خودروعکس
ترند

مشخصات فنی خودرو KMC J7 + تصاویر

خودرو KMC J7 جزو سدان های جذاب این روزهای بازار خودرو ایران است. خودرویی که انتظارات مشتریان در بازار ایران را به شدت افزایش خواهد داد.

به گزارش پارت نیوز؛ کی ام سی جی 7 یا (KMC j7)  ازجمله خودروهایی است که دایه دار پرچم‌داری کرمان موتور در بازار را دارد. جی 7 (J7)  که اولین نسل از آن در سال 1401 وارد بازار ایران شده است اولین خودرو با برند کی ام سی (KMC) در بازار ایران است. نکته جالب‌توجه این است که این خودرو با لوگوی کرمان موتور در بازار خریدوفروش خواهد شد.

برخلاف ادعای بسیاری از سایت‌های خودرو ؛ J7  همان خودرو JAC j7  نیست، در حقیقت این محصول همان خودرو A5 است اما ارتقا داده‌شده.

از نکاتی که این خودرو را در بازار ایران خاص کرده طراحی آن است. J7  برعکس بیشتر خودروهای سدان بازار کشورمان، در کلاس فست بک‌ها طراحی‌شده و می‌تواند تداعی‌گر خاطرات خودرو MG6 GT  را برایمان بازسازی کند. در قسمت جلویی خودرو 142 چراغ LED  به‌کاررفته است. این خودرو در دو مدل 1401 و 1402 در حال حاضر در ایران موجود است.

از نکات جالب این خودرو همکاری شرکت‌های چون فولکس‌واگن و سئات در بخش دانش فنی آن است که می‌تواند آن را قابل‌اعتمادتر از سایر خودروهای چینی سطح بازار کند.

عکس خودرو kmc j7

مشخصات kmc j7

کی ام سی جی 7 (KMC J7) خودرویی چهاردر لیفت بک در فرم اسپورت است که بر اساس پلتفرم جک J7  ارتقا داده‌شده ولی این خودرو با تغییرات اساسی همراه بوده؛ به این معنا که هم در بخش فنی و هم ظاهر محصول قوی‌تر و وحشی‌تر و بسیار جذاب‌تر از نسل قبلی خود در بازار حضور پیداکرده است. ازجمله این تغییرات در KMC j7  پیشرانه قوی با گشتاور 300 نیوتن متری است که به این خودرو شتابی کمتر از 8 ثانیه داده است. کرمان موتور برای کنترل این شتاب نیز امکانات لازم را در اختیار راننده قرار می‌دهد به‌طوری‌که ترمزهای چهارچرخ دیسکی به کمک سیستم‌های کمکی و تعلیق مستقل مولتی لینک در قسمت عقب به شما این تضمین را می‌دهد که کی ام سی j7  در هنگام رانندگی از کنترل شما خارج نخواهد شد.

در بخش طراحی هم KMC J7  خودرو به‌روزی محسوب می‌شود. ضمن اینکه از نسخه قبلی بسیار متفاوت‌تر است؛ طراحی فضای اتاق و صندوق این لیفت بک اسپورت را به خودرویی مناسب برای خانواده تبدیل کرده .

تنها موضوعی که می‌تواند شما را نگران کند حسیاست بالای پیشرانه توربو GDI به کیفیت سوخت مصرفی و شرایط نگهداری آن است. تنها مشکل حساسیت بالاتر پیشرانه‌های توربو GDI به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری هست.

مشخصات فنی کی ام سی جی 7 (KMC J7)

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کردیم خودرو KMC J7  خودرویی با حجم پیشرانه 1.5 لیتری است که مشابه بیشتر خودروهای چینی موجود در بازار است و ممکن است به‌عنوان یک خودرو اسپورت کمی توی ذوق علاقه‌مندان به خودروهای پرشتاب بزند اما باید به شما بگوییم این خودرو به لطف سیستم توربو بهینه و کمک سیستم تزریق مستقیم سوخت GDi و دیگر فنّاوری‌های شتاب‌دهنده قدرتی معادل 184 اسب بخار با 550 دور بر دقیقه و گشتاوری 300 نیوتن متری خود که از 1800 تا 3500 دور بر دقیقه توان تولید دارد برخوردار است. همه این‌ها برای خودرویی برای این‌ها می‌تواند معیارهای خوبی باشد که مورد تائید علاقه‌مندان به‌سرعت است.

