بازی

معرفی بهترین بازی های 2023

بهترین بازی های 2023 قرار است اتفاقات مهمی در صنعت بازی رقم بزنند.

به گزارش پارت نیوز؛ بیشتر بازی‌های ویدیویی با کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری شروع شده اند. به طوری که به جرات می توان گفت در سال پیش رو بازی های 2023 وارد نسل تازه‌ی بازی های باکیفیت و کنسولی خواهند شد.

سال گذشته یعنی در ۲۰۲۲ بازی پراهمیت و بزرگ کم نبود؛ از الدن رینگ گرفته تا دنباله‌ی گاد آو وار، همگی به‌درستی سر و صدای زیادی به پا کردند، اما این بازی‌ها هم در پایه و اساس برای کنسول‌های نسل قبل ساخته شده بودند و باید حتی زودتر وارد بازار می‌شدند. عرضه‌ی بسیاری از بازی‌هایی که برای یکی دو سال اخیر برنامه‌ریزی شده و با در نظر گرفتن کنسول‌های جدید ساخته شده‌اند، به سال جدید میلادی موکول شده است.

حتی همین حالا هم که نگاهی به تقویم بازی های 2023 انداختیم، با لیستی بلند و بالا از بازی‌های بزرگ و مهم روبرو شدیم؛ بازی‌هایی که به اندازه‌ی کافی عرضه‌شان عقب افتاده است و می‌دانیم که نهایتا در سال جدید میلادی وارد بازار خواهند شد. با این حال، این بازی‌ها فقط بخشی از بازی‌های ۲۰۲۳ خواهند بود و می‌توانید انتظار داشته باشید تا در چند ماه آینده هم سونی و هم مایکروسافت برنامه‌هایی برای معرفی بازی‌های تازه داشته باشند.

سونی، مایکروسافت و نینتندو هر سه بازی‌های بزرگی برای ۲۰۲۳ در چنته دارند. از اسپایدرمن ۲ گرفته تا استارفیلد و زلدای جدید که احتمالا بزرگترین و مهم‌ترین بازی سال خواهد بود، می‌توانید از همین حالا انتظار عرضه‌ی بازی‌های متعددی را در هر سبک و سیاقی داشته باشید.

بهترین بازی های 2023

در ادامه به بررسی تقویم کامل بازی های جدید خواهیم پرداخت.

بازی One Piece Odyssey

تهیه‌کننده: Bandai Namco Entertainment / سازنده: ILCA
سبک: نقش‌آفرینی ژاپنی
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌ باکس سری، کامپیوتر

سری مانگا و انیمه‌ی وان‌پیس، که نمی‌دانیم کی قرار است تمام شود و بعد از دهه‌ها هنوز هم با قوت ادامه دارد، بدون شک یکی از بزرگترین مجموعه‌های دنیاست. بازی‌های متعددی هم از قدیم‌الایام درباره‌ی این سری و شخصیت‌های آن تولید شده است، اما برای اولین بار است که یک نقش‌آفرینی بزرگ کنسولی از روی وان پیس به عنوان یکی از بازی های 2023 ساخته می‌شود. بازی «وان پیس اودیسه» (One Piece Odyssey) یک نقش‌آفرینی ژاپنی محض است؛ یعنی انتظار مبارزات نوبتی، نقشه‌ای بزرگ شامل شهرها و محله‌های متفاوت و کوئست‌های اصلی و فرعی متعددی از بازی را داشته باشید.

در طول بازی کنترل شخصیت‌های مختلف سری وان پیس را برعهده می‌گیرید که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند و مهارت‌هایشان روی روند مبارزه تاثیر می‌گذارد. به عنوان یک طرفدار وان پیس، اطمینان حاصل کنید که از این بازی غافل نمی‌شوید، حتی اگر از نقش‌آفرینی‌های نوبتی خوش‌تان نمی‌آید.

