فیلم و سریال

معرفی سریال لوپن (Lupin)/ اولین سریال فرانسوی برتر نتفلیکس + بازیگران و خلاصه داستان

در این مقاله به معرفی سریال لوپن، اولین سریال فرانسوی که در فهرست 10 سریال برتر نتفلیکس قرارگرفته است می‌پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال لوپن (Lupin 2021) درمورد مردی است که قصد دارد پدرش را از اتهامی که سال‌ها قبل به آن متهم شده بود، تبرئه کند. در ادامه به معرفی کامل این سریال می‌پردازیم.

تاریخ انتشار سریال لوپن

سریال لوپن

سریال Lupin اولین سریال فرانسوی به حساب می‌آید که از نظر بالا بودن آمار بازدیدکنندگان، در فهرست ده سریال برتر یک سرویس استریم آمریکایی یعنی نتفلیکس قرار گرفته است. جورج کای (George Kay) و فرانسوا اوزان (François Uzan) سازندگان این سریال فرانسوی هستند. شبکه نتفلیکس، فصل اول سریال لوپین را در تاریخ 8 ژانویه 2021 (19 دی 1399) منتشر کرد و فصل دوم این سریال نیز در 11 ژوئن 2021 (21 خرداد 1400) منتشر شد.

به گفته شبکه نتفلیکس، سریال Lupin 2021 توانست تنها چهار هفته پس از انتشارش، توسط بیش از 70 میلیون نفر از مشترکان این شبکه دیده شود و در مقام سوم پربازدید‌ترین سریال‌های نتفلیکس قرار بگیرد. طبق آمار نتفلیکس، سریال‌های بریجرتون (Bridgerton) و جادوگر (The Witcher) به ترتیب با 82 و 76 میلیون بازدیدکننده در مقام اول و دوم قرار دارند و سریال‌های خانه کاغذی (Money Heist)، ببر پادشاه (Tiger King) و گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) به ترتیب با 65، 64 و 62 میلیون بازدیدکننده در مقام‌های چهارم، پنجم و ششم قرار دارند.

این سریال مانند سریال ندای امید، سریال امپراطور اشک ها و سریال رحیل از شبکه تماشا پخش خواهد شد.

خلاصه داستان سریال لوپن فصل اول

بازیگران سریال لوپن

حال در سال 2021 نیز نتفلیکس با سریال Lupin ، بار دیگر شخصیت آرسن لوپن را برای مردم یادآوری کرده است. این سریال تفاوتی اساسی با نمونه‌های اقتباسی پیش از خود دارد و آن این است که سریال Lupin 2021 با الهام از ماجراهای آرسن لوپن ساخته شده است و در پاریس امروزی اتفاق می‌افتد. پیش از خواندن ادامه مطلب این را درنظر داشته باشید که خطر اسپویل داستان وجود دارد.

این سریال داستان مردی به نام اسان دیوپ را روایت می‌کند که یک مرد سیاه‌پوست در فرانسه کنونی است. اسان شخصیتی منحصر به فرد است که داستان‌های زندگیش او را با شخصیت آرسن لوپن پیوند می‌زند و داستان جدیدتری را در سریال لوپین خلق می‌کند.

اسان دیوپ، پسری است که در کودکی مادرش را از دست داده است و در روزهای نوجوانی خود همراه با پدرش از کشورشان سنگال به فرانسه مهاجرت می‌کنند. آن‌ها زندگی حقیرانه‌ای را می‌گذرانند تا اینکه پدر اسان که باباکار نام دارد، در منزل فرد ثروتمند فرانسوی به نام پلگرینی به عنوان راننده مشغول به کار می‌شود. مردی که ذره‌ای احترام برای اسان و پدرش قائل نیست و رفتارهای تحقیر‌کننده‌ای با آن‌ها دارد.

برخلاف این مرد، رفتار همسر و دخترش با اسان و باباکار درست و انسانی است. یکی از روزها باباکار مشغول گردگیری در کتابخوانه این خانواده ثروتمند است و در همین حین نگاهی نیز به عنوان کتاب‌ها می‌اندازد.

در همان لحظه‌ کارفرمای عصبی و همیشه طلبکارش پلگرینی سر می‌رسد و او را بابت تاخیر در کارهایش و توجه بی مورد به کتاب‌ها سرزنش می‌کند. در همین حین همسر پلگرینی از باباکار می‌خواهد که کتابی را انتخاب کرده و برای اسان هدیه ببرد. پدر اسان نیز از میان عنوان کتاب‌ها کتاب ماجراهای آرسن لوپن، دزد شرافتمند را انتخاب کرده تا در روز تولد اسان به او هدیه کند.