محور حرکت دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه
پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TGDi
حجم موتور 1500

این قدرت گشتاور با گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیروی خود را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد که به دلیل دو کلاچه بودنش کار را به‌درستی و با شتاب بالا به انجام می‌رساند. البته این گیربکس از رقبای آلمانی و ژاپنی خود ضعیف‌تر است اما شما کمبودی در آن حس نمی‌کند.

درمجموع این دو شتاب 7.6 ثانیه است که KMC J7  را به سریع‌ترین خودرو مونتاژ داخل تبدیل کرده است.

با توجه به آنچه اعلام‌شده است مصرف سوخت کی ام سی جی 7، 6.98 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش است. عددی که نشان از منطقی بودن مصرف سوخت این خودرو با توجه به وزن آن دارد.

عملکرد فنی
قدرت 172 اسب‌بخار
شتاب 7.6 ثانیه
گشتاور 280 نیوتن‌متر
سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی
6.98 لیتر در صد کیلومتر

نمایی از دماغه و کنار خودرو kmc j7

طراحی KMC J7

خودرو KMC J7  ظاهری وحشی و دلربا دارد؛ طراحی این خودرو تهاجمی به‌گونه‌ای است که گویی سازنده به دنبال نشان دادن خوی وحشی باطن خودرو داشته .

نمای بیرونی کی ام سی جی 7

ای خودرو با طول 4780 میلی‌متری و عرض 1820 میلی‌متری و ارتفاع 1492 میلی‌متری خود به شما نوید یک خودرو اسپورت وحشی را می‌دهد که می‌توانید با شتاب زیادی با آن رانندگی کنید.

طراحی خودرو در بخش دماغه با ورودی‌های خاص هوا در آن و چراغ‌های جذابش باعث زیبایی خاصی در این خودرو شده. شکست‌ها و قوس‌هایی که در بدنه خودرو وجود دارد باعث شده که نمای خودرو بسیار جذاب باشد. جذابیت خودرو وقتی بیشتر می‌شود که خط شانه برجسته آن را در کنار فرم سیال سقف می‌بینید و رینگ‌هایی سایز 18 اسپورت مشکی و زاویه C  همگی شما را ترغیب می‌کند که رانندگی پر شتابی را در این خودرو داشته باشید و به نظر سازنده سعی داشته حس و حال خودروهای مسابقه را در طراحی خود تداعی کند.

نمایی از دماغه خودرو KMC J7

ابعاد و اندازه‌ها KMC J7
نوع بدنه سدان فست بک
نوع شاسی یکپارچه
نسل (کد اتاق)
نسل اول
طول
4780 میلی‌متر
عرض
1820 میلی‌متر
ارتفاع 1492 میلی‌متر
فاصله محوری 2770 میلی‌متر
وزن 1485 کیلوگرم
حجم باک 55 لیتر
چرخ جلو R18
چرخ عقب
R18
سایر ویژگی‌ها
رینگ مشکی مات

در بخش انتهایی خودرو نیز چراغ‌های پیوسته‌ای را می‌بینید که امروزه روی بورس است. گرافیک خاص این چراغ‌ها به زیبایی خودرو کمک شایانی کرده است. کمی پایین‌تر از چراغ شما شاهد حرکتی هارمونی از فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های صندوق و سپر هستید جایی که زیبایی خودرو KMC J7 را به‌غایت می‌رساند.در کنار این‌ها اگزوزهای دوگانه ، مه شکن‌های عمودی و دیفیوز عقب نیز کمک شایانی به زیبایی ظاهری خودرو کرده است.