بهترین بازی های 2023

Persona 3 Portable / Persona 4 Golden

تهیه‌کننده: Atlus / سازنده: Atlus
سبک: نقش‌آفرینی ژاپنی
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر

بازی Persona 4 Golden Persona 3 Portable

شرکت آتلوس بالاخره پس از سال‌ها تصمیم گرفته است تا دو شماره‌ی معروف و قدیمی سری بازی‌های پرسونا را روی پلتفرم‌های مدرن عرضه کند؛ بازی‌هایی که پیش از این فقط روی کنسول‌های قدیمی پلی‌استیشن توانایی انجام آن را داشتیم. متاسفانه به جای نسخه‌ی عالی پرسونا ۳ روی پلی‌استیشن ۲، نسخه‌ی کوچک‌تر و نصفه و نیمه‌ی بازی که برای پی‌اس‌پی عرضه شده بود بازسازی شده است. انتظار می رود به زودی عرضه و جز بازی های 2023 باشد.

توجه داشته باشید که پرسونا ۴ گلدن تجربه‌ی کامل و بزرگتر پرسونا ۴ و بهترین نسخه‌ی آن است. هر دو بازی شگفت‌انگیز هستند، حتی آن پرسونا ۳ نصفه و نیمه‌ی پی‌اس‌پی، و حالا می‌توان آن‌ها را روی کنسول‌های امروزی و کامپیوتر هم تجربه کرد. اگر با پرسونا ۵ با این سری آشنا شده بودید، حتما به عقب برگردید و این دو بازی را هم تجربه کنید.

Persona 3 Portable / Persona 4 Golden بازی

Fire Emblem Engage

تهیه‌کننده: Nintendo / سازنده: Intelligent Systems
سبک: نقش‌آفرینی تاکتیکی
پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ

شماره‌ی جدید سری بازی‌های «نشان آتش» (Fire Emblem)، به عنوان یکی از بازی های 2023از نظر روند و گیم‌پلی، تفاوت چندانی با قسمت‌های گذشته ندارد. هنوز هم با یک نقش‌آفرینی نوبتی تاکتیکی طرف هستیم که طی آن، مجموعه‌ای از شخصیت‌هایی که خودتان تربیت و آماده کرده‌اید را به مبارزات بزرگ می‌برید و تلاش می‌کنید تا از این مبارزات بعضا سخت پیروز بیرون بیایید.

شماره‌ی جدید یعنی «نشان آتش: حمله» (Fire Emblem: Engage) به عنوان ادای احترامی به این مجموعه‌ی چهل ساله ساخته شده است. تمام قهرمان‌های قبلی این سری به عنوان احضارهایی (Summon) در بازی وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را حین مبارزات فراخوانید. قصه‌ی بازی هم به این شکل است که نشان‌هایی در دنیا پخش شده‌اند و در طول داستان آن‌ها را پیدا می‌کنید تا اژدهای بزرگ آخر بازی را شکست دهید. به نظر با یک فایر امبلم بسیار کلاسیک طرف هستیم که طراحی شخصیت‌هایش هم اصلا خوب نیست.

معرفی انواع بازی های 2023
Monster Hunter Rise

تهیه‌کننده: Capcom / سازنده: Capcom
سبک: اکشن نقش‌آفرینی
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری

بازی Monster Hunter Rise

کپ‌کام تصمیم گرفته است تا جدیدترین شماره‌ی سری بازی‌های «شکارچی هیولا» (Monster Hunter) را که به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ و سپس روی کامپیوتر عرضه شده بود، به عنوان یکی از بازی های 2023 به تمام پلتفرم‌ها و کنسول‌ها بیاورد. بازی «شکارچی هیولا: خیزش» (Monster Hunter Rise) فرمول اصلی این سری را با افزودن تعدادی مکانیک و قابلیت کاملا متفاوت، به‌خوبی پیشرفت داده است. هدف اصلی هنوز هم گرفتن ماموریت‌های کوچک و بزرگ، شکست دادن هیولاهای مختلف و جمع‌آوری منابع برای قوی‌تر شدن و ساخت زره و سلاح جدید است.

در این میان، بازی یکی دو مکانیک کاملا جدید مثل امکان جهش کردن داخل محیط و پریدن روی هیولاها را هم معرفی می‌کند تا روندی سریع‌تر را به سری شکارچی هیولا بیاورد. نسخه‌ی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بازی، تنها با وضوح تصویر بیشتر و بافت‌هایی کمی باکیفیت‌تر اجرا می‌شود و با توجه به اینکه با یک بازی سوییچ طرف هستیم، گرافیک «شکارچی هیولا: دنیا» را ندارد.

