گل و گیاه

نکات مهم انتخاب گل خواستگاری/ برای خواستگاری چه گلی ببریم؟

یکی از مهم ترین روز‌ها در طول زندگی بسیاری از افراد روز خواستگاری می‌باشد. در این مراسم مهم و به یاد ماندنی ارکان مهمی تاثیرگذار هستند که یکی از آن ها گل خواستگاری است.

به گزارش پارت نیوز؛ گل خواستگاری می‌تواند به خوبی احساس و اشتیاق افراد را نشان دهد. به همین سبب افراد در انتخاب گل برای خواستگاری باید دقت بسیاری داشته باشند.

انواع گل خواستگاری

در ادامه به برخی گل های مناسب و پرطرفدار که افراد در مراسم خواستگاری از آن استفاده می کنند خواهیم پرداخت.

گل خواستگاری چه رنگی است

گل رز برای خواستگاری

یکی از زیباترین و عاشقانه‌ترین گل‌ها برای مراسم خواستگاری، گل رز می‌باشد. این گل دارای رنگ‌های مختلفی است که می‌توانید یکی از آن‌ها و یا ترکیبی از آن‌ها را انتخاب کنید.

همانطور که می‌دانید این گل پادشاه گل‌ها نامیده می‌شود و می‌تواند به خوبی عشق و علاقه‌ی شما را ابراز کن و باید این را در نظر داشته باشید که طرفداران بسیاری دارد. گل رز همچنین برای خشک کردن بسیار مناسب است. عروس خانم‌ها ترجیح می‌دهند که گل خواستگاری شان را برای یادگاری خشک کنند.

به همین سبب باید بدانید که گل‌های رز از گل‌های دیگر بهتر و زیباتر خشک می‌شوند و خیلی راحت برای خشک کردن گل می توایند از آ ن ها استفاده کنید.

گل لیلیوم

گل لیلیوم برای خواستگاری

لیلیوم از دیگر گل‌های مناسب و لاکچری برای سبد گل خواستگاری می‌باشد. این گل دارای رنگ‌های متنوعی است که می‌توانید آن‌ها را به صورت ترکیبی و یا تک رنگ تهیه کنید. لیلیوم اورینتال یکی از انواع لیلیوم است که از دیگر نمونه‌های آن بزرگ‌تر است و بوی بسیار خوشی دارد. بوی خوش این گل‌ها می‌تواند حس خوشایندی در افراد ایجاد کند.

گل ارکیده

اگر می‌خواهید سبد گل خواستگاری خاص و لاکچری را تهیه کنید می‌توانید از گل ارکیده برای آن استفاده کنید. این گل به خاندان سلطنتی انگلیس نسبت داده شده‌است. به همین سبب یکی از لوکس‌ترین و خاص‌ترین گل‌ها شناخته می‌شود که خانم‌های علاقه‌ی بسیار زیادی به آن دارند.

این گل برای خواستگاری می‌تواند سخاوتمندی شما را نشان دهد زیرا این دسته گل کمی گران‌تر از گل‌های دیگر می‌باشد. ارکیده نیز دارای رنگ‌های متفاوتی می‌باشد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

گل آنتریوم

جام گل خواستگاری

اگر می‌خواهید گل خواستگاری بسیار جذابی را انتخاب کنید می‌توانید از گل آنتریوم استفاده کنید. این گل بسیار زیبا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما می‌باشد. زیرا ظاهر بسیار زیبایی دارد و جز گل‌های لاکچری و لوکس به شمار می‌رود. برای انتخاب بهترین مدل گل برای خواستگاری که خانم‌ها میپسندند می‌توانید از ترکیبات مختلف گل‌ها نیز استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید گل ارکیده را در کنار آنتریوم و لیلیوم قرار دهید. همچنین می‌توانید یکی از گل‌ها را انتخاب کرده و رنگ‌های مختلف آن را با هم ترکیب کنید.

گل خواستگاری طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

در واقع در جلسه خواستگاری بعد از توجه به تیپ و قیافه که برای جذاب نشان دادن آن‌ها اهمیت دارد، بهتر است گلی مناسب انتخاب و به عروس خانم تقدیم کنند. چراکه برای اکثر خانم‌ها نوع چینش و گلی که برای روز خواستگاری به آن‌ها داده می‌شود معنی و مفهومی خاص دارد و سلیقه خانواده خواستگار را هم به رخ می‌کشد.

