ارز دیجیتال

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

در دنیای پر تلاطم و پیچیده ارزهای دیجیتال، امنیت و حفاظت از دارایی‌های شما اهمیت ویژه‌ای دارد. با افزایش تهدیدات سایبری و حملات هکری، نیاز به راهکارهایی امن برای نگهداری ارزهای دیجیتال بیش از پیش احساس می‌شود. برای حل این نگرانی‌ها کیف پول‌ها به بازار عرضه شدند. در حقیقت ولت‌ها مکان‌هایی برای ذخیره دارایی‌های معامله گران هستند که به دو دسته کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند. پیشنهاد می‌کنم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها آشنا شویم.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول‌های سخت افزاری یا ولت‌های سرد، دستگاه‌های فیزیکی امنی هستند که کلیدهای خصوصی را برای نگهداری ارزهای دیجیتال در یک محیط عاری از اینترنت به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. این ویژگی منحصر به فرد آن‌ها را در برابر حملات سایبری و هکرها بسیار امن می‌سازد. کاربران برای انجام تراکنش‌ها باید کیف پول سخت افزاری را به یک دستگاه متصل به اینترنت وصل کنند، اما کلیدهای خصوصی هرگز دستگاه را ترک نمی‌کنند.

کیف پول‌های سرد دارای یک تراشه کامپیوتری و امن (Secure Element) برای ذخیره اطلاعات حساس طراحی شده‌اند. همچنین، این کیف پول‌ها دارای یک سیستم عامل ویژه هستند که امکان مدیریت و استفاده از کلیدهای خصوصی را فراهم می‌کنند.

هنگامی که کاربر می‌خواهد یک تراکنش در شبکه بلاکچین انجام دهد، باید کیف پول سخت افزاری را به یک دستگاه متصل به اینترنت (مانند رایانه یا تلفن هوشمند) وصل کند. سپس، از طریق یک رابط کاربری، می‌تواند درخواست تراکنش را ایجاد کند. کیف پول سخت افزاری این درخواست را دریافت می‌کند و با استفاده از کلید‌های خصوصی ذخیره شده در تراشه امن، آن را امضا می‌کند. پس از امضای تراکنش، کیف پول آن را به دستگاه متصل به اینترنت برمی‌گرداند تا به شبکه بلاکچین ارسال شود.

یکی از ویژگی‌های مهم کیف پول‌های سرد، امکان ایجاد یک عبارت بازیابی (Recovery Phrase) است. این عبارت معمولاً شامل 12 یا 24 کلمه است که به صورت تصادفی تولید می‌شود. کاربر باید این عبارت را در یک مکان امن نگهداری کند، زیرا در صورت از دست رفتن یا خرابی کیف پول سخت افزاری، این عبارت تنها راه برای بازیابی کلیدهای خصوصی و دسترسی به ارزهای دیجیتال است.

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری برای ایرانیان

کیف پول سخت افزاری مانند یک فلش USB کار می‌کند و فقط برای نگهداری دارایی‌های بازار مالی طراحی شده است. با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، تقاضا برای کیف پول‌های سخت افزاری امن افزایش یافت. در سال 2014، شرکت Ledger یکی از اولین کیف پول‌های سخت افزاری چند منظوره را با نام Ledger Nano معرفی کرد که می‌توانست انواع ارزهای دیجیتال را پشتیبانی کند.

در دنیای ارزهای دیجیتال که امنیت یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های معامله گران به شمار می‌رود، داشتن یک کیف پول سخت افزاری می‌تواند آرامش خاطر زیادی را برای کاربران ایجاد کند. در ادمه چند مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای ایرانی ها را معرفی می‌کنیم:

معرفی کیف پول Ledger

Ledger Nano X یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری در بازار است. این کیف پول دارای صفحه نمایش بزرگ ، باتری قابل شارژ و قابلیت اتصال به بلوتوث است. Ledger Nano X می‌تواند تا 100 اپلیکیشن بلاکچین را نصب کند و بیش از 1800 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

ویژگی های کیف پول لجر

کیف پول لجر تنها به ذخیره سازی ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود و این کیف پول امکانات دیگری نیز دارد که در ادامه با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

  • خرید و فروش و سواپ: در کنار ذخیره سازی، کیف پول سخت افزاری لجر اجازه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به معامله گران می‌دهد. همچنین، امکان سواپ ارزهای دیجیتال به یکدیگر در کیف پول وجود دارد و نیازی نیست که حتماً به صرافی مراجعه کنید.

  • پشتیبانی از هزاران ارز دیجیتال: کیف پول لجر از هزاران ارز دیجیتال مختلف، NFT و توکن‌های حوزه دیفای پشتیبانی می‌کند تا معامله گران بتوانند از طریق کیف پول خود از وضعیت بازار مطلع شوند و نیازی نباشد که هر بار به سایت‌های مانند کوین مارکت کپ و تریدینگ ویو مراجعه کنند.

کیف پول Trezor

Trezor یکی از پیشگامان در زمینه کیف پول‌های سخت افزاری و رقیب سرسخت لجر است. Trezor Model T نسخه ارتقا یافته این کیف پول است که دارای صفحه نمایش رنگی بزرگ و رابط کاربری بهبودیافته است. این مدل بیش از 1000 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال از طریق کابل یا بلوتوث را دارد. این کیف پول مدل‌های متعدد با قیمت‌های متفاوتی دارد که Model T از بقیه ارزان‌تر و معروف‌تر است.

