گردشگری

معرفی 14 مناطق خنک اطراف تهران؛ مناسب مسافرت یک روزه 

اگر به دنبال مناطق خنک اطراف تهران هستید، تا برای یک یا چند روز به مسافرت بروید، در ادامه همراه ما باشید تا با مناطق گردشگری بکر نزدیک تهران آشنا شوید. 

به گزارش پارت نیوز؛ مناطق خنک اطراف تهران، برای مسافرت های کوتاه مدت بسیار مناسب هستند. شما اگر قصد دارید برای روزهای آخر هفته خود از تهران دور شوید، این مناطق انتخاب عالی برای شما هستند.

معرفی مناطق خنک اطراف تهران

عاشقان مسافرت و گردشگری که در تهران به زنجیر کشیده شده اند، برای گردش های کوتاه مدت در تابستان به دنبال مناطق خنک اطراف تهران می گردند، تا کمی از آلودگی و گرمای وحشتناک تهران در تابستان نجات یابند. شما می توانید با رفتن به این مناطق از آخر هفته خود لذت ببرید.

1. هفت آبشار لفور

هفت آبشار لفور

هفت آبشار منطقه ی سرسبز و زیباییی است که هفت آبشار کوچک و بزرگ در آن قرار دارد.

 

این آبشار به علت مجاورت به روستای تیرکن، به آبشار تیرکن هم معروف است. شما در این منطقه، آبشار و رودخانه و جنگل را در کنار هم خواهید یافت. هوای خنک و مطبوع این منطقه بسیار مفرح و نشاط بخش است و شما از روستای تیرکن تا محل آبشار در حدود 2 ساعت پیاده روی در پیش دارید.

آبشار اصلی ارتفاعی در حدود 9 متر دارد و از همه زیباتر و بزرگ تر است. بی تردید قدم زدن در میان جنگل های هیرکانی که قدمتی بیش از 40 میلیون سال دارند، بسیار نشاط انگیز خواهد بود. هر چند این منطقه در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد، اما فصل بهار اوج دلبری این طبیعت زیباست.

مسیر دسترسی به این آبشار: استان مازندران، شهرستان بابل، شهر بابلکنار، روستای دراز کلا، روستای تیرکن می باشد.

2. مناطق خنک اطراف تهران؛ دریاچه اوان و قلعه الموت

مناطق خنک اطراف تهران

منطقه الموت قزوین بسیار خنک و تماشایی است. شما با دیدن عکس این منطقه متوجه فضایی سرسبز و دل نشین این منطقه می شوید. علاوه بر این دریاچه اوان مناسب سوژه عکاسی است.

مسیر دسترسی به دریاچه اوان و قلعه الموت: درياچه اوان در معلم كلايه از توابع بخش رودبار الموت استان قزوین واقع است.

3. مناطق خنک اطراف تهران؛ جنگل راش

جنگل راش

از جمله مناطق خنک اطراف تهران می توان به جمگل راش اشاره کرد. جنگل راش با درختان سر به فلک کشیده و مه جادویی اش فوق العاده زیبا می باشد. در واقع درختان این منطقه متعلق به دوره ی ژوراسیک و 40 میلیون سال قبل هستند. مسیر دسترسی و پیاده روی این جنگل هیرکانی بسیار چشم نواز است و شما با یک کوله می توانید تا مدتها در این جنگل باقی بمانید.

مسیر دسترسی: این جنگل در استان مازندران، در بخش دودانگه ی شهر ساری، 50 کیلومتری شیرگاه و در نزدیکی روستای سنگده واقع شده است.

4. مرداب دیوک از جمله مناطق خنک اطراف تهران

مرداب دیوک

مرداب دیوک از جمله مناطق خنک اطراف تخران است که هنوز کسی آنجا را دستکاری نکرده است و همانطور بکر باقی مانده است. اگر به دنبال هیجان و ترس هستیدف رفتن به این منطقه اسرار آمیزی را به شما پیشنهاد می کنیم.

مسیر دسترسی به مرداب دیوک: با عبور از روستاهای لش‌سر و بازارسر وارد جاده‌ای می‌شوید که به سمت روستای پیمبور می‌رود. کمی بعد از روستا، جاده آسفالته تمام می‌شود و باید ماشین خود را اینجا و در نزدیکی ایستگاه گاز پارک کرده و باقی مسیر را پیاده‌روی کنید. البته اگر ماشین شما آفرود است می‌توانید جاده خاکی را هم با ماشین بروید.

