فیلم و سریال

معرفی کامل سریال ناتو + قوانین بازی ناتو

سریال ناتو که به نوعی مسابقه و یک سریال رئالیتی شو می باشد به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی صفی یاری ساخته شده است. محمدرضا علیمردانی در نقش گرداننده در بازی ناتو حضور دارد.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال ناتو در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ توسط پلتفرم فیلم‌نت وارد شبکه های خانگی شده است. در ادامه به معرفی سریال و آموزش بازی ناتو خواهیم پرداخت.

زمان پخش سریال ناتو

معرفی سریال ناتو

این سریال با اجرای جذاب محمدرضا علیمردانی وبه کارگردانی محمد مهدی صفی یاری در حال پخش است. این سریال اقتباسی آزاد از رئالیتی شوی The Hustler شبکه ABC ایالات متحده آمریکا و با اجرای Craig Ferguson است. به طور خلاصه بازی ناتو به شکل دورهمی و گروهی با یک شخصیت به نام ناتو و ۵ بازیکن ساده انجام می‌شود. ناتو در زبان فارسی به معنای حیله گر، بدجنس و خبیث است.

سم ناتو از یک شخصیت بازی مافیا گرفته شده است . شخصیت ناتو جزو تیم مافیا است و برای پیروزی گروه مافیا تلاش می‌کند. ویژگی آن به طوری است که یک بار در طول بازی و با درخواست مافیا در شب بیدار می‌شود و نقشی که یکی از شهروندان بازی می‌کند را حدس می‌زند. اگر حدس او درست باشد آن شهروند از بازی مافیا حذف می‌شود و در صورتی که ناتو اشتباه کند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

سم ناتو از یک شخصیت بازی مافیا گرفته شده است . شخصیت ناتو جزو تیم مافیا است و برای پیروزی گروه مافیا تلاش می‌کند. ویژگی آن به طوری است که یک بار در طول بازی و با درخواست مافیا در شب بیدار می‌شود و نقشی که یکی از شهروندان بازی می‌کند را حدس می‌زند. اگر حدس او درست باشد آن شهروند از بازی مافیا حذف می‌شود و در صورتی که ناتو اشتباه کند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

لوکیشن سریال ناتو؛ سریال ناتو کجا ساخته شده است؟

لوکیشن فیلم برداری این سریال، در مجتمع تجاری ایران مال و دقیقا به سبک نمونه خارجی آن اجرا شده است.

مهمانان سریال ناتو

بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند عبارت اند از: سیما تیرانداز، هومن برق نورد، بهنام تشکر، امیر حسین رستمی، متین ستوده، شهرزاد کمالی و … .

بازیگران سریال ناتو چه کسانی هستند؟

 زمان پخش سریال ناتو

ژانر این سریال مهیج و معمایی است. اگر کنجکاو هستید بدانید که رئالیتی شو ناتو کی پخش میشود؟ باید به شما بگوییم که این اثر از چهارم اردیبهشت سال 1402 شروع به پخش کرد و دشنبه ها ساعت 8 صبح بر روی پلتفرم فیلم نت قرار می‌گیرد.

مهدی صفی یاری کارگردان سریال ناتو

مهدی صفی یاری تهیه کننده، کارگردان سینما و تلویزیون است که اطلاعات زیادی از او در دسترس نداریم. او پیش از این کارگردانی سریال روزگار و مستند میراث برعهده داشته است. آقای صفی یاری با ایده ای جدید به سراغ شبکه نمایش خانگی آمده و برنامه او نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

محمدرضا علیمردانی مجری سریال ناتو

محمدرضا علیمردانی صداپیشه، بازیگر، خواننده، مجری، استندآپ کمدین و دوبلور ایرانی در 11 خرداد سال 1355 متولد شد. او از بدو تولد دچار بیماری لارنژیت و تا چهارده سالگی توانایی حرف زدن نداشت اما با تلاش و پشتکار توانست نه تنها بر بیماری خود غلبه کند بلکه یک صداپیشه و مجری موفق نیز شود‌.

علیمردانی را در بازیگری با نقش شاخصی همچون بائو در سریال پایتخت‌ 4، گویندگی برنامه ای همچون دیرین دیرین و مجری‌گری در شب‌های مافیا و چهل تیکه می‌شناسند. آقای علیمردانی با گردانندگی شب‌های مافیا شهرت بسیار خوبی کسب کرد و اکنون مخاطبان از برنامه ناتو علیمردانی راضی هستند.

