زیبایی و تناسب

میسلار واتر چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

در جواب این سوال که میسلار واتر چیست؟ باید گفت یک پاک کننده مناسب پوستی است. پاکسازی آلودگی‌ها و آرایش پوست یکی از مهم‌ترین مراحل در روتین‌های مراقبت از پوست به حساب می‌آید.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر شما هم قصد استفاده از میسلار واتر دارید و یا از این ماده استفاده کرده‌اید حتما با این سوال که میسلار واتر چیست؟ روبه رو شده اید. پاک نکردن مواد آرایشی، چربی‌های اضافی، تعریق و آلودگی‌های روزانه از روی پوست سبب بروز مشکلات جدی مانند جوش و آکنه‌ها و لک‌های پوستی شده و روند پیری پوست را سرعت می‌بخشد. برای این منظور شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید به‌آسانی آن ها را خریداری و مصرف کنید.

یکی از پاک‌کننده‌های صورت که استفاده از آن امروزه بسیار رایج شده است، میسلار واتر (Micellar Water) یا آب میسلار پاک‌کننده می‌باشد. در این مقاله در رابطه با میسلار واترها و کاربرد آن‌ها و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها صحبت می‌کنیم.

میسلار واتر چیست؟

روش های استفاده از میسلار واتر

میسلار واتر ( Micellar Water ) یک محلول پاک‌کننده بر پایه آب و فاقد الکل و پارابن است که برای پاکسازی و آبرسانی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. میسلار واتر جدیدترین نوع محصولات پاک‌کننده پوست است که اولین بار توسط کشور فرانسه معرفی شده است.

بافت ظاهری میسلار واتر کاملا شبیه به آب است. اما فرمولاسیون آن‌ها از ذرات میسل تشکیل شده است. میسل‌ها ذرات کوچک پاک‌کننده هستند که در آب معلق بوده و عملکردهای مختلفی دارند. این ذرات مانند یک آهنربای قوی عمل می‌کنند و سریعا آلودگی‌ها و چربی اضافی و مواد آرایشی را به خود جذب کرده و پوست را تمیز می‌کنند.

این ذرات قدرت بسیار بالایی داشته و حتی آرایش‌های غلیظ و مقاوم و مواد آرایشی ضدآب را نیز در خود حل می‌کنند. میسل‌ها علاوه بر پاک‌کردن آرایش می‌توانند فواید دیگری از جمله رطوبت‌رسانی، تغذیه و موارد دیگر را نیز برای پوست فراهم سازند. یکی از مزایای میسلار واتر این است که شما بعد از استفاده از آن بر روی پوست، نیازی به شستن صورت خود ندارید؛ زیرا میسلار واتر به طور کامل در پوست صورت شما جذب می‌شود و در حقیقت به‌عنوان یک تونر عمل می‌کند.

اغلب، مراقبت از پوست و پاک کردن آرایش به دو محصول جداگانه احتیاج دارد. بهترین نکته در مورد میسلار واتر این است که این محصول ساده و با کاربری آسان، هر دو کار را انجام می‌دهد.

فواید میسلار واتر چیست؟ میسلار واتر چه فوایدی دارد؟

میسلار واتر چگونه استفاده می شود؟

میسلار واترها در مقایسه با سایر پاک‌کننده‌های صورت فوایدی دارند که آن‌ها را از سایرین متمایز می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز این محصولات، فرمولاسیون سبک و ملایم آن است که برای همه افراد با هر نوع پوستی حتی پوست‌های حساس قابل استفاده خواهد بود. زیرا عملکرد آن به‌گونه‌ای است که نیاز به فشار یا مالش شدید پوست نخواهید داشت.

از این رو برخلاف سایر پاک‌کننده‌ها موجب آسیب به پوست نشده و آن را خشک و حساس نمی‌کنند. بلکه می‌تواند به رطوبت رسانی و لطافت بخشی پوستتان نیز کمک فراوانی کند. علاوه بر این میسلار واترها قابلیت استفاده آسانی نیز دارند که سبب می‌شود در شب‌هایی که دیروقت و خسته به منزل می‌آیید یا فرصت کافی برای شستن پوستتان ندارید، به کمک شما بیاید.

