رادیو و تلویزیون
ترند

آخرین مجری های حذف شده از صدا و سیما

در سال های اخیر مجریان زیادی از رسانه ملی کنار گذاشته شدند؛ در این مقاله به شما از آنها و علت حذفشان می گوییم.

به گزارش پارت نیوز؛ در سال های اخیر سیاست های کلی رسانه ملی باعث شده است که بسیاری از مجریان تراز اول تلوزیون و رادیو از این مجموعه جدا شوند.

در این میان حذف شدن مجریانی نظیر زهرا خاتمی راد، صبا راد، باربد بابایی، نیلوفر امینی فر، سعید اکبر، سید داوود دادمرزی، نجم الدین شریعتی، کیمیا گیلانی، عادل فردوسی پور، محمدرضا شهیدی فر، فرزاد حسنی، سروش صحت، نجمه رودکی، رضا رشیدپور، داوود عابدی، مهران مدیری، احسان علیخانی، شهرام شکیبا، رزیتا قبادی، مهسا ملک، شرین صمدی، علی ضیا از جمله حذف شدگان سال های اخیر رسانه ملی هستند.

خداحافظی مهران مدیری با تلوزیون

خداحافظی مهران مدیری با تلویزیون

از جمله مجری های حذف شده صدا و سیما مهران مدیری است. مهران مدیری هنرمند سرشناس سینما و تلویزیون کشورمان با انتشار پستی تند نسبت به حوادث پیرامون درگذشت مهسا امینی واکنش نشان داد و از رسانه ملی خداحافظی کرد.

سری جدید عصر جدید احسان علیخانی روی آنتن نرفت

از جمله مجری های حذف شده از صدا و سیما احسان علیخانی است. البته هیچ اطلاعاتی در خصوص خداحافظی او با رسانه ملی وجود ندارد اما در دورانی که صدا و سیما به شدت با کمبود مجری در برنامه های تلوزیونی روبرو است نبود علیخانی به معنای حذف او است.

عکس علی ضیا در برنامه فرمول 1

علی ضیا هم از تلویزیون رفت

آخرین حضور ضیا در قاب تلويزيون به برنامه ویژه تحویل سال ۱۴۰۰ برمی گردد. برنامه ای که با حاشیه و البته انتقادهایی همراه بود.

به او که طی سالهای اخیر به شکل متناوب برنامه «فرمول یک» را روی آنتن داشت، در دو فصل بهار و تابستان برنامه ای نداشت.

همین نشان می دهد او دیگر در برنامه ی و مدیران شبکه یک جایی ندارد.

ضیا بعد از اینکه از معادلات شبکه یک خارج شد، تصمیم گرفت برای اینکه بین خودش و مخاطبان فاصله ای نیفتد برنامه ای را در فضای مجازی بالا بیاورد.

با این کار به شکل رسمی مشخص شد که ضيا تا اطلاع ثانوی آنتن تلویزیون را نخواهد دید.

شرین صمدی و علت ممنوع التصویری وی

ماجرای ممنوع الکار شدن شیرین صمدی
او در سال 1396س از بازی در یک تئاتر و منتشر نمودن عکس و تیزر آن در شبکه اجتماعی، از کار برکنار شد. او می گوید که در این عکس بی حجاب هم نبود ولی از او ایراد گرفته شده است.

شیرین صمدی مجری رسانه ملی آخرین مجری های حذف شده از صدا و سیما

پاسخ صمدی به مخاطبانی که از او در خصوص بازگشت به تلوزیون می پرسیدند

در تاریخ 23 تیر ماه سال 1400 او عکسی بی حجاب از خودش منتشر کرد و به کار خود در تلویزیون ایران به طور کل پایان داد.

عکس مهسا ملک بعد از مهاجرت

مهسا ملک استعفاء از تلوزیون

مهسا ملک مرزبان، مترجم و مجری تلویزیون، پس از استعفا از صدا و سیما به سوئد مهاجرت کرده است.

