علم ورزش

10 تمرین هوازی برای چربی سوزی و کاهش وزن + برنامه لاغری

یکی از پرسش هایی که برای افراد اهل وزرش به وجود می آید این است که بهترین تهرین هوازی کدام است؟ .

به گزارش پارت نیوز؛ در این مطلب به معرفی بهترین تمرین هوازی برای کالری سوزی و آب کردن چربی شکم خواهیم پرداخت پس اگر به دانشتن هیکلی زیبا و بی نقص علاقه دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

در صورتی که به داشتن اندامی زیبا و هیکلی خوش فرم علاقمند هستید و تمایل دارید تا نگاه‌ها را به خود خیره کنید اما با بهترین ورزش‌ها برای چربی سوزی آشنا نیستید با ما همراه شوید تا علاوه بر ارائه یک برنامه کامل به منظور کالری سوزی، بهترین تمرینات و ورزش‌ها را برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین تمرین هوازی برای چربی سوزی

انجام فعالیت‌های بدنی به طور مستمر را می‌توان بهترین تمرین هوازی برای چربی سوزی در نظر گرفت. این تمرینات در ابتدا باید به صورت متوسط و سپس شدید انجام شوند تا گروه‌های عضلانی بدن را تحت تاثیر قرار داده و همچنین ضربان قلب تان را همچنین افزایش دهند.

برای لاغر شدن و تناسب اندام ممکن است به دنبال تمرینات قدرتی رفته باشید، در این زمینه باید این را بدانید که فعالیت‌های قدرتی اگرچه کاهش وزن را تسریع می‌بخشند اما اگر به دنبال کم کردن وزن خود با آسان‌ترین راه هستید باید به دنبال تمرینات هوازی رفته و با انگیزه خیلی زیاد آن‌ها را انجام دهید تا به صورت اصولی در قسمت‌های دلخواه بدن از جمله شکم، چربی‌ها را آب کرده و به نوعی خوش استایل شوید.

تمرین هوازی

تمرین هوازی برای چربی سوزی شکم و پهلو

از جمله تمرینات هوازی برای سوخت و ساز چربی های ناحیه شکم و پهلو که موجب صاف شدن شکم و همچنین ایجاد اندام ساعت شنی می‌شود باید به ورزش‌های زیر اشاره داشته باشیم.

چربی سوزی شکم و پهلو با ایروبیک

چربی سوزی برای شکم و پهلو با ورزش ایروبیک به دلیل اینکه بدن شما در این تمرین به طور مداوم و مستمر در حال حرکت است در زمانی معادل با 1 ساعتی چیزی حدود 300 الی 400 کالری به راحتی می‌سوزاند. از آنجایی که این ورزش هوازی متابولیسم بدن را بعد از ورزش افزایش می دهد، باعث می شود بدن همیشه سعی کند کالری اضافی بسوزاند.

پله نوردی برای کاهش وزن

شاید باورتان نشود، اما تحقیقات انجام شده نشان داده که بالا پایین رفتن روی پله می‌تواند چیزی حدود 700 الی 900 کالری در طول 1 ساعت بسوزاند و این عدد کمی نیست! این تمرین هوازی پرفشار مخصوص افرادی است که مشکلی در زانو و مفاصل ندارند. از نکات مثبت در مورد این تمرین باید به تقویت عضلات پایین تنه و مخصوصا پاها اشاره داشته باشیم.

تمرین هوازی برای چربی سوزی در خانه

حرکات هوازی برای چربی سوزی در خانه بسیار متنوع و آسان هستند و بسیاری از آن‌ها نیاز به تجهیزات ورزشی خاص و گران قیمتی ندارد در نتیجه این امکان را خواهید داشت تا به راحتی و بدون صرف هزینه یا با هزینه کم به ورزش کردن پرداخته و چربی‌های خود را در منزل آب کنید.

کالری سوزی با طناب زدن

تمرین هوازی با طناب

بهترین ورزش برای سوزاندن چربی شکم و پهلو باید طناب زدن باشد که تمام اعضای بدن را می پوشاند و هماهنگی دست ها، شانه ها، پاها، چشم ها و غیره را افزایش می دهد. اگر بتوانید 1 ساعت متوالی طناب بزنید، حدود 1000 کالری می سوزانید که عددی باورنکردنی است. البته بد نیست بدانید که این تمرینات هوازی بهتر است طبق نظر متخصصان انجام شود تا آسیب جدی به بدن وارد نشود.

کاهش وزن با دویدن

دویدن و پیاده روی های سرعتی همواره بهترین راه حل برای کالری سوزی در اطراف شکم و پهلو است که علاوه بر فضای آزاد با استفاده از تردمیل نیز امکان پذیر خواهد بود. بر این اساس با خرید جدیدترین تردمیل این امکان را دارید تا مقدار دقیق چربی سوزی در بدن را مشاهده کرده و یک برنامه مناسب برای خود ایجاد کنید.

استفاده از حلقه لاغری

حلقه زدن یکی از بهترین حرکات هوازی است که به شدت کالری سوز است، برای انجام آن کافی است تا در ابتدا یک پای خود را جلو گذاشته و قسمتی از حلقه را به پشت کمر بچسبانید. کمی زانوها را خم کرده و با حرکت کمر و شکم سعی در بالا نگه داشتن حلقه داشته باشید. با چرخش زاویه باسن و تغییر وزن بین دو پای خود به مرور زمان، شکم و پهلوی لاغری بدست خواهید آورد.

دوچرخه سواری برای لاغری

دوچرخه سواری به دلیل اینکه در هنگام ورزش فشار بیش از حد را از روی بدن برمی‌دارد انتخابی مناسب برای کالری سوزی در نظر گرفته می‌شود، بر این اساس تمامی قسمت‌های بدن را تحت پوشش قرار داده و برای افرادی که وزن بالایی داشته و می‌خواهند کالری بیشتری بسوزانند مناسب خواهد بود.

حرکت پلانک برای چربی سوزی

پلانک یک حرکت معروف برای کاهش وزن است که مستقیماً عضلات شکم را هدف قرار می دهد. برای انجام صحیح این حرکت ابتدا روی زمین دراز بکشید و وزن خود را روی ساعد و مچ پا قرار دهید. بدن خود را صاف نگه دارید و شکل خود را حفظ کنید. انجام این تمرین 3 بار در روز به مدت 1 تا 2 دقیقه مقدار زیادی کالری می سوزاند.

برنامه هوازی برای چربی سوزی

در صورتی که به دنبال برنامه هوازی برای چربی سوزی هستید، یک برنامه مناسب را به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهیم داد تا به صورت مبتدی ورزش کردن را آغاز کرده و به مرور زمان یک اندام زیبا برای خود ایجاد کنید.

تمرین هوازی با طناب

در ابتدا باید بگوییم که بهتر است این برنامه در طول هفته سه بار تکرار شود تا نتایج آن را مشاهده فرمایید.

نام تمرین مدت زمان تمرین
دویدن روی تردمیل 10 الی 15 دقیقه
دوچرخه سواری 10 دقیقه
بارفیکس 3 ست 10 تایی
طناب زدن 15 دقیقه

دقت داشته باشید که باید بین هر دو حرکت مدت زمان مشخصی حدود سی تا شصت ثانیه را به استراحت بپردازید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x