آشپزی

17راز برای از بین بردن بوی بد مرغ (رفع بوی زهم مرغ) در سریع ترین زمان 

بوی بد مرغ کمی آزار دهنده است، بنابراین بسیاری به دنبال از بین بردن بوی بد مرغ (رفع بوی زهم مرغ) هستند. ما در این مقاله روش های کاملا کاربردی را آموزش می دهیم تا در سریع ترین زمان ممکن بوی زهم مرغ را از بین ببرید. 

به گزارش پارت نیوز؛ معمولا روش های متداولی برای از بین بردن بوی بد مرغ (رفع بوی زهم مرغ) وجود دارد. اگر دقت کرده باشید، زمانی که شروع به پختن مرغ می کنیم؛ بوی زهم مرغ پخش می شود، بنابراین بهتر است که قبل از پخت بوی بد مرغ را از بین ببرید. برای این کار در ادامه همراه ما باشید.

فهرست

روش های آسان و سریع برای از بین بردن بوی بد مرغ

برای از بین بردن بوی بد مرغ روش های مختلفی وجود دارد، معمولا بعد از شستن مرغ با استفاده از چند مواد ساده می توانید این کار را انجام دهید که شامل موارد زیر می باشد:

1. استفاده از رزماری

اولین کاری که برای از بین بردن بوی بد مرغ ما به شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از گیاه رزماری می باشد، اگر با این گیاه مرغ را حدود یک ساعت طعم دار کنید، بوی زهم مرغ از بین خواهد رفت.

2. استفاده از سیر برای از بین بردن بوی بد مرغ

سیر دومین گیاهی است که می توانید با رنده کردن یا خرد کردن آن روی مرغ؛ بوی زهم مرغ را بگیرید. حدود یک ساعت زمان بدهید تا کاملا بوی بد مرغ از بین برود.

3. پیاز روشی برای از بین بردن بوی بد مرغ

معمولا از زمان های قدیم  که می خواستند، مرغ یا گوشت را بپزند از پیاز استفاده می کردند. پیازها را به صورت حلقه ای برش زده و روی مرغ ها برای حدود یک تا دوساعت قرار بدهید.

4. برگ بو معجزه ای برای رهایی از بوی زهم مرغ

برگ بو را دست کم نگیرید، شما می توانید تنها با دو عدد برگ بو بوی بد مرغ را کاملا از بین ببرید، از برگ بو هنگام پخت استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

5. استفاده از هویج برای از بین بردن بوی بد مرغ

اگر در خانه خود پیاز یا برگ بو ندارید، می توانید از هویج استفاده کنید. یک عدد هویج را خرد کرده و داخل قابلمه می اندازیم تا در زمان پخت بوی بد مرغ را به خود بگیرد.

6. استفاده از نمک

نمک مانند هویج  یک روش کاملا ساده و کاربردی است که شما می توانید بوی بد مرغ را از بین ببرید. برای این کار ابتدا نمک را داخل آبکش قرار داده و نمک را روی آن بپاشید و برای 24 ساعت در یخچال قرار بدهید تا کاملا بوی بد مرغ از بین برود. زمانی که آب مرغ خارج می شود شما متوجه می شوید که نمک کار خود را انجام داده و دیگر مرغ شما بوی زهم نخواهد داد.

7. زنجیبل روشی برای از بین بردن بوی بد مرغ

برای از بین بردن بوی بد مرغ زمانی که آن را سرخ می کنید، کمی زنجبیل رنده کنید و روی مرغ بریزید تا به خوبی بوی زهم را از بین ببرد.

8. استفاده از لیمو

از بین بردن بوی بد مرغ

می توانید از لیمو برای از بین بردن بوی بد مرغ استفاده کنند. تکه های از لیمو ترش را روی مرغ قرار دهید تا برای چند ساعت بماند، همچنین لیمو را داخل قابلمه ای که مرغ در حال پخت می باشد، نیز می توانید استفاده کنید.

9. استفاده از سبزیجات معطر

از جمله روش های بسیار کاربردی که برای از بین بردن بوی بد مرغ میتوانید، به کار بگیرید، استفاده از سبزیجات معطر می باشد، این سبزیجات را علاوه بر مرغ در گوشت هم می توانید، استفاده کنید که به غذای شما عطر و طعم فوق العاده ای می بخشد.

