فیلم و سریال

نقش و بیوگرافی بازیگران سریال در خانه + خلاصه داستان و عکس 

سریال درخانه در سال 1365 برای اولین بار منتشر شد. این سریال به کارگردانی بیژن بیرنگ ساخته شده است. در ادامه بیوگرافی بازیگران و خلاصه داستان را در اختیارتان قرار می دهیم. 

به گزارش پارت نیوز؛ سریال در خانه با ژانر خانودگی – طنز خود بسیار پر بیننده بود. این سریال در مرجع ارزشگداری سینما و تلویزیون نمره 5.6 از 10 را از سمت مردم دریافت کرد. بازیگرانی چون زنده یاد شهلا ریاحی، اکبر عبدی، آرش محمودی، رویا افشار، اسماعیل پوررضا، بابک بادکوبه، محمد چراغعلی، اسماعیل محرابی، ابوالفضل قاسمی و عزیز هنرآموز در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نام سریال درخانه
سال انتشار 1365
ژانر طنز
کارگردان بیژن بیرنگ، مسعود رسام
تهیه‌کننده‌ها بیژن بیرنگ
مسعود رسام

خلاصه داستان سریال در خانه

داستان سریال در خانه در ارتباط زندگی و چالش های  سه پسر به نام های جواد، محسن و مرتضی می باشد. خانواده ی جواد در خانه عزیز خانم مستاجر می باشند. همچنین محسن و پدرش آقای خورشیدی (با بازی اکبر عبدی) هم همسایهٔ دیوار به دیوار جواد هستند. عزیز خانم یک طوطی سخنگو به نام فندق دارد. مرتضی پسرخالهٔ علی، از شهرستان آمده تا مدتی با آن‌ها زندگی کند و شیطنت‌های این سه کودک و واکنش‌های بزرگترها، محور اصلی داستان‌های هر قسمت را تشکیل می‌دهد.

معرفی عوامل سریال در خانه

  • کارگردان: بیژن بیرنگ، مسعود رسام
  • تهیه‌کننده‌ها: بیژن بیرنگ، مسعود رسام
  • فیلم بردار: هوشنگ بنایی، حسین ستوده، اکبر عنبری

معرفی بازیگران سریال در خانه

  • شهلا ریاحی
  • اکبر عبدی
  • آرش محمودی
  • رویا افشار
  • اسماعیل پوررضا
  • بابک بادکوبه
  •  محمد چراغعلی
  •  اسماعیل محرابی
  •  ابوالفضل قاسمی
  •  عزیز هنرآموز

شهلا ریاحی در نقش «عزیز خانم»

 

شهلا ریاحی در نقش «عزیز خانم»

قدرت الزّمان وفادوست ، معروف به شهلا ریاحی در تاریخ 18 شهریور 1305 به دنیا آمده است. وی در تهران هنرپیشه تهران، سینما و تئاتر بود. علاوه بر این وی با ساخت فیلم مرجان تبدیل به اولین کارگردان  زن سینتمای ایران شد. قدرت الزمان وفادوست در تاریخ 10 دی 1398 فوت کرد.

آرش محمودی در نقش «جواد»

آرش محمودی در نقش «جواد»

آرش محمودی  سال 1357 در تهران به دنیا آمد. وی سال ها بعد در سن کودکی در سریال در خانه بازی کرد که بسیار خوب توانست از عهده نقش خود بربیاید.

رؤیا افشار در نقش «مادر جواد»

رؤیا افشار در نقش «مادر جواد»

رویا افشار در سال 1339 هجری شمسی متولد شد. افشار از جمله بازیگرانی بود که در دهه 60 ممنوع و التصویر شد. اما در دهه 80 باز هم موفق شد وارد عرصه بازیگری شود. او همچون بازیگران دیگر فعالیت خود را در سن 17 سالگی از تئاتر آغاز کرد. رویا افشار توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شود.

اسماعیل پوررضا در نقش پدر جواد ( سریال در خانه)

اسماعیل پوررضا در نقش «پدر جواد»

اسماعیل پوررضا در سال 1328 متولد شد. محل تولد وی قصر شیرین است. او بازیگری را از سال 1354 شروع کرد و تاکنون در آثار بسیاری همچون فیلم های سرخ‌پوست، خط ویژه، خوابگاه دختران، به دنیا آمدن و مجموعه های تلویزیونی این راهش نیست، برسر دو راهی ، آرایشگاه زیبا و چراغ جادو حضور داشته است.

بابک بادکوبه در نقش «محسن»

بابک بادکوبه در نقش «محسن»

بابک بادکوبه در تاریخ ۹ شهریور ۱۳۵۶ ‏(۴۷ سال) متولد شد. دارک تحصیلی بادکوبه شامل: لیسانس سینما (کارگردانی) از دانشگاه سوره، فوق لیسانس کارآفرینی از دانشگاه پیام نورو فوق لیسانس بازاریابی از دانشگاه فرانسه می باشد. بابک بادکوبه فعالیت خود را از سال 1362 آغاز کرد و تا کنون ادامه داردو این هنرپیشه ازدواج کرده و دارای 2 فرزند می باشد.

اکبر عبدی در نقش «پدر محسن»

اکبر عبدی در نقش «پدر محسن»

اکبر عبدی در تاریخ 4 شهریور 1339 متولد شده است. وی فعالیت خود را از سال 1359 آغاز کرده و تاکنون نیز ادامه دارد. مدرک تحصیلی اکبری دیپلم است. اکبر عبدی دارای یک خواهر و 4 برادر بود که یکی از برادرانش به دلیل جانبازی و شیمیایی شدن در جنگ ایران و عراق در سال 1380 به شهادت رسید. او با نینا عبدی ازدواج کرده است که حاصل این ازدواج یک دختر به نام المیرا می باشد.

محمد چراغعلی در نقش «مرتضی»

محمد چراغعلی در نقش «مرتضی»

محمد چراغعلی متولد 1357 بازیگر سینما و تلویزیون است. محمد چراغعلی پس از این فیلم در سریال های دیگری خیلی دیده نشده است به همین دلیل از او اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

حرف آخر

پارت نیوز در این مقاله بازیگران نقش اصلی سریال در خانه را دزر اختیارز شما قرار داده است. با توجه به وجود بازیگران خبره و داستان بسیار جالب این سریال اگر شما علاقه مند به سریال های قدیم با فضای خنده دار و خانوادگی هستید، تماشای این سریال را به شما پبشنهاد می کنیم. از شما کاربران محترم خواهشمندیم اگر در خصوص این سریال نظری دارید یابه دنبالبیوگرافی سریال دیگری هستید، با ما به اشتراک بگذارید تا همراه شما باشیم.

انتهای مطلب/آ.ع

 

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x