از طرفی دیگر یکی از مشکلاتی که اغلب ما در استفاده از سایر پاک‌کننده‌های صورت داشته‌ایم، این است که باید حتما با آب شسته شوند. اما شاید همیشه امکان دسترسی به آب و شوینده‌ها برای ما فراهم نباشد. در این مواقع بهترین کار استفاده از میسلار واتر است. زیرا این محصولات ساختاری شبیه به آب و بسیار ملایم داشته که سبب می‌شود پس از استفاده نیازی به آبکشی نداشته باشد. از این رو این امکان را به ما می‌دهد تا در هر شرایطی، پوستی تمیز و شاداب داشته باشیم.

البته بنا به توصیه کارشناسان پوستی در صورت امکان، شستشوی پوست پس از استفاده از میسلار واتر می‌تواند باقیمانده آلودگی‌ها را برطرف نموده و پوست را به طور کامل‌تری تمیز کند

به‌طور کلی  در جواب به این سوال که مزایای استفاده از میسلار واتر چیست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میسلار واتر خاصیت چربی دوستی دارد، به همین دلیل بعد از استفاده این محصول هیچ اثری از چربی و مواد آرایشی روی پوست شما باقی نمی‌ماند.
  • همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، میسلار واتر فاقد الکل است و مثل سایر پاک‌کننده‌ها باعث خشکی پوست نمی‌شود.
  • مهم‌ترین نکته این است که بعد از استفاده نیاز به شست‌وشو با آب ندارد.
  • پس از استفاده از میسلار واتر، پوست حالت چسبندگی ندارد و احساس سبکی به پوست می‌دهد.
  • میسلار واتر می‌تواند در کنار تونر و پاک‌کننده صورت مورد استفاده قرار بگیرد.
  • این محلول باعث قرمزی، سوزش چشم و ریزش اشک از چشم نمی‌شود.
  • از این محصول برای تمیز کردن برس‌های آرایشی هم می‌توان استفاده کرد.

کار اصلی میسلار واتر چیست؟

پاکسازی پوست با میسلار واتر

در جواب این سوال که کار اصلی میسلار واتر چیست باید بگوییم؛ کار اصلی میسلار واترها پاک‌کردن پوست است. اما این محصولات پرکاربرد برای مقاصد دیگری نیز قابل استفاده می‌باشند که در ادامه توضیح می‌دهیم.

اصلاح اشتباهات آرایشی

زمانی در حین میکاپ کردن دچار اشتباه شده‌اید و یا ریملتان پخش شده است، به راحتی می‌توانید تنها به کمک یک گوش پاک کن آغشته به میسلار واتر اشتباه صورت گرفته را پاک نمایید. در این صورت دیگر نیازی به اینکه تمام آرایش خود را پاک کنید، نخواهید داشت.

پاکسازی و طراوت بخشی پوست در طول روز

برای بسیاری از ما پیش آمده است که در طول روز احساس سنگینی و چربی روی پوست داشته باشیم. در این صورت می‌توانیم پوست خود را با یک میسلار واتر پاک کنیم تا شاداب به نظر برسد.

پاکسازی پوست قبل و بعد از ورزش

همه ما به خوبی می‌دانیم که در هنگام ورزش‌کردن باید پوستمان کاملا تمیز و بدون آرایش و سایر کرم‌های پوستی باشد. زیرا در اثر تعریق و ورزش این مواد وارد منافذ پوست شده و آن را مسدود می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید قبل از ورزش پوست خود را به کمک میسلار واتر تمیز نمایید. همچنین می‌توانید برای پاکسازی تعریق بعد از ورزش در باشگاه نیز به راحتی از این نوع پاک‌کننده صورت استفاده نمایید.

از بین بردن لک‌های ناشی از رنگ مو و کرم های برنزه کننده

استفاده از رنگ مو گاهی لک‌هایی را بر روی پوست اطراف خط مو و پیشانی و یا روی دست بر جای می‌گذارد. همچنین استفاده از کرم‌های برنزه کننده بدن نیز گاهی باعث ایجاد رنگ‌های اضافی روی نواحی مانند دست‌ها می‌شود. میسلار واترها راهکاری آسان و بی‌دردسر برای برطرف‌کردن این لک‌ها و رنگ‌های اضافی از روی پوست می‌باشند.

