گردشگریعکس

پارک جنگلی النگدره کجاست؟ + تصاویر ، امکانات ، مسیر دسترسی ، شرایط اقامت

پارک جنگلی النگدره از جمله پارک های زیبای ایران است که در چند سال گذشته به دلیل محدودیت های اعمال شده برای ورود خودرو به آن رو به احیا است.

به گزارش پارت نیوز؛ پارک جنگلی النگدره از جاذبه‌های طبیعی استان گلستان است. این پارک جنگلی از مناطق نمونه گردشگری ایران است و تصاویر زیبایی از آن وجود دارد. این پارک در 5 کیلومتری شهر گرگان واقع است.

ازجمله فعالیت‌هایی که می‌توانید در این پارک انجام دهید پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و دور همی‌های خانوادگی و دوستانه است که می‌توانید در این پارک جنگلی  انجام دهید. جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، خودروهای برقی، زمین‌های بازی و ورزش نیز ازجمله امکانات این پارک است.

النگدره کجاست

اَلَنْگْدَرّه (الفبای آوانگاری بین‌المللی:/ælæŋdæɿɿe/) پارکی جنگلی در استان گلستان، شهرستان گرگان واقع در بلوار ناهارخوران و در میان مناطق مسکونی است.

اجاره کلبه در النگدره

پارک جنگلی النگدره به‌واسطه اینکه در کنار شهر گرگان قرار دارد داخل خود کلبه یا ویلایی برای اجاره ندارد. به‌منظور اجاره ویلا یا کلبه می‌توانید به روستای زیارت در نزدیکی این پارک بروید که آب‌وهوای بهتری به لحاظ شرجی بودن هوا نسبت به گرگان دارد.

اقامت در النگدره

همان‌طور که قبلاً نیز گفتیم به دلیل نزدیکی این پارک با شهر گرگان امکانات اقامتی در پارک وجود ندارد و شما می‌توانید این امکانات را در شهر گرگان یا روستای زیارت داشته باشید.

فاصله تهران تا النگدره

عکس پارک جنگلی النگدره

اگر مقصدتان گرگان و پارک جنگلی النگدره است شما جاده‌ای سرسبز همراه با هوای عالی در پیش دارید که برای مدتی از دودودم تهران نجاتتان می‌دهد. گرگان از شهرهای شمال شرقی ایران است و مانند سایر شهرهای شمالی، آب‌وهوای آن در فصل بهار معتدل و عالی و در فصل تابستان شرجی و گرم است. بارتان را بسته و آماده حرکتید؟ بسته به جاده‌ای که برای پیمودن فاصله تهران تا گرگان انتخاب می‌کنید، خودتان را برای طی مسافتی 5، 6 و یا حتی 7 ساعته آماده کنید. مسیر اول از جاده فیروزکوه می‌گذرد و مسافتی حدود 415 کیلومتر دارد و بعد از گذشتن از شهرهای قائم‌شهر، ساری و بهشهر به گرگان می‌رسید. با این مسیر حدود 5 ساعت و 45 دقیقه درراه هستید. مسیر دومی که شمارا به مقصد می‌رساند از سمت جاده چالوس است که بعد از گذشتن از شهرهای شمالی آمل و بابل به ساری می‌رسید. بعدازآن همانند مسیر اول، بعد از بهشهر، مهمان گرگانی‌ها خواهید بود. این مسیر حدود 5 ساعت و 40 دقیقه زمان می‌برد. مسیر سومی که می‌توانید به‌عنوان نقشه راه انتخاب کنید، از شهرهای گرمسار و جاده زیبای سمنان می‌گذرد. بعد از گذراندن دامغان و شاهرود، طی 7 ساعت شمارا به شاهرود می‌رساند. مسافت این مسیر حدود 544 کیلومتر است و طولانی‌تر از مسیرهای دیگر است. البته به زیبایی جاده سمنان و خرید پسته دامغان می‌ارزد.

درباره پارک جنگلی النگدره

عکس پارک النگدره در تابستان

النگدره یکی از جنگل‌های زیبای شمال است. به‌واسطه نزدیکی این جنگل به شهر این منطقه سرسبز تبدیل به پارک النگدره شده است. این پارک جنگلی یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور هست. پارک جنگلی النگدره ۱۸۵ هکتار دارد و یکی از جنگل‌های معروف شمال کشور محسوب می‌شود.

این پارک بخشی از جنگل‌های انبوه شمال کشور به‌حساب می‌آید و به دلیل وجود درختان سر به فلک کشیده و گذر رودخانه‌ای از میان آن، آب‌وهوای بسیار خنک و دل‌چسبی دارد. النگدره از آن دست طبیعت‌هایی ست که می‌توان در چهارفصل سال به آن سفر کرد و از بودن در آن لذت برد؛ اما برای پاییزهای هزار رنگ خود بسیار مشهور شده است.