ملک مرزبان با انتشار عکسی از خود در اینستاگرامش، خبر مهاجرت خود را تأیید کرد.

او در این پست اینستاگرامی نوشت: «به این فصل از زندگی‌ات اعتماد کن. نویسنده‌اش خودت بوده‌ای. به خودت اعتماد کن و فقط ادامه بده.»

حذف رزیتا قبادی به خاطر رقص!

یکی از عجیبت ترین اسم ها در بین مجری های حذف شده از صدا و سیما نام رزیتا قبادی است. در ویژه برنامه شب یلدا برنامه عصر جدید دکتر فهیمی که کارشناس برنامه بود در مورد رفلاکس معده و حل معظل ضعف معده از مردم درخواست کرد برقصند.

همین یک کلمه «رقص» آقای کارشناس باعث می شود خانم مجری را مجبور کنند در برنامه بعد سه بار در آنتن زنده عذرخواهی کند

ممنوع الکاری رزیتا قبادی پس از عذرخواهی اجباری

رزیتا قبادی می گوید من با اینکه طبق درخواست مسئولان سه بار عذرخواهی کردم اما باز هم مرا ممنوع الکار کردند.

برای آن برنامه کلی هزینه مزون دادم تا با پوشش مناسب ظاهر شوم و مقنعه ام را با مانتو ست کردم اما چند دقیقه قبل از آغاز برنامه گفتند مقنعه ات را عوض کن.در نهایت مجبور شدم مقنعه صدابردار را سرم کنم که نه مناسب بود و نه اندازه مناسبی داشت.

شهرام شکیبا و دلیل ممنوع الکاری

شهرام شکیبا در مصاحبه ای که با یکی از خبرگزاری های رسمی کشور داشت انتقاداتی به رسانه ملی کرد و در ادامه گفت: «این سخنان را می‌گویم و البته می‌دانم که احتمالاً مدتی ممنوع‌الکار خواهم شد چون هر بار حرف‌هایم را بیان کرده‌ام مدتی از کار کنار رفتم. به هر حال کمیته مجریان بیشتر از اینکه به حضور مجریان تخصصی در اجرا ورود کند به این می‌پردازد که چه کسی حرف تندی زده است و او را از کار برکنار کنند».

عکس شهرام شکیبا و همسرش

وی پس از آخرین اجرا خود دیگر برنامه ای در صدا و سیما نداشت.

داوود عابدی و خداحافظی از تلوزیون

یکی از آرامترین مجری های حذف شده از صدا و سیما داوود عابدی است. مردی که از شروع به کار در رسانه ملی تا خداحافظی از آن هیچ حاشیه ای نداشت. او در صفحه شخصی خود نوشت:

