زیبایی و تناسب

9روش لیفت صورت با جراحی

لیفت صورت با جراحی از جمله مواردی است که همانطور که می‌توان گفت روش کم خطری است به همان اندازه نیاز به ریسک پذیری دارد. شما پیش از جراحی باید با انواع آن آشنا باشید که در این مقاله به توضیح برخی از روش های لیفت صورت با جراحی پرداخته ایم.

به گزارش پارت نیوز؛ روش‌های لیفت صورت با جراحی و جوان‌سازی صورت یکی از محبوب‌ترین درمان‌های ضد پیری در ایران هستند، به‌ویژه در میان بزرگسالان میانسال که در تلاش برای معکوس کردن اثرات پیری هستند. با گذشت زمان، پوست خاصیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست می دهد زیرا تولید کلاژن کند می شود یا به طور کلی متوقف می شود. وقتی این اتفاق می افتد، خطوط ریز، چین و چروک، افتادگی پوست و لکه های تیره می توانند صورت شما را فرا گیرند.

خوشبختانه، تعدادی از انواع لیفت صورت وجود دارد که شامل گزینه‌های جراحی و غیرجراحی می‌شود که می‌تواند به شما در بازیابی ظاهری طبیعی جوان کمک کند. اگر اخیراً از ظاهر صورت خود ناراضی هستید و دوست دارید تغییری در زندگی خود ایجاد کنید، انجام عمل لیفت صورت شاید انتخاب مناسبی برای شما باشد.

دسته بندی های اصلی لیفت صورت با جراحی

جراحی لیفت صورت

مانند سایر روش های جراحی پلاستیک صورت ، لیفت صورت در دو دسته مجزا قرار می گیرد: جراحی و غیر جراحی . این به بیمار و پزشک او بستگی دارد که به صورت فردی تصمیم بگیرند که کدام گزینه مناسب است.

به دلایل شخصی یا پزشکی، برخی از بیماران ممکن است راحت‌تر لیفت صورت غیرجراحی را انتخاب کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با انجام لیفت صورت با جراحی کاملاً راحت باشند. در نهایت، این چیزی است که باید با جراح پلاستیک صورت خود در طول مشاوره اولیه خود در میان بگذارید.

نکته کلیدی این است که با اهداف خود از این رویه صادق باشید و امیدوارید به آن چه که دوست دارید، برسید. بر اساس آن و تجزیه و تحلیل عمیق ساختار صورت شما، جراح پلاستیک صورت شما بهترین گزینه های شما را برای شما توضیح می دهد. با این حال، قبل از متعهد شدن به یک جراح پلاستیک صورت خاص، به نفع شماست که فقط برای اطمینان، نظرات متعددی را جویا شوید. به یاد داشته باشید، جراحی پلاستیک یک راه حل مناسب برای همه نیست و جراحان پلاستیک معمولا در یک زمینه خاص تخصص دارند.

انواع لیفت صورت با جراحی

اگر قصد انجام لیفت صورت را دارید، 9 مدل مختلف لیفت صورت با جراحی وجود دارد که باید درباره آنها آگاهی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هر نوع لیفت صورت بخش متفاوتی از ساختار صورت شما را هدف قرار می دهد.

1.فیس لیفت  Deep Plane/SMAS Facelift

9 روش لیفت صورت با جراحی

هدف از لیفت صورت با جراحی به صورت عمیق، از بین بردن افتادگی پوست در قاعده چانه و گردن با بالا کشیدن و تقویت عضلات شل در آن قسمت از صورت است. روش های لیفت صورت با هواپیمای عمیق شامل حفاری جراح در زیر سیستم عضلانی آپونورتیک (SMAS) می شود. در زیر پوست و نزدیک به ماهیچه‌هایی که برای لبخند زدن و اخم کردن استفاده می‌شوند، قرار دارد، جراح لای زیرین پوست   SMAS را تغییر می‌دهد، شکل می‌دهد و صاف می‌کند تا چین و چروک‌ها را صاف کند و شما را جوان‌تر و درخشان‌تر نشان دهد.

2. مینی فیس لیفت

این یک روش لیفت صورت با جراحی است به این صورت که از برش های کوچک و نامحسوس زیر خط مو استفاده می کند تا جراح شما بتواند به طرز ماهرانه ای پوست شما را سفت و صاف کند و در عین حال بافت اضافی را نیز از بین ببرد. مینی لیفت صورت معمولاً در کاهش ظاهر ژوله ها یا از بین بردن آن به طور کلی مؤثر است. ژول ها معمولاً در اطراف نیمه پایین گونه ها و دهان در نتیجه کاهش تولید کلاژن با افزایش سن رخ می‌دهد.