محمدرضا علیمردانی مجری رئالیتی شوی ناتو

معرفی و قوانین بازی ناتو

ناتو یک بازی دورهمی در سبک نقش مخفی، خنده دار و همکاری مشترک است. تعداد بازیکنان آن ۶ نفر است که ۵ فرد در نقش بازیکنان ساده و یک نفر در نقش ناتو بازی هستند. بازی در چهار دست انجام می‌شود. در هر دست از بازی تعدادی سوال توسط گرداننده بازی خوانده می‌شود که بازیکنان باید جواب سوالات را درست حدس بزنند و جایزه وسط زمین که از۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود را بیش ترکنند. اما این همه‌ی ماجرا نیست !

مشخصات بازی؛ در بازی ناتو چند نفر بازی می کنند؟

در سریال ناتو افراد مختلفی به ایفای نقش می پردازند که عبارتند از:

  • گرداننده بازی : ۲ نفر
  • تعداد بازیکنان : ۶ نفر
  • سبک بازی : نقش مخفی، گروهی، هیجانی و خنده دار
  • تعداد دست بازی : ۴
  • زمان تقریبی مسابقه : ۵۰ تا ۶۰ دقیقه

جایزه بازی ناتو چقدر است؟

در ابتدای بازی ۵۰ میلیون تومان به شکل ژتون در وسط میز قرار می‌گیرد و به ازای هر جواب درست ۵ میلیون تومان به جایزه وسط زمین اضافه می‌شود. در صورتی که بازیکنان پاسخ اشتباه را انتخاب کنند، ۵ میلیون تومان از جایزه وسط زمین کم می‌شود.

کم ترین و بیش ترین جایزه در بازی ناتو چقدر است ؟

در طول بازی اگر بازیکنان به تمامی سوالات جواب اشتباه بدهند، (باتوجه به تعداد سوالات بازی که ۱۰ عدد است) مبلغ جایزه صفر هزار تومان (که کم ترین مبلغ جایزه است) می‌شودو اگر به تمامی سوالات جواب درست بدهند، جایزه وسط زمین افزایش پیدا می‌کند و به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود که بین برنده یا برندگان بازی تقسیم می‌شود.

قوانین سریال ناتو- بازی ناتو

قوانین و مقررات بازی ناتو در سریال ناتو

۱- تعداد بازیکنان بازی – ۶ نفر، شامل ۵ بازیکن ساده و ناتو است.

۲- بازی دارای ۲ گرداننده است که یکی در پشت صحنه (مخفی) و دیگری مجری برنامه (محمدرضا علیمردانی) است که نقش راوی بازی را نیز دارد.

۳- هیچ کس به جز گرداننده مخفی و خود ناتو، ناتو رو نمی‌شناسند حتی مجری برنامه.

۴- هر دست بازی شامل ۲ سوال و۲ ویژگی از ناتو است که مجری آن را می‌خواند.

۵- هر پاسخ درست ۵ میلیون تومان به جایزه اضافه و هر پاسخ اشتباه ۵ میلیون تومان از جایزه وسط کم می‌کند.

۶- در پایان هر دست در سریال ناتو ، رای گیری انجام می‌شود و بازیکنان نام کسی که حدس می‌زنند ناتو است را بر روی پاکتی می‌نویسند.

۷- بازیکنی که توسط ناتو در برگه می‌شود، از بازی حذف می‌شود.

۸- ناتو در پایان هر دست ۱ نفر و در طول بازی جمعا ۳ نفر را حذف می‌کند.

۹- هیچ کس نمی تواند ناتو رو از بازی حذف کند.

۱۰- تنها ناتو و گرداننده مخفی بازی، جواب صحیح سوالات را می‌دانند.

تبصره : تنها دست اول بازی شامل ۳ سوال و ۳ ویژگی است.

نحوه بازی ناتو؛ چگونه ناتو بازی کنیم؟

در سریال ناتو در ابتدای مسابقه، ژتون‌هایی با مجموع ارزش ۵۰ میلیون تومان روی میز قرار دارد. گرداننده در طول بازی ده پرسش را از بازیکنان مطرح می‌کند. این پرسش‌ها حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرند و در مواردی به‌نظر می‌رسد پاسخ به آنها تنها با حدس و گمان امکان‌پذیر است. بازیکنان مسابقه باید با همفکری پاسخ درست هر سوال را پیدا کنند.

به ازای هر پاسخ درست ژتونی به ارزش ۵ میلیون تومان به ژتون‌های روی میز اضافه می‌شود و با هر پاسخ غلط، ژتونی به همان ارزش از مبلغ روی میز کم می‌شود. بنابراین در بهترین حالت، در پایان مسابقه ۱۰۰ میلیون تومان ژتون روی میز قرار خواهد گرفت.