«خداحافظ
با سلام و احترام خدمت مخاطبین عزیزم
مدتی است در سکوت و بدون هیاهو خود را خانه نشین کرده ام فقط برای اینکه کمی برایم التیام باشد بارها در خود گریستم و فریاد زدم حرف ها شنیدم و سختی ها را به جان خریدم اما تحمل کردم
حالا هم که به اشتراک می گذارم مرا ببخشید فقط خواستم کمی از احساس این روزهایم برایتان بگویم شاید مرهمی باشد و بدانید گاهی سکوت خود پر از معناست بنده کمترین همیشه در طول سالیانی که در عرصه ورزش بودم مملو از انرژی با تمام توان با خاطرات تلخ و شیرین ورزش همراهتان بودم
یادش بخیر دوربین خبرساز آن روزهایی که به سالن های ورزشی میرفتیم و گاها اجازه ورود نداشتم می گفتند شما ممنوع الورودی یادش بخیر گزارش از دربی های متعدد و مصاحبه های داغ و بعضا جنجالی ، پله ها و تونل ورزشگاه آزادی و سکوها یادش بخیر ساندویچ های مخصوص با همان یک برگ کاهو که خود سوژه گزارش ما بود روحشان شاد رفقای شفیقم سید شیرازی و حسن حیدری را
اما حالا در اوج توان چنان که می توانم کیلومترها بدوم تهی از انرژی ام چنان خسته ام که حد ندارد
عجیب است عجیب پس آن همه عشق و علاقه به کارم چه شد؟؟
و اما
اخیرا قرار بود برنامه های ورزشی از جمله ویژه جام جهانی را تولید و اجرا کنم اما هر چقدر با خود کلنجار رفتم نشد که نشد متاسفانه روحیه ندارم اجرای برنامه های ورزشی انرژی می خواهد که من این روزها در خود حس نمی کنم این روحیه از بیننده من انتقال پیدا می کند که نیست حتی رفتن به جام جهانی هم مرا راضی نمی کرد چطور می توان با این همه آه و حسرت و اندوه در هر گوشه از سرزمین نقش مجری خوشحال و پر انرژی در ورزش را ایفا کنم ؟ حداقل اینکه من نمی توانم
همکارانم مرا ببخشند که نتوانستم در کنارشان باشم امیدوارم مرا درک کنند مرا دیگر یارای ماندن نیست
اینجا رسما خروج زودتر از موعد خود را اعلام و از تلوزیون خداحافظی می کنم
و اما می ماند حرف دلم که آن را برای خود نگه می دارم …
خدای ما هم بزرگ است و خود روزی رسان
به امید زندگی شایسته و روزهای خوب و شاد بدون خشونت برای زنان و مردان میهن عزیزمان ایران (عاشقم و سوزد شرار غم جانم
اگر بر آرم آه از دل آتش خیزد
آمد جان به لبم و ز دل جدا نشود تاب و تبم
گریان و شمع سحر روز و شبم از تنهایى
بازآ در محفل من کز آتش غم سوزد دل من
اى راحت جان تاکى زغمت بنالد دل من
نباشد از جهان به غیر اشک غم حاصل)
خداحافظ»

عکس رضا رشیدپور در خیابان

رضا رشیدپور و حذف از لیست مجریان رسانه ملی

از جمله مجری های حذف شده از صدا و سیما رضا رشیدپور است. او پس از پایان برنامه حالا خورشید تا امروز اجرای برنامه ای را در تلوزیون بر عهده نگرفته است. این موضوع نشان از حذف این مجری سرشناس از رسانه ملی دارد.

نجمه رودکی

خانم جودکی در شهریور 1389 با اجرای برنامه زنده «فرصت ویژه» سیمای خانواده وارد شبکه یک شد و تا اسفند ماه این سال روی آنتن بود

او سپس از سال 1390 با اجرای برنامه «کمی متفاوت» از شبکه یک به محبوبیت رسید و در نظرسنجی ها بعنوان بهترین مجری شبکه یک از سوی مردم انتخاب شد.

عکس نجمه رودکی مجری

علت حذف نجمه رودکی از تلوزیون

برخی معتقد بودند خانم مجری در ایام جوانی با نوع صحبت و عشوه ای که در گفتگو هایش دارد ، خطوط قرمز را پشت سر گذاشته است.

بعدا علاوه بر نوع حرف زدن به انتخاب رنگ لباس و تنگی لباس هایش نیز ایراد گرفتند و در نهایت او را 4 سال ممنوع التصویر کردند.

سروش صحت و علت حذفش از شبکه نسیم

بالاخره بعد از حرف‌وحدیث‌هایی پیرامون طولانی‌شدن روند توقف «کتاب‌باز»، مدیر شبکه نسیم تکلیف را یکسره کرد و مهر تایید زد بر خبر حذف سروش صحت از این برنامه. محمدرضا خوشرو درباره علت کنارگذاشته‌شدن مجری برنامه «کتاب‌باز» در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: «اتاق‌فکرهایی در شبکه وجود دارند که تاملات را انجام می‌دهند که چگونه فرم و محتوای برنامه ارتقا پیدا کند تا در این دوره جدید که در سازمان هستیم، هم کیفیت برنامه بهتر شود و هم از لحاظ محتوایی متفاوت‌تر باشد.» هرچند توضیح نداد که این اتاق‌فکرها به کجا متصل هستند و چرا عموما تصمیمات‌شان به گام‌های روبه‌عقب منتهی می‌شود.

