زیبایی و تناسب

بعد از بوتاکس چگونه بخوابیم؟/روش های درست خوابیدن بعد از بوتاکس

یکی از روش های مراقبتی و زیبایی بوتاکس است و افراد می خواهند بدانند بعد از بوتاکس چگونه بخوابیم؟

به گزارش پارت نیوز؛ بعد از بوتاکس چگونه بخوابیم؟ تا 5 ساعت پس از انجام بوتاکس باید از خوابیدن یا دراز کشیدن اجتناب کنید. در ادامه به نکات خوابیدن بعد از بوتاکس خواهیم پرداخت.

به دلیل وجود نیروی جاذبه بر روی بدن هنگام دراز کشیدن و خواب طولانی مدت، این نیرو افزایش می یابد و باعث حرکت مواد بوتاکس در قسمت تحتانی پوست می شود که باید از انجام آن خودداری شود. اگر این اتفاق بیفتد، بوتاکس ممکن است وارد حفره چشم شود و باعث بیماری هایی مانند دوبینی و افتادگی پلک شود. همچنین اگر هنگام خواب روی پوست صورت خود غلت بزنید، در این صورت مواد بوتاکس وارد حفره چشم می شود و درمان این مشکل حدود سه ماه یا بیشتر طول می کشد.

چند ساعت بعد از بوتاکس بخوابیم؟

به دلیل افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی (به عنوان مثال مهاجرت بوتاکس به عضلات دیگر و به دنبال آن فلجی موقت یا آسیب به بافت‌های مجاور) معمولاً توصیه می‌شود که حداقل 5 الی 6 ساعت از خوابیدن بعد از بوتاکس جلوگیری کنید!

بعد از بوتاکس چگونه بخوابیم

نحوه صحیح خوابیدن بعد از بوتاکس

طبق پیشنهاد پزشکان، روش خواب بعد از تزریق بوتاکس به این صورت است که در روزهای اول نباید به پشت بخوابید و باید به پشت دراز بکشید و از ایجاد هرگونه ناهمواری روی پوست خودداری کنید. جالب اینجاست که شما حتی نمی توانید به پهلو دراز بکشید. گاهی اوقات چندین ناحیه از صورت وجود دارد که بوتاکس در زیر پوست آن نواحی حرکت می کند. البته این مشکل برای همه افراد وجود ندارد، زیرا میزان تاثیر بوتاکس و همچنین واکنش عضلات و عملکرد بدن در افراد مختلف متفاوت است.

بعد از بوتاکس می توانیم به پهلو بخوابیم

سوال رایج دیگر زیباجویان این است که تا چند روز بعد از بوتاکس نباید به پهلو خوابید؟ یا بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید؟

خب جواب این مورد نیز بنا به تشخیص پزشک شما و ویژگی‌های عضلات صورتتان متفاوت است. همان طور که احتمالا می‌دانید خواب آلودگی یکی از اصلی‌ترین عوارض تزریق بوتاکس است و متخصصان مطمئن نیستند که این امر ناشی از سمیت این دارو است یا دلایل دیگر. با این حال اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از انجام متد جوانسازی خود داشته باشید، مهم است که از خوابیدن به پهلو تا 24 الی 48 ساعت خودداری کنید؛ در برخی افراد ممکن است این زمان کم‌تر یا بیشتر باشد، بنابراین بهتر است نظر پزشکتان را جویا شوید.

مراقبت های بعد از بوتاکس

از بهترین انواع نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس می‌توان به نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس اشاره نمود که کمترین میزان فشار را به صورت وارد می‌کند و در عین حال سر را به سمت بالا نگه می‌دارد.

اگر تزریق خود را حوالی غروب یا شب انجام داده‌اید و خواب آلود هستید، توصیه می‌کنیم که با استفاده از چند بالش، یک تکیه گاه برای خود ایجاد کرده و شب را استثنا به صورت نشسته بخوابید.

