فیلم و سریال

بازیگر نقش پایدارخان سریال آتش و باد کیست؟ + بیوگرافی و عکس

نقش پایدارخان سریال آتش و باد را جواد قامتی ایفا کرده است در این مطلب به معرفی این بازیگر خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ جواد قامتی در سریال آتش و باد به کارگردانی مجتبی راعی نقش پایدار خان را بازی کرده است. این بازیگر مشهور یکی از چهره‌های بی حاشیه سینما و تلویزیون می‌باشد. در ادامه عکس‌ها و بیوگرافی جواد قامتی را مشاهده کنید.

بازیگر نقش پایدراخان در سریال آتش و باد

پایدارخان سریال آتش و باد

این نقش یکی از پایه‌های اصلی قصه «آتش و باد» است و فکر می‌کنم در بیست قسمت از سریال حضور پررنگی دارد. جوانی است که سوداهایی در سر دارد و پس از بازگشت به زادگاهش، در ارتباط با برخی از شخصیت‌های داستان دچار چالش می‌شود.

بیوگرافی جواد قامتی

جواد قامتی بازیگر سینمای و تلویزیون ایرانی است که در ۱۳۵۳ در مرند به دنیا آمده و سال‌ها قبل ازدواج کرده و یک دختر به نام نازنین و یک پسر به نام آرمان دارد. او سابقه بازیگری در آثاری هم چون پوست، جلال و روزهای بی‌قراری ۲ را در کارنامه هنری خود دارد.

بیوگرافی جواد قامتی در نقش پایدارخان

شروع فعالیت هنری بازیگر پایدارخان

وی کار خود را از صحنه تئاتر آغاز کرده و در فیلم‌های پوست ، درخت گردو ، ملاقات خصوصی، دومان، تبریزان و سریال‌های جلال ، جلال ۲ ، آتش و باد ، روزهای بی‌قراری ، درمانگاه ، کلید گمشده و … به‌عنوان بازیگر حضورداشته است و همچنین در فیلم کوتاه “مریض خانه مرکزی” نیز به‌عنوان بازیگر حضورداشته است و از دیگر فعالیت جواد قامتی می‌توان به‌عنوان مدیر دوبلاژ سریال “امام علی” به ترکی اشاره کرد.

بیوگرافی جواد قامتی در نقش پایدارخان در آتش و باد؛ از دوبلاژ تا شهرت جواد قامتی

فیلم “پوست” به کارگردانی بهمن و بهرام ارک در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم هنر و تجربه و بهترین موسیقی متن را از آن خود نماید. پوست همچنین در رشته‌های تدوین، صدا، طراحی لباس، طراحی صحنه و جلوه‌های ویژه میدانی، نامزد دریافت جایزه بود. جواد قامتی در این فیلم خوش درخشیده است.

پوست بازیگر شناخته شده و مطرحی ندارد و برادران ارک از بازیگران ترک آذری زبان در فیلمشان بهره برده‌اند.
برادران ارک در بازی گرفتن از بازیگران خود بسیار موفق عمل کرده‌اند و حتی آن‌هایی نیز که نقشی هرچند کوتاه در پوست داشته‌اند به‌خوبی درخشیده‌اند.

بیوگرافی جواد قامتی بازیگر آتش و باد

سریال «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی، محصول سیما فیلم است و در ۵۸ قسمت تولیدشده. قسمت اول آن روز جمعه ۲۶ اسفند روی آنتن رفته است. جواد قامتی در نقش پایدارخان در سریال آتش و باد بازی کرده است. او در این سریال یکی از پسران فتحعلی خان است.

عکس خانواده جواد قامتی

خلاصه سریال آتش و باد

«آتش و باد» روایتی در دل تاریخ است که عشق، آتش خشم را شعله ور می‌کند. این سریال با یک جنگ بزرگ ادامه پیدا می‌کند و هم‌زمان پرداخت‌هایی به فرازوفرودهای تاریخی ایران در عصر مشروطه دارد.