عکس فرزاد حسنی پشت سر مرحوم آزاده نامداری

فرزاد حسنی و دلیل حذفش از رسانه ملی

فرزاد حسنی در رسانه ملی با توهین بی شرمانه به یکی از شرکت کنندگان برنامه اکسیر شبکه سوم سیما که با اجرای او همراه است موجب جریحه دار کردن احساسات مردم شده است و سیل انتفادات به او و عوامل برنامه همچنان ادامه دارد.

ماجرا از این قرار است که در یکی از بخش های مسابقه سوالی از یک شرکت کننده مسن پرسیده میشود با عنوان عکس متعلق به چه کسی است که باتوجه به شکل و شمایل طرف میگوید خانوم است و سپس تنها نام زن موجود (مری بارت) در گزینه را انتخاب میکند که با واکنش تند فرزاد حسنی مواجه میشود.

فرزاد حسینی در پاسخ او میگیوید واقعا در مورد ما چه فکر کردی ؟ واقعا ما اینقد خنگ به نظر میایم که اسم سه تا مرد رو بنویس بغل یک زن و تو براحتی بیای جواب بدی – سپس میگوید نخالگی در مادیده ای ؟ پخمه ایم ؟ سپس حرف او را تصدیق میکند و میخواهد او را تشویق کنند.

محمدرضا شهیدی فر و خداحافظی در سکوت

شهیدی فر را به‌عنوان یکی از مجریان قدیمی تلویزیون می‌شناسند که هرازگاهی می‌آید و خودی نشان می‌دهد اما برای مدتی طولانی محو می‌شود و به کارهای دیگر می‌پردازد. چهار سال از روی آنتن بردن برنامه «پارک ملت» گذشت که گفت‌وگوهای شبانه‌اش برایمان جذاب شده بود اما این برنامه به خاطر آنچه مجری توانمندش انجام نداد یا حرف‌هایی که زد نیمه‌تمام ماند و شهیدی فر هم از جلوی چشم مردم دور شد.

سکوت مقابل حرف‌های نه‌چندان متعارف عماد افروغ و انتقادهای تند به مسئولان سیما در نشستی صمیمانه با مجریان مهم‌ترین دلایل کنار رفتن این مجری از تلویزیون عنوان شد. شهیدی فر را طی دو سال گذشته به‌عنوان مجری در جشنواره فجر دیده‌ایم و مهم‌ترین فعالیت تلویزیونی‌اش حضور مؤثر در اتاق فکر برنامه موفق خندوانه بوده که البته تا اختتامیه این برنامه مقابل دوربین نیامد و حرفی نزد.

عکس عادل فردوسی پور در برنامه نود

حذف عادل فردوسی پور از صدا و سیما

معروفترین حذف شده در لیست مجری های خذف شده از صدا و سیما عادل فردوسی پور مجری و تهیه کننده پر بازدیدترین برنامه رسانه ملی یعنی نود است. فردوسی پور پس از ماجرای عدم مجوز ورود کارلوس پویول به برنامه جام جهانی با مدیر شبکه سوم سیما وارد تنش شد. این تنش سرانجام به حذف او از رسانه ملی انجامید.

حذف کیمیا گیلانی به خاطر اشک ریختن

خانم گیلانی روز جمعه 27 آبان 1401 در آخرین اجرای خود در مسابقه «کهکشانیا» بعد از انتشار فیلمی از «کیان پیرفلک» روی آنتن برنامه احساساتی شد.

او بعد از این برنامه تصمیم گرفت از عرصه اجرای در تلویزیون خداحافظی کند.

