فیلم و سریال

معرفی سریال جواهری در قصر (یانگوم) + زمان پخش و خلاصه داستان

سریال جواهری در قصر (یانگوم)، بعد از پایان سریال خانواده کیم چی از شبکه تماشا پخش خواهد شد. در ادامه به معرفی بازیگران و داستان سریال یانگوم می پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال جواهری در قصر (یانگوم)، به کارگردانی بیونگ هون ساخته شده است. این سریال کره ای در 54 قسمت 60 دقیقه ای پخش می شود. سریال جواهری در قصر (یانگوم) امتیاز خوب 8.5 را از سایت IMDb کسب کرد.

این سریال یکی از موفق‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های ساخت کره است که در 91 کشور دنیا پخش شده است و یکی از نشانه‌های اصلی ظهور موج کره‌ای در دنیا محسوب می‌شود.

خلاصه داستان سریال جواهری در قصر (یانگوم)

این سریال از روی واقعیت ساخته شده است. در داستان این سریال زنی وجود دارد که پزشک مخصوص پادشاه می شود. این زن ابتدا به عنوان آشپز وارد دربار می شود.

کمی بعد ماجرایی که در این سریال پیش می آید باعث آشنایی او با پادشاه کشور می شود و به عنوان پزشک مخصوص او خدمت می کند. ماجرا در زمان دودمان چوسان می‌گذرد زمانی که جامعه مشخصاً سیستم طبقاتی دارد و سنت‌های مردسالارانه بر آن حکم‌فرماست.

زمان پخش سریال جواهری در قصر (یانگوم)

سریال جواهری در قصر (یانگوم) از روز جمعه ۲۵ خرداد ماه هر شب از شبکه تماشا ساعت ۲۰:۳۰ به‌صورت دو قسمتی پخش می‌شود و تکرار آن در ساعت ۰۰:۳۰، ۶:۳۰ و ۱۲:۳۰ پخش می‌شود.

معرفی بازیگران سریال جواهری در قصر (یانگوم)

  • لی یونگ ئه در نقش سو یانگوم
  • جی جین هی در نقش افسر مین جانگو
  • ایم هو در نقش امپراتور چونگ‌جونگ چوسان
  • هنگ ری نا در نقش چویی گیومیونگ
  • یانگ می‌گیونگ در نقش بانو هِن
  • کیون میری در نقش بانو چویی
  • پارک یون هی در نقش لی یونسِنگ
  • هان جی مین  در نقش شین بی

لی یونگ ئه در نقش سو یانگوم

لی یونگ

لی یونگ ئه در 31 ژانویه سال 1971 به دنیا آمده است. این بازیگر علاوه بر این کار مدل هم است. او اصالتا برای کره جنوبی می باشد.

لی یونگ ئه به دلیل علاقه اش به بازیگری از سن کودکی، رشته خود را در دوران دبیرستان نیز تئاتر انتخاب کرده است. بعد از اتمام دبیرستان وارد حرفه مدلینگ شد.

شروع فعالیت این بازیگر از سال 1993 به دلیل بازی در فیلم چگونه یک دزد را دوست داشته باشیم می باشد. او در سال‌های بعد در تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دیگر از جمله “ساختار” (۱۹۹۹)، “عشق در زمان وبا” (۲۰۰۷) و “سایه بانو” (۲۰۱۷) بازی کرد.

او بیشتر برای بازی در نقش یانگوم در سریال درام تاریخی جواهری در قصر (۲۰۰۳-۲۰۰۶) شناخته می‌شود. این سریال به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ کره جنوبی تبدیل شد و شهرت جهانی برای لی یونگ ئه به ارمغان آورد.

جی جین هی در نقش افسر مین جانگو

جی جین هی

جی جین هی متولد سال 1971 در ماه ژوئن است. این بازیگر اصلتا کره ای می باشد. رشته ای که این بازیگر در دبیرستان در آن تحصیل کرده تئاتر است.

برای بازی در نقش‌های اصلی در مجموعه‌های تلویزیونی محبوب مانند جواهری در قصر (۲۰۰۳)، افسانه دونگ‌یی (۲۰۱۰)، مبهم (۲۰۱۸) و بازمانده برگزیده: ۶۰ روز (۲۰۱۹) شناخته می‌شود.

ایم هو در نقش امپراتور چونگ‌جونگ چوسان

ایم هو

ایم هو در سال 1970 ماه ژانویه متولد شده است. این بازیگر فعالیت خود را در سال 1993 با نقش آفرینی در سریال “Kattõbi” شروع کرده است. سال ها بعد در سریال‌های تلویزیونی دیگر از جمله “جواهری در قصر” (۲۰۰۳)، “افسانه سامبونگ” (۲۰۰۶)، “نقاش باد” (۲۰۰۷) و “افسانه اوک نیو” (۲۰۱۱) بازی کرد.

همچنین در نقش‌های اصلی، سریال‌های تلویزیونی محبوب مانند جواهری در قصر (۲۰۰۳)، افسانه سامبونگ (۲۰۰۶)، نقاش باد (۲۰۰۷) و افسانه اوک نیو (۲۰۱۱) شناخته می‌شود.

هنگ ری نا در نقش چویی گیومیونگ

هنگ ری نا

هنگ ری نا در سال 1979 به دنیا آمد. زادگاه او کره جنوبی است. این بازیگر ابتدا در تئاتر شروع به کار کرد و در تعدادی نمایش ها به روی صحنه رفته است.

هنگ ری نا شروع فعالیتش با بازی در فیلم “Sorum می باشد. این فیلم را در سال 1999 بازی کرد و بعد از آن به صورزت تخصصی وارد این حرفه شد.

او در سال‌های بعد در تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دیگر از جمله “جواهری در قصر” (۲۰۰۳)، “عشق واقعی” (۲۰۱۵) و “ملکه صاحبخواب” (۲۰۱۷) بازی کرد.

یانگ می‌گیونگ در نقش بانو هِن

یانگ می‌گیونگ

یانگ می‌کیونگ در سال 1961 ژانویه متولد شده است. این بازیگر، خوانندگی و مدلینگ را هم انجام می دهد. این بازیگر از همان کودکی به بازیگری و خوانندگی علاقه مند بود.

یانگ می‌کیونگ بعد از آنکه دبیرستان خود را تمام کرد، به سئول رفت و در دانشکده هنر و معماری دانشگاه ایندوک در رشته موسیقی و هنرهای زیبا ادامه تحصیل داد.

یانگ می‌کیونگ کار خود را در اواخر دهه ۱۹۸۰ به عنوان مدل آغاز کرد. او در سال ۱۹۹۱ با بازی در فیلم “Wedding Song” به کار بازیگری خود در سینما آغاز کرد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x