بهترین بازی های 2023 کدام اند؟
بازی Dead Space

تهیه‌کننده: Electronic Arts / سازنده: Motive
سبک: اکشن سوم شخص
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر

الکترونیک آرتز بالاخره تصمیم گرفته تا به مجموعه‌های قدیمی و پرطرفدار خود هم کمی بها دهد و در این میان هم یکی دو بازی تک‌نفره‌ی غیر آنلاین بسازد. بازسازی «فضای مرده» (Dead Space) یکی از نتایج این تصمیمات اخیر الکترونیک آرتز است. بازی اصلی که عرضه‌اش به حدود پانزده سال پیش و کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ بازمی‌گردد.

این بازی از بهترین بازی‌های سبک ترسناک و علمی‌-تخیلی است؛ طوری که حتی همین امسال یک بازی عینا شبیه به آن داشتیم که حتی نصف فضای مرده هم خوب نبود، در نتیجه روی این بازسازی الکترونیک آرتز حساب کرده‌ایم و آن‌طور که از تریلرها دیده‌ایم، با یک بازسازی وفادار به نسخه‌ی اصلی و بسیار خوب طرف هستیم. بازی از پایه و اساس دوباره ساخته شده است و فقط هم گرافیک بهتر نشده است، بلکه طراحی گیم‌پلی و هیولاها و مراحل هم دست‌خوش تغییراتی شده که امیدواریم منجر به بهتر شدن این نسخه‌ی جدید در مقایسه با بازی اصلی شود.

معرفی بازی دد اسیپیس

بازی Forspoken از بازی های 2023

تهیه‌کننده: Square Enix / سازنده: Luminous Productions
سبک: اکشن ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۵، کامپیوتر

بازی «فوراسپوکن» (Forspoken) از اولین بازی‌هایی بود که برای کنسول پلی‌استیشن ۵ معرفی شد و حتی از مدت‌ها قبل از ورود کنسول به بازار، گیم‌پلی آن را دیده بودیم. اینکه بازی هنوز هم عرضه نشده بدون شک از یک موضوع خبر می‌دهد: اینکه مشکلات متعددی توسعه‌ی آن را درگیر کرده بوده و چه از نظر فنی و چه از نظر طرحی، بازی مشکل دارد.

ما چگونه بازی نیامده این حرف را می‌زنیم؟ چون به لطف بروبچه‌های اسکوئر انیکس یک دمو اخیر از بازی روی پلی‌استیشن ۵ عرضه شد و می‌توانیم بگوییم که بازی چندان هم خوب نیست و مکانیک‌های حمله و حرکت در محیطش هم قرار است چند هفته‌ای از بیخ و بن تغییر کنند و درست شوند. به جای فوراسپوکن بروید روی پلی‌استیش خودتان Infamous: Second Son چند سال پیش را بازی کنید که از نظر روند بی‌شباهت به فوراسپوکن نیست.

انواع بازی جنگی 2023
بازی باب اسفنجی؛ SpongeBob Squarepants: The Cosmic Shake

تهیه‌کننده: THQ Nordic / سازنده: Purple Lamp Studios
سبک: سکوبازی اکشن
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

اینکه باب اسفنجی بعد از دو دهه هنوز هم محبوبیت گذشته‌ی خود را دارد، آن هم در حالی که قسمت‌های جدیدش به خوبی قدیم نیستند، کمی جای تامل دارد، اما همین محبوبیت دوباره جمعی از بازی‌سازان را دور هم آورده است تا یک پلتفرمر جذاب و بانمک مثل گذشته از روی این سری بسازند.

این بازی نیز جز بازی های 2023 می باشد. آخرین باری که یک بازی درست و درمان از باب اسفنجی ساخته شده به نسل پلی‌استیشن ۲ و بازی «مبارزه‌ای برای بیکینی باتم» بازمی‌گردد و بازی جدید «باب اسفنجی: لرزش کیهانی» (SpongeBob: The Cosmic Shake) هم قرار است جریان همان بازی قبلی را تکرار کند. قسمت‌های مختلف باب اسفنجی، از عصر حجر گرفته تا گرفتن گواهینامه و این‌ها همگی به مراحل مختلفی در بازی تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد با یک سکوبازی اکشن عالی طرف هستیم.