5. غار آبی علیصدر، منطقه گردشگری اطراف تهران

غار آبی علیصدر

غار آبی علیصدر از جمله زیباترین، غارهای جهان و طولانی ترین غار جهان محسوب می شود. شما می توانید با قایق این غار زیبا را تماشا کنید و از تالاب های پیچ در پیچ آن عبور کنید.

6. جنگل الیمستان مازنداران

جنگل الیمستان مازنداران 

در این جنگل به دلیل رویش گیاهی به نام الیماست، نام جنگل الیمستان را به خود گرفت. از آنجایی که ین جنگل در شمال کشور می باشد، مطمئن باشید که از زیبایی و شگفتی این جنگل سیر نخواهید شد.

7. مناطق خنک اطراف تهران، اسکلیم رود

اسکلیم رود

شما اگر به دنبال مناطق خنک اطراف تهران هستید، حتما به اسکلیم رود سری بزنید. اسکیلم رود در دل جنگل های بکر مازنداران و سواد کوه قرار دارد. در واقع اسکیلم رود در روستا که لفور نام دارد به سرزمین آبشارها معروف است قرار گرفته است.

8. سد لفور

سد لفور 

سد لفور در دل جنگل های مازندران قرار دارد و از جمله زیباترین مناطق این شهر می باشد که شما می توانید با مسافرت چند ساعته به این سد برسید.

9. معرفی آبشار تزر برای مسافرت یک روزه

معرفی آبشار تزر

اگر به دنبال مسافرت یک روزه هستید، آبشار تزر مناسب شما است. می توانید در این آبشار از هیاهوی تهران خلاص شوید و بر ای یک روز هم که شده از هوای تمیز و بکر این منطقه لذت ببرید.

مسیر دسترسی: مسیر دسترسی: استان مازندران، سوادکوه شمالی، شیرگاه، لفور. همچنین برای اقامت در این منطقه ی زیبا استفاده از کلبه های چوبی سواد کوه یا سد لفور پیشنهاد می شود.

10. مناطق خنک اطراف تهران؛ دریاچه فراخین تا آبشار دارنو

دریاچه فراخین تا آبشار دارنو

در فصل تابستان مردم تهران به دنبال مناطق خنک اطراف تهران هستند که دریاچه ها بهترین مکان برای خنک شدن هستند.  فراخین نام دریاچه ای در نزدیکی روستای ویسر از توابع نوشهر مازندران است که درختان پهن برگ و سر به فلک کشیده هیرکانی آن را در میان خود جای داده و آن را از نظرها پنهان کرده اند.

آبشار دارنو نیز از جاذبه هایی است که در استان مازندران و در نزدیکی دریاچه ی فراخین قرار دارد. آبشار دارنو در واقع مجموعه‌ای از 7 آبشار مختلف است. آبشار دوم، آبشار اصلی، بلندترین آبشار است و حدود 25 متر ارتفاع دارد و آبشارهای دیگر در بالادست همین آبشار قرار گرفته اند.

11. جنگل نقله بر رودبار، منطقه بکر گردشگری

جنگل نقله بر رودبار

جنگل نقله یک منطقه بکر گردشگری است که در کنار رود خروشان سپیدرود در گیلان قرار دارد. این جنگل از درختان و سبز پوشیده شده است و فضای آرام و زیبای این منطقه آرامش روحی را برای شما به وجود می آرود.

12. اقامت در کردان

از جمله مناطق خنک اطراف تهران که شناخته شده است، کردان می باشد. تقریبا این منطقه آخر هر هفته از گردشگران تهرانی پر می شود. وجود دریچه های خنک و زیبا در دل کوه های کردان شما را تا ساعت ها آرام می کند.

13. روستای رویایی آهار از جمله مناطق خنک اطراف تهران

روستای رویایی آهار

روستای رویایی آهار در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری تهران و بخشی از شهرستان شمیرانات، در منطقه رودبار قصران واقع شده و یکی از پاتوق‌های تهرانی‌ها برای مسافرت یک روزه است.

14. روستاهای وردیج واقع در شمال غرب تهران

روستاهای وردیج

روستای وردیج بسیار دل نشین است. شما از ابتدای راه که وارد مسیر می شوسد، با خودرو خود از راه پیچ وتاب دار عبور می کنید. در این مسیر رودخانه و درختان سر سبز جان تازه ای به شما می بخشند. در انتهای این مسیر شما به روستای وردیج می رسید که ماشین خد را در آنجا پارک کرده و در کنار رودخانه زیبا می توانید اقامت کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x