بااین‌حال چند روز بعد پلگرینی از باباکار به علت دزدی از گاوصندوق جواهراتی که در کتابخانه قرار داشت شکایت می‌کند و باباکار را به دزدیدن گردنبند گرانقیمتی که متعلق به ملکه ماری آنتوانت بوده است، متهم می‌کند. باباکار می‌داند که جرمی مرتکب نشده و شرافت خود را در خطر می‌بیند.

اما جامعه و پلیس دهه 90 فرانسه که جامعه‌ای نژادپرست است، ترجیح می‌دهد حرف مردم سفیدپوست خود را باور کند. باباکار به همین دلیل به دادگاه و سپس زندان منتقل می‌شود و اسان نیز به این دلیل که سرپرستی ندارد، به بهزیستی منتقل می‌شود. تنها همدم اسان در روزهای تنهاییش، کتاب دزد شرافتمند است که پدرش به عنوان هدیه تولد برای او به یادگار گذاشته بود.

اسان توسط فردی خیر که هزینه‌های تحصیلش را پرداخت کرده بود، در بهترین مدرسه فرانسه درس می‌خواند و در آن مدرسه با دختری آشنا می‌شود که در آینده به همسر و مادر فرزندش تبدیل می‌شود. در همان سال باباکار خود را در زندان دار می‌زند؛ اما یک امانتی نزد یکی از هم‌سلولی‌هایش قرار می‌دهد که اگر چنانچه در سال‌های بعد کسی سراغی از او گرفت، هم‌سلولی‌اش آن امانتی را به او بدهد.

خلاصه داستان فصل دوم سریال لوپن

سریال لوپن

در فصل دوم سریال لوپن مشاهده می‌کنیم که اسان در آن مدرسه با پسری نیز دوست می‌شود که در حال حاضر صمیمی‌ترین دوست اوست و به او در طرح و اجرای نقشه‌هایش کمک می‌کند. سریال در زمان فعلی آغاز می‌شود. حال 25 سال از آن روزها گذشته است و ناگهان اسان در خبری تلویزیونی متوجه می‌شود که گردنبند ماری آنتوانت پیدا شده و قرار است توسط خانواده پلگرینی در موزه لوور پاریس به مزایده گذاشته شود.

اسان دیوپ متوجه می‌شود در تمام این سال‌ها پدرش گناهی در این سرقت نداشته است. او نقشه‌ای می‌کشد و برای اثبات بی‌گناهی پدرش مجبور به طی کردن مسیری پرمخاطره می‌شود. مسیری که به دزدیده شدن پسر نوجوان خودش و وارد شدنش در بازی خطرناکی که پلگرینی طراحی کرده است، ختم می‌شود.

سریال لوپین فصل دوم جذابی نیز دارد و لوپین باید با انسان‌هایی که کودکی و زندگی خوب و همچنین پدر مهربانش را از او گرفته‌اند و حال پسر نوجوانش را نیز از او دزدیده‌اند، وارد جنگی بزرگ شود تا بتواند نیروهای شر را شکست داده و خود را بار دیگر به عنوان مردی شرافتمند برای همسر و فرزندش ثابت کند.

بازیگران سریال لوپن

در این سریال بازیگران توانمندی به ایفای نقش پرداخته اند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

عمر سی در نقش اسان دیوپ

اسان دیوپ در سریال لوپن

عمر سی، بازیگر 43 ساله فرانسوی که متولد ناحیه ایل-دو-فرانس در شمال فرانسه است، فعالیت هنری خود در دنیای سینما و تلویزیون را از سال 2000 آغاز کرده است. او برای فیلم شکلات در سال 2016، نامزد جایزه سزار در چهل و یکمین دوره برگزاری این مراسم شد.

داستان فیلم شکلات درباره داستان زندگی دلقکی با نام رافائل شکلات بود که اولین هنرمند سیاه‌پوست سیرک‌ها در فرانسه بود و در اواخر قرن 19 به انسان موفقی تبدیل شد. از دیگر آثار سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی عمر سی می‌توان به The Intouchables، فیلم Two Is a Family، فیلم Samba، فیلم Jurassic World، فیلم Inferno، فیلم X-Men: Days of Future Past و Yao اشاره کرد.

لودیوین سنیه در نقش کلیر

کلیر در سریال لوپن

لودیوین سنیه بازیگر و مانکن 41 ساله اهل کشور فرانسه است. او یکی از بهترین بازیگران زن فرانسوی محسوب می‌شود و در فیلم‌های Swimming Pool، فیلم Water Drops on Burning Rocks و 8 Femmes با کارگردان فرانسوی محبوب فرانسیس اوزن (François Ozon) همکاری داشته است.

از دیگر آثار مهم لودیوین سنیه می‌توان به سریال معروف پاپ جوان (The Young Pope) اشاره کرد که سنیه در این سریال نقش بازیگر اصلی زن را ایفا می‌کند. کارنامه لودیوین سنیه، کارنامه پرباری است و از دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی او می‌توان به Love Is in the Air، فیلم Peter Pan، فیلم Mesrine: Public Enemy، فیلم Little Lili، فیلم A Secret، فیلم Love Songs و A Girl Cut in Two اشاره کرد.