مبلغ باقیمانده در انتهای سریال ناتو به برنده یا برندگان مسابقه تعلق خواهد گرفت. با توجه به آن‌چه در قسمت اول «ناتو» دیدیم، گرداننده در مواقعی به بازیکنان برای یافتن پاسخ درست کمک می‌کند اما، برخلاف نمونه‌هایی از مسابقات تلویزیونی، به‌سراغ فریب‌دادن آنان نمی‌رود. ناتو هم باید جریان را به‌شکلی هدایت کند که بازیکنان به پاسخ‌های درست دست پیدا کنند. این رویکرد طبیعی است چون اگر ناتو برنده مسابقه شود، تمام مبلغ جایزه را دریافت خواهد کرد.

همچنین در سریال ناتو پیش از هر کدام از پرسش‌ها، گرداننده یکی از ویژگی‌ها یا اتفاقات زندگی ناتو را مطرح می‌کند. این ویژگی‌ها هم به خلق لحظاتی بامزه کمک می‌کنند و هم از تنوع قابل توجهی برخوردارند: از علایق شخصی ناتو (مثلا علاقه ویژه او به خرس) تا اتفاقات خاصی در زندگی او (مثل افتادن از درخت و سقوط در چاه فاضلاب) و همچنین برخی از ویژگی‌های او (از جمله توانایی ناتو در حرکت‌دادن گوش‌هایش)! با توجه به نکات مطرح‌شده و نحوه بازی هر کدام از افراد، بازیکنان عادی باید بتوانند ناتو را در انتهای مسابقه شناسایی کنند و ناتو هم باید توجهات را از خودش منحرف کند.

در طول مسابقه، سه بار برای تشخیص ناتو از بازیکنان رای‌گیری می‌شود. در هر مرتبه، بازیکنان نام ناتوی مورد نظرشان را روی کاغذ می‌نویسند. در این میان، ناتوی مسابقه نام بازیکنی را می‌نویسد که دوست دارد از مسابقه کنار برود. گرداننده پاکت حاوی نام‌ها را به هدایت‌گر مخفی تحویل می‌دهد و با اعلام نام بازیکن اعلام‌شده از سوی ناتو توسط هدایت‌گر مخفی، یکی از بازیکنان از جریان مسابقه حذف می‌شود.

قوانین و مقررات سریال ناتو

در پایان و بعد از سه بار رای‌گیری، سه بازیکن توسط ناتو از جریان بازی حذف شده‌اند و سه بازیکن (یک ناتو و دو بازیکن عادی) در مسابقه باقی‌مانده‌اند. سه بازیکن باقی‌مانده باید نام ناتوی مورد نظر خود را روی یک تخته بنویسند و به‌طور عمومی نشان دهند. در صورت تفاوت میان نظرات، سه بازیکن با یکدیگر به بحث می‌پردازند. در نهایت، فردی که حداقل دو نفر از سه بازیکن باقی‌مانده روی او توافق داشته باشند به‌عنوان ناتوی انتخاب‌شده از سوی بازیکنان معرفی می‌شود.

در سریال ناتو اگر بازیکن ناتو کار خود را درست انجام داده باشد و بازیکنان در معرفی شخصیت ناتو دچار اشتباه شوند، تمام مبلغ جایزه به ناتو می‌رسد اما اگر بازیکنان بتوانند ناتو را پیدا کنند، جایزه میان دو بازیکن باقی‌مانده و بازیکنان حذف‌شده‌ای که در اولین حدس خود ناتوی بازی را به‌درستی شناسایی کرده باشند تقسیم خواهد شد.

سریال ناتو و آموزش بازی ناتو به صورت مرحله به مرحله

آموزش بازی ناتو به صورت دقیق و مرحله به مرحله به شرح زیر می باشد.

1. دست اول در بازی ناتو، دست سرنوشت ساز

بر عکس بسیاری از بازی های دورهمی و رومیزی، انتخابی که بازیکنان در پایان دست اول می‌کنند، بسیار مهم است. زیرا اگر در طول بازی، بازیکن توسط ناتو حذف شود و در مرحله رای گیری، ناتو رو به درستی حدس زده باشد و ناتو بازنده بازی باشد، بازیکن ذکر شده، در پایان بازی، جز برندگان معرفی می‌شود و سهمی از جایزه بازی بدست می‌آورد.

