ارز دیجیتال

 نحوه خرید تتر + کاربرد و نحوه انتقال به کیف پول 

اگر می خواهید با نحوه خرید تتر آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید به راحتی تتر خریداری کنید. 

به گزارش پارت نیوز؛ تتر از آنجایی که جز محبوب ترین رمز ارزها می باشد. افراد زیادی به دنبال خرید تتر هستند، اما ممکن است با نحوه خرید تتر آشنا نباشند که ما در این مقاله تمام نکات و مراحل خرید تتر را به صورت کامل آموزش داده ایم.

نحوه خرید تتر در ایران

رمزارز تتر به عنوان قوی‌ترین استیبل کوین دنیا امروزه توانسته جایگاه خود را در سبد ارز دیجیتال بسیاری از معامله‌گران تثبیت کند و از جهات بسیاری برای فعالان حوزه ارز دیجیتال کاربردی باشد؛ پس بسیار مهم است که شما با نحوه خرید تتر آشنا شوید و بدانید که چگونه تتر را به کیف پول خود انتقال بدهید.

تعریف تتر

تتر (USDT) نوعی ارز رمزنگاری شده است که به عنوان استیبل‌کوین شناخته می‌شود. تتر در سال 2014 توسط شرکت Tether Limited Inc راه‌اندازی شد. بزرگ ترین استیبل کوین جهان از نظر سرمایه تتر است. همچنین تا الان در سال 2023 بیش از 75 میلیارد دلار سرمایه در گردش داشته است.

تتر برای حفظ ارزش یک دلار طراحی شده و برخلاف ارزهای دیجیتال ناپایدار مانند بیت‌کوین، از طریق ترکیبی از ذخایر و وثیقه به دلار آمریکا متصل می‌شود. در اصل هدف اولیه تتر ارائه یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت است که مستقیماً به یک ارز ملی (مانند دلار آمریکا) مرتبط است و ارزش ثابتی در برابر آن حفظ می کند.

نحوه خرید تتر؛ چگونه تتر بخریم؟

خرید تتر

ما نحوه خرید تتر را به ساده ترین روش برای شما توضیح داده ایم، کافی است مراحل زیر را انجام بدهید تا به راحتی تتر بخرید.

مرحله اول نحوه خرید تتر؛ انتخاب صرافی مطمئن

اولین کاری که برای خرید تتر باید انجام دهید، انتخاب یک صرافی امن و مطمئن است. شما از بین صرافی هایی که در ایران وجود دارد، یکی را انتخاب می کنید و اقدام به ساخت کیف پول می کنید.

مرحله دوم خرید تتر؛ ساخت کیف پول

کیف های مجازی در انواع مختلفی وجود دارند که شامل: آنلاین، آفلاین، سخت‌افزاری و کاغذی هستند. در بین این کیف پول ها، محبوب ترین آن ها آنلاین و نرم افزاری است که به وسیله آن می خواهیم تتر بخریم. از بهترین نمونه‌های کیف پول مجازی برای خرید تتر می‌توان به کیف پول Trust Wallet، Mycelium،  BlueWallet، Bitcoin Wallet و بسیاری دیگر اشاره کرد.

شما با توجه به محبوبیت هر کدام از کیف پول ها می توانید در اینترنت سرچ کنید و یکی را نصب کنید. پس از نصب نوبت به ثبت نام در این کیف پول می رسد که فرایند ثبت نام همه کیف پول ها به صورت یکسان است و شما با وارد یک سری اطلاعات همچون ایمیل و شماره تلفن کار خود را آغاز می کنید.

توجه داشته باشید که در روند ساخت اکانت اکثر کیف پول‌ها، در حدود 12 الی 16 کلمه به عنوان واژگان پشتیبانی به شما داده می‌شود که باید در حفظ آن کوشا باشید تا درصورت بروز مشکل در کیف پول شما، با استفاده از آن‌ها از نابودی سرمایه خود جلوگیری کنید.

مرحله آخر نحوه خرید تتر از صرافی یا فروشنده

بعد از اینکه کیف پول خود را ایجاد کردید، نوبت به خرید تتر می رسد. شما می توانید تتر را از صرافی های داخلی یا کسانی که به صورت فردی فروشنده تر هستند، خرید خود را انجام بدهید.

برای خرید از صرافی‌ها شما باید ابتدا در پلتفرم آن‌ها عضو و احراز هویت شوید. بهترین صرافی‌های ایرانی برای خرید تتر عبارتند از والکس،کیف پول من، نوبیتکس، بیت پین، رمزینکس و غیره؛ درحالیکه صرافی‌های پیشرفته کوینکس، کوکوین، بینگ‌ایکس، بای‌بیت و غیره بهترین صرافی‌های خارجی برای خرید تتر به حساب می‌آیند.