کیف پول Coldcard

Coldcard یک کیف پول سخت افزاری متفاوت و منحصربه فرد است که روی امنیت و کدهای متن باز تمرکز دارد. این کیف پول دارای یک صفحه نمایش کوچک و یک کیبورد فیزیکی است که کاربران می‌توانند از طریق آن دستورات را وارد کنند. Coldcard از طراحی ساده اما بسیار امن برخوردار است و برای کاربران حرفه‌ای مناسب است.

کیف پول BitBox02

BitBox02 یک کیف پول سخت افزاری سوئیسی است که روی امنیت، کدهای متن باز و حریم خصوصی تمرکز دارد. این کیف پول دارای یک صفحه نمایش رنگی بزرگ و یک رابط کاربری ساده است. BitBox02 از 1000 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال از طریق کابل یا بلوتوث را دارد.

کیف پول نرم افزاری چیست؟!

کیف پول‌های نرم افزاری یا گرم به ولت‌های آنلاینی گفته می‌شود که از سیستم عامل‌های متفاوت ویندوز، اندروید، iOS و نسخه تحت وب پشتیبانی می‌کنند. با توجه به اینکه ذخیره دارایی‌ها در این کیف پول‌ها از امنیت کمتری برخوردار است، از این رو می‌توانند در معرض حملات سایبری قرار بگیرند. در این بخش از مقاله با کیف پول‌های نرم افزاری معروف و شناخته شده که به ایرانیان خدمات ارئه می دهند، آشنا می شویم:

کیف پول تراست ولت (trust wallet):

تراست ولت در بین معامله گران ایرانی به عنوان کیف پول ایمن شناخته می‌شود. این کیف پول نرم افزاری از نوع غیرمتمرکز است و در سال 2018 توسط صرافی بایننس خریداری و توسعه یافته شد. پس از ثبت نام در وب‌سایت تراست ولت، کد 24 رقمی به شما نمایش داده می‌شود که حتما نیاز است آن را یادداشت کرده و برای ورود به کیف پول از آن استفاده کنید. این کیف پول برای ایرانی‌ها تحریم نیست و معامله گران می‌توانند بدون نیاز به فیلتر شکن از آن استفاده کنند. رابط کاربری ساده، پشتیبانی از سیستم عامل های متفاوت (ویندوز، اندروید، iOS)، دسترسی سریع و رایگان بودن از مزیت‌های تراست ولت محسوب می‌شود.

کیف پول متامسک (Metamask)

متامسک یک کیف پول رایگان، پیشرفته و امن برای کاربران ایرانی است که برای شبکه بلاک چین و اتریوم ساخته شده است. معامله گران می‌توانند این کیف پول نرم افزاری را روی سیستم عامل‌های ویندوز در اکثر مرورگرها (فایرفاکس، کروم، براوو و …) ، اندروید و iOS استفاده کنند. با استفاده از متامسک تریدرها می‌توانند به اکثر سایت‌های بلاک چین بر بستر اتریوم متصل شوند و ارزهای دیجیتال و ان اف تی ها (NFT) را معامله کنند. همچنین، تریدرها می‌توانند با استفاده از پلتفرم کوین بیس و SHAPESHIFT ارزهای مورد نظر خود را خریداری و نگهداری کنند.

کیف پول اتمیک (ATOMIC):

اتمیک یک کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری چند منظوره است؛ چرا که از 1300 ارز متنوع پشتیبانی می‌کند. معامله گران می‌توانند اتمیک را در سیستم عامل‌های متنوع ویندوز، اندروید و iOS استفاده کنند. امنیت بالا، رابط کاربری آسان و رایگان بودن این ولت آن را از دیگر کیف پول‌های سرد منحصر به فرد کرده است. علاوه بر آن، تریدرها با استفاده از اکسچنج داخلی در اتمیک ولت می‌توانند، ارزهای مورد نظر خود را بدون انتقال به صرافی چنج کنند.

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

کیف پول گرین آدرس (GreenAddress)

کیف پول گرین آدرس، دارای احراز هویت فوری، امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی است. این کیف پول از 200 ارز دیجیتال معروف پشتیبانی می‌کند و دارای شناسایی دو عاملی، تایید سریع تراکنش‌ها و حالت فقط تماشا است. با فعال کردن حالت تماشا، معامله گران می‌توانند بدون دسترسی کامل به کیف پول، موجودی ولت خود را مشاهده کنند.

کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری؛ کدام کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال بهتر است؟

کیف پول سخت افزاری در مقایسه با کیف پول نرم افزاری، گزینه امن‌تری برای نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. کیف پول‌های سخت افزاری با جدا کردن کلیدهای خصوصی از اتصال به اینترنت، احتمال هک شدن و امکان دسترسی غیر مجاز را به شدت کاهش می‌دهند. از طرف دیگر، کیف پول‌های نرم افزاری به دلیل اتصال مستقیم به اینترنت، در معرض تهدیدات سایبری بیشتری قرار دارند و امنیت کمتری ارائه می‌کنند.

نتیجه گیری

در جهانی که در آن تهدیدات سایبری و حملات هکری رو به افزایش است، نگهداری امن ارزهای دیجیتال اهمیت به‌سزایی دارد. کیف پول‌ها به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند. ولت‌های سخت افزاری با جدا کردن کلیدهای خصوصی از اتصال به اینترنت، سطح امنیت بالایی را ارائه می‌دهند. این کیف پول‌ها با استفاده از تراشه‌های امن و سیستم عامل‌های ویژه، خطر هک شدن و دسترسی غیر مجاز به کلیدهای خصوصی را به حداقل می‌رسانند. ولت‌های نرم‌افزاری اکثرا رایگان هستند و دسترسی کاربران ایرانی به آن‌ها آسان‌تر است.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x