرم یزد هرساله بسیاری را مشتاقانه به سمت این شهر خاطره‌انگیز می‌کشاند. امکانات رفاهی و تفریحی موجود در این اقامتگاه‌ها می‌تواند گردشگران را به‌خوبی سرگرم کند.

شب‌های دنج و پر از آرامش یزد باعث می‌شود از قدم زدن دورهمی و هم‌نشینی با نزدیکانتان بسیار لذت ببرید و خاطره‌ای به‌یادماندنی در دل کویر بسازید.

هتل بومگردی در ایران

اقامتگاه بوم گردی در تنکابن

یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران در تنکابن می باشد. درزیبایی جنگل‌های زیبای شمال را هیچ‌کس نمی‌تواند منکر شود و سفر به شمال کشور همیشه در لیست سفرهای سالانه‌ی افراد قرار خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های خاص و خاطره‌انگیز بوم گردی در تنکابن شنیدن آواز پرندگان است.

پس اگر دوست دارید در میان جنگل و با شنیدن آواز پرندگان روزتان را شروع کنید می‌توانید بوم گردی در تنکابن را در اولویت سفرهای بوم گردی خود قرار دهید.

از بهترین اقامتگاه های بوم گردی در رشت

اگر می‌خواهید در دل جنگل قدم بزنید، حیوانات اهلی و اسب‌ها را ببینید می‌توانید به سراغ بوم گردی‌های رشت بروید. در بوم گردی‌های شمال ایران عطر خوش غذاهای شمالی همیشه به راه است.

غذاهای شمالی، سوغاتی‌های خوشمزه، محیط آرامش‌بخش و طبیعت دلپذیر خاطره‌ای خوش از سفر به رشت در ذهن شما برجای می‌گذارد. در کنار این‌ها خانه‌های روستایی و چوبی برای بوم گردی در رشت می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای تفریح باشد.

بومگردی در ایران

اقامتگاه بوم گردی در شیراز

از گذشته تاکنون شیراز به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران به‌حساب می‌آید. بوم گردی در شیراز بسیار دلپذیر می‌تواند باشد. مکان‌های دیدنی، تفریحات جذاب و تکرار نشدنی، نقاشی‌های تاریخی، فرهنگ و هنر ایرانی می‌تواند از زیبایی‌های بوم گردی در ایران باشد.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی شاهرود

ایوان‌های زیبا و بزرگ، اقامتگاه‌های دنج و بسیاری از زیبایی‌های طبیعی دیگر در میان جنگل‌های سرسبز می‌تواند ساعت‌ها روح و جسم شما را آرامش ببخشد.

با اینکه در میان شهر شاهرود اقامتگاه‌های زیادی وجود دارد اما بسیاری از اقامتگاه‌های بوم گردی در شاهرود را باید خارج از شهر بیابید. برای این کار می‌توانید با خودرو به خارج از شهر بروید و با این کار یک تیر و دونشان بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی شهر های مناسب برای بوم گردی و بهترین اقامتگاه های بوم گردی پرداختیم. بوم گردی یکی از تفریحات ک دردسر و بسیار لذت‌بخش می‌باشد. بعضی‌ها به بیابان علاقه‌مندند و بعضی دیگر به جنگل و دریا، برای هر یک از انتخاب‌ها و سلیقه‌هایی که وجود دارد افراد می‌توانند به سراغ بوم گردی موردنظر خود بروند و از آن لذت ببرند.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x