بعد از اینکه اکانت مخصوص خود را با استفاده اطلاعات شخصی نظیر نام، شماره تلفن، ایمیل در دسترس و پسورد مورد نظر خود ساختید (در بسیاری از صرافی‌ها نیاز است که شما برای احراز هویت از عکس، کارت ملی و یک دسته نوشته استفاده کنید) وقت آن است که با کپی کردن آدرس ولت یا همان کیف پول مجازی برای خرید تتر از صرافی اقدام کنید.

برای به دست آوردن آدرس کیف پول خود لازم است در برنامه، قسمت recieve یعنی دریافت را پیدا کنید و بعد به دنبال رمز ارز تتر بگردید، سپس بر روی آن کلیک کنید. حالا آدرس کیف پول خود را کپی کنید. حالا شما با پرداخت ریالی در صرافی مورد نظر خود، هر میزان تتر را که می خواهید را خریداری می کنید و بعد به آدرس کیف پول خود منتقل می کنید.

همین روند را شما می‌توانید با فروشنده مورد اعتماد مد نظر خود تکرار کنید، با این تفاوت که تنها لازم است آدرس کیف پول خود را به فرد مورد نظر بدهید و بعد از پرداخت شما تتر خریداری شده خود را در اکانت خود مشاهده خواهید کرد.

کاربرد تتر

کاربرد تتر

تتر به دلیل کاربردهای زیادی که دارد، جز مجبوب ترین رمز ارزهای دیجیتالی است.

نقدینگی بی نظیر

توکن های تتر از نظر حجم روزانه جزو پرمعامله ترین توکن ها هستند که نقدینگی بی نظیری را ارائه می دهند.

پذیرش گسترده

از صرافی‌ها و اپلیکیشن‌های کیف پول دیجیتال گرفته تا پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و خدمات پرداخت، توکن‌های تتر جایگزین هوشمندی برای دروازه‌های فیات هستند.

علاوه بر این، برای خرید تتر شما میتوانید از واریز ریالی بدون اینکه مدارک خود را برای احراز هویت ارسال کنید خریداری کنید و یا با ارزهای دیجیتال دیگر بدون اینکه احراز هویت کنید آن را خریداری کنید.

بعضی از کاربران تتر رابرای اعطائ وام به دیگران، خریدن NFT و شرکت در عرضه اولیه یا ico ها خریداری می کنند. تتر بسیار منعطف می باشد، به گونه ای که در هرزمینه ای در کریتو که کاربر قصد انجام کاری را داشته باشد تتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته مهم در نحوه خرید تتر

شما اگر تازه کار باشد باید به یک نکته مهم در نحوه خرید تتر دقت کنید که آن هم هماهنگی بین، آدرس کیف پول و نوع تتر عرضه شده باهم است. تتر معمولاً در بلاکچین های مختلفی عرضه می شود که شامل: لایه امنی (Omni Layer)، بلاکچین اتریوم، ترون(TRX0.1282 )، ایاس (EOS0.5800 )، الگوراند (ALGO0.1489 ) و سولانا (SOL147.2 ) است.

پیشنهاد ما به شما برای راحتی کارتان استفاده از شبکه ترون است. شما با این شبکه کارمزد کمتری را پرداخت می کنید.

تترهای موجود بر روی شبکه ترون (Tron) در قالب توکن‌های TRC20 عرضه می‌شوند؛ از این رو حتماً توجه داشته باشید که آدرس کیف پول مجازی خود را بعد از انتخاب قسمت recieve، از قسمت تترهای با نشانه TRC20 کپی کنید.

حالا اگر شما قصد دارید که از بلاکچین های دیگری استفاده کنید، باید تترهای مخصوص به آن شبکه را انتخاب کرده و آدرس را بردارید. اگر آدرس کیف پول شما با نوع تتری که می خرید، مطابقت نداشته باشد، سرمایه شما نبود شده است.

چه چیزی می توانید با تتر خریداری کنید؟

هنگامی که صاحب تتر هستید، می توانید از آن برای خرید انواع ارزهای دیجیتال استفاده کنید. برای انجام این کار، فقط USDT را پیدا کرده و با ارز دیجیتالی که می خواهید خریداری کنید، مبادله کنید.

شما همچنین می‌توانید از دارایی‌های Tether خود سود کسب کنید، درست مانند کاری که در بانک کسب می‌کنید. حساب‌های پس‌انداز آنلاین ویژه ارزهای دیجیتال به شما امکان می‌دهند USDT را سپرده‌گذاری کنید و نرخ‌های بهره بسیار بالاتری نسبت به اکثر بانک‌های آنلاین کسب کنید.

چرا تتر بخریم؟

تتر می‌تواند خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران رمزنگاری خاص باشد. هنگامی که به دنبال راهی برای ورود و خروج از سایر معاملات ارزهای دیجیتال هستید، این یک انتخاب ایده آل برای نقدینگی است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x