زیبایی و تناسب

7 روش آسان برای پاک کردن لاک بدون استون

اکثر خانم‌ها علاقه زیادی به لاک زدن دارند اما استفاده مداوم از استون برای پاک کردن لاک به ناخن‌ها ضرر می‌رساند. در ادامه به 7 روش آسان برای پاک کردن لاک بدون استون خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ پاک کردن لاک بدون استون می‌تواند به سلامت و زیبایی ناخن‌ها بیافزاید. در ادامه به7 روش پاک کردن لاک ناخن بدون استون خواهیم پرداخت که با استفاده از آن می‌توانید ناخن‌های زیبایی داشته باشید.

مضرات استفاده از استون

مضرات استفاده از استون برای پاک کردن لاک

استون یکی از حلال‌های رنگ بسیار قوی است که برای پاک کردن لاک ناخن فوق العاده عمل می‌کند. اما پاک کردن لاک بدون استون می‌تواند بهترین کار باشد چرا که استون ضررهای زیادی برای ناخن و بدن ما دارد که شامل موارد زیر است:

۱. آسیب به بافت ناخن

استفاده از استون به بافت ناخن آسیب وارد می‌کند. در حقیقت استون باعث می‌شود ناخن حالت شکنندگی پیدا کند و به راحتی و با کوچکترین فشاری بشکند.

۲. آسیب به سیستم تنفسی

استون بوی بسیار تندی دارد. استشمام استون باعث صدمه به سیستم تنفسی و ریه می‌شود. در واقع ممکن است باعث تنگی نفس شود و یا در تنفس مشکلاتی ایجاد کند.

۳. تحریک چشم

از دیگر ضررهای استفاده از استون می‌توان به تحریک چشم‌ها اشاره کرد. به عبارت دیگر بوی استون، یا در اصطلاح گاز آن، باعث قرمز شدن و سوزش چشم‌ها و آبریزش چشم می‌شود.

۴. تشدید آسم

استفاده از استون ممکن است باعث آسم شود. همچنین افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند، در صورت استفاده از استون ممکن است حملات آسم آن‌ها تشدید شود.

۵. مشکلات گوارشی

تهوع و استفراغ از دیگر ضررهای استفاده از استون برای بدن می‌باشد. استون باعث بروز مشکلات گوارشی و در نتیجه باعث بروز حالت تهوع، استفراغ، اسهال و … می‌شود.

روش های پاک کردن لاک بدون استون

اگر شما هم علاقه‌ای به استفاده از استون ندارید و متوجه زیان‌های متعدد آن شده‌اید می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت استفاده کنید.

پاک کردن لاک اسپری بدن

پاک کردن لاک با اسپری بدن

اگر جایی هستید که به استون دسترسی ندارید و به دنبال پاک کردن لاک بدون استون هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از اسپری بدن استفاده کنید، فقط لازم است اسپری را بافاصله روی ناخن‌های خود اسپری کنید و سپس با تکه‌ای از پنبه لاک‌ها را پاک کنید این کار را روی همه ناخن‌ها انجام دهید تا به‌راحتی لاک ناخن پاک شود.

پاک کردن لاک با خمیردندان

برای این مورد به تنها چیزی که نیاز دارید، مقداری خمیردندان است. برای پاک‌کردن لاک می‌توانید طبق موارد زیر عمل کنید:

  • روی ناخن خود مقداری خمیردندان بزنید.
  • حالا لازم است با یک‌تکه پنبه یا مسواک قدیمی خمیردندان را روی ناخن بمالید.
  • این کار را تا زمانی که لاک کاملاً پاک شود، ادامه دهید.
  • بعد از پاک‌کردن لاک‌ها دستتان را به‌خوبی با آب بشویید و روی ناخن‌ها و دست‌ها کرم نرم‌کننده بزنید.

پاک ‌کردن لاک با اسپری مو

اسپری مو نیز می‌تواند یک انتخاب مناسب برای پاک‌ کردن لاک بدون استون باشد. بعد از اسپری‌کردن ناخن‌ها سریع با پنبه مرطوب، لاک‌ها را پاک کنید.

پاک‌کردن لاک با ضدعفونی‌کننده‌های دست

شما می‌توانید از ضدعفونی‌کننده‌های دست برای پاک‌کردن ناخن استفاده کنید. برای این کار لازم است در ابتدا باید ناخن‌های خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید. سپس با یک پنبه آغشته به ضدعفونی‌کننده دست ناخن‌های خود را مالش دهید تا لاک ناخن پاک شود. برای پاک‌کردن لاک ناخن خود از پارچه زبر استفاده کنید.

پاک کردن لاک با عطر

روش های پاک کردن لاک با عطر

اکثر افراد به دلیل استفاده از عطر تعداد زیادی از آن‌ها را در منزل دارند و می‌توانند پاک کردن لاک بدون استون را با عطر انجام دهند. دقت کنید که عطرها علاوه بر خوشبو کردن محیط می‌توانند به‌عنوان لاک ‌پاک‌کن هم مورد استفاده قرار گیرند به همین منظور پنبه را درون عطر خیس کنید و به‌آرامی روی لاک‌های ناخن بکشید.

پاک کردن لاک با لاک

جالب است بدانید خود لاک می‌تواند لاک ناخن را در خود حل کند. برای پاک کردن لاک ناخن از لاک‌هایی که زود خشک نمی‌شوند، استفاده کنید تا لاک قدیمی به حالت مایع باز گردد و پاک شود.

تاپ کوت‌های معمولی نیز گزینه خوبی هستند. زمانی که از لاک به‌عنوان پاک‌کننده لاک قدیمی استفاده می‌کنید، لازم نیست که همه ناخن‌هایتان را لاک بزنید.

برای پاک کردن لاک بدون استون و به کمک لاک دیگر لازم است بلافاصله بعد از اضافه‌کردن لاک جدید، لاک ناخن قدیمی را با حوله کاغذی پاک کنید. در این روش، از پنبه استفاده نکنید؛ زیرا تارهای پنبه به لاک مرطوب می‌چسبند در نتیجه لاک را به‌خوبی نمی‌تواند پاک کند. ممکن است قبل از اینکه لاک به‌طور کامل پاک شود، مجبور شوید این کار را ٢ یا ٣ بار انجام دهید.

پاک کردن لاک با لیمو و سرکه

پاک کردن لاک با لیمو

ترکیب لیمو و سرکه را می‌توانید جایگزین استون کنید تا روشی سالم برای پاک کردن لاک بدون استون باشد و آسیبی به دست نرساند.

برای این کار به ۱ قاشق آبلیمو و ۱ قاشق سرکه دارید. این دو ماده را با هم ترکیب و همه انگشتان را ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید و بعد پنبه را آغشته به این ترکیب کنید و به‌آرامی روی ناخن ۱۰ تا ۲۰ ثانیه بکشید تا پاک شود.

سخن پایانی

لاک زدن یکی از تفریحات و علایق زنانه است که بانوان زیادی از آن لذت می‌برند. به همین دلیل استفاده از لاک قاعدتا استفاده از استون را در پی دارد. از آن جایی که پاک کردن لاک بدون استون خیلی بهتر از استفاده از استون است در این مطلب به روش‌های پاک کردن لاک ناخن بدن استون پرداختیم. نظر شما در این مورد چیست و چه روش‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x