3. لیفت میانی صورت

همانطور که از نام آن پیداست، لیفت صورت با جراحی قسمت میانی صورت، به ویژه گونه ها را هدف قرار می دهد. بر خلاف ایمپلنت گونه ، ایمپلنت ها برای حجیم شدن گونه ها به گونه ها اضافه نمی شوند. در عوض، جراح پلاستیک صورت شما یا بافت اضافی را برمی دارد یا از بافت موجود برای بلند کردن گونه ها، از بین بردن افتادگی و از بین بردن خطوط ظریف و چین و چروک استفاده می کند. لیفت میانی صورت برای بیمارانی که ژوله یا خطوط ماریونت ندارند به شدت توصیه می شود. با این حال، می‌توان آن را همراه با روش‌هایی نیز انجام داد که ژوله‌ها و خطوط ماریونت را نیز از بین می‌برند.

4. لیفت گونه

مانند لیفت میانی صورت، هدف از لیفت گونه بهبود ظاهر استخوان گونه و همچنین از بین بردن یا کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک در ناحیه میانی صورت است. لیفت گونه می‌تواند به شما کمک کند تا به ظاهر حجیم و برجسته‌ای که می‌خواهید برسید، در عین حال پف زیر چشم و چین‌های بینی را نیز از بین می‌برد، به طوری که آنها کمتر مشخص می‌شوند.

5. جوانسازی خط فک

لیفت پوست صورت

بیشتر مردم و اغلب در خانم ها علائم پیری را در اطراف فک و گردن خود نشان می دهند. جوانسازی خط فک نوعی لیفت صورت با جراحی است که به استخراج سلول های چربی اضافی از ناحیه گردن از طریق لیپوساکشن گردن می‌پردازد . هدف از این روش این است که به جراح فضای کافی برای کانتور کردن و تغییر شکل خط فک شما برای صاف‌تر کردن آن بدهد.

6. اس لیفت

دلیل اینکه این روش S-Lift نامیده می شود این است که یک برش s شکل در نیمه پایینی صورت در اطراف گردن و خط فک ایجاد می شود. این به جراح اجازه می دهد تا لایه بالایی پوست را از عضلات صورت و بافت های زیر آن جدا کند. هدف از این روش بلند کردن پوست، برداشتن سلول‌های چربی اضافی و کانتور کردن ماهیچه‌ها و بافت زیرین و در نتیجه پوستی صاف و بدون چین و چروک است.

7. لیفت پوستی

لیفت پوستی همچنین بر روی ناحیه تحتانی صورت از جمله فک و گردن تمرکز می کند. در این روش از لیفت صورت با جراحی، برش های نامحسوسی در اطراف خط مو و گوش ایجاد می شود. از آنجا، جراح لایه بالایی پوست را از ماهیچه ها و بافت های زیرین جدا می کند. پوست اضافی بریده شده و برداشته شده و دور ریخته می شود. پوست باقی مانده تا نواحی برش کشیده می شود. در نهایت، برش ها با بخیه بسته می شوند. کشش پوست در اصل همان اثرات اتو کردن لباس را دارد: پوست سفت می شود و در نهایت چین و چروک ها از بین می روند.

8. لیفت زمانی یا ابرو

لیفت صورت

از آنجایی که شقیقه ها و ابروهای شما در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، صاف کردن چین و چروک در یک ناحیه به طور ناخواسته برای ناحیه دیگر صورت نیز مفید است. اگر ابروهای شما افتاده یا خیلی کم آویزان است، این روش می تواند برای شما مناسب باشد. یک جایگزین عالی برای لیفت صورت با جراحی در ناحیه ابرو است که برخلاف آن بسیار بزرگ تر، که به زمان بهبودی طولانی تری نیاز دارد، لیفت ابرو بسیار سریعتر و راحت تر است. یک برش کوچک در امتداد خط رویش مو ایجاد می‌شود و سپس پوست و ماهیچه‌های زیرین آن بالا می‌روند تا پوست افتاده روی پلک‌های شما کشیده شود.

9. لیفت صورت مایع

لیفت صورت مایع محبوب‌ترین نوع روش‌های لیفت صورت با جراحی و جوان‌سازی صورت است که در حال حاضر در بیشتر کشورهای خارجی انجام می‌شود. لیفت صورت مایع که به دلیل سادگی، کارایی زمان و ماهیت غیر تهاجمی خود شناخته شده است، شامل استفاده از سرم تزریقی مانند بوتاکس ، رستیلن ، دیسپورت یا ژوودرم است که برای هدف قرار دادن ناحیه مشکل به صورت شما تزریق می شود. این سرم ها معمولاً دارای غلظت های اندازه گیری شده کلاژن یا اسید هیالورونیک هستند که باعث تحریک تولید کلاژن و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x