بهادر ، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه «سرخو» ، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتمادبه‌نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می‌آید. غافل از این که قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعموش خورشید درآید. تا این لحظه پایدارخان وارد داستان نشده است.

بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سرباز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.

این سریال با یک جنگ بزرگ ادامه پیدا می‌کند و هم‌زمان پرداخت‌هایی به فرازوفرودهای تاریخی ایران در عصر مشروطه دارد. در این سریال بازیگران نام‌ آشنایی به ایفای نقش می‌پردازند. مجتبی راعی و حسن نجاریان این سریال شبانه شبکه سه سیما را در ایام نوروز و ماه رمضان را کارگردانی و تهیه‌کرده‌اند.

زن پایدارخان در سریال آتش و باد

الهام نامی در سریال آتش و باد نقش همسر پایدار خان را ایفا می‌کند.

پایدارخان و همسرش در آتش و باد

بیوگرافی الهام نامی

الهام نامی متولد 8 اردیبهشت 1365 در تهران، فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر می‌باشد که از سال 1383 فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد. در سال 1395 با فیلم «چراغ‌های ناتمام» وارد سینما شد و سال 1401 با سریال شبکه خانگی «جیران» در نقش شکوه السلطنه خوش درخشید.

یغما در سریال آتش و باد

الهام نامی بازیگر نقش یغما در آتش و باد می‌باشد. سریال آتش و باد برای اولین بار نوروز سال 1402 از شبکه سه سیما پخش شد. الهام نامی بازیگر نقش یغما در آتش و باد به‌عنوان عروس کوچک فتح الله خان و همسر پایدارخان در این سریال به نقش آفرینی پرداخته است.

فعالیت الهام نامی در تئاتر و تلویزیون

الهام نامی فعالیتش در تئاتر را از سال 1383 شروع کرد و به‌عنوان بازیگر نامی تئاتر شناخته می‌شود. همچنین شروع فعالیت او در سینما از سال 1395 و با ایفای نقش در فیلم “چراغ‌های ناتمام” شروع شد، اما بااین‌حال اولین اکران رسمی‌اش با هنرنمایی در فیلم “کار کثیف” به کارگردانی خسرو معصومی در سال 1396 می‌باشد.

ایشان با بازی در سریال “رمضانی” به کارگردانی سامان جلیل و سریال “نجوا” در سال 1396-1397 وارد تلویزیون و صداوسیما شد.

الهام نامی در اینستاگرام؛ صفحه اینستاگرام یغما زن پایدارخان

بازیگر نقش یغما در آتش و باد مانند بسیاری دیگر از بازیگران در اینستاگرام فعالیت دارد. آدرس صفحه رسمی او در اینستاگرام به نشانی زیر است: @elhamnamii

یغما در سریال آتش و باد

گفتگو باشخصیت یغما همسر پایدارخان در آتش و باد

شخصیت” یغما” پیچیده‌تر از زنان اشراف‌زاده درباری هم‌عصر خودش نوشته و خلق‌شده است؛ درواقع او یک” لیدی مکبث” ایرانی است. در ارتباط با این کاراکتر با “الهام نامی” گفتگویی صورت گرفته که می‌خوانید:

از آنجا که به نقش‌هایی علاقه‌مند هستید که به لحاظ گریم و شخصیت متفاوت باشد، این امر در ارتباط با “آتش وباد” و کاراکترتان چقدر همخوانی داشت که مقابل دوربین قرار گرفتید؟

یغما، همسر پایدارخان در سریال آتش و باد به این سوال این‌گونه پاسخ داد؛ در این سوال گریم و شخصیت را دو مقوله‌ی جدا از هم می‌بینم.اساسا این گریم متفاوت نیست که یک نقش را برای من به تنهایی جذاب می‌کند بلکه بخش تمايزات و تفاوت‌های شخصیت‌ها ملاك انتخاب من است. در مورد شخصیت “یغما “در سریال ” آتش و باد ” بعد از مطرح‌شدن این پیشنهاد،، متوجه این تفاوت‌ها با نقش‌های قبلی‌ای که بازی کرده‌ام شدم.

