فناوری

9 روش تشخیص شارژر شیائومی اصلی و تقلبی/راه شناخت شارژر اصل چیست؟

گوشی شیائومی یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین گوشی های بازار است از این رو دسنشتن تفاوت های شارژر شیائومی اصلی و تقلبی برایتان می تواند مفید باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ تشخیص شارژر شیائومی اصلی و تقلبی  می تواند به عملکرد درست باتری گوشی کمک کند. باتری گوشی موبایل از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات گوشی های شیائومی است که بر عمر مفید آن تاثیر می گذارد.

جهت به دست آوردن عملکرد مورد نیاز، این باتری باید به طور منظم شارژ شده که این کار از طریق شارژر گوشی انجام می شود. اگر شارژر یا کلگی تلفن همراه خراب شد، آن را با شارژر اورجینال و اصل برند مد نظرتان تعویض کنید.

روش های تشخیص شارژر شیائومی اصلی و تقلبی

در ادامه به معرفی راه های تشخیص شارژر اوریجینال و فیک شیائومی خواهیم پرداخت.

بررسی آرم یا لوگوی شرکت سازنده

لوگوی سازنده یکی از ضروری ترین ویژگی هایی است که ممکن است برای شناسایی مواد اصلی و تقلبی بودن شارژر شیائومی، مورد استفاده قرار گیرد. هر کسب و کاری لوگوی متمایز خود را دارد که اگر با حروف خاصی نوشته شود یا تصویر باشد، ظاهر و احساسی متمایز دارد. متأسفانه تولیدکنندگان محصولات فیک، لوگو را نیز کپی کرده و با قرار دادن آن بر روی کالا، سعی می کنند آن را به عنوان محصول اصلی معرفی کنند.

با این حال، در بیشتر مواقع، این لوگو با لوگوی اصلی محصول یکسان نیست. مثلاً سعی می‌کنند از آیتم‌های شیائومی تقلید کنند و نام برند را روی آن‌ها بگذارند، اما فونت‌های آن با فونت‌های برند اصلی یکی نیست یا این عبارت اشتباه نوشته شده است. در نتیجه توجه به لوگو عاملی اساسی و اساسی در تشخیص شارژر اصلی شیائومی از تقلبی است و به هیچ وجه نباید از آن غافل شد.

روش های تشخیص شاژر اصل از تقلبی شیائومی

دیر شارژر کردن باتری، روش تشخیص شارژر شیائومی اصلی و تقلبی

بسیاری از عملکردهای شارژر اصلی شیائومی ممکن است در نمونه کپی شده کار نکنند. به عنوان مثال، ممکن است شارژر اصلی شارژر فست شارژ را از بازار خریداری کرده باشید، اما وقتی گوشی را شارژ می کنید، می بینید که گوشی را سریع شارژ نمی کند. فقط آداپتور شارژر شارژ سریع را نشان می دهد. از طرف دیگر، ممکن است از یک شارژر 20 واتی استفاده کنید در حالی که گوشی شما به کندی شارژ می‌شود.

توجه به نوشته‌های روی شارژر و آداپتور

روشی دیگر برای تشخیص شارژر شیائومی اصلی و تقلبی این است که به نوشته‌ها و مشخصات فنی روی شارژر نگاه کنید. نام کشور سازنده، ولتاژ و سایر اطلاعات مرتبط، حیاتی و فنی اغلب در این متون گنجانده شده است. تولیدکنندگان شارژرهای تقلبی یا ساختگی سعی می‌کنند این اطلاعات را کپی کرده و روی کالاهای خود خط بزنند.

با این حال، جستجوی سریع در اینترنت نشان می دهد که کیفیت اطلاعات منتشر شده در مورد اقلام اصلی با اطلاعات ارائه شده در محصولات تقلبی متفاوت است. این ترکیب بندی‌ها دارای حروف چاپی و انواع چاپ بسیار متفاوتی هستند و مشتریان به وضوح می توانند تفاوت بین نسخه اصلی و فیک را تشخیص دهند.

توجه به کیفیت و تفاوت درزهای شارژر

وقتی به شارژرهای اصلی نگاه می کنید، خواهید دید که آن‌ها با دقت و توجه زیادی به جزئیات ساخته شده اند. در حالی که در شارژرهای اصلی این دقت و ظرافت دیده نمی‌شود. اینطور نیست و این معیاری برای تشخیص شارژر اصلی شیائومی از تقلبی است.

از آنجایی که شارژرها طراحی نشده اند و مواد به کار رفته در ساخت آنها کیفیت پایینی دارند، به ندرت طول عمر قابل توجهی دارند. این عدم کیفیت بلافاصله قابل توجه و تشخیص است. در نتیجه، یکی از مهم‌ترین عواملی که ممکن است به ما کمک کند شارژر اصلی را از فیک متمایز کنیم، کیفیت ساخت محصول است.

متریال استفاده شده در شارژر اصل شیائومی

شارژر اورجینال شیايومی معمولاً از مس ساخته شده است که به آهنربا نمی‌چسبد، اما در نسخه فیک دو پین یا 3 پین شارژر به آهنربا می‌چسبد.

موقعیت پورت USB

مکان یابی پورت های USB یکی دیگر از روش های مهم برای تشخیص شارژر اصلی شیائومی از شارژرهای تقلبی است. اگر شما کوشا باشید، هر سازمانی این پورت ها را در یک نقطه مشخص قرار می‌دهد. این درگاه‌ها در کنار برخی از شارژرها و در بالای برخی دیگر قرار دارند و به انتخاب سازنده، این درگاه ها می توانند در هر کجای شارژر قرار گیرند. نحوه قرارگیری این درگاه ها در شارژرهای تقلبی با چیدمان پورت ها در شارژر اصلی شیائومی متفاوت است.

وزن اداپتور و شارژر

تشخیص شارژر شیائومی اصلی و تقلبی از طریق وزن هم امکان پذیر است. شارژر اصلی معمولا محکم‌تر و سنگین تر از شارژر تقلبی است.

روش های تشخیص شاژر اصل از تقلبی شیائومی

بسته بندی رسمی و مناسب شارژر

بسیاری از شارژرهای تقلبی شیائومی اخیراً در بازار عرضه شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به گوشی وارد کند.

بهترین راه شناخت شارژر اصل شیائومی چیست؟

به عقیده بسیاری از کاربران بهترین راه برای تایید اعتبار شارژر، خرید آن در بسته بندی اصلی است و بهترین روش تشخیص شارژر شیائومی اصلی و تقلبی توجه به لگو شارژر است.

تفاوت در پین‌های انتهای شارژر

در نسخه اصلی، پین‌های انتهای شارژر (3 پین برای بریتانیا و 2 پین برای بقیه) به درستی ماشین‌کاری شده و در داخل جعبه پلاستیکی قرار گرفته‌اند. یکی از تفاوت های اصلی بین اصلی و تقلبی تراز بودن پین ها با پوشش پلاستیکی است.
در نسخه اصلی، پورت USB روی سر شارژر به درستی قرار گرفته و کج نیست. کابل در نسخه تقلبی به درستی این پورت را در شارژر وارد نمی کند و مشکل اتصال وجود دارد که زمانی رخ می دهد که کاربر فشار داده و به سرعت کابل را وارد پورت USB شارژر می کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x