فیلم و سریال

معرفی سریال سیلو Silo + نقد و بررسی، خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران

به طور کلی سریال سیلو Silo 2023 در مورد یک پناهگاه زیرزمینی بزرگ به اسم Silo است که چند هزار نفر بدون این که در مورد تاریخچه آن اطلاعی داشته باشند در آن‌جا زندگی می‌کنند. در این مطلب به معرفی سریال سیلو Silo خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال سیلو (Silo) یک مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی ویران شهری ساخت آمریکا است که توسط گراهام یوست بر اساس مجموعه رمان‌های پشم (به انگلیسی: Wool series) اثر نویسنده هیو هوی ساخته شده‌است. این سریال در ‎۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ از شبکه اپل تی‌وی پلاس پخش و در ژوئن ۲۰۲۳ برای فصل دوم تمدید شد.

خلاصه داستان سریال سیلو

داستان سریال Silo در آینده‌ای تاریک و دیستوپیایی اتفاق می‌افتد و جامعه‌ای از آدم‌ها را به تصویر می‌کشد که در اعماق زیر سطح زمین زندگی می‌کنند. این آدم‌ها نه می‌دانند چه مدت در زیر زمین بوده‌اند و نه می‌دانند چه کسی پناهگاه امن آن‌ها را ساخته است. آن‌ها حتی نمی‌دانند چرا در بیرون از سیلوی‌شان زندگی وجود ندارد.

در قسمت‌های نخستین این سریال جذاب شاهد رقم خوردن سلسله‌ای از اتفاقات در یک سیلوی بسیار عظیم و بزرگ هستیم که به مرگی شوکه‌کننده منتهی می‌شود. مرگی که جامعه باقی‌مانده از بشریت را در شوکی غیرمنتظره فروبرده و آن‌ها نسبت به وقایع اطراف خود و راز این سیلو به شک و تردید دچار شده و خواهان پاسخ افراد بالا دست هستند.

در این بین ما با یکی از مهندسین این سیلو به نام ژولیت آشنا می‌شویم که مرگ به وقوع پیوسته، وی را وادار می‌کند تا به دلیل کشته شدن این فرد پرداخته و پاسخی برای آن دست پیدا نماید. مسئله‌ای که باعث می‌شود تا او متوجه توطئه‌ای هولناک شده و برای پرده برداشتن از راز این سیلو و نجات جان باقی انسان‌ها، وارد بازی مرگ و زندگی بسیار خطرناکی شود که شاید نابودی همان ۱۰ هزار انسان باقی‌مانده را نیز در پی داشته باشد.

سریال سیلو چند قسمت است؟

معرفی بازیگران سریال سیلو

سیلو یک سریال 10 قسمتی محصول آمریکا در ژانر درام و علمی تخیلی می‌باشد که قسمت اول و دوم آن در تاریخ 5 مه 2023 پخش خواهد شد.

بازیگران سریال سیلو (Silo) و نقش آن‌ها در سریال

در ادامه با بیوگرافی بعضی از بازیگران که حضور آن‌ها در این سریال بیشتر از هنرپیشه‌های دیگر بود آشنا خواهیم شد.

ربکا فرگوسن در نقش جولیت نیکولز

بازیگران سریال سیلو

ربکا فرگوسن که نقش اصلی سریال سلو را ایفا می‌کند یک بازیگر سوئدی است. او در تاریخ 19 اکتبر 1983 برابر با 27 مهر 1362 در استکهلم (Stockholm) متولد شد. او کاندید دریافت یک جایزه گلدن گلوب نیز شده بود.

ربکا فرگوسن در تعدادی از فیلم‌های مأموریت غیرممکن (Mission: Impossible) که تام کروز (Tom Cruise) کاراکتر اصلی این مجموعه است، از جمله در قسمت اول و دوم Mission: Impossible – Dead Reckoning که در سال 2023 و 2024 منتشر خواهند شد حضور دارد. او در سریال Silo 2023 نقش کاراکتر جولیت نیکولز (Juliette Nichols) را بازی می‌کند.

رشیدا جونز در نقش الیسون بکر

بازیگران زن سریال سیلو

رشیدا جونز یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 25 فوریه 1976 برابر با 6 اسفند 1354 در لس آنجلس (Los Angeles)‌ در کالیفرنیا (California) متولد شد. از جمله سریال‌های معروفی که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان دو سریال The Office و Parks and Recreation که از شبکه NBC پخش می‌شدند را نام برد. علاوه بر بازیگری، او صداپیشه یکی از کاراکترها در انیمیشن Spies in Disguise در سال 2019 نیز بوده است. رشیدا جونز در سریال سیلو در نقش کاراکتر الیسون بکر (Allison Becker) حضور داشته است.

کامن در نقش رابرت سیمز

هنرپیشه های سریال سیلو

کامن یک رپر و بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 13 مارس 1972 برابر با 23 اسفند 1350 در شیکاگو (Chicago) متولد شد. او برنده جایزه‌های مختلفی از جمله گلدن گلوب، اسکار و پرایم تایم امی شده است. از فیلم‌های معروفی که کامن نیز در آن‌ها حضور داشته است می‌توان Selma و John Wick: Chapter 2 را نام برد. او در سریال سیلو در نقش کاراکتر رابرت سیمز (Robert Sims) حضور داشته است.