نمای داخلی خودرو KMC J7

نمای داخلی کی ام سی جی 7

در طراحی کابین KMC J7  تلاش شده این خودرو از امکانات مدرن و به‌روز دنیا چیزی کم نداشته باشد. وجود تبلتی بزرگ روی داشبورد خودرو هم نشان از این موضوع دارد. دکمه‌های کاربردی در قسمت زیرین صفحه‌نمایش به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به امکانات خودرو دسترسی پیدا کنید.

در کنار این موضوع کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین قابل‌قبول است و فضای عقب کابین اجازه نشستن سه سرنشین بزرگ‌سال در خودرو را می‌دهد.

در کنار این موضوع استفاده درست از چرم، پارچه و قطعات پلاستیکی با ظاهر فلزی که در کنار صندلی‌های جلو دیده‌شده است KMC J7 را خودروی اسپورتی متفاوت ازآنچه تاکنون دیده‌ایم نشان می‌دهد.

به‌طورکلی می‌توان گفت طراحی این خودرو نسبت به خودروهای هم‌رده موجود در بازار ایران سطح بالاتری را دارا است و احساس بهتری به سرنشینان می‌دهد.

نمایی از صندوق kmc j7

صندوق جادار KMC J7

برای ما ایرانی‌ها که عادت داریم با خودرو سفر برویم و عموماً سفرهای گروهی و خانوادگی را تجربه می‌کنیم؛ صندوق خودرو بسیار مهم است. محفظه صندوق کی ام سی جی 7 به دلیل طراحی خاص آن جادار است. پایین آمدن درب صندوق تا بخشی از سپر باعث راحتی در بارگیری در این خودرو شده است. اما توجه داشته باشید که این عامل می‌تواند صندوق خودرو را در معرض آسیب در تصادفات قرار دهد.

امکانات سیستم ترمز و ایمنی KMC J7

یکی از مؤلفه‌های دیگری که بر اساس آن می‌توانید به محصول جدید شرکت کرمان موتور اعتماد کنید سیستم ترمز این خودرو است. خودرو J7 با سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم ترمز جدیدی که روی خودروهای روز جهان نصب است بانام مستقل چند اتصالی یا همان مولتی لینک در عقب به‌علاوه ترمزهای چهارچرخ دیسکی که در دوچرخ جلو از مدل خنک شونده هستند به‌طور کامل می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که توان کنترل شتاب و سرعت خودرو خود رادارید.

همچنین این سیستم ترمز دارای امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل  ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی هیدرولیکی HBA و ترمز کمکی اضطراری BOS روی این خودرو نصب هستند. همچنین سیستم ترمز KMC J7 به اتوهلد مجهز است.

سیستم‌های ترمز
توزیع نیرو ترمز دارد
ترمز ضد قفل دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز پارک برقی دارد
ترمز اضطراری ندارد
سایر ویژگی‌ ترمز اتو هلد

نمایی از خودرو KMC J7 در آیین رونمایی از این خودرو

سیستم ایمنی کابین خودرو کی ام سی جی 7

در کنار سیستم ترمز پیشرفته این خودرو KMC J7  برای امنیت سرنشینان دارای 6 ایربگ  برای راننده، سرنشین جلو، سرنشین عقب، جانبی و پرده‌ای است. سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمک حرکت در سربالایی نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌شده‌اند تا مقداری از این نگرانی بکاهند.

ایمنی کابین
مجموع ایربگ‌ها 6
ایربگ راننده دارد
ایربگ زانویی راننده ندارد
ایربگ سرنشین جلو دارد
ایربگ زانویی سرنشین جلو ندارد
ایربگ پرده‌ای دارد
ایربگ جانبی جلو دارد
ایربگ جانبی عقب ندارد
پشت‌سری فعال ندارد
سایر ویژگی‌ ایمنی ندارد

همچنین این خودرو دارای سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمک حرکت در سربالایی نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌شده‌اند.

