فیلم و سریال

معرفی سریال سامو بندری؛ بازیگران، داستان و نقد

سریال سامو بندری با فضا و حال و هوای جنوب کشور ساخته شده است. در ادامه به معرفی این سریال و جزئیات آن خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال سامو بندری، به کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیه‌کنندگی سید علیرضا سبط احمدی در ژانر خانوادگی ساخته شد. نویسنده این اثر اصغر عبداللهی است. در ادامه به معرفی بازیگران، زمان پخش و نقد این سریال خواهیم پرداخت.

داستان سریال سامو بندری

در خلاصه سریال ایرانی سامو بندری آمده که داستان درباره‌ی یک پسر ناخدا صبور به نام سامو است. او نوجوانی باهوش، پرشور و ماجراجو است. در طول داستان، سامو درگیر اتفاقات پیچیده و عجیبی می‌شود و اطرافیانش را درگیر ماجراهای خود می‌کند.

او هربار با نیت پاک و صادقانه‌ای وارد ماجراها می‌شود، اما ناخواسته باعث برهم زدن زندگی کوچک بندری‌ها و دردسرهایی را برای خود و اطرافیانش به وجود می‌آورد.

بازیگران سریال سامو بندری

سریال سامو بندری چه ساعتی پخش می شود؟

سریال ایرانی سامو بندری در ژانر درام و خانوادگی ساخته شده است. این مجموعه هر شب ساعت 22:15 پخش می‌شود. این سریال 13 قسمت خواهد داشت و زمان تکرار آن روز بعد از پخش ساعت 2:30 صبح است.

بازیگران سریال سامو بندری

در ادامه به معرفی بازیگران این سریال جنوبی و بیوگرافی شان خواهیم پرداخت.

حسن پورشیرازی

حسن پورشیرازی در سریال ساموبندری

حسن پورشیرازی، بازیگر شناخته شده کشورمان در سال ۱۳۳۶ متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس تئاتر و در رشته‌های بازیگری و کارگردانی تحصیل کرده است.

همسر حسن پورشیرازی بازیگر مشهور مهناز افضلی است او علاوه بر بازیگری در کارنامه کاری اش سابقه برنامه ریزی و دست یاری کارگردان را نیز بر عهده داشته است.

این بازیگر فعالیت هنری اش را با بازی در فیلم “صف” به کارگردانی علی اصغر عسگریان (۱۳۶۳) به عنوان بازیگر آغاز شد. او همچنین در فیلم “بازی بزرگان” به کارگردانی کامبوزیا پرتوی (۱۳۶۹) به عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان فعالیت داشت. در سال ۱۳۸۸، در ششمین جشنواره فیلم دوبی، حسن پورشیرازی به خاطر بازی در فیلم سینمایی “کشتزارهای سپید” به کارگردانی محمد رسول‌اف، به عنوان بهترین بازیگر شناخته شد و جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران را دریافت کرد.

مهدی فقیه

مهدی فقیه در سریال سامو بندری

مهدی فقیه، ۵ آذر ۱۳۲۴ در شیراز به دنیا آمد. او بازیگری را با تئاتر در شیراز شروع کرد. پس از مدتی به فرانسه رفت و در دانشگاه ونسن به ادامه تحصیل پرداخت. از سال ۱۳۴۷ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه نمایش آغاز کرد.

مهدیه فقیهه برای نخستین بار در سال ۱۳۴۹ نمایش “رستم و سهراب” را در شهرها و روستاهای فارس به همراه گروهی از بازیگران اجرا کرد تا این اثر به محبوبیت عمومی برسد.

وی پوستر اولیه تئاتر شیراز با نام “افعی طلایی” را منتشر کرد. فقیه پس از آن به اجرای نمایش‌های عروسکی مشغول شد و تیپ‌های معروفی مانند گرگین و خوب چهر، بستور، جیجی بیجی، پهلوان کچکلک و غیره را به صحنه برد.

مائده طهماسبی در سریال سامو بندری

مائده طهماسبی در سریال سامو بندری

مائده طهماسبی، بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و مترجم ایرانی، در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۳۶ در بابل به دنیا آمد. وی در حوزه‌های مختلفی از جمله تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

مائده طهماسبی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی است. در سال ۱۳۷۷ به همراه همسرش، فرهاد آئیش، به ایران بازگشت و به عنوان کارگردان نمایش “گزارش” در آکادمی هنر فعالیت خود را آغاز کرد. اولین تجربه سینمایی او در فیلم “دایره” به کارگردانی جعفر پناهی بود. مائده طهماسبی همچنین به عنوان عمه بازیگر سینما و تلویزیون، مهسا طهماسبی، شناخته می‌شود.

علی اوسیوند

بازیگران سریال سامو بندری

علی اوسیوند، یکی از بازیگران شناخته شده سریال سامو بندری می باشد. این بازیگر در تاریخ ۱ آذر ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان به دنیا آمد. وی در زمینه دوبله و نمایش‌های سینمایی نیز فعالیت داشته است. علی اسیوند دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. همچنین، همسر او حمیرا ریاضی نیز یک بازیگر سینما و تلویزیون معروف است.

این بازیگر مدرک بازیگری و لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس را دارا می باشد. وی به عنوان دستیار تهیه کننده و دستیار کارگردان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته است و بازیگری را با بازی در فیلم بازداشتگاه در سال 1362 آغاز کرد.

بازیگر نقش سامو در سریال سامو بندری کیست؟

نقش سامو در این سریال را علی صداقت ایفا کرده است. این بازیگر تازه کار متولد ۱۳۸۱ و اهل بوشهر و جنوب کشور است که علاوه بر بازیگری در رشته های رزمی و بوکس نیز کار می کند. بازیگر نقش سامو کیست

نقد سریال ایرانی سامو بندری

این سریال به بررسی زندگی نوجوانان، خانواده و ارتباطات خانوادگی و قومی و فرهنگ قومیت‌های مختلف، به ویژه منطقه جنوب کشور، می‌پردازد. همچنین، موضوعاتی مانند امید، کار و تلاش بی‌وقفه و ارتباط عمیق مردم منطقه با آب‌های نیلگون خلیج فارس نیز در این سریال بررسی می‌شوند. تصویربرداری این سریال شامل بخش‌های زیادی است که در لنج‌ها یا قایق‌ها در آب‌های خلیج همیشه فارس انجام شده است.

تاکنون چند قسمت از سریال سامو بندری گذشته است و این اثر توانسته در نگاه مخاطبان موفق عمل کند. باید به این نکته توجه داشت که این سریال در برخی از جنبه‌ها نسبت به دیگر سریال‌ها در این فضا عملکرد پایینی داشته است. یکی از این جنبه‌ها به بازیگران برمی‌گردد.

اگرچه بازیگر اصلی تمام تلاش خود را برای ایفای نقش خود می‌‌کند، اما در برخی از مواقع به دلیل شخصیت‌پردازی ضعیف، گویی کشیدن بار نقش اصلی برای او سخت می‌شود. البته این مسئله نباید صرفا از جنبه انتقادی به بازیگر دیده شود، چون ممکن است سازندگان و روند داستان خواستار چنین چیزی باشند.

سخن پایانی

با معرفی و بررسی سریال سامو بندری با شما همراه بودیم و سعی کردیم هر آنچه از جریان انتشار و داستان احتمالی آن می‌دانیم با شما به اشتراک بگذاریم. آیا شما سریال ایرانی سامو بندری را تماشا کرده‌اید؟ چه انتظاراتی از سریال دارید و نمرات سریال ایرانی سامو بندری را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ در بخش دیدگاه ها می توانید نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x