بازی

نحوه بازی تخته نرد برای افراد مبتدی + آموزش تصویری

تخته نرد یکی از بازی های محبوب و جذاب است و از سرگرمی های قدیمی در ایران و خاورمیانه به شما می رود.

به گزارش پارت نیوز؛ نحوه بازی تخته نرد بسیار راحت بوده و هر کسی می تواند آن را بازی کند. این بازی قدمت بسیار طولانی دارد و در سراسر جهان بازی می شود.

تجهیزات بازی تخته نرد

  • این بازی توسط دو بازیکن انجام می شود با پانزده مهره یک رنگ و 15 مهره رنگ دیگربازی می شود.
  • تخته دارای صفحه بازی است.

نحوه بازی تخته نرد

در ادامه تخته نرد را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم پس با ما همرا باشید تا در این بازی حرفه ای شوید:

مرحله اول

نحوه برد و باخت در بازی تخته نرد

در ابتدا باید مهره تخته را بچینید که به صورت 2535 چیده می شود که عکس آن را برایتان در بالا قرار داده ایم.

مرحله دوم

برای شروع بازی هربازیکن یک تاس می اندازد و بازیکنی که عد تاسش پایین تر است می تواند جفت تاس را باه بیندازد و شروع کننده بازی باشد. ( البته می تواند اول بازی شرط بگذارد که به صورت کم جمع بازی را شروع کند یعنی هرکی کمتر آورد با عدد تاس حریف بازی را شروع کند.)

مرحله سوم

تاس تعیین می کند که چه مقدار حرکت کنید تاس ممکن است که جفت بیاید. برای مثال وقتی جفت 5 آموردید شما می توانید 4 تا پنج مهره هایتان را تکان بدهید. البته این را هم در نظر بگیرید می توانید 4 تا 5 مهره تکی حرکن کنید یا دو تا 5 به صورت جفتی یا یک جفت مهره دو تایی 5 با دو تا مهره تکی 5 تا حرکت کنید یل یاز هم می توانید 4 تا مهره را 5 خانه به جلو ببرید.

مرحله چهارم

شما می توانید مهره های تکی حریف را بزنید و حریفتان مجبور شود که بازی را از نقطه ای که دو مهره اش در زمین شما است شروع کند. البته اگر در خانه ای بیشتر از یک مهره وجود داشته باشد شما نمی توانید در آن خانه بایستید.

مرحله پنجم

نحوه بازی تخته نرد

شما در این بازی تمام مهره هایتان را به خانه خود که در قسمت راست قرار دارد میاورید و آن جا جمع می کنید و سپس با تاس هایی که میاورید به فرض مثال 5 و 3 یک مهره از خانه 5 و یک مهره از خانه 3 بیرون میندازید.

اگر جفت بیاورید به فرض مثال جفت 4 از خانه 4 در صورت داشتن 4 مهره 4مهره را بیرون می اندازید. اگر 4 مهره نداشت هرچقدر داشت از آن بیرون می اندازید و بقیه را اگر در خانه 5 و 6 بود بازی می کنید و به هانه 1 منتقل میکنید اگر قبلش مهره ای نبود از خانه 3 بقیه مهره ها بیرون می ریزید

نکات مهم در نحوه بازی تخته نرد

نکات مهم در نحوه بازی تخته نرد

  • شما باید سعی کنید که اول بازی با عدد 6 و 1 خانه 6 خود را ببندید تا مهره حریف فرار نکند.
  • اعدادی که می توانید اوایل بازی خانه ببندید و با استراتژی بازی کنید عبارتند از ( 6و 4)،( 3 و 1)،( 6 و 1)، (5 و 3)، (4 و 2)، هستند.
  • سعی کنید خانه ششم زمینتان اعداد مهره های کم داشته باشد که موقع بیرون ریختن راحت باشید و نیازی به بازی کردن نداشته باشید آخرای بازی همه مهره ها را به سمت راست منتقل کنید.
  • در بازی تخته تک ندهید زیرا حریف شما را می زند و از بازی عقب می افتید اما اگر موقیعت زدن داشتید حتما حریف را بزنید.

نحوه برد و باخت در بازی تخته نرد

نحوه برد و باخت در بازی تخته نرد

بازی تخته به صورت 5 دست انجام می شود که هر که دست بیشتری برد برنده آن بازی است. البته اگر حریف تان همه مهره هایش را بیرون بریزد و شما هیچ مهره ای رابیرون نریزید حریفتان 2 دست را برده است.

سخن آخر

در این مقاله نحوه بازی تخته نرد را به صورت کامل به شما عزیزان آموزش دادیم اگر سوالی درباره این بازی دارید در قسمت نظرات کاربران بپرسید کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخ شما را خواهند داد.

انتهای مطلب/ ی.ر

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x