مسکن

5 تا از نکات مهم در خرید پکیج بوتان که باید بدانید!

برند بوتان یکی از مطرح ترین برند پکیج در ایران است که با کیفیت مطلوب خود توانسته است بین مصرف کنندگان خود محبوبیت به دست بیاورد. پکیج بوتان دیواری با راندمان گرمایشی بالایی که دارند، نسبت به سیستم های حرارت مرکزی سوخت بسیار کمی مصرف می کنند. پیش از خرید پکیج بوتان نیاز است که یکسری از نکات را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

نکات مهم برای انتخاب و خرید پکیج بوتان

پکیج بوتان در دو نوع پکیج دیواری و پکیج زمینی در بازار وجود دارد. اما شاخصه های دیگری هم برای دسته بندی انواع پکیج بوتان وجود دارد که در هنگام خرید پیکج از نمایندگی بوتان به این موارد توجه کنید

بر اساس مبدل های حرارتی پکیج بوتان خود را انتخاب کنید

دسته بندی انواع دیگر پکیج بوتان بر اساس مبدل های حرارتی دو مبدله یا تک مبدله انجام می شود. پکیج دو مبدله با وجود دو مبدل حرارتی آب گرم در داخل مخزن به صورت دائمی و پیوسته در جریان است. دو مبدله بودن باعث کاهش انباشت جرم و رسوب در پکیج بوتان می شود.

توجه به میزان آب گرم مصرفی یکی از نکات مهم در خرید پکیج بوتان

برای خرید پکیج خود به آب گرم مصرفی توجه کنید چنانچه به آب گرم زیاد نیاز دارید بهتر است از پکیج های مخزن دار یا پکیج با قدرت حرارتی بالاتر از ۳۱ کیلووات استفاده کنید.

پیش از خرید پکیج بوتان متراژ فضا را حتما در نظر بگیرید

اولین نکته ای که در خرید پکیج دیواری و زمینی باید به آن توجه کنید، ابعاد و متراژ فضاست. بنابراین لازم است تا در ابتدا، از متراژ ساختمان به طور دقیق اطلاع یابید چرا که برای هر ساختمان با هر متراژی، پکیجی با توان متفاوتی لازم است. مثلا یک ساختمان با زیر بنای 150 متر مربع، نیازمند پکیجی با توان 26 کیلووات می باشد و هرچه متراژ ساختمان بالاتر می رود، می بایست به سراغ پکیج های با ظرفیت گرمایشی بروید.

استفاده از دودکش دو جداره یکی از موارد مهم در خرید پکیج بوتان

اگر محل نصب پکیج در داخل آپارتمان در نظر گرفته شده و ساختمان دارای دودکش توکار و دریچه هوای تازه نباشد حتماً از دودکشهای دو جداره استفاده کنید.استفاده از دودکش دو جداره به پکیج این امکان را میدهد که اکسیژن لازم جهت احتراق را از هوای آزاد بیرون تأمین کند و به کیفیت هوای داخل آپارتمان آسیب نرساند .البته که برای آپارتمانهای زیر ۵۰ متر استفاده از دودکش دو جداره اجباری میباشد.

توجه  به فضای مناسب برای پکیج

در زمان خرید پکیج بوتان باید به این نکته نیز توجه داشته باشید، پکیجی انتخاب کنید که متناسب با فضای مورد نیاز شما باشد. پس پکیج دیواری که با متراژ خانه یا محل کار شما مطابقت داشته باشد انتخاب نمایید. از آن جایی که واحد بار قدرت سیستم پکیج بوتان بر اساس کیلووات است. نصب پکیج دیواری بوتان  به ازای هر یک کیلووات بار سیستم به یک متر مکعب فضا نیاز دارد.

5 تا از نکات مهم در خرید پکیج بوتان که باید بدانید!

توجه به پکیج هایی با خطای نمایی

برخی از پکیج ها به سیستم های عیب یاب اتوماتیک با کد مجهز هستند و می توانند در سریع ترین زمان ممکن عیب سیستم گرمایشی را تشخیص دهند. این پکیج ها کد خطا را روی مانیتور پکیج نشان می دهند که در این صورت کاربر می تواند به محض رویت کد، به دفترچه راهنما مراجعه کرده و متوجه عیب موجود در سیستم شود. اگر می خواهید به سرعت عیب پکیج را تشخیص دهید، پکیج هایی با خطای نمایی را خریداری نمایید.

توجه به گرمایش از کف پیش از خرید پکیج بوتان

وقتی گرمایش از کف ساختمان فراهم می باشد بهتر است از پکیج های کندانسیک استفاده کنید. به این شکل در مصرف گازتان هم صرفه جویی می شود. اما زمانی که از فن کویل استفاده می کنید از پکیج منبع دار استفاده کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x