بازی باب اسفنجی
بازی میراث هاگوارتز؛ Hogwarts Legacy

تهیه‌کننده: Warner Bros. Games / سازنده: Avalanche Software
سبک: نقش‌آفرینی اکشن
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر، (پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سوییچ: چند ماه بعد)

«میراث هاگوارتز» (Hogwarts Legacy) قرار است بهترین و کامل‌ترین تجربه‌ی ویدیوگیمی از دنیای هری پاتر را فراهم کند؛ شاید بهترین بازی های 2023 باشد. با یک بازی بسیار بزرگ حول مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز طرف هستیم که طی آن به عنوان یک دانش‌آموز به این مدرسه می‌رویم و قصه‌ای بلند و بالا را همراه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها که از دنیای جادویی هری پاتر انتظار داریم، دنبال می‌کنیم.

میراث هاگوارتز در سبک نقش‌آفرینی ساخته شده است و این موضوع نه در ساختار و روند کلی بازی بلکه حتی در داستان هم اعمال شده است. برای خود یک جادوگر می‌سازید، او را به کلاس‌های مختلف هاگوارتز می‌برید و توانایی‌ها و مهارت‌هایش را پیشرفت می‌دهید و در طول داستان هم تصمیم‌های مختلفی می‌گیرید تا روند را به شکلی که می‌خواهید جلو ببرید. با این حال، شاید جذاب‌ترین بخش بازی ساخت کامل دنیای جادویی هاگوارتز و قرار دادن جزییات مختلف در آن باشد؛ موضوعی که بیش از هر چیز تجربه و گشت و گذار در این دنیا را لذت‌بخش می‌کند.

بازی میراث هاگوارتز از بازی های 2023

بازی قلب های وحشی؛ Wild Hearts

تهیه‌کننده: Electronic Arts / سازنده: Koei Tecmo
سبک: اکشن سوم شخص
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر

مانستر هانتر یا همان شکارچی هیولا پرفروش‌ترین بازی کپ‌کام است؛ طوری که حتی با اختلاف از رزیدنت اویل هم پیشی گرفته است. در نتیجه دور از ذهن نیست که شرکت‌های دیگر هم بخواهند سهمی از این مخاطب بزرگ داشته باشند. الکترونیک آرتز هم به لیست شرکت‌هایی پیوسته که می‌خواهند مانستر هانتر خودشان را داشته باشند، اما این نکته را هم در نظر گرفته که خودشان عمرا نمی‌توانند یک بازی در سبک مانستر هانتر بسازند و در همین راستا هم از یک استودیوی ژاپنی کمک گرفته است.

بازی «قلب‌های وحشی» (Wild Hearts) از بیخ و بن یک مانستر هانتر است و عینا همان نقشه و پلن را پیش می گیرد. با این حال، بر و بچه‌های کوئی تکمو تلاش کرده‌اند تا با اضافه کردن یک سیستم ساخت و ساز حین مبارزات (که بی‌شباهت به ساخت و ساز فورتنایت نیست) خودشان را متفاوت کنند. با این حال، اینکه آیا قلب‌های وحشی توانایی رقابت با مانستر هانتر را دارد، از همین حالا مشخص است: نه.

بازی قلب های وحشی در سال 2023
بازی Atomic Heart

تهیه‌کننده: Focus Entertainment / سازنده: Mundfish
سبک: اکشن اول شخص
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر

سال‌هاست که بازی «قلب اتمی» را در قالب ویدیوها و تصاویر بسیار خوب می‌بینیم؛ ویدیوهایی که از چند سال پیش گرافیک عالی بازی و گیم‌پلی بایوشاک-طور آن را به نمایش می‌گذاشتند. بالاخره و بعد از سال‌ها قرار است این بازی روسی که ظاهرا ساختش چند باری لغو و کنسل شده و دوباره مراحل توسعه‌اش را از سر گرفته‌اند، عرضه شود. بازی یک اکشن اول شخص داستان-محور است و همانطور که گفتیم، روندی کاملا بایوشاک-طور دارد.

