گل و گیاه

نگهداری انواع کاکتوس های کوچک در آپارتمان

نگهداری انواع کاکتوس های کوچک در خانه آن هم در فصل سرما می‌تواند جلوه خاصی را به خانه‌تان بدهد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شما نحوه نگهداری از کاکتوس های مینیاطوری را آموزش دهیم.

به گزارش پارت نیوز؛ کاکتوس ها زیبایی خاص و منحصر به فرد خودشان را دارند. اما باید از آن‌ها نگهداری خاص و ویژه ای به عمل بیاورید. نگهداری انواع کاکتوس های کوچک در خانه می‌تواند به امری دشوار مبدل گردد. اما در عین حال اگر از آن بتوانید به خوبی مراقبت کنید به یک کار لذت بخش تبدیل خواهد شد. در ادامه مطلب به شما کمک می کنیم تا بدانید چگونه کاکتوستان را برای مدت طولانی زیبا و سالم نگه دارید. و به هر حال، اجازه دهید او بزرگ شود و بزرگ شود، زیرا او خواهد شد.

نحوه مراقبت از انواع کاکتوس های کوچک

نگهداری انواع کاکتوس های کوچک در آپارتمان

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا در آموزش نگهداری انواع کاکتوس های کوچک با پارت نیوز همراه باشید:

اگر قصد دارید آن را در فضای باز قرار دهید، سعی کنید یک منطقه نیمه سایه را انتخاب کنید. بله، ما می دانیم که آنها کاکتوس هستند و نور مستقیم خورشید را تحمل می کنند. اما ما در مورد یک کاکتوس کوچک صحبت می کنیم و ممکن است آنقدرها عادت نداشته باشد و تحمل آن را نداشته باشد که ساعت ها و ساعت ها زیر نور مستقیم خورشید بگذرد. البته به این معنا نیست که هرگز نمی دهد. اگر روزی چهار ساعت به او وقت بدهید (صبح یا بعد از ظهر) خیلی خوشحال می شود.

اگر برای نگهداری انواع کاکتوس های کوچک داخل خانه را در نظر دارید، مطمئن شوید که مکانی که برایش در نظر گرفته اید نزدیک پنجره باشد. گفته می شود بهترین مکان ها جنوب و شرق است. از طریق او باید تا حد امکان نور دریافت کند و در صورت امکان چند ساعت نور مستقیم خورشید.

همچنین یک نکته را در نظر داشته باشید: به شما نیاز دارد که هر از گاهی آن را جابه جا کنید. به طور خاص، آن را بچرخانید تا خورشید را به تمام قسمت های “بدن” خود ببرد، زیرا در غیر این صورت، ممکن است شروع به رشد نابرابر کند و دیگر آنقدر زیبا نباشد.

انواع کاکتوس های کوچک را چند وقت یکبار آب بدهیم؟

آبیاری با گلدان خود آبرسان

حال باید بدانید که در مورد مراقبت از مینی کاکتوس، آبیاری یکی از فاکتورهای متمایز نسبت به سایر کاکتوس ها است. و به این دلیل است که نسبت به سایرین به آب کمتری نیاز دارد. به طور کلی، باید هفته ای یکبار به آن ها آب بدهید، حتی می‌توانید به آن ها تقریباً هر دو هفته یکبار آب دهید. این همه به تنوع بستگی دارد، زیرا موارد دیگری وجود دارد که تنها دو بار در هر فصل کافی است. پس بهتر است در نگهداری انواع کاکتوس های کوچک کم و پیوسته آب دهید تا اینکه به گونه‌ای آبیاری کنید که بپوسد.

دما و رطوبت مناسب نگهداری انواع کاکتوس های کوچک

تکثیر کاکتوس های کوچک

در مورد دما، به طور کلی آنها می توانند بین 18 تا 32 درجه باشند بدون هیچ مشکلی، حتی بیشتر زمانی که آن‌ها از قبل با آب و هوا سازگار شده باشند. اما در زمستان بین 7 تا 13 درجه سانتیگراد طبیعی است.

گلدان مناسب برای نگهداری انواع کاکتوس های کوچک

وقتی یک کاکتوس کوچک یا به طور کلی هر گیاهی می خرید، آنها معمولا با گلدان های پلاستیکی به نام “تکثیر” عرضه می شوند. اما، در واقعیت، اینها مناسب ترین نیستند (و گاهی اوقات بستر نیز).

بنابراین، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، همیشه بعد از 10-15 روز از خرید آن، این است که آن را به دیگری تغییر دهید. از آنجایی که ما در مورد کاکتوس های کوچک صحبت می کنیم، با یک گلدان به قطر 10 سانتی متر باید به اندازه کافی داشته باشید. این می تواند از خاک رس، سیمان، فلز یا بله، پلاستیک ساخته شود.

