گل و گیاهعکس

معرفی گل گازمانیا + شرایط نگهداری ، میزان آب مورد نیاز ، کوددهی و تکثیر

گیاه گازمانیا جزو گیاهان مقاوم در برابر تاریکی است و از جمله گل های زیبای آپارتمانی محسوب می شود.

به گزارش پارت نیوز؛ گل گازمانیا بروملیدها گیاهان رومیزی فوق العاده خیره کننده ای هستند. آنها دارای برگ های سبز رنگ بلند، باریک و براق هستند که از یک فنجان مرکزی عمیق بیرون می آیند. گیاهان تا حدودی بلندتر از بسیاری از بروملیدها هستند. براکت های گل بزرگ و پر زرق و برق آن ها در تابستان رنگ های شگفت انگیزی به وجود می آیند. گازمانیا بروملیدها گیاهان سختی برای رشد نیستند و با تلاش اندک یا بدون تلاش، چندین هفته رنگ های زیبایی به شما هدیه خواهند داد.

نحوه نگهداری گیاه گازمانیا

این گیاه خیلی حساس نیست. فقط باید دقت کنید که با نور مستقیم به شدت مشکل دارد. گازمانیا جزو گل های مقاوم است.

نور

نور غیر مستقیم یا سایه متوسط. در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

آب

آب را در فنجان مرکزی نگه دارید. برای جلوگیری از پوسیدگی آب را مرتباً تعویض کنید. در صورت امکان از آب لوله کشی خودداری کنید. در هوای سردتر، می توان آنها را به آرامی در خاک با فنجان خشک آبیاری کرد.

دما

حداقل 55 درجه فارنهایت یا بالاتر را هدف بگیرید. اینها بروملیادهای گرمخانه ای هستند که از رطوبت و گرمای بالا قدردانی می کنند.

خاک

هر مخلوط خاکی خوب عمل می کند. اینها از نظر فنی گیاهان هوایی هستند که از ریشه های خود برای حمایت استفاده می کنند.

کود

در فصل رشد به مقدار بسیار کم با کود مایع کود دهید.

نحوه تکثیر گل گازمانیا

عکس گل گازامانیا در طبیعت

پس از از بین رفتن شاخه های گل، آن را جدا کنید و در فنجانی حاوی آب بگذارید. گیاه مادر به زودی شروع به از بین رفتن می کند و گیاهچه های جدید ظاهر می شوند. زمانی که بوته های جدید چند اینچ بلند شدند و گیاه مادری نازک به نظر می رسد، گیاه مادر را در سطح خاک برش دهید و مراقب باشید که به فرزندان جوان آسیب نرسانید.

این بروملیادهای جدید را می‌توان به‌صورت جداگانه در گلدان‌های کوچک قرار داد یا آن‌ها را رها کرد تا یک توده تشکیل دهند. اطمینان حاصل کنید که گازمانیاهای تازه گلدانی به خوبی پشتیبانی می شوند. آنها تمایل به سقوط دارند زیرا ریشه این گیاه در زمان جوانه زنی ضعیف است

نحوه تعویض گلدان گازمانیا

عکس گل گازامانیا صورتی

بروملیادهای بالغ نباید دوباره گلدان شوند. بروملیدهای کوچکتر را می‌توان در گلدان‌های کوچکی قرار داد تا زمانی که جابجا شوند و سپس به گلدان‌های کوچک منتقل کنید تا گلده شوند.

توجه داشته باشید که گازمانیا بالغ گیاهی نسبتاً سنگین است و در یک گلدان پلاستیکی استاندارد واژگون می شود. از وزن مناسب گلدان اطمینان حاصل کنید.

انواع گل گازمانیا

اگرچه انواع مختلفی از گازمانیا در کشت وجود دارد، اما محبوب ترین آنها در تجارت G. lingulata و G. sanguinea است. انواع قرمز، در میان محبوب ترین، شامل G. Luna، G. Passion، و بسیاری دیگر است. گازمانیا در رنگ های چند رنگ نیز موجود است: زرد، سفید، نارنجی و بنفش.

نکات برای پرورش دهنده گیاه گازمانیا

عکس یک غنچه گازامانیا

گازمانیا بروملیدهای نسبتاً معمولی هستند. دو نکته برای موفقیت عبارتند از: مطمئن شوید که گیاه به اندازه کافی در گلدان قرار گرفته است تا روی ریشه هوا نکشد و گرما و رطوبت کافی تامین شود. اگر گیاه در معرض سرما قرار گرفت، آب فنجان را بیرون بریزید و در اولین فرصت موجود با آب گرمتر پر کنید. این گیاهان مانند سایر بروملیدها به نور مستقیم عادت ندارند بنابراین مراقب قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید باشید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x