این نکته بسیار مهم است که به هیچ وجه سرتان نباید خم شود (به ویژه در ساعات ابتدایی خواب)، به این منظور می‌توانید از بالش‌های گردنی برای حفظ ایستایی ناحیه گردن و جلوگیری از انحراف آن در هنگام خواب استفاده کنید.

نکات خوابیدن بعد از بوتاکس

وارد کردن فشار به محل تزریق دریا دراز کشیدن و خوابیدن بر روی پوست بعد از انجام روش بوتاکس یکی از بزرگترین خطرات برای خوابیدن است. به همین خاطر به علت وارد شدن دزد به نحوی دیگر، محلی که بوتاکس از ناحیه مورد نظر به اجبار فاصله می گیرد و به طور کامل می تواند باعث ورم بیش از اندازه شود، دیگر پوست شما صاف نخواهد بود و یا سایر مناطق صورت تحت تاثیر این بوتاکس قرار می گیرد.

بعد از تزریق بوتاکس وارد کردن دوز به طور معمول کمیاب بوده ولی باید ۷ نکته سیر را رعایت کنید تا امکان بروز آن به حداقل برسد و بعد از درمان بوتاکس باید بهتر بخوابید.

برای پیشگیری از فشار به محل تزریق به پشت بخوابید.

شما باید به مدت ۲۴ ساعت از هر گونه کرم صورت استفاده نکنید.

برای کمک به بهبود بوتاکس، تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس نباید از کرم های صورت استفاده کنید. از این کرم ها حتی هنگام خواب استفاده نکنید. زیرا اگر کرم را روی صورت خود بمالید این احتمال وجود دارد که به پوست شما و همچنین نواحی که تزریق بوتاکس انجام شده فشار وارد کند و این مواد را به صورت نامتقارن روی پوست پخش کند و نتیجه حاصل نشود. مطلوب در این صورت ممکن است بوتاکس وارد نواحی اطراف شود و عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. اما اگر نمی توانید استفاده از کرم را متوقف کنید، باید کرم را بدون مالش یا ماساژ در اطراف محل تزریق قرار دهید.

بعد از بوتاکس چگونه بخوابیم؟

بعد از بوتاکس چگونه بخوابیم؟

برای جلوگیری از تحریک روی یک تخت تمیز بخوابید.

یکی از موارد مهمی که بعد از تزریق بوتاکس باید رعایت شود استفاده از ملحفه و ملافه تمیز است. ملحفه ها و روبالشی های خود را باید سریع بشویید تا پس از درمان بوتاکس، همیشه روی یک تخت تمیز بخوابید و حضور باکتری ها و آلودگی ها را کاهش دهید و در نهایت از تحریک و تورم پوست جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ و همچنین کثیفی، تیرگی صورت، آکنه و لکه ها و واکنش های آلرژیک، باید حداقل هفته ای یک بار ملحفه های خود را بشویید و پوست صورت خود را زنده نگه دارید. .

برای کاهش فشار روی صورت، باید از بستن پیشانی بند یا بستن دستمال خودداری کنید.

هیچ گاه نباید از هدبند یا پوششی که با پیشانی یا ناحیه تزریق شده در تماس است در هنگام خواب استفاده کنید. زیرا اگر به ناحیه تزریق شده فشار وارد شود، مواد بوتاکس جابجا شده و باعث صاف نبودن صورت و یا حتی انتقال این مواد به اطراف محل تزریق می شود.

هرگز نباید قبل از رفتن به رختخواب دوش آب گرم بگیرید.

بعد از اینکه قبل از رفتن به رختخواب بوتاکس انجام دادید، نباید با آب گرم دوش بگیرید یا حتی وارد سونا یا جکوزی نشوید و نباید ورزش های سنگین انجام دهید زیرا با افزایش دمای بدن جریان خون شما افزایش می یابد. این عامل می تواند باعث دور شدن مواد بوتاکس از محل تزریق شود و همچنین ظاهر نهایی درمان بوتاکس را از بین ببرد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x