شخصیت اصلی دستکشی به دست دارد و می‌تواند از قدرت‌هایی مثل یخ زدن، تکان دادن اشیا یا برق روی محیط و دشمنان استفاده کند. ساخت و ساز سلاح‌های مختلف و ارتقای قدرت‌های شخصیت اصلی هم بخشی از بازی است تا کاملا شبیه به بایوشاک شود. گرافیک عالی و کارگردانی هنری بسیار خوب را هم در کنار گیم‌پلی‌اش بگذاریم، کم و بیش می‌توانیم این احتمال را بدهیم که در دسته بازی های 2023 و خوب است. مگر اینکه نسخه‌ی نهایی از زمین تا آسمان با آنچه نشان داده‌اند فرق کند.

بازی قلب اتمی
بازی مثل یک اژدها؛ Like a Dragon: Ishin

تهیه‌کننده: SEGA / سازنده: Ryu ga Gotoku Studio
سبک: اکشن ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر

یکی از بازی های 2023 یاکوزا ایشین می باشد. «یاکوزا ایشین» یا به عبارتی «مثل یک اژدها: ایشین» (Like a Dragon: Ishin) یکی از بازی‌های فرعی و نسبتا قدیمی در سری یاکوزاست؛ طوری که عرضه‌ی آن به پلی‌استیشن ۳ و حدودا ده سال پیش بازمی‌گردد. بازی شخصیت‌های معروف و محبوب سری یاکوزا را به ژاپن دوره‌ی فئودال می‌برد و در قصه‌ای سامورایی-طور قرار می‌دهد؛ یعنی اساسا همان بازیگران اصلی یاکوزا و همان شخصیت‌ها که در بازی دیده‌ایم، با اسم‌هایی متفاوت در قصه‌ای که ربطی به سری اصلی ندارد جای گرفته‌اند.

یاکوزا ایشین هرگز خارج از ژاپن عرضه نشده بود و سگا حالا تصمیم گرفته است تا نه تنها بازی را ترجمه و خارج از ژاپن عرضه کند، بلکه اساسا آن را از نو بسازد. بازی مثل یک اژدها: ایشین دوباره روی موتورپایه‌ی آنریل انجین و با گرافیکی بارها بالاتر از نسخه‌ی اصلی بازسازی شده و حتی عناصر گیم‌پلی و داستانی جدیدی دارد. با توجه به اینکه یاکوزا ایشین از نظر داستانی ارتباطی با سری اصلی ندارد، حتی اگر یاکوزا بازی نمی‌کنید، ولی بازی اکشن ژاپنی-طور دوست دارید، ایشین را در لیست خود بگذارید.

بازی مثل یک اژدها
Wo Long: Fallen Dynasty

تهیه‌کننده: Koei Tecmo / سازنده: Team Ninja
سبک: نقش‌آفرینی اکشن
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر

این بازی نیز ازجمله بازی های 2023 می باشد. بر و بچه‌های «تیم نینجا» که دو دهه‌ای به ساخت سخت‌ترین بازی‌های اکشن تاریخ معروف بودند، بالاخره سبک خود را طوری تغییر داده‌اند که به مذاق گیمر امروزی هم خوش می‌آید؛ اتفاقی که به لطف دارک سولز محقق شده است. تیم نینجا چند سال پیش سبک اکشن سخت و سیستم مبارزات پیچیده و عمیق خود را با ساختار نقش‌آفرینی دارک سولز-طور ادغام کرد و نتیجه‌ی نهایی، یکی از بهترین بازی‌های اکشن تاریخ بود.

بازی «وولانگ: سلحشوری سقوط کرده» هم روندی مشابه را دنبال می‌کند و سبک سولزلایک را به چین باستان می‌برد. با این حال، برخلاف نیوه که بازی‌کننده را در نقش یک سامورایی قرار می‌داد، یک سامورایی که سبک مبارزه‌ای تاکتیکی و نسبتا آرام داشت، در وولانگ با یک سیستم مبارزه‌ی سریع‌تر و روندی متفاوت روبرو هستیم، اما نهایتا انتظار تغییر بزرگی را در ساختار کلی بازی و مراحل نداشته باشید.