ازآنجاکه در این سریال نیز همچون شکوه السلطنه ی سریال « جیران » کاراکترتان شخصیتی اشراف زاده است، چقدر سعی کردید متفاوت ظاهر شوید و بارزترین وجه تمایز این شخصیت نسبت به شکوه السلطنه به نوبه خودتان چیست؟

یغما، همسر پایدارخان در سریال آتش و باد به این سوال این‌گونه پاسخ داد؛ درواقع توافق من برای بازی در نقش « یغما » مربوط به دو سال قبل از عقد قرارداد و بازی در نقش شکوه السلطنه ی سریال جيران بوده. این نکته را از این جهت می‌گویم که مخاطبان به دليل طولانی‌تر شدن مراحل پس از تولید و پخش آتش و باد نسبت به جيران، جواب سوال شما را بهتر درک کنند. به تعبير دیگر زمانی که یغما خلق شد، شکوه السلطنه ای در کار نبود. بنابراین اگر دقیق‌تر بخواهم توضیح بدهم باید بگویم روند بازی در نقش شکوه چطور طِی شد که از یغما متمايز باشد ؟

همچنین یغما، همسر پایدارخان در سریال آتش و باد ادامه داد؛ خوشبختانه شخصیت « یغما » آن‌قدر پیچیده تر از زنان اشراف‌زاده و درباری هم‌عصر خودش نوشته‌شده بود که بی‌پروایی و به‌نوعی وحشیگری این شخصیت بامتانت و وقار شکوه السلطنه سریال جیران در عین مرموز بودن، فرق زیادی داشت.

یکی از این نقش‌ها برونگراست و دیگری درونگرا؛ بنابراین پیش از بازی در تک‌تک سکانس‌های نقش شکوه السلطنه دوباره جدول تمایزات این دو نقش را در ذهنم مرور کردم.

گفت و گوی الهام نامی درمورد سریال آتش و باد

تا چه میزان این گفته را تایید می‌کنید که سکوت و آرامشی که در ظاهر شخصیتتان در “آتش وباد” وجود دارد در واقع مصداق آتش زیر خاکستر را دارد و نشان از آن است که مخاطب با عملکردهای غافلگیرانه‌ای از سوی شما مواجه خواهد شد؟

به‌هرحال این خصوصيات مثل سكوت، آرامش در قدم اول از خودم وام گرفته‌شده اما در ادامه قرار بر این بود که « یغما» کم‌کم برای مخاطب شکل و جان بگیرد.

از اولين تحلیل‌های آقای “مجتبی راعی” به‌عنوان کارگردان مجموعه ،برای من این بود که طراحی شخصیت یغما – همسر پایدارخان_ از نمایشنامه مکبث ،اثر شکسپیر الهام گرفته‌شده و طبق گفته‌های ایشان این کاراکتر یک لیدی مکبث ایرانی است که همچون ماری، آرام‌آرام می‌خزد و در نقطه‌ی درستش زهر خود را می‌ریزد.

مهم‌ترین شاخصه‌ای که شما را برای حضور در این مجموعه ترغیب کرد را در چه مواردی می‌توانید عنوان کنید؟

کارگردانی که آثارش را دوست داشتم، فیلم‌نامه‌ای که قدرتمند و کم‌نظیر بود، تهیه‌کننده‌ای که تجربه خوشایندی از همکاری قبلی در سریال شهرزاد با او داشتم و گروهی که همگی خوب بودند و همه این‌ها از شاخصه‌هایی بودند که برای حضور در این سریال ترغیبم کردند.

عکس پایدارخان سریال آتش و باد

پایدارخان در سریال آتش و باد

عکس یغما زن پایدارخان

عکس یغما زن پایدارخان

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x