زیبایی و تناسب

چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؛ 10 روش موثر و آسان

اگر شما هم تا به حال از خودتان پرسیده اید که منافذ باز پوست را چگونه ببندیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟ بسیاری از افراد هرکاری انجام می دهند نمی توانند از شر منافذ باز صورت شان خلاص شوند. در دامه راه هایی به شما آموزش می دهیم که حتی اگر نتوانستید منافذ باز صورت تان را ببندید بتوانید آن ها را بسیار کوچک کنید.

چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟

برای کوچک شدن و یا بسته شدن منافذ باز پوست روش هایی وجود دارد که عبارتند از:

فقط از محصولات آرایشی و بهداشتی غیرکمدوژنیک (NON-COMEDOGENIC) استفاده کنید

کلمه «غیرکمدوژنیک» به این معناست که این محصولات آرایشی یا بهداشتی منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند. همان طور که قبلاً گفتیم وقتی منافذ پوست بسته شوند، بزرگتر دیده می‌شوند و بیشتر به چشم می‌آیند. پس، برای اینکه منافذ پوست شما مسدود نشوند، روی همه‌ محصولاتی که برای صورت خود استفاده می‌کنید، به دنبال این عبارت‌ها بگردید:

  • غیر کمدوژنیک (non-comedogenic)
  • فاقد چربی (oil free)
  • منافذ را مسدود نمی‌کند (Won’t clog pores)

روزی دوبار صورت خود را بشویید

چگونه منافذ بازپوست را ببندیم

چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟ اولین پاسخی که به این سوال داده می شود شستن صورت است. اگر پوست ما چرب باشد، منافذ بزرگتر دیده می‌شوند. پس، صورت خود را روزانه دو مرتبه به طور دقیق بشویید تا منافذ با آلودگی ها مسدود نشوند و چربی پوست‌تان تا حدودی کم شود. علاوه بر این، شستشوی صورت به طور صحیح از آکنه پیشگیری می‌کند و سبب بهبود التهاب پوست و افزایش سلامت آن می‌شود.

هر روز ضد آفتاب بزنید

برای کمک به درمان منافذ باز پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید هرچه خورشید آسیب بیشتری به پوست ما بزند، پوست بیشتر شل و افتاده می‌شود. پوستی که سفتی خود را از دست بدهد، منافذ آن بیشتر دیده می‌شوند.

اگر از یک کرم ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، تا حد زیادی پوست خود را در برابر آسیب‌های آفتاب محافظت می‌کنید. پس، برای محافظت از پوستتان، هر روز (حتی روزهای بارانی و یا سرد) از ضد آفتاب استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، هر زمان که اشعه خورشید به پوست ما برخورد کند، به آن آسیب می رساند. این آسیب به مرور زمان افزایش می یابد. استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید محافظت می کند و می تواند به پیشگیری از سرطان پوست بسیار کمک کند.

لایه‌برداری را فراموش نکنید

چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟

اگر پوست چربی دارید، باید هفته‌ای یک یا دو بار لایه‌برداری کنید. اسکراب پوست چرب کمک می‌کند تا آلودگی هایی مانند گرد ‌و خاک، سلول‌های مرده پوست و چربی اضافی از منافذ پوست حذف شوند. در نتیجه، منافذ پوست مسدود نشده و کوچکتر دیده می شوند. البته، نباید بیشتر از دو بار در هفته پوست را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری بیش از اندازه، پوست را خشک می‌کند.

با پوست خود با ملایمت برخورد کنید

مالیدن و مالیدن پوست صورت باعث تمیزتر شدن آن نمی شود. بلکه به پوست آسیب می رساند و منافذ آن را بزرگتر نشان می دهد. مالش صورت، فشار دادن به پوست یا جدا کردن مواد گیر کرده در منافذ آن باعث تحریک پوست می شود. در این صورت منافذ پوست شما بیشتر نمایان می شود.

بنابراین، باید با پوست خود بسیار ملایم باشید تا منافذ باز را ببندید یا از تشکیل آنها جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید، هرگز پوست خود را مالش ندهید یا مواد گیر کرده در منافذ آن را تخلیه نکنید.

افتادگی پوست صورت خود را درمان کنید

چگونه منافذ باز پوست را ببندیم حتی در بزرگسالی؟ با بالا رفتن سن، پوست ما سفتی خود را از دست می‌دهد و افتاده می‌شود. در این حالت، منافذ پوست بزرگتر دیده می‌شوند. غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین ث مانند فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید. ویتامین C در کلاژن سازی به بدن ما کمک می‌کند. کلاژن حامی مهم پوست است و از آویزان شدن پوست جلوگیری می‌کند. همچنین، ویتامین ث از التهاب پوست و در نتیجه، پیرشدن پوست جلوگیری می‌کند.

دکتر مایکل ادواردز، پزشک و رئیس انجمن آمریکایی جراحی زیبایی پلاستیک درباره‌ ترکیبات پوستی بدون نسخه، می‌گوید: سرم ویتامین C و سرم‌های حاوی رتینول‌ها (مشتقات ویتامین آ) بهترین راه جلوگیری از پیری پوست هستند.

هر روز پوست خود را مرطوب کنید

راه های بستن منافذ باز پوست

چگونه منافذ باز پوست را ببندیم؟ در پاسخ به این سوال می تواند گفت از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید. کرم مرطوب‌ کننده‌ نقش مهمی در حفظ سلامت پوست شما بازی می‌کند. حفظ رطوبت پوست و رطوبت‌رسانی به آن از وظایف عمده آن است. ممکن است مرطوب کردن روزانه پوست چرب، کار نامناسبی به نظر بیاید. اما، این کار از باز شدن منافذ جلوگیری می کند.

این کار باعث می‌شود که چربی (سبوم) به جای اینکه روی سطح منافذ پوست بنشیند، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند. پس، مرطوب کردن پوست باعث می‌شود منافذ پوست با چربی مسدود نشوند و کوچکتر دیده شوند.

هر شب‌ آرایش خود را پاک کنید

پاک کردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب بسیار مهم است. اگر شب ها با آرایش بخوابید، منافذ پوست شما بسته می شود. زیرا مواد آرایشی، چربی و باکتری در منافذ پوست جمع می شوند. اگر وقتتان کم است، می توانید از دستمال های پاک کننده آرایش برای پاک کردن سریع آرایش خود استفاده کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x