10. ترکیب پیاز، زعفران، آبلیمو برای رفع بوی زهم مرغ

علاوه بر روش هایی که بالاتر به شما توضیح داده ایم، ترکیب پیاز، زعفران و آبلیمو بسیار نتیجه بخش می باشد. ابتدا پیاز را رنده کنید و سپس آبلیمو و زعفران به آن اضافه می کنیم، حالا این مواد آماده شده را روی مرغ پخش می کنیم و اجازه می دهیم تا به آرامی بپزد.

11. گرفتن بوی زهم مرغ با سرکه

سرکه مانند نمک یک روش کاملا کاربردی است که می توانید بوی بد مرغ را از بین ببرید، برای این کار مرغ را داخل سرکه قرار می دهید و نیم ساعت صبر می کنید. تقریبا بعد از نیم ساعت متوجه تاثیر بوی سرکه روی مرغ خواهید شد.

12. استفاده از ترکیب پیاز و برگ بو

برای از بین بردن بوی بد مرغ از پیاز و بزرگ بو به طور همزمان می توانید، استفاده کنید که کاملا کاربردی است، مطمئن باشید با این روش شما دیگر هیچ بویی از مرغ بد حس نخواهید کرد.

13. کرفس بوی زهم مرغ را از بین می برد

شما با استفاده از کرفس می توانید بوی زهم مرغ را از بین ببرید، برای این کار کرفس را خرد کرده و به مرغ در حال پخت اضافه کتید، مطمئن باشید که حتما طعم بهختری به شما خواهد داد.

14. استفاده از ادویه مخصوص

شما برای از بین بردن بوی بد مرغ می توانید از ادویه مخصوص مرغ که در تمامی فروشگاه ها موجود می باشد، استفاده کنید. این روش هم پاسخگو است و طعم خوبی معمولا به غذاها می بخشد.

15. استفاده از زردچوبه برای رفع زهم مرغ

زردچوبه از جمله ادویه هایی است که تاثیر بسیاری در رفع بوی زهم مرغ دارد. شما در ابندا پخت اگر کمی زردچوبه اضافه کنید، مطمئن باشید طعم بهتری دارد، البته فراموش نکنید که باید از پیاز و برگ بو در کنار زدرچوبه استفاده کنید.

16. استفاده از فلفل دلمه

فلفل دلمه نمیز روش بسیار کاربردی برای از بین بردن بوی بد مرغ است، در ابتدا پخت یک تکه بزرگ فلفل دلمه داخل قابلمه بیاندازید، تا تمام بوی زهم مرغ را به خود بگیرد. حواستان باشد که این فلفل دلمه را نباید بخورید، زیرا تلخ می شود.

17. سریع ترین روش برای از بین بردن بوی بد مرغ با دارچین

بهترین چیزی که برای رفع بوی بد مرغ وجود دارد، همین چوب دارچین می باشد، در ابتدای پخت یک تکه بزرگ چوب دارچین را داخل قابلمه می اندازیم و اجازه می دهیم تا بپزد. در همان دقایق اولیه متوجه خواهید شد که بوی دارچین بر مرغ غلبه کرده و کاملا مرغ شما خوش طعم و خوش بو می شود.

از بین بردن بوی بد مرغ با یک روش عالی و فوری

از بین بردن بوی بد مرغ

اولین روشی که ما به شما پیشنهاد می کنیم تا بوی بد مرغ را از بین ببرید، استفاده از چوب دارچین است و فلفل دلمه با ادویه هایی همچون نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است. ابتدا مرغ را با آب ولرم رذوی اجاق بگذارید تا جوش بیاید بعد از دو دقیقه جوشیدن، آب مرغ را کاملا خالی کنید و مرغ را بشویید و بعد این ترکیبی را که به شما گفتیم را به همراه آب به مرغ اضافه کرده و بعد اجازه دهید تا بپزید.