دیوید اویلوو در نقش هولستون بکر

معرفی سریال سیلو

دیوید اویلوو یک بازیگر، کارگردان و تهیه کننده بریتانیایی است که در تاریخ 1 آوریل 1976 برابر با 12 فروردین 1355 در آکسفورد (Oxford) لندن متولد شد. او دو بار کاندید دریافت جایزه‌ Golden Globe و همچنین دو بار کاندید دریافت جایزه Primetime Emmy شده است. دیوید اویلوو در فیلم Selma محصول سال 2014 در نقش مارتین لوتر کینگ جونیور (Martin Luther King Jr) حضور داشت. او در سریال Silo 2023 در نقش کاراکتر هولستون بکر (Holston Becker) بازی کرده است.

تیم رابینز در نقش برنارد هالند

بازیگران سریال سیلو SILO

تیم رابینز یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 16 اکتبر 1958 برابر با 24 مهر 1337 در کالیفرنیا متولد شد. بیشتر شهرت تیم رابینز برای بازی در نقش Andy Dufresne در فیلم The Shawshank Redemption به دست آمد. او برنده دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه اسکار و همچنین دو بار کاندید دریافت جایزه بفتا شده بود.

ازجمله فیلم‌ها و سریال‌های چند سال اخیر که تیم رابینز در آن‌ها حضورداشته است می‌توان فیلم Dark Waters و سریال Castle Rock در سال 2019 را نام برد. تیم رابینز در سریال Silo 2023 در نقش کاراکتر برنارد هالند (Bernard Holland) حضور دارد.

نقد سریال سیلو

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات سریال Silo 2023 و نقدهای آن می‌پردازیم. سریال سیلو در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال، آی‌ام‌دی‌بی و راتن تومیتوز و متاکریتیک، به ترتیب نمره‌های 8.1 از 10، 87 از 100 و 75 از 100 را به دست آورده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره فصل اول سریال Silo 2023 در سایت متاکریتیک قرار گرفته است بخوانید.

i / نیل آرمسترانگ: 100

سریال Silo 2023 از ابتدا مشخص است که یک اثر کلاسیک است و قطعا نتیجه هیجان‌انگیز آن باعث می‌شود که بینندگان بخواهند دوباره از Silo بازدید کنند، حتی اگر تعداد رو به افزایش ساکنان آن به فکر بیرون رفتن از آن برای تمیز کردن بیفتند.

The Mercury News / رندی مایرز: 100

قسمت اول سریال سیلو به تنهایی توجه را جلب می‌کند و فراتر از انتظارهای ما است. نمی‌توان گفت چگونه. در همه بخش‌های روایت داستان و ساختن جهان این سریال بالاترین استانداردها را حفظ می‌کند. و اپیزودی که اخیرا منتشر شد خبر از این می‌دهد که هنوز چیزهای بیشتری در راه است. اگر Dune را دوست دارید، سریال سیلو برای شما جذاب خواهد بود.

Newsday / رابرت لوین: 88

تماشای دو قسمت اول سریال سیلو نشان می‌دهد که این سریال نمونه‌ای است از بهترین حالتی که این ژانر می‌تواند باشد.

Radio Times / لوئیز گریفین: 80

ممکن است برای بعضی از بینندگان سریال سیلو کمی آهسته به نظر برسد، اما در یک سریال علمی تخیلی که اقتباسی از یک جهان داستانی غنی است، اهمیت داشتن جستجوی عمیق در مورد گذشته کاراکتر جولیت، قلمروهای مختلف سیلو و تاریخ جامعه صد ساله آن اغراق محسوب نمی‌شود. این چیزی است که باعث می‌شود لحظه پایانی سریال و آخرین صحنه این درام بسیار تاثیرگذار شود.

Empire / جان نوجنت: 80

صحنه‌هایی که جاه‌طلبانه ساخته شده اند همراه با رازی در مرکز آن که هرچه داستان ادامه پیدا می‌کند بیشتر شما را جذب می‌کند، سریال Silo 2023 را به یکی دیگر از سریال‌های موفق Apple TV تبدیل می‌کند.

Wall Street Journal / جان اندرسون: 60

کلیشه‌های پسا آخرالزمانی خسته کننده‌ای که سریال Silo 2023 بر اساس آن ساخته شده است با وجود بازیگری خوب دلپذیرتر شده است. پس از ده قسمت این سریال که خستگی را با آدرنالین ترکیب کرده بود به نتیجه می‌رسد.

The Telegraph / جسپر ریس: 40

حتی وقتی که شخصیت‌های سریال سیلو به آرامی به سمت اتاق‌های سیلو حرکت می‌کنند، حس ترس از فضای بسته کوچک بسیار خفه‌کننده می‌شود. در پایان دو اپیزود اول ممکن است تمایل زیادی داشته باشید که بیرون سیلو را ببینید.

سخن پایانی

در پایان باید گفت که رمان Silo آنقدری جذاب و منحصر به فرد است که اگر اپل بتواند حتی نیمی از آن را تمام و کمال اقتباس کرده باشد، با اثری ارزشمند و متمایز در ژانر آثار پسا-آخرالزمانی طرف خواهیم بود که دنیایش می‌تواند حسابی ذهن مخاطبین را به چالش بکشد و سریال سیلو را به یک سریال پرطرفدار تبدیل کند.

با وجود برخی کاستی‌ها در زمینه روایت داستان و هنرنمایی بازیگران اما المان‌های دنیای آن و قدرت بازیگری ربکا فرگوسن به جدی جذاب است که مخاطب علاقه داشته باشد تا وقت بیشتری را در آن جا سپری نماید. در دوره و زمانی که میزان هزینه و جلوه‌های بصری به عامل تعیین‌کننده کیفیت یک اثر بدل گشته است، Silo به شکلی بی سروصدا پا به میدان گذاشته و وقایعی جالب توجه را به تصویر کشیده که به راحتی می‌تواند هر مخاطبی را به سمت خود جذب نماید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x