معرفی همه ی بازی های 2023
The Last of Us Part I
تهیه‌کننده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Naughty Dog
سبک: اکشن ماجراجویی
پلتفرم‌ها: کامپیوتر

بازی The Last of Us Part I

ده سال پس از عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی و اولین قسمت بازی معروف «آخرین ما» (The Last of Us)، این بازی قرار است به عنوان یکی از بازی های 2023 روی پلتفرم کامپیوتر عرضه شود. با این حال، گیمرهای کامپیوتر نسخه‌ی بازسازی شده و بهتر لست آو آس را دریافت می‌کنند که اخیرا روی پلی‌استیشن ۵ عرضه شد و بازی را از نظر گرافیکی کاملا دگرگون می‌کند.

درباره‌ی لست آو آس و گیم‌پلی و روندش حرف تازه‌ای نمی‌توان زد، جز اینکه متاسفانه بازی از نظر روند و مخصوصا پس از عرضه‌ی قسمت دوم کم و بیش قدیمی شده است و حتی این بازسازی جدید هم که به نام The Last of Us Part I عرضه شده، نتوانسته برای بهبود این موضوع کاری کند و هیچ دستی به طراحی مراحل و گیم‌پلی بازی نمی‌زند. با تمام این اوصاف، گیم‌پلی لست آو آس هنوز هم می‌تواند لذت‌بخش باشد، مخصوصا که داستان و شخصیت‌پردازی و انیمیشن‌ها و گرافیک و موسیقی و اساسا تمام بخش‌هایش با بالاترین سطح از کیفیت ارایه می‌شوند.
معرفی بهترین بازی ها در سال 2023
بازی Star Wars Jedi Survivor

تهیه‌کننده: Electronic Arts / سازنده: Respawn Entertainment
سبک: اکشن ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر

الکترونیک آرتز پس از نزدیک یک دهه در اختیار داشتن حقوق ساخت بازی از روی جنگ ستارگان، بالاخره یک بازی درست و درمان در قالب «جدای: محفل سقوط کرده» (Jedi Fallen Order) در اختیار طرفداران این سری بزرگ داد. این بازی تک‌نفره‌ی اکشن، که ساختش از سمت الکترونیک آرتز بعید بود، آن‌قدر فروخت و موفق شد که شک نداشتیم دنباله‌اش به‌زودی ساخته و عرضه می‌شود.

«جدای: نجات یافته» (Jedi Survivor) هم دنباله‌ای مستقیم بر بازی قبلی است و انتظار پیشرفت گیم‌پلی عجیب و غریبی را از آن نداریم. قرار است «کل»، نقش اصلی بازی، مجموعه‌ای حرکات جدید داشته باشد و مبارزات نسبت به قسمت نخست عمیق‌تر شوند؛ حرکاتی از حالت‌های جدید به‌دست گرفتن شمشیر نوری گرفته تا قدرت‌های فورس بیشتر.

بازی نجات یافته تولید 2023
بازی Resident Evil 4 از بهترین بازی های 2023

تهیه‌کننده: Capcom / سازنده: Capcom
سبک: اکشن ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری، کامپیوتر

بازسازی‌های کپ‌کام از رزیدنت اویل‌های قدیمی آن‌قدر خوب از آب درآمده‌اند که حتی اگر هم بخواهیم از کپ‌کام دلیل بازسازی و عرضه‌ی دوباره‌ی «رزیدنت اویل ۴» را به عنوان یک بازی بی‌نقص که نیازی به پیشرفت و تغییر ندارد، بپرسیم، باز هم سکوت می‌کنیم و منتظر تجربه‌ی این بازسازی‌های می‌نشینیم.

همانطور که گفتیم، رزیدنت اویل ۴ به‌خودی خود آن‌قدر خوب و بی‌نقص و پراهمیت است که نیازی به پیشرفت و بازسازی ندارد، در نتیجه انتظار داشتیم تا آنچه قرار است به اسم بازسازی رزیدنت اویل ۴ به ما ارایه شود، کاملا چیز جدیدی باشد، ضمن اینکه عناصری آشنا و مهم از نسخه‌ی اصلی را هم در خود دارد.