البته دقت کنید که سوراخ های زهکشی داشته باشد تا آب از زیر به خوبی خارج شود. در مورد زمین، بسترهای خاصی برای کاکتوس ها و ساکولنت ها وجود دارد، اما می توانید از مخلوط ماسه سیاه و پرلیت یا بستر جهانی و پرلیت نیز استفاده کنید. هر دو کافی هستند و معمولاً به خوبی برای نگهداری انواع کاکتوس های کوچک سازگار می شوند. یکی دیگر از گزینه ها می تواند استفاده از لچوزا پون (گلدان خود آبرسان) باشد که در حال حاضر بسیار مد شده و می تواند برای این گیاهان هم کار کند.

پیوند انواع کاکتوس های کوچک به هم

کاکتوس را کجا نگه داریم

توصیه می کنیم که، پس از پیوند، حداقل یک یا دو هفته قبل از آبیاری صبر کنید. و در صورتی که آن را خریداری کرده اید، حداقل 3 تا 5 روز صبر کنید تا این کار را انجام دهید تا شوک زیادی ایجاد نکنید. و نگران نباشید، اگر آن را آبیاری نکنید، هیچ اتفاقی برای آن نخواهد افتاد، خشکی را خیلی خوب تحمل می کند.

کوددهی به انواع کاکتوس های کوچک

کود در کاکتوس ها خیلی پیشنهاد نمی شود. آن هم به این علت است که کود می‌تواند ریشه گیاه شما را بسوزاند. اندازه گیاه و آنچه فروشنده به شما می گوید را در نظر بگیرید. مقدار کوددهی باید یک سوم کاهش یابد. اگر نمی خواهید کود بدهید، هیچ اتفاقی نمی افتد. اما اگر این کار را می کنید، فقط هر 2-3 ماه یکبار و فقط از بهار تا پاییز از آن استفاده کنید.

هرس انواع کاکتوس های کوچک

نحوه نگهداری از کاکتوس های کوچک

کاکتوس های کوچک معمولا هرس نمی شوند. این کار فقط در صورتی انجام می شود که آنها برگ های مرده داشته باشند (می دانید که انواع زیادی وجود دارد). اما طبیعی نیست. چیزی که می توان از آنها حذف کرد گیاهان جدید هستند.

نگهداری انواع کاکتوس های کوچک آفت ها و بیماری ها

کاکتوس ها معمولا در برابر آفات و بیماری ها بسیار مقاوم هستند. با این حال، در مورد مینی کاکتوس، شما باید به خصوص مراقب بیماری ها باشید، زیرا بسیاری از آنها به دلیل آبیاری ضعیف یا نور ضعیف ایجاد می شوند. به عنوان توصیه، ما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • اگر دیدید که مینی کاکتوس شما در حال سفید شدن است (رنگش را از دست می دهد)، آن را به جای تاریک تری ببرید، آفتاب برایش خوب نیست.
  • اگر می بینید که وزن کم می کند، به یک روشنفکرتر.
  • در صورت وجود حشرات، کنه‌های عنکبوتی، شپشک‌های آرد، آن را با حشره کش خانگی درمان کنید که ساینده نباشد یا حتی می‌توانید در نگهداری انواع کاکتوس های کوچک از با برخی از داروهای خانگی کمک بگیرید. همچنین باید آن را با الکل 70 درجه بشویید. اگرچه اگر کاکتوس شما خار داشته باشد، پیچیدگی بیشتری خواهد بود.

نحوه تکثیر انواع کاکتوس های کوچک

تعویض گلدان های کاکتوس ها

وقتی کاکتوس‌های کوچک هستند، نباید آنقدر نگران تکثیر آنها باشید تا سالم رشد کنند. با این حال، ممکن است این اتفاق بیفتد که حتی زمانی که کوچک است، پاجوش‌ها را از بین ببرد. هنگامی که آن‌ها کوچک هستند و توصیه می کنیم مدتی آن ها را در یک گلدان بزرگتر بگذارید تا بزرگتر به نظر برسند و در تکثیر آن‌ها موفق شوید.

کاشت انواع کاکتوس های کوچک

راه دیگر برای تکثیر و نگهداری انواع کاکتوس های کوچک، استفاده از دانه هایی است که هنگام گلدهی به دست می آورید. می دانیم که این کار زمان می برد، اما ارزش آن را دارد که این تجربه را حتی یک بار امتحان کنید تا ببینید کم کم چگونه رشد می کنند.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x