هوای پارک جنگلی النگدره ۱۰ درجه از هوای شهر گرگان خنک‌تر است. در داخل این جنگل آبشار و چشمه‌سارهای متعدد جریان دارند. از وسط جنگل و از قسمت جنوبی تا شمال آن، رودخانه ملاشی جریان دارد. در حوالی این رودخانه سه چشمه جاری است.

پوشش گیاهی پارک جنگلی النگدره

درختانی چون انجیلی، ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی پوشش گیاهی النگدره را تشکیل می‌دهند.

در قسمت شمالی پارک جنگلی النگدره محوطه‌ای تاریخی قرار دارد که قدمت آن به دوران اسلامی برمی‌گردد. این محوطه در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۳ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

امکانات پارک جنگلی النگدره

عکس نیمکت های زیبای پارک النگدره

در پارک جنگلی النگدره، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد که شامل جاده سلامتی، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه‌سواری، زمین‌بازی کودکان، زمین ورزش بزرگ‌سالان، خودروهای برقی، صندلی، نیمکت، آلاچیق سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی است.

جالب است بدانید که به‌منظور حفظ محیط‌زیست جنگل النگدره و سلامتی گردشگران و شهروندان گرگانی، تردد خودرو به این پارک به‌طورکلی ممنوع است.

طول جاده سلامت پارک جنگلی النگدره حدود ۶ كيلومتر است و تا ميدان انتهای النگدره ادامه دارد. ماشين‌ها نیز می‌توانند از جاده پيرامونی جنگل، معروف به جاده ايستگاه چوب تردد کنند و در پارکینگ اختصاصی جنگل، پارک کنند.

در پارک جنگلی النگدره همچنین مسیر چوبی به طول ۱,۵۰۰ متر وجود دارد. در این مسیر گردشگران و مسافران می‌توانند در میان طبیعت بی‌نظیر النگدره پیاده‌روی متفاوتی را تجربه کنند. این جاده به‌منظور ایجاد بستری ایمن برای پیاده‌روی در دل النگدره و جلوگیری از کوبیدگی خاک این جنگل احداث‌شده است.

جاده سلامت پارک النگدره

چه چیزی بیشتر از یک پیاده‌روی در جنگل‌های انبوه و سرسبز شمال ایران می‌تواند حال آدم را خوب کند و به او انرژی بدهد. به‌ویژه اینکه امکانات لازم برای یک پیاده‌روی طولانی هم فراهم باشد و چشم‌انداز روبرویتان هرلحظه بارنگ‌های متنوع تغییر پیدا کند. اینجا در النگدره خیابانی، سراسر جنگل را به هم متصل می‌کند که می‌توانید برای پیاده‌روی و گشت در جنگل از آن استفاده کنید؛ اما برای ایمنی بیشتر مسیر چوبی دیگری در میان جنگل کشیده شده تا هم فضای زیباتری به وجود بیاید و هم ایمنی آن کامل‌تر باشد. در ضمن برای راحتی بیشتر، مسئولان شهری گرگان امکانی را به وجود آورده‌اند که اهالی و گردشگران از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر بدون نگرانی از عبور ماشین‌ها و با ایمنی کامل بتوانند مشغول پیاده‌روی شوند.

ایستگاه دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریح‌ها و ورزش‌ها محسوب می‌شود، به‌ویژه اگر در دل طبیعتی زیبا و در میان درختان بلندقامت جنگل به آن بپردازید. در پارک جنگلی النگدره یک ایستگاه دوچرخه برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری برپاشده است.

عکس راه چوبی النگدره

رودخانه قلاشی و چشمه‌های اطراف آن

اگر گشت‌وگذارتان در النگدره را تا میانه‌های جنگل ادامه دهید به‌احتمال‌زیاد با صدای مداوم و انرژی‌بخش آب روبرو می‌شوید که نشاط و خنکی خاصی به اینجا بخشیده است. این صدا مربوط به رودخانه قلاشی ست که از میانه‌های جنگل عبور می‌کند و همراه با سه چشمه کناری‌اش محیط دل‌چسبی ایجاد کرده است.

گردش با خودرو برقی در پارک النگدره

به دلیل آنکه ورود خودرو به پارک النگدره ممنوع شده است و مسافتی که باید افراد طی کنند زیاد است تصمیم گرفته‌شده به‌منظور رفاه عمومی در این پارک از خودروهای برقی برای جابجایی افراد استفاده شود. البته تعداد این خودروها زیاد نیست که خود یک ایراد است اما اگر شما نگران خستگی و یا درد مفاصل خود هستید می‌توانید برای گشت‌وگذار در النگدره از این خودروها استفاده کنید.

