خودرو

معایب سمند سورن پلاس که قبل از خرید باید بدانید

سمند سورن پلاس است که در اواخر سال ۱۳۹۸ معرفی شد و در حال حاضر، در بازار خودروی ایران موجود است. در این مطلب به معرفی معایب سمند سورن پلاس خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر می خواهید معایب سمند سورن پلاس را بدانید و ایرادهای این خودرو واقف شوید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

خودروی سمند، اولین خودروی ملی ایران بود که در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شد. در طول ۱۹ سال گذشته، مدل‌های مختلفی از این خودرو تولید شده است که باعث رشد خانواده سمند و ارتقای آن به سطح بعدی شده است.

معایب سمند سورن پلاس

سمند سورن در سال ۱۳۸۵ معرفی و یک سال بعد تولید انبوه آن آغاز شد. این خودرو دارای موتور ۱٫۸ لیتری و قدرت ۱۰۰ اسب بخار است. موتور آن چهار سیلندری، ۸ سوپاپه و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است.

سرعت بیشینه سمند سورن پلاس ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است و برای رسیدن به شتاب صفر تا صد به ۱۴٫۵ ثانیه نیاز دارد. این خودرو به کمک امکاناتی مانند: کیسه‌هوای راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، ترمز ABS، سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی آینه‌های کناری و شیشه بالابر برقی برای درهای جلو و عقب، در زمان عرضه، امکانات خوبی را برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده بود.

معایب سمند سورن پلاس

سمند سورن پلاس چه ایراداتی دارد؟

سمند سورن پلاس، یکی از آخرین فیس‌لیفت‌های خودرو سمند سورن است که در سال ۱۳۹۸ به بازار عرضه شده است. این خودرو دارای موتور ۱۶۵۰ سی‌سی است که از نوع چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ و با تنفس طبیعی است. بیشینه قدرت آن ۱۱۳ اسب‌بخار است و در ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو دارای گیربکس ۵ سرعته دستی و بیشینه سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. از نظر مصرف سوخت نیز، سمند سورن پلاس بهتر از مدل‌های دیگر سورن عمل می‌کند.

سمند سورن در چهار نسخه عرضه شده است، که سمند سورن پلاس با داشتن آپشن‌های متنوعی از جمله ترمز ضد قفل، ترمز جلو دیسکی، دو عدد ایربگ، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترلی، تهویه اتومات، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، دی لایت، چراغ روشنایی ترک خودرو، آینه‌های کناری تاشو برقی و کروز کنترل، قابلیت‌های متنوعی را برای کاربرانش فراهم می‌کند. با این حال، اصلی‌ترین تفاوت در انواع نسخه های سمند سورن پلاس در بخش مالتی مدیا، دوربین عقب، پاور ویندوز و رینگ آلومینیومی قرار دارد.

معایب سمند سورن پلاس ایران خودرو

می توان گفت ایمنی خودروهای ایرانی در مقایسه با استانداردهای بین‌المللی، به نسبت ضعیف است. بسیاری از خودروهایی که در ایران تولید می‌شوند، با امکانات ایمنی کم تر و دارای طراحی و ساختاری ناکافی در راستای حفاظت از سلامت و ایمنی سرنشینان طراحی شده اند.

همچنین، کیفیت ساخت و استفاده از قطعات با کیفیت پایین و همچنین نبود آزمون‌های مورد نیاز و لازم برای تأیید ایمنی خودروها از مواردی است که می‌تواند به افزایش خطرهای حادثه‌ساز در جاده‌ها منجر شود. سری سمند سورن ایران خودرو هم که از این قاعده مستثنا نیست و ایمنی پایین این خودرو در تصادف های جاده ای بسیار حادثه آفریده است.

گرانی قطعات یدکی سورن پلاس

یکی از نکات منفی سورن پلاس کمبود قطعات یدکی آن است که می تواند خریداران را آزار دهد. اگر چه این خودرو یک خودروی ایرانی است، اما با توجه به تجربه های خریداران، یافتن قطعات یدکی و قطعات سخت است. تعمیر و نگهداری این خودرو به دلیل نبود قطعات خاصی گاه پرهزینه است و به سختی می توان آن ها را پیدا کرد.

قیمت سمند سورن پلاس

البته لازم به ذکر است که این مشکل تنها در تعداد محدودی از قطعات دیده می شود و حتا گاهی یافتن یکی از آن ها حدود یک ماه زمان می برد. به طور کلی، سایر قطعات این خودرو به راحتی در بازار یافت می شود.

سنگینی و کند بودن سورن پلاس

وزن زیاد و کندی سورن پلاس یکی دیگر از مشکلات و معایبی است که برخی افراد این خودرو را انتخاب نمی کنند. در واقع، وزن بالای این خودرو نسبت به موتور مورد استفاده باعث می شود این خودرو مانند نسل های قبلی سمند شتاب خوبی نداشته باشد. با این حال، سورن پلاس نسبت به گذشته کمی بهتر است و شتاب بیش تری دارد.

در کل، سورن پلاس نسبت به سایر مدل های سمند سورن مشکل کم تری دارد. مشکلات مشاهده شده بر روی این خودروها، بیش تر مربوط به بدنه بوده است؛ خاطرنشان می شود تعداد این گونه مشکلات زیاد نیست، اما در برخی نمونه ها مشکلات صندلی، باتری، فندک، دربازکن موتور، دربازکن صندوق عقب و آنتن گزارش شده است.

سمند سورن در کنار مشکلات بیان شده، مصرف سوخت زیادی هم دارد. به عنوان مثال، مصرف سوخت معمولی سمند سورن در حالت ترکیبی ۸.۶ لیتر است و البته در سورن پلاس این مقدار به ۷.۴ لیتر در صد کیلومتر ارتقا یافته است. با این حال، این هنوز با استانداردهای جهانی برای خودرویی با این سطح از امکانات فاصله دارد و نیاز به بهبود بیش تری دارد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x