در کنار این موضوع جهت راحتی راننده سیستم‌هایی نظیر کروز کنترل و حالت رانندگی در دو حالت اکو و اسپرت را این خودرو دارد.

سیستم کمکی راننده
کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
ضد واژگونی ندارد
اتو پارک ندارد
حالت رانندگی 2 حالته ( اکو – اسپورت)

نمایی از کنسول کی ام سی جی 7

آپشن‌های KMC J7

جدیدترین محصول کرمان موتور به لحاظ رفاهی خودرویی کم نقص است. این خودرو آپشن‌های مناسبی چه در حوزه کمک به تجربه رانندگی و چه امکانات رفاهی داخل کابین دارد.

سیستم‌های هشداردهنده کی ام سی جی 7

این خودرو سدان برای کمک به تجربه بهتر برای رانندگی با این خودرو سانسورهای مختلفی دارد؛ سانسورهایی نظیر حس‌گر نور، باران ، دنده‌عقب، فشار باد و سنسور تشخیص مانع صندوق‌عقب را دارا است.

سنسور جلو ندارد
سنسور عقب دارد
سنسور باران دارد
سنسور فشار باد تایر دارد
سنسور خواب‌آلودگی راننده ندارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییرلاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
رادار تابلو خوان ندارد
سایر ویژگی‌ها سنسور تشخیص مانع صندوق عقب

همچنین جای نمایی چراغ‌های خودرو و امکانات مربوط به آن از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو در میان خودروهای هم‌سطح موجود در بازار است.

ازجمله این امکانات چراغ بدرقه و خوش‌آمد گویی، چراغ‌های جلو و عقب LED، دی لایت، اتو لایت، ارتفاع نور اتوماتیک و مه شکن عقب است.

سیستم‌ روشنایی
دی‌لایت دارد
اتولایت دارد
نوربالا اتومات ندارد
ارتفاع نور اتومات ندارد
چراغ مه شکن جلو ندارد
چراغ مه شکن عقب دارد
چراغ چرخشی ندارد
چراغ شور ندارد
چراغ جلو LED
سایر ویژگی‌ روشنایی چراغ خوش آمد گویی- بدرقه ، نور پردازی داخلی

سیستم فرمان منحصربه‌فرد خودرو KMC J7

در ادامه خیل آپشن های این خودرو امکاناتی نظیر نیروی کمکی فرمان برقی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، و فرمان دی کات و دوحالته نیز وجود دارد.

نیروی کمکی برقی
روکش چرم دارد
دکمه‌های کنترلی دارد
حساس به‌سرعت دارد
پدال شیفتر دارد
گرم‌کن فرمان دارد
سایر ویژگی‌ فرمان فرمان 2 حالته ( استاندارد_اسپرت) – فرمان دی کات

سیستم مالتی مدیا KMC J7

سیستم مالتی مدیا با 8 بلندگو، نمایشگر 10.4 اینچی و کلیدهای کنترلی از شارژر وایرلس موبایل، صندوق‌عقب برقی، دوربین 360 درجه و صفحه کیلومتر دیجیتالی 7 اینچی با 3 حالت گرافیکی امکانات رفاهی جک J7 را تشکیل می‌دهند.

سیستم صوتی  8 اسپیکر
اتولایت دارد
مانیتور 10.4 اینچی لمسی
نویگیشن دارد
هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین جانبی دارد
دوربین 360 دارد
دوربین شب ندارد
قابلیت پشتیبانی  Bluetooth – USB
سایر ویژگی‌ مالتی مدیا صفحه کیلومتر دیجیتالی 7 اینچی با 3 حالت گرافیکی

سانروف خودروی کی ام سی j7

امکانات رفاهی داخل کابین KMC J7

کی لس استارتر، شارژر وایرلس موبایل، صندوق عقب برقی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کول باکس از امکانات رفاهی داخل کابین است.