شیرین بوتلا در نقش افسر پلیس فرانسوی

پلیس فرانسوی سریال لوپن

شیرین بوتلا (Shirine Boutella) بازیگر 30 ساله الجزایری است. وی پس از گذراندن دوران تحصیلی خود در مدرسه، تحصیلات عالی خود را در فرانسه ادامه داد. او یک مادربزرگ اتریشی دارد و به زبان‌های فرانسوی، عربی، انگلیسی و آلمانی صحبت می‌کند. شیرین بوتلا تاکنون در دو اثر Papicha و همچنین سریال لوپن ایفای نقش کرده است.

کلوتید امه در نقش جولیت پلگرینی

جولیت پلگرینی در سریال لوپن

کلوتید امه، بازیگر 41 ساله فرانسوی است که فعالیت هنری خود در سینما و تلویزیون را از سال 1999 آغاز کرده و به عنوان بازیگر و مدل در این حوزه فعالیت داشته است. کلوتید امه در سال 2011 در بخش آینده‌دارترین بازیگر زن از جشنواره سزار جایزه دریافت کرد. او در آثاری مانند Amour Fou، فیلم Angel & Tony، فیلم Diane Has the Right Shape، فیلم Love Songs، فیلم Regular Lovers، فیلم Chocolat، فیلم The Last Hammer Blow و The Returned ایفای نقش کرده است.

سوفین گوراب در نقش یوسف

یوسف در سریال لوپن سوفیان گراب بازیگر 34 ساله فرانسوی الجزایری است که در شهر پاریس به دنیا آمده است. شاید بتوان مهم‌ترین نقش او را در سریال لوپن دانست. او در آثاری مانند School Life، فیلم Paulette، فیلم The Night Watchman و The Measure of a Man ایفای نقش کرده است.

نقد سریال لوپن

در این بخش به بررسی و نقد سریال Lupin می‌پردازیم. پس از پخش سریال موفق اسپانیایی خانه کاغذی توسط شبکه نتفلیکس و پرطرفدار شدن این سریال، نتفلیکس بار دیگر شانس خود را با سریالی پرهیجان این بار در کشور فرانسه امتحان کرده است. سریال لوپین را نیز می‌توان مانند سریال خانه کاغذی، سریالی دانست که اعضای جامعه را مشغول جنگیدن و نبرد با نظام سرمایه‌داری و پلیس به تصویر کشیده است.

سریال لوپن تمام مولفه‌های جذاب‌کننده‌ای را که یک سریال دزد و پلیسی به آن نیاز دارد، در اختیار دارد؛ اما می‌توان گفت گاهی نیز در استفاده از این مولفه‌ها ناتوان است. خالق سریال Lupin 2021 شخصیت اصلی سریال خود را شخصیتی همیشه برنده و همیشه جلوتر از دیگران و به عبارتی شخصیتی همیشه قهرمان به تصویر کشیده است. لوپین نیز مانند شخصیت پروفسور در سریال خانه کاغذی، همیشه از کسانی که تلاش دارند تا او را به دام بیاندازند، جلوتر است و از تمام اتفاقاتی که برایش می‌افتد، سربلند و برنده خارج می‌شود.

این موضوع در کنار تدوین خوب و سریع سریال و مدت زمان کوتاهش، می‌تواند بینندگانی را که تنها به قصد سرگرم شدن به تماشای سریال نشسته‌اند، خشنود کند، اما برای بینندگان حساسی که منطق روایی برایشان اهمیت دارد، مسئله بسیار حساس و مهمی محسوب می‌شود.

لوپین سریالی ابرقهرمانی نیست که شخصیت نقش اولش از نیروهای ابرقهرمانی و فراانسانی برخوردار باشد که همیشه بر نوع بشر پیروز می‌شوند. لوپین نیز مانند ما انسان است و در شخصیت‌پردازی او بهتر بود نقاط منفی نیز مدنظر قرار بگیرد تا او را از وجه انسانیش دور نبینیم. گرچه لوپین در بعضی لحظه‌های سریال بدشانسی‌هایی نیز می‌آورد، اما به طور کلی می‌توان او را همیشه برنده و باهوش‌تر از دیگران تصور کرد.

از طرفی دیگر عدم شخصیت‌پردازی درست در شخصیت‌های فرعی و ایجاد ارتباطی عمیق‌تر میان آن‌ها با شخصیت اصلی نیز از دیگر ضعف‌های سریال لوپن محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی سریال لوپن پرداختیم. این سریال علاوه بر ریتم کندی که دارد نقاط قوت بسیاری نیز دارد که با تماشای آن می‌توانید به آن پی ببرید. اگر سریال را تماشا کرده‌اید خوشحال می‌شویم نظرتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x