علت حذف نجم الدین شریعتی از رسانه ملی

از جمله مجری های حذف شده از صدا و سیما نجم الدین شریعتی است. او مجری برنامه سمت خدا بود. اما در سال ۹۳ نجم الدین شریعتی با عوامل تولید برنامه به مشکل خورده که علت اصلی آن تغییر تهیه کننده گفته میشد و نجم الدین از اجرای برنامه خودداری می کند و عوامل تولید نیز مجری دیگری را جایگزین او می کنند و حتی چند برنامه ای نیز بدون نجم الدین شریعتی به روی آنتن می رود.

داود دادمرزی چرا خداحافظی کرد

سید داوود دادمرزی مجری ورزشی، پس از اتمام بخش خبر ورزشی ساعت ۱۹، ضمن خداحافظی با مخاطبان از اتمام فعالیت خود در بخش‌های خبری تلویزیون خبر داد. به گفته دادمرزی، علت این خداحافظی بازنشستگی وی از سازمان صداوسیما بوده است.

دلیل خداحافظی سعید اکبر آخرین مجری های حذف شده از صدا و سیما

دلیل کناره گیری سعید اکبر از تلوزیون

از جمله مجریان آرام رسانه ملی که در لیست مجری های حذف شده از صدا و سیما قرار گرفت سعید اکبر است. اکبر در استوری اینستاگرامی خود نوشت: دوستان عزيزم سلام. خيلي ها پرسيده اند چرا ديگر در شبکه سه نيستم، دليل داشت. تصمیم گرفتم زیر بار حرف زور نروم و علیه ورزشکاران کشورم صحبت نکنم. تصمیم گرفتم نوشته های پر از کینه و نفرت افراد ترسو را تکرار نکنم. کسانی که جرات ندارند در پیج های خودشان علیه کسی حرف بزنند اما از مجریان می خواهند حرف های آنان را تکرار کنند. اميدوارم يک روز تلويزيون ايران از اين آدمها خالى شود.

دلیل اخراج نیلوفر امینی فر از رسانه ملی

از مجریان حذف شده از رسانه ملی  نیلوفر امینی فر است. او به دنیال انتشار عکس های ژست دار وی در آتلیه عکاسی و حساسیت سازمان در آن زمان به این موضوع یک سال ممنوع التصویر شد.

اتهام او انتشار تعمدی عکس هایش بود که بعدها به کمک پلیس فتا بی گناهی خود را اثبات کرد و به کار اجرا در تلوزیون بازگشت اما این روزها خبری از او نیست.

خداحافظی باربد بابایی از تلوزیون آخرین مجری های حذف شده از صدا و سیما

خداحافظی باربد بابایی از تلوزیون

« من باربد بابایی بعد از بیست و چهار سال کار رسانه‌ای اعلام می‌دارم در برنامه زوجی نو و هیچ برنامه‌ای اجرا نخواهم داشت تا زمانی که مردم سرزمینم حال دلشون خوش باشه و خوشحال باشن.
بلاشک مخاطب من و امثال من، مردم سرزمینم هستن و اگر سرزمینم حال خوبی نداشته باشد من هم دلی ندارم برای اجرا.
یاحق »

علت خداحافظی صبا راد از تلوزیون

صبا راد مجری برنامه «به خانه برمی‌گردیم»، در پست اینستاگرامی خود نوشت: «این روزها می‌خواهیم دلمان گرم شود نه سرمان… ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌وقفه شما مردم عزیز در تمام سال‌های فعالیتم، از این طریق اعلام می‌کنم پس از ۲۱ سال کار در رادیو و تلویزیون، قادر به ادامه فعالیت در رسانه نیستم.

عکس زهرا خاتمی راد

علت خداحافظی زهرا خاتمی راد از تلوزیون

وی پس از 15 سال فعالیت در سیمای ایران، در سال ۱۳۹۸ به دلیل سقوط هواپیمای اوکراین و حوادث آبان ماه ۱۳۹۸ در ایران، از طریق صفحه رسمی اینستاگرام خود استعفای خود را از شبکه ایران اعلام کرد.

افراد دیگری نیز به دلایل مختلف کار در صدا و سیما را کنار گذاشتند. اما مهمترین آنها اسامی بود تقدیم حضورتان شد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x