به موارد بالا طراحی‌هایی مانند صندلی جلو کاملاً اسپورت و یکپارچه، طراحی مناسب برای گودی نشیمنگاه سرنشینان برای مقابله با فشار G  داشتن حس امنیت بیشتر در خودرو در هنگام طراحی دیده‌شده است.

ورود بدون کلید دارد
استارت دکمه‌ای دارد
سیستم تهویه اتوماتیک با پنل لمسی – دریچه تهویه عقب
کول باکس دارد
صندلی‌ راننده تنظیم برقی
صندلی سرنشین جلو تنظیم دستی
ویژگی صندلی عقب کنسول تاشو عقب
گرم‌کن صندلی جلو
ماساژور صندلی ندارد
روکش صندلی چرم
ایزوفیکس صندلی
دارد
خروجی 12 ولت دارد
صندوق برقی با جک دارد
صندوق پران هوشمند
ندارد
سایر ویژگی‌های کابین شارژر وایرلس

یک سقف پانورامیک با سانروف برقی هم بالای سرمان داریم که اندک نور خورشیدی که توان عبور از آلودگی‌ هوا در این روزها را دارد به داخل کابین می‌رساند. به این امکانات آینه‌های جانبی تاشونده برقی گرم‌کن دار هم اضافه کنید.

آینه و شیشه KMC J7
آینه عقب الکتروکرومیک ندارد
آینه جانبی تاشو برقی دارد
آینه جانبی با تنظیم برقی دارد
آینه جانبی با گرم‌کن دارد
سقف پانوراما دارد
سانروف دارد
سایر ویژگی‌ ظاهری             شیشه بالابر آنتی ترپ

نمایی از چراغ عقب جی 7

رقبای KMC J7 در بازار

با توجه به قیمت فعلی این محصول در بازار، رقیب این خودرو فونیکس آریزو 6 پرو است.  در میان خودروهای کارکرده نیز با توجه به شرایط بازار رقبایی نظیر مزدا 3 و سراتو سایپا نیز می‌توانند از حریف J7 محسوب شوند که با توجه به امکانات و تکنولوژی کفه به سمت KMC J7 سنگینی می‌کند. درواقع J7 ازنظر قدرت حرکتی از تمامی رقبای خود بهتر است. تنها دلیلی که شما در این شرایط می‌توانید به سمت خودرویی مثل مزدا 3 بروید بحث اعتبار برند و دوام بیشتر قطعات و استهلاک پایین‌تر فنی است مگر نه در باقی موارد نماینده کرمان موتور برگ برنده را دارد.

قیمت KMC J7

خودرو کی ام سی جی 7 در بازار آزاد در زمانی که این مقاله نگاشته شده است نزدیک به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان است. این خودرو در زمان عرضه اولیه توسط کارخانه 1 میلیارد و 385 میلیون تومان قیمت گذاری شده بود. این خودرو همچنان از کارخانه با همین قیمت عرضه می شود.

 نظرات مردم در خصوص KMC J7

جدای از نظرات کارشناسی؛ تجربه کاربردی مردم و البته نظراتشان می‌تواند بر بازار یک خودرو و انتخابش تأثیر بگذارد.

برخی از علاقه‌مندان به بازار خودرو در مورد KMC J7  معتقدند که با توجه به توان موتور و وزن زیاد خودرو شتاب واقعی خودرو باید روی عدد 9 ثانیه باشد.