تمیز‌کردن براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی

تجمع آلودگی ها و مواد آرایشی بر روی ابزارهایی مانند براش و اسپانچ‌ها می‌تواند باعث انتقال این آلودگی ها به پوست شوند که در این صورت باید منتظر بروز مشکلات پوستی مختلفی باشید. اما تمیز کردن این ابزارهای آرایشی در فواصل زمانی منظم می‌تواند از ایجاد این مشکلات پیشگیری کند. میسلار واتر‌ یکی از بهترین محصولات برای تمیز‌کردن آسان براش‌ها و اسفنج‌ها می‌باشد. کافی است مقدار کمی از میسلار واتر را به همراه آب در یک ظرف ریخته و براش‌های خود را در آن قرار دهید تا تمیز شوند.

چگونه از میسلارواتر استفاده کنیم؟

فواید میسلار واتر

پس از آنکه متوجه شدیم میسلار واتر چیست حال به نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت. نحوه استفاده از میسلار واتر به این ترتیب است که باید دو بار در روز (یک بار صبح و یک بار شب) مقدار مناسبی از محلول را روی پنبه بریزید و به آرامی روی سطح پوست خود بمالید. برخی از برندهای میسلار واتر را می‌توان برای پاکسازی دور چشم و لب هم استفاده کرد اما قبل از این‌کار حتماً بروشور محصول را بخوانید.

برای درک زمان و نحوه استفاده از میسلار واتر، مراحل کامل پاکسازی پوست را به شما توضیح می‌دهیم. پس از مطالعه این بخش متوجه خواهیم شد که چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم.

پاک کردن آرایش چشم‌ها و دور لب با میسلار واتر

پوست چشم به شدت حساس است. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست دور چشم حتما از پاک‌کننده مناسب چشم استفاده کنید. البته همان‌طور که قبلا گفتیم، برخی از انواع میسلار واترها را می‌توان برای چشم و لب هم استفاده کرد. در صورتی که میسلار واتری که تهیه کرده‌اید، این ویژگی را دارد از آن برای چشم و لب هم می‌توانید استفاده کنید.

هنگام استفاده از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش چشم، ابتدا پد آغشته به محلول را برای چند ثانیه روی پلک قرار دهید و سپس با یک حرکت مواد آرایشی را پاک کنید.

پاکسازی صورت با میسلار واتر

میسلار واتر را به‌وسیله پنبه یا پد آرایشی روی صورت خود بمالید و از ضربه زدن و فشار آوردن به پوست خودداری کنید. توجه کنید که میسلار واتر نیاز به آبکشی ندارد.

استفاده از شوینده‌های صورت

از شوینده‌ی مناسب برای شست و شوی صورت استفاده کنید.

استفاده از تونر

از تونر مناسب با پوست خود استفاده کنید تا ph پوست به حالت تعادل برسد.

کرم‌های مرطوب کننده

دقت داشته باشید، بعد از استفاده از تونر حتما باید پوست خود را با کرم مرطوب کننده صورت چرب کنید. مطمئن باشید که بعد از این مراحل هرگونه چربی و آلودگی از پوست شما پاکسازی شده است.

سخن پایانی

اگر به تازگی وارد دنیای میسلار واتر شده‌اید، به شیوه نوین روتین پاک‌سازی پوست خوش آمدید. با توجه به تأثیر به سزای این نوع پاک‌کننده روی پوست و سهولت استفاده از آن که نیازی به شستشو ندارد، احتمالا به دنبال شوینده دیگری نخواهید رفت.

شما می‌توانید از این پاک‌کننده‌ها صبح‌ها قبل از آرایش و شب‌ها قبل از خواب استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید که میسلار واتر دارای ترکیبات بسیار سبکی است. از همین رو می‌توان آن را برای انواع پوست‌ها استفاده کرد. توجه به این نکته نیز الزامی است که میسلار‌ها و تونر‌ها مکمل یکدیگر هستند. میسلار‌ها می‌توانند پوست صورت را از هرگونه آلودگی تمیز کنند. در مقابل تونر‌ها نیز قادر هستند با بستن منافذ و لایه برداری ملایم به شادابی و طراوت پوست کمک کنند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x