گردشگری

همه چیز درباره سابقه کار برای اکسپرس انتری کانادا

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در پذیرش درخواست اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری، سابقه کاری متقاضی است. بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا، هر متقاضی باید مدارک کافی و مستند برای اثبات تجربه کاری خود ارائه دهد. افسران مهاجرت نیز این حق را دارند تا با استفاده از روش‌های مختلف، صحت و اعتبار سابقه کاری اعلام شده را بررسی کنند.

در این مقاله، به بررسی دقیق اهمیت سابقه کار در فرایند اکسپرس انتری، انواع مدارک مورد نیاز و نکات کلیدی برای ارائه یک پرونده قوی خواهیم پرداخت.

پس از ارسال درخواست اقامت دائم، اداره مهاجرت کانادا تمامی اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی را بررسی و تایید می‌کند. در اکثر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی، از جمله سیستم اکسپرس انتری کانادا، متقاضیان باید مدارک پشتیبانی برای سابقه کاری خود ارائه دهند. این مدارک به IRCC کمک می‌کنند تا صحت و اعتبار اطلاعات ارائه شده را تایید کند و تصمیم نهایی را اتخاذ نماید.

چه افرادی برای اکسپرس انتری درخواست می دهند؟

به طور کلی مهاجرت تحت سیستم اکسپرس اینتری دو دسته متقاضی دارد.

  • متقاضیان خارج از خاک کانادا
  • متقاضیان داخل خاک کانادا

بنابراین لازم است هر دوی این گروه برای سوابق کاری خود تلاش کنند.

چند سال سابقه کار برای اکسپرس اینتری لازم است؟

به طور کلی، برای اینکه به عنوان نیروی کار متخصص (skill worker) واجد شرایط درخواست اکسپرس اینتری باشید باید حداقل 1 سال سابقه کار، در 10 سال گذشته از تجربه کار تمام وقت مداوم داشته باشید.

چگونه سابقه کاری خود را برای اکسپرس اینتری اثبات کنیم؟

برای اثبات سابقه کار در درخواست اکسپرس اینتری، چه در داخل کانادا و چه در خارج از آن، راهکارهای مختلفی وجود دارد. در ادامه، انواع مدارک قابل ارائه و نحوه بررسی اصالت آن‌ها توسط افسران مهاجرت را توضیح دادیم.

نامه مرجع (Reference letter)

به طور کلی، هنگام ارسال درخواست اکسپرس اینتری، باید برای هر دوره از تجربه کاری در ده سال گذشته مدرک ارائه کنید. بهترین راه برای اثبات تجربه کاری شما، نامه مرجع یا نامه تایید از کارفرمایتان است..

در صورتی که خود صاحب کار هستید یا خود اشتغال هستید باید مدارک دیگری را برای اثبات ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • اساسنامه یا سایر مدارک مالکیت کسب و کار
  • اثبات درآمد خوداشتغالی
  • مستندات از طرف سوم تایید خدمات شما (شامل جزئیات پرداخت)

اگر نتوانم نامه مرجع از کارفرمایم بگیرم چکار کنم ؟

نامه مرجع بهترین راه برای اثبات تجربه کاری شماست. اگر نتوانید نامه‌ای از کارفرمایتان دریافت کنید، می‌توانید سعی کنید افسر ویزا را با مدارک دیگر متقاعد کنید. این مدارک را در زیر آوردیم.

  • قراردادهای کاری
  • نامه‌های ارتقاء شغلی
  • فیش دستمزد
  • عکس‌هایی از شما در محل کار

چگونه اداره مهاجرت کانادا سابقه کاری را تایید می کند؟

امکان دارد افسران مهاجرت کانادا برای تایید سوابق کاری شما، با کارفرمای قبلی‌تان تماس بگیرند و اطلاعات ارائه شده را بررسی کنند. این موضوع به صلاحدید افسر رسیدگی کننده به پرونده شما بستگی دارد.

درخواست مدارک بیشتر

در طول بررسی پرونده شما، ممکن است افسران مهاجرت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سابقه کاری‌تان، درخواست مدارک اضافی کنند. نوع این مدارک به اسنادی که قبلاً ارائه کرده‌اید و شرایط خاص پرونده شما بستگی دارد.

تأیید تجربه کاری کانادا

هنگام بررسی تجربه کاری کانادا، افسران مهاجرت احتمالاً اسناد مالیاتی از  شما درخواست خواهند کرد. این کار  تعیین می کند که تجربه کاری شما در کانادا به صورت خوداشتغال نبوده است. تجربه کاری خوداشتغال کانادا برای واجد شرایط بودن کلاس تجربه کار کانادایی در نظر گرفته نمی شود.

داوطلبان دارای تجربه کاری کانادا همچنین باید یک نسخه از مجوزهای کار و تحصیل خود را ارائه دهند. این به افسر کمک می کند تا تأیید کند که آیا شما کار خود را با مجوز معتبر انجام داده اید یا خیر، یا بدون شرکت در مطالعات تمام وقت.

ارائه اطلاعات نادرست

نوشتن نامه مرجع خود یا ارائه مدارک جعلی، ارائه اطلاعات نادرست محسوب می شود. ارائه اطلاعات نادرست اتهام جدی است و ممکن است منجر به ممنوعیت پنج ساله از کانادا شود. برای جلوگیری از پیچیدگی در روند مهاجرت خود، مهم است که در درخواست اکسپرس اینتری خود صادق و صریح باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x