برخی دیگر از قیمت خودرو متعجب شدند مدعی هستند قیمت این خودرو خیلی بالاتر از امکانات آن است. یکی از کاربران در این خصوص نوشته بود: « ماشین خوبی هست ولی باقیمت حداکثر ۹۰۰ تومن یا ۲۰ هزار دلار»

برخی دیگر بعد دیدن امکانات KMC J7 معتقدند محصولات چینی در حال رشد و نزدیک شدن به شرکت‌های پیشتاز در بازار خودرو هستند و فاصله این محصولات به لحاظ کیفی با محصولات داخلی در حال زیادشدن است. فردی در خصوص J7 نوشته است:

«ماشینی که طراحی عالی داره امکانات زیاد داره موتور و گیربکس قوی داره کیفیت هم که از متریالش داد میانه چرا باید بد باشِ ؟

این ماشین فوق العادست»

مخاطبی دیگر نوشته: «از نزدیک دیدم و سوار هم شدم اصلاً کلاً نظرتون از ماشین چینی تغییرمی کنه».

فرد دیگری در خصوص تجربه استفاده از ای خودرو نوشته است:«سلام دوست عزیز.من آذرماه جز اولین نفراتی بودم که گرفتم ماشین بسیار پرشتاب و قوی هست ولی چند تا ایراد داره

کمک‌های عقبش به‌شدت صدا می‌دهد متأسفانه تو گارانتی اولیه نمایندگی خ مخبری ترتیب اثری نداد.مهم‌تر این‌که به نظر گیربکس هم کمی تو حرکت اولیه گنگ هست و عملکرد مناسبی تو حرکت کند ندارِ.داخلش جادار نیست ولی صندوق بسیار مناسبی داره

در کل نسبت به اسمش ماشین مناسب و شیکی هست البته قیمتش خیلی بالاست»

کاربر دیگری نوشته است:

«این ماشین اگه بخوایم با اپتیما gt مقایسه کنیم از لحاظ فنی هدو توان یکسانی دارن ولی j7 حدود 100 کیلو سبک تره پس شتاب بهتری داره، از لحاظ فیس هر دو واقعا جذابن و پاخورشون خوبه😅 از لحاظ امکانات اپتیما کامل تره به خاطر سرد کن صندلی های جلو، صندلی برقی شاگرد، داشتن رادار جلو، جانبی، بین خط. ولی از لحاظ قیمتی اپتیما gt صفر اگه پیدا بشه حدود 2.5 حداقل قیمت داره و کارکرده هم از 1800 شروع میشه درحالی که j7 به صورت صفر 1200 فروش میره، به نظرم j7 گزینه خوبیه بین سدان ها تو صفر ها که رقیب نداره تو قیمت خودش. فیس عالی، موتور خوب، شتاب راضی کننده، پدل شیفتر میتونه هر جوونی بکشه سمتش😁 »

فرد دیگری نوشته است: «دم چینی ها گرم، انصافا پیشرفتشون خیره کننده بود، کاش خودرو سازان داخلی یه درصدشون وژدان کاری داشتن، این چینی ها همینجور پیش برن دو سه سال دیگه فکر کنم به کره ایی ها برسن، که شاید هم الانم رسیدن، ❤»

برخی دیگر از کاربران از خلف وعده کرمان موتور در تحویل خودرو ناراضی بودند. کاربری نوشته است :

«تا همین امروز یعنی پنج‌شنبه ششم بهمن هنوز همه خودروهایی که نیمه دوم شهریور پیش فروش کردند را تحویل نداده‌اند!!!!

یعنی بیش از دو ماه تأخیر!!!

فقط یک‌سری تحویل دادن ولی نمی‌دانم به چه دلیلی جلوی تحویل سری‌های بعد را گرفتند!!!

جالب اینجاست که هر ماه هم اطلاعیه پیش‌فروش دارند!!! »

 سخن آخر

فارغ از عملکرد ورود تکنولوژی‌های جدید به صنعت کشور باعث پیشرفت علمی کارخانه‌های داخلی می‌شوند؛ ازاین‌روی دیدن خودرویی مانند KMC J7 روی خط مونتاژ شرکتی چون کرمان موتور با این امکانات و تجهیزات نکته‌ای خوشحال‌کننده است. امید است در آینده خودروسازان ایرانی بتوانند به تکنولوژی‌های به‌روز دنیا در تولید خودرو بهره ببرند.

انتهای مطلب

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x