2. رای گیری پایان دست های دوم و سوم  در سریال ناتو فورمالیته است 

رای گیری دست دوم و سوم، برعکس دست اول هیچ ارزشی ندارد و تنها به این خاطر انجام می‌شود تا ناتو بازی بتواند نام بازیکنی که می‌خواهد حذف کند را در برگه بنویسد بدون آنکه کسی متوجه نقش آن شود

3. دست چهارم، آخرین شانس !

بازی ناتو، ۴ دست دارد که در پایان هر دست، یک بازیکن توسط ناتو حذف می‌شود. در دست آخر یا همان دست چهارم، ۳ بازیکن باقی مانده به ۲ سوال آخر پاسخ می‌دهند و ۲ ویژگی نهایی ناتو را گوش می‌دهند. در آخر این دست به هر سه بازیکن، ۱ تخته و گچ داده می‌شود تا گزینه ناتویی خود را بر روی آن بنویسند و با دستور گرداننده، تخته هایشان را برگردانند و حدس خود را به نمایش بگذارند.

در سریال ناتو بعد از نمایش تخته ها، بازیکنان ۲ دقیقه وقت دارند تا باهم بر روی ۱ نفر به جمع بندی برسند و تنها یکبار می‌توانند نظر خود را تغییر دهند.

4. سوالات بازی ناتو

سوالات بازی ناتو در سریال ناتو عمدا سخت، عجیب غریب و خنده دار هستند. هر سوال شامل ۵ گزینه است که بازیکنان با همکاری و همفکری باید به جواب درست سوال برسند. ناتو در این بین تلاش می‌کند به شکلی غیر مستقیم که کسی از نقش آن بو نبرد بازیکنان را به پاسخ صحیح هدایت کند و پول بیش تری به وسط میز اضافه کند. پس از آنکه بازیکنان بر روی یک گزینه به اجماع برسند و آن را انتخاب کنند، جواب درست سوال به نمایش در می‌آید.

در سریال ناتو چه سوالاتی پرسیده می شود

5. ویژگی های ناتو

ویژگی ها و خصوصیاتی که در طول بازی از ناتو خوانده می‌شود، توسط ناتو به گرداننده مخفی گفته شده است. این خصوصیات نباید آنقدر منحصر به فرد باشد دیگران به راحتی بتوانند ناتو رو حدس بزنند.

6. تمامی حالات بازنده ها و برنده های بازی

در پایان دست چهارم، ۳ حالت امکان وقوع دارد:

حالت اول: ۲ بازیکن ساده، به درستی بتوانند ناتو را تشخیص دهند.

در این صورت ناتو بازنده بازی است و ۲ بازیکن باقی مانده در دست آخر و فردی که در دست اول ناتو را درست حدس زده است برنده‌ی پول های بازی می‌شوند.

حالت دوم: ناتو یکی از بازیکنان. ساده را با خود همراه کند !

در صورتی که یکی از بازیکنان ساده، ۲ رای بیاورد، ناتو برنده بازی می‌شود و تمامی پول را به جیب می‌زند.

حالت سوم: رای هر ۳ بازیکن متفاوت از هم باشد !

در حالت آخر، هر بازیکن به یک بازیکن دیگر رای می‌دهد و اجماع بر روی یک نفر اتفاق نمی‌افتد، در این حالت باز هم ناتو برنده بازی است.

در تمام طول بازی شخصیت ناتو که آگاه بازی است در تلاش است تا با حیله گری و به شکل مخفی، دیگر بازیکنان را به سمت جواب صحیح سوالات رهبری کند تا پول بیش تری برای خود در آخر بازی جمع کند. اما حواسش است تا دیگر بازیکنان بویی از شخصیت اصلی او نبرند وگرنه تمامی زحمات او از بین می‌رود و پول بین دیگر بازیکنان تقسیم می‌شود.

به همین خاطر شاید بتوان نام ناتو را بهترین اسم برای این بازی دورهمی جذاب در نظر گرفت چون ناتو تنها با حیله گری برنده بازی و پول بیش تر می‌شود.

نقش ناتو در سریال ناتو باید چه حرف هایی  بزند؟

  • خاطراتی را درباره خود بگوید که کسی از آن اطلاع ندارد.
  • ویژگی هایی را بگوید که بین چند نفر مشترک است.
  • خصوصیات و حقایقی را بگوید که، کم تر کسی درباره او می‌داند.
  • ویژگی های خود را به شکل اغراق شده بیان کند.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی سریال ناتو و بازی ناتو پرداختیم. افرادی که به این بازی علاقه دارند می توانند با تماشای این سریال نسلط بیشتری به این بازی پیدا کنند. شما نیز می توانید تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x