ممکن است اعتقاداتی در خانواده عروس باشد که با توجه به آن برای هر نوع از گل‌های خواستگاری معنی و مفهومی خاص در نظر گرفته شود. به عنوان مثال بعضی خانواده‌ها دسته‌گل مصنوعی را نمی‌پسندند و برخی دیگر از دسته‌گل‌های طبیعی که نمی‌شود آن‌ها را برای مدتی طولانی نگه داشت خوششان نمی‌آید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم با ذکر نکاتی شما را راهنمایی کنیم که گل خواستگاری طبیعی بخرید یا مصنوعی؟

سبد گل خواستگاری

در انتخاب گل خواستگاری به چه نکاتی

اگر قبل از مراسم خواستگاری رابطه ای با عروس خانم داشته اید پس حتما باید گل زیبا و تشریفاتی را انتخاب کنید تا بتوانید دل او را برای بار چندم بدست آورید و او را از تصمیم خود یعنی انتخاب شخص شما مطمئن کنید .

اگر از قبل با عروس خانم در ارتباط بوده اید و خانواده ی او هم در جریان این رابطه بودند ، پس بدانید که چون شما انتخاب دخترشان بوده اید ممکن است شمارا بیشتر زیر ذره بین قرار دهند و سخت گیرانه تر شمارا بسنجند ، پس برای این که به چشم آن ها بیآیید سعی کنید دسته گل یا باکس گل بسیار زیبا و متناسب بارنگ مورد علاقه ی دخترشان تهیه

کنید تا بتوانید به آن ها ثابت کنید که دخترشان برای شما با ارزش است وبه چشم آن ها بیایید.
بهتر این است که درکنار یک دسته گل زیبا ، شیرینی یا شکلات های زیبایی هم تهیه کنید تا نشان دهنده ی ادب شما و احترامتان به میزبان باشد.

سعیتان در این باشد که اگر دسته گل تهیه کرده اید ، آن را به صورت افقی در دست گرفته و به مادر عروس خانم با احترام تقدیم نمایید و لبخند ریز و مهربانی بر لب داشته باشید تا آن ها از برخورد گرم شما لذت ببرند.

باید این را بدانید که سبد گل ها حالتی رسمی تر و محترمانه تر دارند و اگر برای بار اول به آن خانه میروید و آشناییتی نداشتید ، انتخاب یک باکس یا سبد گل میتواند مناسب تر باشد ؛ اما اگر به خواستگاری یکی از اقوام میروید باید بدانید که دسته گل ها ، حالتی صمیمانه تر را دارا هستند و برای اینطور خواستگاری ها مناسب اند.

سبد گل رز خواستگاری

گل خواستگاری چه رنگی است؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که گل چه رنگی برای خواستگاری مناسب است ؟ راستش را بخواهید ، همه ی ما میدانیم که گل هایی به رنگ های سبز ، زرد و نارنجی طرفداران زیادی ندارد و مورد توجه واقع نمیشود و بلعکس رنگ های سرخ و قرمز هم نماد عشق را دارند و برای جلسه ی اول خواستگاری که هنوز عشق کاملی شکل نگرفته است ، کمی افراطی است.

پس بهترین انتخاب برای رنگ گل خواستگاری ، ترکیب رنگ های صورتی ، بنفش و یاسی ملیح به همراه سفید است ! البته منظورمان از گل سفید ، گلایول نیست ! گل هایی مثل گلایول و شب بو ، گل هایی هستند که بیشتر برای مراسم های ترحیم استفاده میشوند پس به یاد داشته باشید که حتی یک عدد از این گل ها هم ممکن است بنظر میزبان بی احترامی تلقی شود و تمام زحماتتان را به باد دهد .

به عنوان سخن آخر این را هم اضافه کنیم که شاید شما به خواستگاری های زیادی بروید و براین باور باشید که وقتی همه چیز قطعی شد در جلسات بعدی گل ببرید، اما این را بدانید که دست خالی رفتن آن هم به خواستگاری برای بار اول خاطره ی خوشی از شما به جا نمیگذارد و نشان دهنده ی خصاصت شما میشود حتی اگر اینطور نباشید و همچنین باعث میشود خوانواده ی دختر حمل بر بی ارزشی و بی احترامی بدانند پس ریسک نکنید.

انتهای مطلب/م.ع

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x