بوی مرغ مانده در یخچال را چطور از بین ببریم؟

استفاده از محلول آب و جوش شیرین و یا پودر قهوه بعد از شستن و تمیز کردن یخچال به از بین بردن بوی مرغ مانده در یخچال و فریزر کمک زیادی می‌کنند. همچنین زعفران نیز لبه شما کمک می کند تا بوی بهتری بگیرد.

از بین بردن بوی زهم مرغ در زرشک پلو

زرشگ پلو غذای اصیل ایرانی است که حتما شما بوی زهم مرغ را باید از بین ببرید و علاوه بر روش های بالا می توانید این تکنیک ها را نیز به کار بگیرید.

پودر سیر و پاپریکا برای از بین بردن بوی زهم مرغ در زرشک پلو

برای گرفتن بوی زهم مرغ زرشک پلو با مرغ استفاده از پودر سیر یکی از ضروری ترین کارها می باشد. ضمن این که ترکیب پودر سیر و پاپریکا یک طعم و عطر خوب به این غذای رنگارنگ و پر از عطر و طعم می دهند.

زیره برای از بین بردن بوی زهم مرغ در زرشک پلو

معمولا زیره به دلیل طعم تلخی که دارد، تعادل مناسبی در زرشک پلو ایجاد می کند و طعم غذای شما را بهتر خواهد کرد.

فلفل و نمک و زردچوبه برای رفع بوی بد مرغ

فلفل و نمک و زردچوبه یک ترکیب معجزه آسا برای از بین بردن بوی مرغ در زرشک پلو است که جز ضروریات می باشد.

گلبرگ‌های گل رز خشک

برخی از دستورالعمل‌های سنتی زرشک پلو به گلبرگ‌های گل رز خشک اشاره می‌کنند و این احتمالا همان جادوی خاص برای متفاوت کردن این غذاست.

از بین بردن بوی زهم مرغ در فسنجان

معمولا کسانی که فسنجان خود را با مرغ می پزند، دوست ندارد که مرغ بوی زهم بدهد، در نتیجه از زردچوبه می توانید برای این کار استفاده کنید. البته در ادامه رب انار  و آبلایمو در فسنجان باعث رغع بوی زهم در فسنجان خواهد شد.

چگونه بوی زهم مرغ پخته شده را بگیریم؟

بهترین راه برای از بین بردن مرغ پخته شده یا در حال پخت همین چوب دارچین است. شما می توانید یک عدد سیب، ۲ چوب دارچین، چهار عدد میخک، کمی زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه اضافه کنید تا بوی نامطبوع مرغ از بین برود.

همچنین رش دیگری که نتیجه خواهد داد، .یک شب قبل، کمی نمک روی تکه های مرغ بریزید و در صافی قرار دهید تا آب آن خارج شود. روز بعد خوب آن را بشویید. مرغ را ابتدا در کره تفت می دهید و بعد پخت مرغ را ادامه می دهید.

همچنین می توانید تکه های مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در آب لیمو، سرکه یا زردچوبه بخوابانید.

علت بوی بد مرغ منجمد چیست؟

متناسب با این‌که مرغ در طول دوره پرورش چه خوراک یا داروهایی مصرف کرده باشد و آیا بالانس بین چربی و پروتئین در تغذیه و گوشت مرغ رعایت شده است یا خیر، این موارد می‌تواند بر طعم و بوی گوشت مرغ اثرگذار بگذارد. مثلاً استفاده از پودر ماهی در جیره غذایی مرغ یکی از عواملی است که می‌تواند طعم و بوی گوشت مرغ را ناخوشایند کند. همچنین بوی محوطه شکمی و زیر بال مرغ می‌تواند تا حدودی نشان دهنده تازگی یا کهنگی مرغ باشد که نباید بوی فساد و گندیدگی بدهد.

حرف آخر

پارت نیوز در این مقاله تمام روش های ممکن برای از بین بردن بوی بد مرغ را در اختیارتان قرار داده است. با توجه به روش هایی که گفتیم، شما برای از بین بردن بوی بد مرغ در سریع ترین زمان ممکن از چوب دارچین و فلفل دلمه به صورت هم زمان استفاده کنید تا علاوه بر بو طعم فوق العاده ای به شما ببخشد. از شما کاربران خواهشمندیم اگر نظری دارید با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x