پیک‌نیک و گشت‌وگذار در پارک جنگلی النگدرهعکس امکانات تفریحی النگدره

حیف است این‌همه راه تا گرگان آمده باشید؛ اما از طبیعت زیبای النگدره نهایت استفاده را نبرید. وسایل پیک‌نیکتان را همراه داشته باشید، مقداری خوردنی و تنقلات تهیه کنید، بساط کبابتان را هم بردارید و به دل النگدره بزنید تا از همراهی جمع خانواده و دوستان در محیط دل‌فریب النگدره نهایت لذت را ببرید. البته توجه داشته باشید که آماده کردن غذایتان آسیبی به طبیعت نزند و موجب آتش گرفتن درختان و جنگل نشود. در کنار این‌ها می‌توانید با بازی‌های ساده‌ای مانند بدمینتون، والیبال و … یا گشت در بخش‌های مختلف پارک خاطره دل‌نشین‌تری از سفر به گرگان برای خودتان بسازید. در ضمن در بخش‌هایی از پارک برای ورزش و بازی کودکان امکاناتی فراهم‌شده است که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید برای کودک دلبندتان و دیگر اعضای خانواده تجربه دل‌چسبی به دست بیاورید.

عکاسی در پارک جنگلی النگدره

عکس پوشش گیاهی النگدره

نمی‌توان این‌همه راه تا گرگان زیبا و طبیعت فریبای آن آمد و از کنار ثبت این‌همه جلوه تماشایی به‌سادگی گذشت. همان‌گونه که گفتیم طبیعت النگدره در تمام فصل‌ها بسیار زیباست و در هر موقع از سال می‌توان بهترین و زیباترین عکس‌ها را ازاینجا به یادگار برد. البته اگر خوش‌شانس باشید و در پاییز به النگدره بیایید، می‌توانید شکوه نهایی طبیعت را در این بهشت زمینی به ثبت برسانید.

ایستگاه دوچرخه‌

دوچرخه‌سواری یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریح‌ها و ورزش‌ها محسوب می‌شود، به‌ویژه اگر در دل طبیعتی زیبا و در میان درختان بلندقامت جنگل به آن بپردازید. در پارک جنگلی النگدره یک ایستگاه دوچرخه برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری برپاشده است.

بهترین فصل سفر به النگدره

پارک جنگلی النگدره طبیعتی چهارفصل و تماشایی دارد. در هر فصل و هنگامه‌ای که به این جنگل سفر کنید، آن را غرق در زیبایی و شگفتی خواهید دید. بااین‌وجود این پارک جنگلی در پاییز چهره‌ هزار رنگ و رؤیایی به خود می‌گیرد که بسیار چشم‌نواز است.

النگدره در پاییز

پارک النگدره در پاییز پارک جنگلی النگدره کجاست؟ + تصاویر ، امکانات ، مسیر دسترسی ، شرایط اقامت

میز و صندلی پارک جنگلی النگدره آبخوری پارک جنگلی النگدره زمین‌بازی کودکان در پارک جنگلی النگدره نیمکت پارک جنگلی النگدره دوچرخه‌سوار زن در پارک جنگلی النگدره دوچرخه سوران زن در جاده سلامتی النگدره پاییز پارک جنگلی النگدره مسیر چوبی النگدره در فصل پاییز

نظرات مردم در خصوص النگدره

کاربری در توصیف پارک النگدره نوشته است: مکانی بسیار زیبا و جذاب که خاطره‌هایش در ذهن باقی خواهد ماند و حتماً بازدید از آن‌ها به دوستان و اقوام پیشنهاد خواهم داد.

دیگری نوشته: من روز ۲۷ خرداد۱۴۰۱ آنجا بودم . لذت پیاده‌روی درروی مسیر چوبی (که البته مقدار زیادی از مسیر برای تعمیر جمع شده )عالی بود سرسبزی درختان سر به فلک کشیده که با سخاوتمندی اکسیژن ناب به ریه‌هایت هدیه می‌دهند ،وصف‌ناشدنی است و شعاع نور که از لابه‌لای برگ‌ها به زمین سجده می‌کند ،زویایی است.

کاربر دیگری از زیبایی جنگل نوشته و مدعی شده بخش‌هایی از پارک النگدره امنیت لازم را ندارد: زیبایی این پارک این هست که بلافاصله از کنار ساختمان‌های در حال زندگی وارد محدوده پارک جنگلی می‌شویم و ماشین‌ها در جاده آسفالت در مسیر حرکت به سمت جلو کل پارک را دور زده و از آن خارج می‌شوند یعنی به نقطه اول ورود می‌رسند لازم به ذکر هست که مسیری چوبی جهت پیاده‌روی ساخته‌شده که به زیبایی پارک افزوده است فقط معدود مسیرهای خاکی دیده می‌شود که امن نیست .

سؤالات متداول

النگدره کجاست؟

پارک جنگلی النگدره در استان گلستان، پنج کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران قرار دارد.

قدمت محوطه تاریخی النگدره چقدر است؟

محوطه تاریخی النگدره در قسمت شمالی این جنگل قرار دارد و قدمت آن به دوران اسلامی برمی‌گردد.

پارک جنگلی النگدره چه امکاناتی دارد؟

جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، ماشین‌های برقی، زمین‌های بازی و ورزش ازجمله امکانات النگدره است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x