کپ‌کام هم عینا این رویه را در ساخت این بازسازی دنبال کرده است. با توجه به آنچه از بازسازی رزیدنت اویل ۴ دیده‌ایم، به جرات می‌گوییم که بازی احتمالا از همه نظر عالی است، یکی از بهترین بازی های 2023 که قرار هم نیست آن را با نسخه‌ی اصلی مقایسه کنیم، بلکه به عنوان یک بازی جدید و تعریفی دوباره از داستان رزیدنت اویل ۴ در نظرش خواهیم گرفت.

بازی جنگی جدید
بازی GrimGrimoire Once More

تهیه‌کننده: Atlus / سازنده: Vanillaware
سبک: استراتژی
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، کامپیوتر

استودیوی بازی‌سازی «وانیلاور» (Vanillaware) یکی اخیرا با بازی جدیدش به نام «۱۳ سنتینل» حسابی سر و صدا به پا کرده، اما بد نیست بدانید که این استودیو از دو دهه‌ی پیش مشغول ساخت تجربه‌های بزرگ دوبعدی و شگفت‌انگیز در سبک‌های مختلف بوده است. «۱۳ سنتینل» ادغامی از یک استراتژی نوبتی و یک رمان تعاملی است، «تاج اژدها» یک نقش‌آفرینی اکشن عالی و «گوی اودین» هم یک سکوبازی اکشن بی‌نقص.

همه‌ی این بازی‌ها هم به زیباترین شکل ممکن با سبک گرافیکی دوبعدی ساخته شده‌اند. این استودیو حتی یک استراتزی هم‌زمان به نام «کتاب جادوی گریم» (GrimGrimore) ساخته که آن هم تمام و کمال سبک دوبعدی زیبای همیشگی‌شان را حفظ می‌کند و این بازی قرار است در قالب نسخه‌ای بروزرسانی شده، روی پلتفرم‌های مدرن عرضه شود. بازی یک مدرسه‌ی جادوگری بزرگ پر از شخصیت‌های مختلف را در خود جای داده که در آن به گرفتن نیروهای بیشتر و ساخت و ساز و ارتقا مشغول می‌شوید و سپس به مبارزه با هیولاهای مختلف می‌روید.

نحوه دانلود بازی های 2023
بازی Marvel’s Spider-Man 2 بهترین بازی های 2023

تهیه‌کننده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Insomniac Games
سبک: اکشن ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۵

یکی از بزرگترین بازی‌ های ۲۰۲۳ منتظر عرضه‌اش نشسته‌ایم.  دنباله‌ی اسپایدرمن شگفت‌انگیز پلی‌استیشن است. روند اسپایدرمن پلی‌استیشن به‌قدری سرگرم‌کننده و جذاب بود که حتی تجربه‌ی دوباره و تکراری آن در دنباله‌ی مستقلش یعنی «مایلز مورالس» هم خسته‌مان نکرد، اما انتظار داریم که اسپایدرمن ۲ حسابی پیشرفت و فرق کرده باشد و گیم‌پلی تازه و متفاوتی مقابل‌مان بگذارد.

اسپایدرمن ۲ هم‌چنین کاملا مختص پلی‌استیشن ۵ ساخته می‌شود و منتظریم تا توانایی بالای اینسامنیاک گیمز در استفاده از این کنسول، که به‌خوبی در رچت و کلنک به تصویر کشیده شده بود، حتی در اسپایدرمن ۲ بییشتر و بهتر به نمایش گذاشته شود. تنها چیزی که از بازی می‌دانیم، حضور هر دو شخصیت «پیتر پارکر» و «مایلز مورالس» به عنوان قهرمانان بازی و حضور «ونوم» به عنوان یکی از آدم‌بدهای قصه است. فقط امیدواریم داستان تکراری پیتر تبدیل به ونوم می‌شود تا مایلز بخواهد او را نجات دهد را نشنویم. طبق گفته ها از مورد انتظارترین بازی های 2023 و احتمالا یکی از بهترین بازی‌های ۲۰۲۳ است.

بازی مرد عنکبوتی

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x